Målare oftast killar
..hur kommer det sig att det är så? Det har ju, iaf under min uppväxt alltid varit tjejer som gillat att rita, och varit bäst på det också.
..en höger, en höger, en höger, en höger, en höger, en höger, en höger och slutligen en vänster..
tjejerna är fega och vågar inte dra ut om natten
www.gbg031.se
Tjejerna kanske inte vill bli gripen av snuten? Du e smart hur ofta tror du tjejer kutar runt och slår sönder busskurer tex?
, öl behöver inte ens nämnas, grunden till en välbalanserad kost.//whatone
Newbien det händer...
The Funk Off Brothers
Tjejer är i allmänhet rätt ordningssama av sig. Det kanske påverkar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Precis min tanke, tjejer vågar inte bryta mot lagen, men endå..
..en höger, en höger, en höger, en höger, en höger, en höger, en höger och slutligen en vänster..
Graffare
2006-05-21 19:46
flickor är mer estetiskt lagda, det stämmer. och visst finns det lagligt alternativ. med jag tror att de flesta sysselsätter sig mest med tavlor, dukar und shiet.
They called me Mr. Glass
Klart brudar me kan slå sönder och hålla på men inte i samma omfattning som "pojkar" ;D
, öl behöver inte ens nämnas, grunden till en välbalanserad kost.//whatone
Nej, flickor ska va snälla och hålla käft, det är vad vi lärt oss :)
mowa exakt..
www.gbg031.se
Hur kommer det sig att dom flesta byggjobbare tex, är killar? same same
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen
2006-05-21 20:30
Jag vet bara att klottrande flickor är heta som tre.
namaste
Tjejer sminkar sig mer än killar - varför är det så?
"Klotrar ni bara med sprayfärj och kloterfärj eller har ni roler och pensel mä? Jag har alla med mig jämnt när jag är ute och rappar grafittti"
Erazer Det är bara för att ni är snygga av naturen ;)
tjejer känner inte samma behov av att hävda sig som killar. kolla på djurriket t.ex
jag känner 1 brud som klottrar
NicoelRico P14 : Jag vet inte, jag vill såklart doppa men jag vill ju typ kunna göra det ofta hajjt, så jag menar, förhållande o mycket doppa, feelin' me?
som någon nämde, tjejer klottrar inte för att de har blivit lärda/ uppfostrade att vara snälla och ordningsama. tjerj har blivit lärda att sitta med benen över varandra och raka i ryggen, tjejer ska vara glada, för då mår männen bäst! och flickor ska absolut inte göra något revolutionärt för då blir männen otrygga, därmed ska de inte klottra.
superman!
Jag tycker egentligen det är lite tragiskt att man sitter här och spekulerar om varför tjejer inte klottrar. I dagens samhälle är det väl klart att tjejer skulle kunna bli graffare utan att känna sig rädda och så. Grejen kanske är den att folk har olika intressen. Bara för att man är kille blir man ju inte automatiskt intresserad av fotboll, öl, graffiti, sex och farligheter. Och bara för att man är tjej betyder ju inte det att man är oskuldsfull leker med dockor, rider, ritar små blommor och hjärtan och är jääätte söt. Tjejerna kommer komma och öka. Dom är bara inte uppmärksammade. Eller?
killar har nog ett annat behov av att synas än vad tjejer har...tjejer kan oftast sätta på sej en kort tjol o ett tight linne...o synas på d sättet...även om d inte e d sättet som jag tkr man ska få bekräftelse på...men men...o killar som klär upp sej e inte lika vanligt...dom går ut o "klottrar" o "förstör" som folk tkr för att få uppmärksamhet...
jag ska måla hela världen lilla mamma!<br>
Redaktionen
2006-05-21 21:32
men å andra sidan är inte brudar helt friska i huvudet, så dom lägger ner sin tid på att vara manipulativa bitches istället för att klottra som vanligt folk. Så orka spekulera vidare. Dom är idioter. Finito.
namaste
ÅderpåleOne så kan man jue också se det...
Hoppetossa: Men jag tror killar kan få stoor uppmärksamhet genom att ha kort kjol och ett fint litet urringat linne. Sen kan man ju anta att tjejer tycker att de flesta killar är idioter, eftersom dom framställer sig själva som det. Nä, hoppet om mänskligheten är nog över. Alla är ju dumma i huvudet, idioter. Finito.
Tyvärr ahaha! jo d skulle dom få...men du fattar säkert va jag menar ifall man ska va seriös =P
läskigt vad vissa killar här har för syn på tjejer.. hoppas att ni är ironiska asså! tycker synd om er annars. grejen är den att tjejer tänker mer på längre sikt medans killar är mer impulsiva och tar konsikvenserna som dom kommer liksom.. men de betyder inte att tjejer inte också kan bryta lagar och allt sånt tjaffs. riktigt töntigt att man skiver att tjejer inte kan visa upp sig på något annat sätt än i korta kjolar och tajta uringade linnen. tycker ni borde skämmas asså !
Trodde du ja!
hoppetossa: Så du säger att man inte kan få uppmärksamhet på ett mindre kriminellt sätt? Det tror jag. Det finns bättre sätt, som samhället kanske är lite mer positiva mot...?
