I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vem är toy?

Vår Hiphop - Graffiti

2007-12-15 15:59
ja e "nybörjare"

2007-12-15 17:10
Lov ord från cesar..
Vad glor du på?

2007-12-18 02:02

vem bestämmer att man är dålig då? det finns många respekterade writers som lägger saker som ser ut som skit i dagens läge

OOH SHIIIT.... Yeeaahhh shit talking shit! Real talking shit! You couldnt shit if you shit talking shit! The shit talking shit yeah talk to it!

2007-12-18 22:35

Det känns nu som att Sthlm toysen sitter och bara ser tillbaka på det som gjordes förr. En panel som gjordes för 4 år sen och finns på foto nu är inte värt ett skit i min mening, då är en tag som gjordes för 1 timme sen på en station är värd mer tills imorgon då den buffas. har du inte saker uppe nu och inte satsar på att få upp några får dem som börjar måla och behöver någon att ta efter istället sitta och kolla på internet vad någon målare körde för linjeväggar 2005 vilket skapar beteendet att lägga upp allt man gör på fotolog för att få "fame"
 Det är det som gör toys till toys, de har inga ambitioner att utvecklas eller att lägga ner sin själ i att förstöra och bli uppmärksammade, istället målar de fames 2 gånger i månaden och lägger upp allt på internet i hopp om att någon ska kommentera.

Det är enligt mig stereotypen av målare där felet inte sitter i hur de målar då dem inte stör någon annan utan, hur dem tänker.

Sen kan folk kalla andra toys hit och dit hur de vill, det är ändå bara sätt att säga: Jag bättre än dig. Ungefär som när en hund juckar mot en annan för att på sitt sätt dominera den andre hehe.

-

2007-12-19 10:47
killen som har fotolog själv snackar som han vore kungen själv också
OOH SHIIIT.... Yeeaahhh shit talking shit! Real talking shit! You couldnt shit if you shit talking shit! The shit talking shit yeah talk to it!

2007-12-19 15:33

Det som läggs upp där är en bråkdel av det jag gör så du kan ju dra ner på din hiphopattityd tuffing.

-

2007-12-19 20:39
haha du förstår, jag dissar inte fotolog. Jag dissar dem som använder det för att lägga upp allt dem gör för att få fame.
-

2007-12-19 20:48
skojja bara skulle bara hetsa dig :)

2007-12-20 13:18
toys = trouble on your system gammal deffintion av toys...spelar ju fan ingen roll vart man kör! toys=dåliga whriters enligt mej...

2007-12-20 15:50
vote for segett
?

2007-12-20 18:16
GAIA eller kan det vara så att över hälften av de som skriver faktiskt inte målar?.. Alls.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-21 00:05

Håller med, vafan lönar det sig att säga skit te folk, jag hjälper mer än gärna folk att lära sig, finner ingen mening i att klaga när folk försöker, men om dom leker tuffa och grymma när dom inte är det kan man lätt tappa tålamodet ;)

2007-12-22 09:46
jag är toy.
ALF Toys Al Mighty

2007-12-22 22:47
Det bästa som finns är när toys fortsätter måla och får sin respekt när dom förtjänar den! Då blir man glad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-22 23:48
Alla har ju vart nybörjare "Toy" en gång!
Chilla på det!!

2007-12-23 12:13
SegEtt, jag e nog en sån som andra kallar toy, men ingen kan ju hjälpa, vad ska man då göra? lust o ge nårra tips?:D
"Den är inte lång, men den är smal" hahah

2007-12-23 13:03
Användaren är inte inloggad Dmrocker X0 wöörd.

2007-12-23 16:30
Vilket jävla gnäll, när jag va liten så kom dom större grabbarna å hjälpte mig upp och lärde mig måla, var inge gnäll om att jag var toy bara för att jag var dålig. förr i tiden blev man glad av att bara se graffiti nu gnäller alla på att allt ska vara snyggt, sen hur definerar man snyggt? jag vet folk som kan måla som can2 men kör ändå sin egen stil som är helt annorlunda, konstig och så ni skulle säkert tycka det är fult.

Det jag vill säga med det där är att alla har blivit så fina av sig nu för tiden och klankar ner på alla nybörjare. hjälp dom upp istället låt graffitin bli större!
Allt är sant på internet.

2007-12-23 17:43

toys målar fames och lägger upp på fotolog. om de kör på SL´s område är det med magikink eller glasets sen ser andra toys upp till dem.

-

2008-04-04 17:22
Hur många sånna här trådar finns det?

2008-04-04 18:36
Make_notoys: En hel del... men VARFÖR uppa denna med en sån fråga?!

2008-04-04 19:38
Vene, jag hade en trist regnig dag om man får säga så :P
Låt den bara va alla så är den snart borta :P

2008-04-04 20:18
word !

2008-04-05 00:49
jag vet medvetet av mig att jag är jävligt dålig på att måla!
jag har hållt på i tre år snart blir kallad för toy hit o dit!
men och!
vafan jag är 14 år och alla dom stora jävlarna är runt 20 år
gått på konstskola o hållt på i typ 10 år
och då sluta dom bli kallad för toy!
Dessutom alla är dålig nångång o blir bra efter ett tag!
samma sak, om det var typ vm i hockey och det var nå fula jävlar vs nå fula jävlar, men sen bröt 7 st benet i ena laget o dom plockade in 7 knattar på 7 år som gått i hockey sen dom var tre!
det skulle inte funkat särsklit vidare, det är därför dom har tränare!
och du kan inte börja med att åka mc, du börjar med trehjuling sen cykel, o vidare

ni som är så jävla grymma som allt o alla påstår! hjälp oss att driva graffen vidare! annars kmr det bara finnas toy's!

