I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Inför UP 40

Vår Hiphop - Graffiti

2009-07-05 17:12
nej Tomcat är inte Kegr, och visst Salesman han kör ganska vanlig, kompetetent throwup-stil, men om kollar på grejerna i intervjun så måste man ju säga att det bajtats en hel del från kegr. Framför allt tycker ja de e synd att en ung kille som uppenbarligen kan måla och har drivet att vara såpass aktiv kör en så TOTALT opersonlig stil. De e slöseri på en karriär.
det kostar på att ligga på topp

2009-07-05 17:44
Jo jag får kanske hålla med har inte orkat bry mig så mkt om honom...finns ju rätt många som är duktiga men som inte ens anstränger sig för att göra ngt eget

2009-07-05 20:13
Som du till exempel.

2009-07-05 20:31
o r d

2009-07-05 21:02
Så pressbyrån i Malmö säljer inte UP längre eller? fan som Nattugglan sa synd att dom inte har dom längre jag bruka racka ett ex var gång jag ser UP.

2009-07-05 22:11
pressbyrån på stationen har den.

trainkill: lifes a struggle homes

2009-07-06 05:54
All the crews with ett par användare för att hacka på allt som rör sig och för att tala om sig själv i tredje person i syfte att självpropsa say Hoooooo! Kings of what what? Kings of internetgnäll and fotologhybris!

2009-07-07 14:11
Den lät inte jättebra. Som ni andra nämnt så verkar den handla mycket om okända målare rätt långt bak i tiden.

Men jag beställde endån en tillsammans med burkbeställningen, vi får se hur den är.

2009-07-08 00:20
CarlJan
Håller med till 100%

Jag sitter fan och skäms över hur jävla barnsligt vissa kan bete sig. LÄGG AV!

2009-07-08 03:31
s-u-g k-u-k. MoG1

2009-07-08 10:57
MRsalesman
Känner inte dig alls så jag bryr mig föga hur mycket du gnäller på nätet...

2009-07-08 11:51
Jag var inte så allvarlig som du kanske märkte jag bryr mig inte så mkt om vad alla tycker

2009-07-08 13:21
Gillade verkligen intervjun med Tomcat och Puppet. Ill burn you all måste ha varit den målningen i Sverige som betytt mest sen graffen kom

2009-07-08 13:24
har precis vart och köpt up för 60 spänn .
DYRT

för första gången sedan starten 1992 då jag köpte mitt
första nr så blev jag inte helt nöjd den här gången .

Den nya looken och pappret är riktigt nice,
men jag personligen tycker att up borde innehålla 100 % sverige .
är ju kul med ett repotage om ngt annat land , men inte i varje nummer .

Newz intervjun var bra, samt abyss om sitt skissande .
Men jag är inte helt nöjd som sagt ....kunde vara kul att läsa en intervju
med ngn ung förmåga också .

2009-07-08 13:33
Håller med powerr. UP borde fokusera mer på Sverige och kanske nån gång då och då ha utländska målare med. Danmark är helt ok för det är ju en del av Sverige (iaf för oss skåningar) och sen är deras stil enormt feta

2009-07-08 13:57
Tycker det är synd att ett såpass starkt varumärke som UP inte tar sig tid att besvara en del av kritiken, precis som någon här ovan skrev. Samtidigt tycker jag det är synd att "vi" som graffitikonsumenter inte tar oss i kragen och helt sonika låter bli att köpa tidningen om vi inte gillar den, för kritik hjälper ju föga när tidningen ändå fortsätter att sälja som om ingenting. Trots allt detta tycker jag ändå att det är strongt av UP att göra sin grej, de gör sin produkt precis så som de vill ha den (antar jag), men ibland borde man kanske ge vika för pöbeln och ge folket dess opium.
Intressepenisen hårdnar!

2009-07-09 15:13
Läst den nu, den var faktiskt inte speciellt bra, sorry guys :(... Håll er till svenska kända/halvkända målare :)

2009-07-12 16:20
Men va fan, Den är ju helt grymm fortfarande. Jag tycker reportagen är tunga.
Men det är väl klart att dem har bytt mot en mer internationell profil. Villket dem kanske tycker är mer givande och något nytt då dem varit ledande magazinet i sverige i många år. Då kanske det är roligare att satsa på utlandet också.
Och vad det gäller Sveriges nuvarande scen är det klart att de gamla rävarna har svårt att slå reptoid och incognito på foto fronten.
Så dem gör en tidning på vad dem är bra på, dvs tyngre reportage och intervjuer.

Och är ni så fattiga att ni inte kan lägga 60 spänn på en tidning så klaga inte på priset, skippe en öl eller 2 nästa gång du är ute och svirar.

Ps (Jag vill också ha mer sverige i up..)

2009-07-12 16:22
Frågan är ju hur pass många tidningar UP säljer utomlands?
Intressepenisen hårdnar!