I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Inspektah Deck - House Nigga (Joe Budden Diss)

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2009-07-08 20:03

[Audio] Inspektah Deck - House Nigga (Joe Budden Diss)

Länk till http://www.zshare.net/audio/62392911f35b931a/

2009-07-08 20:17
Haha! Yeeees!

Lyrically blunt, Im broad day physically dumb
This nigga life is a publicity stunt
But he think he fever, I aint a believer
Def Jam chopped him, they didn´t feel him either
Why are you talking like the Morpheus of rhyme
When my first shit sold more than all your shit combined

Fanns mycket roligt i låten.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Poet

2009-07-08 20:28
Vad ar backgrunden till den har dissen?
At the gates of Eternity...

2009-07-08 20:51
Meh.. Krävs rätt mycket mer än så för att få omkull Budden i en beef. :)

2009-07-08 20:55
Detta öppnar ju dörren för andra i SH att lägga sig i hela grejen med Method Man, vore skoj att höra Royce el Crooked handknulla några av WU's over the hill burnouts.

2009-07-08 22:04
haha, Budden kommer ju mörda Deck. Budden är byggd för det här. Detta imponerade verkligen inte på mig.

2009-07-08 22:44
Haha, budden är soft.. Men vafan, get off his dick.. Deck är en bra mycket bättre rappare.

2009-07-08 22:50
Nöjd, du är så jävla töntig. Är det så dina svar kommer se ut hädanefter, "get off his dick"? Inte första gången man ser dig lägga en sådan kommentar, sjukt töntigt.

2009-07-08 22:56
Lika töntigt som att ni måste proppsa allt de släpper bara för sakens skull?

Inspectah deck's vers på triumph är bland de bästa verserna som skrivits, inget budden skrivit kommer i närheten av den, och jag hatar inte.. Joe budden är en bra rappare, jag gillar han starkt.

2009-07-08 23:07
Lika töntigt som att ni måste proppsa allt de släpper bara för sakens skull?

Detta stämmer inte någonstans, det är bara nåt du inbillar dig eller tvingar dig själv att tro.

Inspectah deck's vers på triumph är bland de bästa verserna som skrivits, inget budden skrivit kommer i närheten av den, och jag hatar inte..

Den versen är sjukt överskattad, i min mening. Långtifrån bland de bästa verserna som skrivits. Hursomhelst, det är irrelevant, nu handlar det om en battle, Deck vs Budden och jag tror Budden kommer äta Deck, rakt av. Sen att du tycker den versen är bland det bästa som skrivits är din åsikt, det kan du fortfarande tycka efter att Budden förnedrat Deck i en battle.

2009-07-08 23:11
"Den versen är sjukt överskattad, i min mening. Långtifrån bland de bästa verserna som skrivits. Hursomhelst, det är irrelevant, nu handlar det om en battle, Deck vs Budden och jag tror Budden kommer äta Deck, rakt av. Sen att du tycker den versen är bland det bästa som skrivits är din åsikt, det kan du fortfarande tycka efter att Budden förnedrat Deck i en battle. "

Som sagt, enligt din mening. Men kul att du kör.. Vi tycker helt enkelt olika :).

2009-07-08 23:22
Jag är säker på att Budden kan svara med en bra diss. Men vad ska han säga? INS är gammal, han hade inte varit något utan RZA´s produktioner, han hade tur som var född i rätt årtionde, han var inte bland de starkaste i Wu.

Joe Budden är en gnällspik utan dess like. Han är duktig på att rappa, men han har inget extra och därför har de inte blivit något av honom. Kanske får han skina lite nu om Slaughterhouse skiva blir en succé. Dem är iallafall en succe på internet. Men skivan kommer inte sälja mer än ca 20 000 första veckan. Men ja, om den är bra spelar väl inte de så stor roll. Men de kanske bevisar att hypen endast funnits på internet.

Inspectah Deck säger jävligt mycket sanna saker om Budden som han inte bör vara speciellt stolt över.

