Frågar man på whoa så får man skylla sig själv, io och för sig. Men ändå: Vilka sorgliga jävla nollor ni är som sitter och berättar hur tjejer respektive killar "är". Äckliga svenssons, jag hatar er.
För övrigt anser jag att graffitiforumet på whoa bör förstöras.
va e de för jävla bullshit att tjejer inte vågar osv .. jag är målare och liten flicka . varför skulle en brud vara mer ordningsam liksom ?de här med skillnaden har väl mer med mognad att göra kanske ? hur man växt upp sin familj osv .. tjejer får ta jävligt mkt mer kritik i sin familj , om att de ska vara söta å snälla .. ni vet , hela den skiten . men de finns jävligt många brudar som målar , ja känner mängder .. och jag är en av dem . /nash
"A good dance is when you give a better impression of the music." <br><br>
Att tjejer målar mindre än killar är som att fler tjejer än killar som vill mysa efter sex.
I be around, just out of sight
nashe F15 tror med att orsaken till frågan kan kanske redan bli funnen i när man var i barnsben.
bigissue - du har helt rätt , men ska inte döma ngn bara för att de är tjejer.. mer de ja syfta på
tjejer ska hålla sig till smink.
kul att de körs
Newbien han sa måla inte trasha...
Necro - I Need Drugs - BÄSTA LÅTEN ASSÅ ALLA LADDA NER DEN! (eller adda mej på msn och få den!)
haha lätt bästa tråden på länge. folk är så überseriösa. anledningen till att det är färre tjejer än killar som målar är väl bara att dom inte är intresserade av att ligga i en buske klockan tre på natten o ha stakeout tills det är lugnt att springa fram o måla på ett tåg. då är dom hellre med sina vänner kanske? det är väl kring puberteten som de flesta börjar måla. då är tjejerna för upptagna med att leta upp nån att vara kär i och sånt. och att snacka skit (hallå, så mkt skit som pubertetsbrudar snackar så går det inte att måla. ALLA skulle få kna. ALLA.) eller så lägger dom hellre pengarpå snygga jeans än skramlande färgburkar. sen fins det säkert fler tjejer som målar äm folk tror. me ndom kanske inte har nåt behov av att säga "hej jag heter lisa jag är 16 år och målar olagligt. kom o ta mig farbror polisen." är ju lättare att veta vem en av 100 som målar är om det är en tjej, än om det är en kille,för det finns så många. fattar ni?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
varför tar alla förgivet att man måste måla ilegalt?
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
lasher P20 "Det kräver en viss del energi, men verkligen inte några extrema mängder". det beror på hur man målar, går du till en laglig vägg mitt på dagen o smetar lite färg så är det inte det minsta krävande. (missförstå mig inte jag har inget emot att måla lagligt, men folk som bara målar lagligt e kefft) seriöst, jag måste fråga har du målat mycket olagligt? har du kommit hem kl 6 på morgonen svettig för att du var tvunget springa från en arg rallare eller vektare?? jag vet vem du är, jag vet att du kan lägga bra saker på en laglig vägg. men det är inte en tiondel så krävande som att gå ut 2-3 kvällar i veckan, sova på dagen och måla på natten. och ja håller med dig, det ger jävligt mycket. för mig är måla det samma som att koppla av och att få agera ut energi, mår jag dåligt och är depprimerad så målar jag extra mycket. hade jag inte haft graffitin dom gångerna så hade jag defenitivt hamnat i problem med knark eller alkohol. men att snöa in sig så brutalt på graffiti så måste man vara lite små cp, och jag menar inte det på ett dåligt sett. men tänk om man lagt all energi som man lagt på graffiti på något mer givande ex skola, då hade iallafall jag haft en ljusare framtid. men det är det som är det vakra med graffiti, energin man läggerner på något som inte belönar dig med något annat än en skön kännsla.
www.enigmatic.se
greger allt det där snackat är upp till varje person, smaken är som baken, t ex jag ställer mig hellre lagligt och kör feting prod på 8pers, än att lääga panel "block" som man ändå inte blir nöjd med!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Varför känner jag att det luktar generaliseringar.. oO
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Princess_S F21 att måla handlar ändå om så mycket mer än sitta gömd i ett par buskar tre på morgonen. o sen att man köper jeans före cans säger ju bara att tjejer är materialistiska varelser. o ofta tjejer letar efter killar, vi letar snarare upp er, ni är så gömda i er egna värld, jag tror inte ni vet riktigt vad ni vill, eller jo, allting. detta handlar om intressen, det är inte så att alla killar målar heller, precis som att alla tjejer tror att det är kvinnan som gör kläderna o inte tvärtom. tror du får tänka om.!.
