I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-05-30 00:51
haha vilken javla soppa den har traden ar..

Har letat efter ett klipp da Nas snackar om Biggie och nar dom skulle skriva en lat tillsammans. Han snackar om hur han fick lite skrivkramp och bestamde sig for att give in for the night, och sager till Biggie (som inte skrivit en enda rad pa sitt papper) : "Verkar inte ga sa bra for dig heller.." Da sager Biggie att han ar klar med hela laten och skrivit allt i huvudet. Och det var da Nas verkligen forstod att B.I.G was on some other shit.. hehe

Nan som kanner till eller vet var man kan hitta det klippet?

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-05-30 01:48
exe: Nej.. hans flow suger. Speciellt om man jämnför han med biggie.

Lyssna på låtar som Obnoxius så hör man att han hamnar of beat ett ex antal gånger. gå och lägg er.

2008-05-30 01:51
nöjd haha okey kan hålla med att han flowar sämre på obnoxius,men inte att hans flow suger

2008-05-30 01:56
Nöjd och om man nu ska snacka om låt för låt så har ju biggie gjort ganska många tråkiga låtar på life after death skivan,men sen är det ju låtar som machine gun funk(ready to die) som flowet är så sjukt bra,sen är det ju också en definitionsfråga vad som gör en mc bättre än en annan du verkar tycka att flow är högsta prioritet medans jag tycker andra saker är viktigare..

2008-05-30 01:57
Inte den enda låten han är offbeat på, finns bra många fler.

2008-05-30 01:58
Exe: Flow är det viktigaste.. En rappare med dåligt flow eller på ett dåligt beat går fet bort.

2008-05-30 01:58
nöjd oej har du några exempel på lager?

2008-05-30 02:00
nöjd okey jag håller inte med dig,är man en grym mc kan man göra ett dåligt beat till en bra låt

2008-05-30 02:06
enligt mig, och många andra är ofbeat flow ett sorts flow!

2008-05-30 02:13
Exe: Ja det sker. Men inte på dagligbasis.

Jag tycker han har ganska kasst flow på både revolutionary vol 1 och 2.

True: Ja det kan jag hålla med om, om det gäller company flow.