Budden är en bloggande Microsoft thug.
Folk går in på hans hemsida för att kolla in hans tjejs överdimensionerade röv, inte för att kolla in honom.
Han gör allt för att få lite publicitet. Hoe Budden.
Def Jam kickade honom.
Han snackar som om han vore GOAT när han inte har några meriter alls.
Han har gett sig på ett flertal rappare utan att det har lett till något. Förutom att han blivit jävligt hatad för de.

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-07-08 23:29
Vad sa egentligen Deck som inte Saigon eller Ransom har sagt? Vidare, Decks inlevelse fick mig zzzzzzzzzzzzzzzzzz.

Men visst, Roethlisberger, jag håller med dig till viss del. Budden är sjukt kaxig, men jag gillar hans "I dont give a fuck" attityd. Buddens battles är alltid intressanta. Budden vs Saigon var ju sjukt bra, massa feta rader från både Saigon och Budden. Även battlen mot Ransom var grym.

2009-07-08 23:36
nu kommer ridarna :)

inspectah fick med mycket roligt här!
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-07-08 23:48
Budden kommer inte svara på Decks diss. Han tycker att dissen är "whackjuice".

Budden live:

Länk till http://www.blogtv.com/People/joebuddentv

2009-07-08 23:52
"If Inspectah Deck puts out an album today, that shit is gonna sell a 1/2 a copy"

-Joe Budden

2009-07-08 23:55
så lamt att prata försäljning. extra lamt när hans egna bara sålde "13,860"
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-07-08 23:57
Ja, egentligen.

2009-07-09 00:05
When I first heard the Inspectah Deck sh*t I thought it was weak but I said, 'Aight I'm going to tear him up for fun," Budden said. "I just wish somebody else would've responded, not him...Vibe Magazine is shut down. Me and Raekwon talked it out, me and Busta Rhymes already spoke. Now here you come...While Inspectah Deck may be considered a legend for the one great verse he had in his 30 year career, it's 2009...We'll see how it all plays out. We gotta see how it goes down when I get into the studio...BlogTV probably pays me more than he's made...He should be dissing RZA for not paying him...When Saigon dissed me, my next diss track was the fact that I got paid from his diss track...I don't think people really use their heads. He rapped on 'Pump It Up.' Me and Just Blaze got paid for it." (BlogTV)

Källa: www.sohh.com

Poet

2009-07-09 00:09
Wu-Tang ar legender. Inget snack om saken. Men let's keep it real, fa hade satt Inspektah Deck pa sin Top 40 lista over basta MC's. Och Joe ar underskattad, det vet vi alla. Men vi behover inte bli blinda nu bara att det ar Wu-Tang medlem som ar involverad.

2009-07-09 02:13
fa hade satt Inspektah Deck pa sin Top 40 lista

Det stämmer faktiskt. Samma gäller dock Butten.
Steve Rifkind must of been sniffing!

2009-07-09 12:18
Jävlar vilken gäspning det här framkallade.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-07-09 17:38
Håller inte med om att Joe Budden är underskattad.
Han är underskattad tills han släpper skiva och folk inser att det inte är något som kommer blow your mind eller lämna något speciellt intryck.
Han har släppt sjukt mycket material och bara för att det låter bra jämfört med allt som spelas i radio och tv betyder det nödvändigtvis inte att där är classic/goat material som han verkar tro.

2009-07-09 23:15

2009-07-09 23:55
Meh.. Krävs rätt mycket mer än så för att få omkull Budden i en beef. :)

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Poet

2009-07-10 06:16
Hahaha "Rest in peace Michael Jackson". Oh you gotta love Joe :)

2009-07-11 04:07
HAHAHA FAN VA ROLIG JOE BUDDEN ÄR!
NUUUU snackar han om försäljning, när han själv villa hävda sig med sina "rhymes och skills" när Method Man pratade om vad han åstadkommit och sålt.

Vilken liten råtta han är..

Vem som e mest skillad, INS eller Budden.. det spelar ingen roll här.
Sanningen är att Budden började skitet, och kommer att bli utskämd.

Allt beror på vad som sägs i disslåtarna!