BigIssue att måla handlar ändå om så mycket mer än sitta gömd i ett par buskar tre på morgonen Ja, det ver jag väl, jag gav bara ett exempel. det betyder inte att jag är helt inskräkt i min egen lilla värld. vad försiggår i ditt huvud egentligen? Jag är inte dum i huvet, jag hänger här för jag är intresserad av graffiti, inte för att jag är en bitter person med behov av att hävda mig. Jag försöker vara trevlig mot folk o lära mig mer. allt jag sade var att oftast är tjejer mer intresserade av annat än graff i puberteten. o att det är fler tjejer som målar än vad folk tror. båda mina påståenden är relativt sanna. Självklart målar inte alla killar, då hade vi haft ett par miljoner writers i sverige. och jag har heller aldrig påstått att alla killar målar. men procentuellt sett tror jag att de flesta som målar är killar/män. alla tjejer tror att det är kvinnan som gör kläderna o inte tvärtom. ja inte fan blir man kvinna bara för man tar på sig en bh. ditt påstående stämmer ju. kläderna gör inte mig till något speciellt. men jag kan göra kläderna speciella genom att vara mig själv. sen förstår jag inte varför du skrev en sådan mening i din inlägg, känns inte som att det var relevant för diskussionen. och jo, tjejer kollar in killar på stan lika mkt som killar kollar in tjejer. och vi lever inte i en tjejvärld och en killvärld. ALLA har sin egen tolkning av verkligheten. alla uppfattar sin existens på olika vis. För vi är alla individer. inte man eller kvinna. alla är olika, har olika känslor och uppfattningar. Varför ska jag tänka om? Vad är det som är fel på mitt resonemang? Förklara gärna, det är en mkt intressant diskussion.
lasher P20 jag tror vi börjar förstå varandra och komma överens. good!
www.enigmatic.se
Intressant fråga. Kan ju knappast vara en slump att det är mer än 90 % killar.
Det är lite tråkigt...hade vart bra med en kvinnlig touch, saker hade kanske utvecklats. aja, hade vart bra hur som helst...fattar inte varför tjejer inte börjar måla, fan en rolig hobby ju...lätt att racka osm brud också...kan även tänka mig att det är riktigt lugnt när det blir knas, ingen tror ju att tjejer klottrar.
alla dividerar om HUR kvinnor är. ("fega" etc) men ni måste hajja att det handlar så mycket om uppfostran o förebilder... både inom familjen, skolan o medierna (filmer, tv, osv) kvinnor råkar inte bara vara si o så, utan de är FORMADE av sin omvärld. den som tvivlar på detta kan ju ta en kurs på högskolan i MEDIE OCH KOMMUNIKATIONSVETENSKAP , o sen kan jag ta en sansad diskussion, där man har läst på FAKTA , o inte bara spekulerar.
tjejer har inga bollar! daaaah
Princess_S F21 det var menat lite ironiskt som svar på vad jag anser var ett dumt skrivet inlägg av dig. sen har graffiti inget med pubertet heller att göra riktigt. visst, du verkar intresserad av graffiti, vilket jag tycker är kul, men sen återigen så handlar graffiti mer om ett intresse, du får det o låta som graffiti kulturen i en tjejsvärld är en temporär grejj som är inne, likt mode. du får det o låta som tjejer kan välja vid vilken tidpunkt i deras liv dem vill syssla med denna konstform. o sen vilka val o vad du prioriterar i livet är upp till dig, konstigt nog har jag både hunnit med graffiti och skola... sen verkar din passion för graffiti rätt stor, men kom ihåg att det är DU som gjort dem valen, inte någon annan. tycker ditt svar gick off topic. peace!
Det är iaf nått som är sjukt charmigt med att det nästan bara är killar som målar :)
..en höger, en höger, en höger, en höger, en höger, en höger, en höger och slutligen en vänster..