GRAFFENS KRETSLOPP MECKA IN DET I SKALLEN ERA JÄVLA ÅSNOR!:D

2008-04-05 13:54
^^^om du e 14 o redan har hållt på i tre år så har du bra chanser att bli riktigt fet om ett par år. Lycka till!
det kostar på att ligga på topp

2008-04-05 15:20
Rätt kul att en sådan här tråd kommer upp ca 1 gång i månaden.

2008-04-05 16:08
Håller med dig.

2008-04-05 17:55
eller hur jag har hållt på i ett 1 år o alla stora som ser mig tagga så säger dom=Så skämmig du e vilken toy hahahahhaha, eller så säger dom= varför måste det finnas toys hoppas ni alla slutar:S o toys'n slutar vem fan då ska graffa? ingen! efter ni dött o det finns inga toys då e graffitin slut! ni borde säga till toysen jag kan hjälpa dig lite eller säga var det finns fame i stället för att kalla dom toys o vill att dom ska sluta, ni borde säga till toys'n försök låta andra börja måla. jag har själv lärt min bror han e bara 11 år o nu har han hållt på i 4 månader och lärt två till killar.
 http://youtube.com/v/qJoe7Fioro8

2008-04-05 18:10
Men alla är toys nån gång herrgud, toyhatare vet inte vad dom pratar om

2008-04-05 19:23
70is..
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>

2008-04-06 01:24

yo det du säger är sanningen.

2008-04-06 15:21
smart!

2008-04-06 15:30
Ribeone X0

Jag hoppas inte att har fått för dig att du ska börja skriva RIBE.
-

2008-04-06 21:16
SEGETT  helt rätt
TGBCREW!

2008-04-06 21:38
Det är ungefär lika störande och omoget som att gå runt o kalla folk tönt.
Det är ett vanligt uttryck på min skola. Jag måste nog säga att jag hatar det, jag själv skulle nog kunna säga att jag är en riktig tuffing, men tönt har jag nog nästan alldrig kallat någon, för att kunna kalla ngn det ska man ju för det första var en riktigt hårding sj. O em man inte det ska man absolut inte säga det, o även om man är det ska man inte säga det..
"Polisen håller förhör med de och försöker utröna om det kan vara fler fönster som har blivit utsatta för skadegörelse." - DN

2008-04-06 21:45
Jag är bäst, du är toy.

2008-04-07 16:04
Men dom som använder det kan inget om det, ni som kallar folk toys kommer fatta hur jävla löjliga ni låter om ett tag.

2008-04-07 16:18
make_notoys, efter ett antal inlägg från dig i olika trådar vågar ja påstå att du antingen är efterbliven eller max 16år.

2008-04-07 20:13
Tack så mkt, psk jag är antagligen ganska pårökt och efterbliven... det passar fint in på mig.
Nått imot det? :)

2008-04-08 19:43
Smaken e som baken, ha kul, ös på! Hello seg!
Running free with lsd.
WemVlchillers

2008-04-08 21:56

toy som toy alla blir bra till slut tänk långt bak i tiden eller förra veckan hur mkt ddina bokstäver ändras ...jag ska inte skryta men jag har inte hållt på länge

2008-09-20 13:45
WORD

2008-09-21 02:48
jävlar vad folk ska dra komplicerade slutsatser om vad toy betyder. en toy är en som är dålig på graffiti, punkt slut.
dock har ordet toy tappat mening, hur bra du än är och har beef med en jämnställd, sämre eller bättre målare. kommer du garanterat att bli kallad toy. ordet änvänds säkerligen 90% av alla gånger till folk som absolut inte förtjänar det, eller av folk som inte förjänar att använda det.

toy eller inte, förtjänar du respekt får du det(av mig iaf).

2008-10-07 23:48
Hade gärna uppskattat uppmuntande ord åt dem som inte har hållt på så länge.
Jag är tjej och målar, vilket från första stund bäddar för fördomar, eller uppskattande
kommentarer.

Mötte en kille en gång som frågade hur många målningar jag hade gjort, sa därefter
att han minsann hade gjort 300 st minst. Som att det gjorde honom bättre än mig inom
någonting annat än just graffiti, såklart. Sen drog jag min tag, då sa han "Helt okej
för att vara tjej", sen gick han. Ett väldigt bra exempel på hur man INTE uppmuntrar någon.
Det är svårt nog att komma som tjej och måla.

Hela grejen är att det är onödigt att klanka ner på någon överhuvudtaget. Hjälp personen att bli bättre istället. Alla har vi dragit våran första line någon gång i tiden.
Peace

2008-10-08 16:08
Nej graffiti is war!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-10-08 18:03
det är det whoa är till för hjälpa varan tipsa och fråga =)

2008-10-08 23:26
toy=lecksak elelr??

2008-10-10 23:43
bästa tråden på whoa !
jag tycker de är mer najjs med dom som inte har nån som helst talang på att måla , rita när de börjar med graffiti och sedan blir skitbra .
when the long arm of the law try to get it's grip, Grip your middle finger and split!