What the fuck does Budden have on Inspectah Deck??? :)
http://www.myspace.com/deadlykanha

2009-07-13 05:43
Same-old P22

What the fuck does Budden have on Inspectah Deck??? :)

NOT A GOD DAMN THING!!! :)

2009-07-13 05:54
name me three joe budden songs?
don't worry, I got time, i'll cut the song

uuh uuh man, three joe budden songs? uuh damn, pump it up? uuuh shit! is this for one hundred thousand? ooh imma bout to blow this shit! did I say pump it up?

Budden L O S T

Poet

2009-07-13 16:47
Oh, sa ni kan namna tre Deck solo latar? Jag kan namna tre Budden latar, och jag ar inte ens ett fan. Utan att fuska, sa kan ingen av er namna tre av Decks solo latar.

Och nej, den har disslaten raknas inte.

2009-07-13 22:34
Yes jag kan nämna tre INS solo låtar utan fuska, men jag kan tyvärr inte nämna tre budden låtar förutom pump pump pump pump it up :)

Poet

2009-07-13 22:47
Panchito: Well jag antar att du ar ett fan av Deck i sa fall. For jag ar ett stort Wu-Tang fan, men jag kan inte ens komma pa nagra solo latar av Deck.

I Buddens forsvar, sa har Deck varit med sen 1993, medans Joe slappte sin debut 10 ar efter det. Alla kan nog halla med att med 10 ars forsprang sa borde val Deck (om han nu ar en sa javla bra rappare) kunnat etablera sig nagorlunda? I love Wu-Tang, men Deck har sin vers fran "Triumph" and that's it...

2009-07-14 01:44
men Deck har sin vers fran "Triumph" and that's it...

hehe, sant.

2009-07-14 05:47
BC99
men Deck har sin vers fran "Triumph" and that's it...

Ja ok. Så mycket för att vara ett "stort" Wu-Tang fan. Och även fast ni pratar i nattmössan så vore den meriten större än allt Joe Budden har åstadkommit eller kommer att åstadkomma i sin karriär.

2009-07-14 15:44
BC99 P26

Jag är inte bara ett fan av INS, jag är ett fan av Wu-Tang Clan i sin helhet och hip hop musik generellt, och jag måste hålla med Roethlisberger P21 (för det här forumet handlar om att få uttrycka sin egen personliga åsikt)

Decks vers på Triumph >>>>> Buddens kärriar!

2009-07-14 16:09
Får försöka övertyga er om att INS är mer än sin vers på Triumph. Här är ett par låtar han för alltid kommer bli ihågkommen för.

Enter the Wu-Tang (36 Chambers)
"Bring da Ruckus"
"Wu-Tang: 7th Chamber"
"Da Mystery of Chessboxin'"
"Wu-Tang Clan Ain't Nuthing ta Fuck Wit"
"C.R.E.A.M."
"Protect Ya Neck"

Liquid Swords
"Cold World"
"Duel of the Iron Mic"

Only Built 4 Cuban Linx
"Guillotine (Swordz)"

Ironman
"Assassination Day"

Wu-Tang Forever
"For Heaven's Sake"
"It's Yourz"
"Heaterz"

Capital Punishment
"Tres Leches (Triboro Trilogy)"

Moment of Truth
"Above the Clouds"

Soul Survivor
"Tru Master"

Dessa låtar är liksom inget att leka med och Budden vet om detta och därför släpper han mer bullshit än i Pamplona i Juli månad.

Dessutom är Decks debutalbum flera nivåer bättre än allt Budden har släppt. Visst är det gamla meriter. Men ska man börja snacka om andra rappare som Budden gör kan han väl skaffa sig några egna.

2009-07-14 16:31
"I leave scientists mentally scarred, triple extra large
Wild like rock stars who smash guitars
Poison bars from the gods bust holes in your mirage
And catch a charge shake em down like the riot squad"

2009-07-14 17:15
Hahahaha.. Inspectah är bra och har klassiska verser/låtar. Men kom inte och säg att han är "nivåer" över Budden. För isåfall snackar ni bara skit och framstår bara som oinsatta idioter.