Firre P60: och du i källaren eller livet är inte så enkelt och att säja att alla tjejer sak stå i köket är som att säja att alla invandrare är bovar man tror att man har rätt men ändå inte för det är inte så förstrå du?
haschpuppie : you go man ! du har helrskön inställning , jämnlikhet å männsikorna :D peace
BigIssue: men du förstår inte alls vad jag menar =) Har aldrig sagt att det är e temporär grej i en tjejs liv. men just i den åldern då de flesta börjar så handlar mkt om att killar ska va tuffa o coola o tjejerna ska se så bra ut som möjligt o va snälla o söta. sen hardet knappast något med feghet att göra. tjejer går ute själva om nätterna fastän man kan bli rånbögmördad. tjejer utsätter sig för risker helatiden. (det gör ju killar oxå) så det handlar inte om att vara feg lr tuff. sen när det redan är mkt killar som målar o väldigt få tjejer så är det ju förmodligen ännu svårare som tjej att slå sig in på marknaden så att säga, skaffa folk att måla med osv. iaf om man ska tro 90%av dom som skriver på whoa. de flesta som säger hej jag är tjej och målar blir ju bombarderade med diverse sexförslag. inte i den här tråden kanske. den här är ju relativt seriös =) Och jag menar inte att gå offtopi i någons tråd. jag tycker bara det är intressant att se vad vi komemr fram till. lätt den mest läsvärda tråden här på länge =)
haschpuppie P13, "Och du i källaren.." Hahahah!! (; Peace..
Princess_S F21 jag förstår dig precis, notera att jag skrev "du får det att låta som om"... jag säger Inte att det är så du exakt menar, utan jag skrev utifrån hur jag uppfattar din ståndpunkt kring ämnet, vilket jag känner att jag har greppat ganska väl. men förövrigt kan jag avsluta våran diskussion som så... __fler killar målar än tjejer__ ;) hehe! peace
haschpuppie P13 a det beror på, fast har man tvättstugan i källaren måste ju brudarna vara där också.
hoppetossa P0 Så tjejer tar på sig kortkort och tajt linne istället för att klottra? Right...
Mind Your Head...
tjejer sminkar sig medans vi sminkar väggar... allt beror på olika intressen...
men finns självklart undantag...
BigIssue: allrighty then =)
Det har ju, iaf under min uppväxt alltid varit tjejer som gillat att rita, och varit bäst på det också. så har det inte varit under min uppväxt :P tjejer brukar rita fantasilösa idiot saker... medans ja, ritar mer....saker som inte går att beskriva ;)
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Orkade inte läsa igenom hela tråden, nån kanske har skrivit samma sak. Men jag tycker att det är rätt ointressant att se på det: Killar gör si, tjejer så. Alla är olika oavsett kön, ett intresse har ingenting med att göra om man är kille eller tjej. Och det finns så många killar som är försiktiga och laglydiga, precis som det finns tjejer som inte är det. Fördommar föder fördommar. Peace =)
Jo, majoriteten gör det, det är så. men som många i den här tråden gjort är att dragit alla över en kant genom att säga: killar är såhär, tjejer är såhar. det är det jag tycker är lite synd bara.
slå sönder busskurer har inget med graffiti eller att rita överhuvudtaget att göra...
Knas
Graffare
2006-05-24 14:03
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
jag sak börja graffa, verkar ju hur nasj som helst, hela saken... och som tjej äre väl ovanligare, men dethär med att inte våga ska väl inte bli ett problem, är inte så rädd för snuten
men tänk om en tjej skulle få färg på sina kläder eller bryta nageln om hon gjorde pedikyr på herron dan.. eller ha ryggsäck istället för handäska.. de e ju inte direkt så att sprejburkarna får plats i handväskan.. framför allt inte när de redan ligger 100 olika smink grejer i den ! ( IRONI )
Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.
ni påstår att tjejer inte VÅGAR bryta mot lagen.. Konstigt då att alla "fjortisar" alltid har sprit på dig ? Det är ju olagligt om man är under 20 ;)
Sagofigurerna kommer snart till en stad nära dig och snor alla lokala groggluder, spränger alla högtalare och lämnar fotavtryck som raketforskare kommer ha på museum om 2000 år.
killar är oftast bättre än tjejer på allt, har ni tänkt på d?
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
alltså seriöst? visst kan ni dra ett streck över oss alla, men sen har vi ju dom som kanske inte är så som ni framstår oss tjejer. Som om jag nu skulle komma med dethär påstånendet alla killar har inga känslor, är helt vilda och tar så all plats. stämmer det för er, kanske, men ni kan inte påstå att det stämmer med er alla? dessutom är det många killar som klagar på att tjejer har smink, men sen när nån slutar bry sig om utseende klagar dom på det. sluta skriva så jävla pantat härinne, man skrattar ju bara åt er patetiska syn på tjejer
jag känner ett helr gäng tjejer som klottrar
184
de mognar fortare å missar allt
min syrra målar å ja har nåra tjej polare som målar..
lasher P20 va fan e de me dig:O
184
tjejor är till för att suga o laga mat sådetså!!!
...