Redaktionen
2006-05-21 21:44
sofia1 F17 Tror du att alla som målar ser det som en impulsgrej? Jag tror nog att de flesta har en rätt bra koll på vad som kan hända mm.. Det handlar ju om vad man tycker är värt och inte.
namaste
sofia1 F17 jag sa jue att jag inte tkr att d e nått bra sätt o få uppmärksamhet på...men många tjejer gör jue d bara för att få uppmärksamhet...men inte alla...
bukowan haha...den va nästan bra =P
ÅderpåleOne nej de är väl klart att jag vet. jag är inte helt tappad heller! jag menade mer att tjejer tänket ett steg längre.. jag skulle jävligt gärna dra ut å måla nu, tycker graffiti är ruggigt roligt och är fashinerad av de som fan, men ngt i en säger ju till och man tänker en andra gång om de verkligen är värt att åka fast och få böta och allt sånt bara för att man har bombat eller ngt sånt. de är klart att de finns killar som också tänker så ! men att säga att tjejer är uppfostrade till att rida och måla blommor och hjärtan, de måste nog va de mest naiva och skrattretande jag har hört på länge! hoppetossa sorry, my bad! :)
Trodde du ja!
sofia1 F17 nemas problemas damen...
Redaktionen
2006-05-21 22:10
sofia1 Fair enough. :)
namaste
åderpåleone :) hoppetossa sjyst bryschan ;P
Trodde du ja!
det kanske bara e så att måla graffiti e en jävligt onödig sysselsättning som egentligen inte ger något utan bara kräver extrema mängder energi. dom flästa tjejer tycker väll helt enkelt inte att det är värt det. ja menar man måste ju för fan vara lite s,å cp för att måla. och inga målare ska ta illa upp, jag målar och accepterar att jag är lite små cp
www.enigmatic.se
du må acceptera det, jag gör det inte. Fullt naturligt att villja uttrycka sig eller hur, hur cp kan det vara att då uttrycka sig genom bild å form?
Sleinone P0 det är helt normalt att utrycka sig genom bild o form. men den mängd energi man måste lägga ner för att göra något som kan kosta en jävla massa pengar om man torskar bara för att få ett foto och få se målningen när den rula förbi stationen dagen efter eller se threwupsen man lagt längs en buss linje. själv klart ja tycker att det är briljant, graffiti e rå grymt, men man måste vara lite små cp för att ge så mycket för så lite. för några dagar sen när ja skulle lira en godsyard så va rallarna igång o flyttade på vagnar. ja stog o väntade i en 40 min då hittade jag en stor kartongbit som ja la på marken o använde som säng o sov i en timma tills rallarna va klara med sitt. då tänkte jag på hur jävla jobbigt det kan vara att måla, men för mig är det fortfarande värt det. och jag accepterar att jag e lite cp. gör det du också
www.enigmatic.se
_skallskadad_ P20 keep that going. snart är jag också på g! ;D
Trodde du ja!
dels har det med uppfostran att göra, och dels har killar svårare med att sitta still o så.. ( ADHD o liknande tendenser förekommer mkt mer bland killar )
Tjejer är överlag väldigt rädda för att göra ngt för att sticka ut. Det är aldrig några tjejer som kommer och springer nakna på fester heller. Tråkmånsar.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
tjejer är skapta för allt!
Ska sanningen fram, Så är sanningen falsk!
Tjejer är graffitins värsta fiende!:)
Jag har fått min brud att börja skissa, hon ska med ut och måla i sommar:)
Mer tjejer som ska graffa, de tycker ja! FÄÄÄÄTT ME RÄSPÄKT!
Varför är alla på Whoa så oseriösa?
vissa 'r tjejer oxo men det 'r 'nd
Det bara är bara så, värt och spekulera i varför? Men om ni måste så ska jag berätta varför. Tjejer är i regel fega/försiktiga, tjejer uppfostras att vara snälla, söta och manilpulaiva pms monster. Dessutom verkar dem inte söka "kickar" i samma utsträckning som killar utan spenderar sin ungdom med att pimpla vin, bli olyckligt kär, skvallra med sina kompisar och bli "våldtagna" i en buske på hultsfred.. Killar brukar brukar panga rutor/buskurer, slås, klottra/begå andra brott, hänga på stan och se "coola ut" när dem är unga. Så har det varit sen urmines tider och därför är det så även nu. Visst jag generaliserade och drog alla över en kam, för det finns tjejer som målar. Men ni satt ju här och spekulerade i varför "tjejer som grupp" inte målade och då måste man generalisera. Fan vad kul det är att komma in i en tråd och grina av sig.
När kommer tråden om att det är mest vita som målar då?
anledningen till att tjejer generellt är bättre än killar på att rita i grundskoleålder är för att deras finmotorik är mycket bättre utvecklad vid den åldern än killars, det brukar visa sig på handstilen också. sen brukar killar ha en egenskap att nörda in sig så sjukt på saker, graffiti är en typisk sån sak, man kan jämföra det med datorer, träslöjd, elektronisk musik och star trek.
this is the place for your advertisement
Jag tror tjejer är rädda för att göra fel, ska nått göras ska det göras perfekt.
Graff e inte onödigt!!! dessutom ere sant att brudar e lite mer ordningssamma, förutom vissa extremfall!
Varför har tjejer mens?
Ride 13"s y que?