Som Budden sa i freestylen över D.O.A-beatet:
"Swear you and your label should pray
and thank God I was placed in this decade by mistake
I don't belong here, dad fucked mom in the wrong year
wrong nigga amongst fans with wrong ears
"

Hade Budden börjat släppa sina grejer '93 istället för '03 hade ni suttit och avgudat honom nu. Han gör BRA musik och han är en väldigt bra lyricist.

Roethlisberger, du snackar om att Budden inte har några "meriter". Kan du definiera vad en merit är enligt dig och sen gärna ge mig lite exempel på rappare som startade -00 eller senare och innehar dessa "meriter". Skulle vara VÄLDIGT intressant att läsa.

2009-07-14 17:19
Så du menar om han släppt pump it up 93 så skulle han idag ha legendstatus? :S
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-07-14 17:26
Det budden gör med slaughterhouse just nu pissar på det mesta
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-07-14 17:34
Dessa låtar är liksom inget att leka med och Budden vet om detta och därför släpper han mer bullshit än i Pamplona i Juli månad.

Tror du på riktigt att Budden är "rädd" för att dissa Deck? Alltså på riktigt?

Dessutom är Decks debutalbum flera nivåer bättre än allt Budden har släppt.

Decks debutalbum flera nivåer bättre än allt Budden släppt? Decks solokarriär, SMH.

2009-07-14 18:19
Och så ska Slaughterhouse fansen som tror att Joe Budden är den mest underskattade rapparen genom tiden komma in och försvara honom.

Han säger att han är en "student of the game" then learn your history and give respect where respect due.

Som Grandmaster Melle Mel sa "Joe Budden is in the asscrack of hiphop"

No wonder hes always talking shit...

LONG LIVE THE REBEL I- N-S!
Poet

2009-07-14 19:33
Roethlisberger: Come on man. Deck ar en medelmatta i Wu-Tang. Bara for att dem har legendstatus, sa behover man inte overdriva nagon medlems skills.

Som sagt, 16 ar har passerat och Deck har fortfarande bara sin vers fran "Triumph" i sitt CV. Sager jag att Joe ar sa javla mycket battre an Deck? Nope, jag sager bara att Deck kanske inte riktigt ar ratt person att dissa Joe.
Poet

2009-07-14 19:34
Och kom inte nu och namn alla hans solo album. Visst ar det en bedrift att slappa ett album, men for majoriteten av oss alla, sa har dem gatt obemarkt forbi...

2009-07-14 20:30
Jeppehehe

Hahahaha.. Inspectah är bra och har klassiska verser/låtar. Men kom inte och säg att han är "nivåer" över Budden. För isåfall snackar ni bara skit och framstår bara som oinsatta idioter.

Som rappare har du rätt i att Inspectah Deck kanske inte är bättre, då Budden har stor talang och är duktig på att skriva texter. Men i släppt material har han inte mycket att komma med.

Som Budden sa i freestylen över D.O.A-beatet:
"Swear you and your label should pray
and thank God I was placed in this decade by mistake
I don't belong here, dad fucked mom in the wrong year
wrong nigga amongst fans with wrong ears"

Ja vad synd om honom att han är född under fel årtionde. Snyft snyft. Det har inte stoppat andra från att bli stora. Exempel kommer senare.

Hade Budden börjat släppa sina grejer '93 istället för '03 hade ni suttit och avgudat honom nu. Han gör BRA musik och han är en väldigt bra lyricist.

Ja han är en bra lyricist. Jag är inte Marty McFly och vet inte vad som hade hänt om Joe Budden hade släppt musik 93.

Roethlisberger, du snackar om att Budden inte har några "meriter". Kan du definiera vad en merit är enligt dig och sen gärna ge mig lite exempel på rappare som startade -00 eller senare och innehar dessa "meriter". Skulle vara VÄLDIGT intressant att läsa.

Det gör jag gärna. För mig är grymma album den största meriten man kan ha som en rappare. Det kan jämföras med mästerskapstitlar för idrottsmän. Därefter kommer grymma låtar. Det är de folk kommer att komma ihåg och kommer leva vidare för alltid, inte potential. Bara för att man har talang eller skills räcker det inte hela vägen.

