NY Battletävling!: Whoa Mama 2008!
Efter ett helt klart godkänt battleår på whoa med crewbattle och 60 sekunders-battle är det många som går och peppar på en ny tag team-tävling. Men i väntan på vad som komma skall är det dags för en helt ny officiell tävling här på whoa, nämligen Whoa Mama (parallellerna med MTVs ”Yo Mama” är inte långsökta.).
Tävlingen kommer att ta tag i en avdelning som alltid varit en central del av battlescenen, nämligen mamma-dissar. Whoa Mama kommer inte bara vara en tävling utan också vara en möjlighet för ett nytt sätt att skriva raptexter på. Det helt enkelt ut på att dissa den andres mamma. Så nu är det upp till bevis för er att visa att alla andras mammor är fula, feta, luktar illa och är dumma och fattiga och vad ni nu kan hitta på. Har ni frågor så ställ de i tråden och helst inte på msn.
Regler:
Deadline för kvalet är torsdagen den 17/1 klockan 20.00 och det skickas till mfs i privat meddelande på whoa eller på msn: [email protected]
Kvalbidrag och kommande bidrag efter det skall vara 60sek långa (+/- 5 sekunder) och kan läggas både accapella och på beats. Och det ska innehålla mammadissar.
Det är 1 vs 1 som gäller och de som går vidare från kvalet kommer poängsättassättas från 1 till 8 eller 1 till 16 beroende på hur många som ställer upp i tävlingen.
Domarna kommer att titta på dissar, fyndighet, flyt, leverans, ljudbild och det totala framförandet.
Språk: Engelska och svenska.
Pris: Presentkort på 500:- @ Gulan
En gästvers från Toffer
Ett exklusivt beat från Rawmusic Entertainment och IceTail productions
Tävlingens domare:
Mfs – Tidigare chefredaktör för SVU, skribent för dagensskiva.com och frekvent battlare.
Soheil – En riktig räv när det kommer bli battle. Har alltid en åsikt och hävdar den gärna.
Toffer – När han inte gör låtar med Organism 12 träffar han gärna upp din mamma på plattan.
Perfektion – Moderator på whoa och rappare sedan flera år. Har rutin på battle.
Oracle – Tidigare skribent på streetzone och kingsize. Ett hiphop-orakel helt enkelt.
Har ni övriga frågor så ta det här direkt i tråden. Lycka till och låt 2008 bli ett battle-år att minnas! mvh / Whoa-Crew
Fett najs, blir ju att deltaga på engelska ju :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha fett! newyear baby!
-pack you'r bags man, you are a tourist!
Är detta den sämsta idé någon någonsin har fått, möjligtvis? Jag är fan internetbattletävlingsnörd men detta är nog det enda koncept i hela världen jag inte vet om jag pallar, alltså. Varför klagar jag iofs. Onödigt.. men lite originellare kunde ni väl vart?
Tycker faktiskt också det låter ganska trist, hade hellre sett en tag team redan nu istället.!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Subdominant: Vad menar du? Det är ju en grym tävling som inte sett dagens ljus. Det är väl mer orginellt än 60sek, tagteam och crewbattle i vilket fall? Det är i vilket fall något nytt som helhetskoncept här. Det är ett relativt outforskat fält om man bara försöker lite. Du måste se möjligheterna och inte stilla dig blind i din mammas röv även om den är så stor att det blir svårt att se nåt annat! Ditt inlägg får mig osökt att tänka på en mammadiss till dig också: "Din mamma är en sån jävla gnällspik att när din mamma skulle få dig fick hon tjata sig igenom hela sin by för ett ligg men fick ändå adoptera. "
Hahahaha, lär ju ställa upp haha vilken tävling
2 PJÄSER
grymt skönt koncept, blir att följa det här :)
YE DYDE!
Battlerappare
2007-12-31 17:45
fett, en liten fråga ba.. varför blev de inget tagteam 07 ?????
0523
ZunkyB det måste finnas någon som styr upp tävlingen också. nog ingen som orkade styra upp tag team eftersom det inte blev av.. . ? :)5 - Tävlingar Tävlingar godkänns av moderatorerna innan de postas i forumet. I detta forum tävlar man i enbart i audio. Om tävlingen godkänts så ska rubriken utformas enligt följande: Titel eller vad tävlingen går ut på. MFS värkar ha ork att styra upp, så det blev Whoa-mama :)
fan va fett :D
o just de.. du är jävligt äcklig också.