Så om du vill ha exempel på rappare som lyckats och har meriter som startat efter 00 så har jag ett par exempel.

Kanye West
College Dropout
Late Registration

Lupe Fiasco
Food & Liqour
The Cool

Clipse
Lord Willin
Hell Hath No Fury

The Game
The Documentary
Doctors Advocate

Det är artister som slagit igenom ordentligt och även släppt album som omfamnats av såväl "hiphopskallar" som av kritiker. Så jag anser att dem får fungera som bra exempel även om de finns fler exempel.

nazeem

Tror du på riktigt att Budden är "rädd" för att dissa Deck? Alltså på riktigt?

Jag tror Budden hade bett Osama stoppa upp sin gud i röven om han bara hade chansen. Klart att han inte är rädd för Deck. Men vad jag menar är att han medveten om att Deck har en repertoar som inte han kan matcha hur mycket han än ylar om de.

Decks debutalbum flera nivåer bättre än allt Budden släppt? Decks solokarriär, SMH.

Skaka ditt huvud hur mycket du vill. Men om det är någon som har haft en pinsam solokarriär så är det Budden. Ärligt talat. Det är den.

BC99

Come on man. Deck ar en medelmatta i Wu-Tang. Bara for att dem har legendstatus, sa behover man inte overdriva nagon medlems skills.

Det är din åsikt och den är nog rätt förekommande att han skulle vara en svagare i Wu. Men många Wu-Heads(jag inkluderat) tycker att han är underskattad. Han brukar alltid göra bra ifrån sig tycker jag.

Som sagt, 16 ar har passerat och Deck har fortfarande bara sin vers fran "Triumph" i sitt CV. Sager jag att Joe ar sa javla mycket battre an Deck? Nope, jag sager bara att Deck kanske inte riktigt ar ratt person att dissa Joe.

Du kanske såg några av låtarna jag listade lite högre upp som han har lagt verser på. Jag tror nog du skulle få mycket mothugg i hiphopkretsar om du sa att dem inte var något nämnvärt att skriva på sitt CV.

Du kanske bara glömt bort den låten. Vad vet jag.

2009-07-15 21:59

FES TAYLOR:
"Just came back from the rock the bells tour in md this hip hop shit is a joke word the big homie got on stage and called joe buttons out this dude was no were to be found had the croud on some fuck joe budden shit then this dude goes on a blog and says he was looking for us we was on the stage how did u miss us I had on some bright orange shit t bird had on lime green mr chernak and deck had on white we was bright as shit some one buy ya boy joey some glasses lol next show well be the ones with the fuck joe budden t shirts see if we hard to find then we stayed the whole night hoping to see dude then he fronts like he looking for us he was gone coward that's some real lame shit he coped out to rae and busta fuck it next rock the bells jones beach be there to see history word"
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^

2009-07-15 22:22
Snubben är ju en äcklig hycklare och jävligt rädd för att hamna på fel sida med resten av Slaughterhouse. Lyssna bara på vad Deck säger i början liksom, det är skrattretande.

Budden snackade om Method och helt plötsligt ska Deck samt hela Wu-Tang försvara honom och dissa Budden osv. Nu när Deck står och dissar Budden förväntar han sig att inte resten av Slaughterhouse ska bry sig för att han säger att han gillar de. What..?

Nej usch, dags för Crooked och Royce att äta denna gamling. Hoppas innerligt att de kör över snubben, vad fan har han att sätta emot egentligen?

För övrigt jävligt kul att han verkligen kör sin vers från "Triumph" med, den enda versen folk i publiken känner till från honom.

2009-07-15 22:29
Ins/wu är ju inte ensamma med att "försvara" meth. Bara för du är dåligt insatt i hiphop så behöver du ju inte utdöma alla i publiken. Sen ska vi väl inte börja prata om vem som är hycklare :)
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-07-15 22:41
Bra att du missade hela poängen. Mensa kanske är något för dig? :)

2009-07-15 22:59
Vart du lite butter nu :'(
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-07-15 23:25
LMAO, Om Royce och Crooked blandar sig i är det game over.