Nice:)
”jag vet inte om han är cp ser inte men tror det”
vilka språk är tillåtna?
Du är fri som ett frimärke.... bläshh
asså ska man bara dra din mamma rader som dom gör på mtv som inte ens rimmar? eller ska man köra flerstavigt ? eller behöver det inte ens vara några rim bara man han din mamma är tjock typ ?
Coolt att dissa rappares mammor och vinna på det? Utan att ge dom en ända verbal käftsmäll. Vet inte hur många som offtar sin mammas stolthet för att vinna. Om folk känner som jag känner så blir standarden. sjukt hög. Jag skulle nog aldrig ställa up, även om jag varit vinnare till 100% för att min mamma ska dissas bara för att jag vill ha lite kul är inget jag gärna ställer upp på jätte gärna. (Nu är det nyår och jag är berusad, vet inte om det jag skrev riktigt hålller. Hoppas ni fattar) GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR SOM FAN ANYWAYS! HA DET BRA!
Schri - Går mest under det namnet.
btw skulle jag offra min ena kula för att se DegOne och Lönlös i denna tävling, dom skulle slakta allas mammor så hårt att dom önskar att deras päron var bögar.
Schri - Går mest under det namnet.
zunkyB: Det har med arrangörer att göra. Lucas: Engelska och svenska. Jag skulle rekomendera att du lägger fina rimscheman och bra rap. Men det är upp till dig hur du vill disponera din text.Crimmen: Sant. Förstår om vissa tar illa upp när det gäller mamma-dissar. Men man får ju ta det med en stor portion humor. Klart du ska ställa upp! Hoppas folk ser möjligheterna och inte stirrar sig blinda på det pubertala i att dissa någons mamma. Det går faktiskt att göra det på ett fyndigt och inspirerande sätt.
aight :) kan bli kul det här.
asså, fätt mkt krääd till er som styr såna här grejer och de ska tas med öppna armar men jag vet inte, mamma skämt känns så 98 typ..
hets, stress, fest!
fyfan vad kasst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hahahahahahaha
cutiepie !
spelar inge roll om man gör en fet låt, endå samma gamla som går vidare, så skiter i dehär battle nu
ROUSU
Nja låter väl inte som någon höjdar tävling, så det blir inget man kommer försöka sig på. Men, kul idé kommer bli kul att höra något nytt, o får hoppas på att folket kan leverera det bästa.
Volym Entertainment <br>
rousu word.. tidigare har inte domarna varit så opartiska iaf
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
rousu haha det var det dummaste jag läst. Kolla bara vem som vann 60 battlen iår, Jimmie, det var nog inte många som har hört han innan. Du snackar bull, kan ju vara så att du inte kan mättas med personerna som går vidare, därför kommer du inte med.
ett "jag-var-bara-tvungen-inlägg"
Volym Entertainment <br>
Hahaha Klockrent! Alla dom som inte gillar det här är väl förmodlingen dom som inte vet vad humor är... Tycker det är en bra idé för det skiljer sig från andra tävlingar som oftast är likadan! Och just för att det är mamma-dissar det går ut på så lär man nog få höra mååånga roliga rader :D Peace
word. Fett kul idé. Det kommer bli galet!
work some magic
det här är yo på en hög nivå...
krrrrrrrra
jag offrar lätt min morsa för att vinna den här skiten... to hell with that bitch, this is rap
http://www.myspace.com/akinonline
Om någon man möter har en mamma som är stendöd då?
Då drar man dissar om sten...
Don't!
trisst me moderdiss
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!
måste kvalet handla om mammadissar?
vissas mammor är ju döda tänkt på det?
Då dissar man den döda modern? sådant får man räkna med om man ställer upp antar jag
Ja eller så är man inte med?
haha detta ska fan bli kul ! :D härligt med nåt nytt ! cred till er som styr upp allt.. :)
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
shit, mammadissar känns verkligen inte som nått nytt..
men annars, kul att det händer nått ändå!
jag tänker droppa kval iaf,wtf kul tidsfördriv :)
Moderator
2008-01-01 19:28
"Om någon man möter har en mamma som är stendöd då?" Då är det väl upp till den/dom personerna att bestämma om dom vill va med och få höra en massa dissar om sin döda mamma eller inte? Simple as that!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda:
[email protected]
mfs P22 får kvalbidraget vara vad som helst eller relaterat till ämnet?