I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-05-28 02:23
Lloyd Banks.. Redman.. O.O

2008-05-28 02:36
haha ni fattar väl att BearC skämtar, ingen kan ju vara så tappad.
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2008-05-28 07:37
Soul_Survivor_II P30 jag skrev så eftersom folk försöker tvinga på någon annan att säga att han har fel och att han inte vet något om hiphop för att han ogillar biggie, därför jag skrev så! gillar inte internetbeef saken heller jätte löjligt men grejen är att folk på whoa är duktiga på att klistra in vad andra sagt eller bara lägga en rad utan att förklara sig

annat folk kanske tycker jag är jobbig och skriver långa inlägg men försöker förklara mig så gott jag kan,

men som du säger häva ut sig att nån knappt kan rappa är juh en åsikt ett tyckande, så llåt han tycka det biggie blir inte sämre i mina eller dina ögon?
DJ

2008-05-28 10:12
Att man inte gillar Biggie är en åsikt. Att säga att Biggie "knappt kunde rappa" känns mer som e tt faktafel. Jag menar, jag är t.ex. inget fan alls av Outkast, men jag skulle dissa dom med ord som "jävla synthpop" eller nåt annat åsiktsbaserat. Inte säga "dom kan knappt rappa". Det kan dom ju uppenbarligen, bara det att sättet dom gör de tpå inte tilltalar mig.,

2008-05-28 10:15
Det här kan bli en sån där underbart klassisk tråd :D
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2008-05-28 10:19
Det känns lite som när en expressenjournalist skulle recensera "Hip Hop is dead" och började recensionen med "Nas är inte känd för att göra klassiska skivor". Det är en sak att säga att för mig så är ingen Nas skiva klassisk men om man kan se att miljoner andra människor tycker det så bör man kunna se förbi sin personliga åsikt och inse faktum. Jag är t.ex inget Tupac fan men jag kan ju inte bortse från att snubben hade talang och var en grym rappare.

2008-05-28 11:08
alltså i slutändan menar man samma sak oavsett man säger "han är keff" eller "jag personligen är inte alltför förtjust i hans sätt att framföra sin musik"..

man ska inte behöva förtydliga att varje gång man yttrar en åsikt över nånting som inte är objektivt är det "Min åsikt" det ska vara vedertaget.

bara som ett litet "djävulens advokat"-inlägg :)

sen finns det såklart sätt att diskutera som trampar folk mer och mindre på tårna, det kan ju finnas en poäng i att unvika göra det ibland. alla sitter vi i samma sandlåda i slutändan.

så fortsätta era hetsiga diskussioner om Biggie nu...

2008-05-28 11:11
schteek - Jag tycker inte han är världens bästa rappare.

ter-g2 - Jag tycker faktiskt inte att östkustrap brukar ha det problemet i övrigt. Men det är klart möjligt att jag avfärdat just Biggie av det skälet.

Nöjd - Yes, gillar Kanyes upplägg på sina texter som fan.

anDre - Du tycker Redman skriver dåligt eller haha? Och lyssna på Lloyd Banks gamla mixtapetracks innan allt skit han gjort med 50 och återkom sen.

C-Line - Tupac var en grym rappare, I MINA ÖGON var inte Biggie det. Jag har lyssnat på hans grejer, inte minst sen igår haha och verkligen försökt förstå vad hypen är om. Det är kanske allmänt vedertaget att Biggie är en sjukt grym rappare, men jag måste väl inte hålla med om det? Lika lite som jag måste hålla med om att Lil Wayne eller Rakim är grymma om jag inte själv tycker det?

Det är hur många som helst som säger att Lil Wayne är världens bästa rappare idag, inte minst andra rappare. Men om någon skulle starta en tråd och påstå det skulle det definitivt finnas folk som inte håller med.... Det är inget konstigt, man är av olika åsikter. Om Lil Wayne däremot hade blivit skjuten imorgon och någon hade skapat en likadan tråd så hade med all säkerhet betydligt fler hållit med om att han var världens bästa rappare.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-05-28 11:12
alltså i slutändan menar man samma sak oavsett man säger "han är keff" eller "jag personligen är inte alltför förtjust i hans sätt att framföra sin musik"..

EXAKT.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
DJ

2008-05-28 11:18
wackcent: håller med, men han sa inte "han är keff" heller, han sa "han kan knappt rappa". "Kunna" handlar om skillz ju, inte om smak.

c-Line: Jag håller med. Nas är ÖKÄND för att underprestera och göra dåliga album, även bland oss som älskar honom. Hade han bara petat in nåt om "utom såklart Illmatic" hade jag hållt med 100%. Det blir ju lite konstigt efterosm just Illmatic är typ tidernas största klassiker enligt massor med folk. Däremot har jag ALDRIG hört nån kalla t.ex. I Am, Nastadamus eller de två senaste för "klassiker".

2008-05-28 11:43
BearC: Och jag säger inte att Tupac inte var en grym rappare. Skillnaden på hur jag sa det och hur du sa det var att jag inte gjorde min åsikt om att jag inte diggar Tupac så mycket till ett faktum. På det sättet du uttryckte dig så fick du det att framstå att Biggie är keff på att rappa som ett faktum. När vi läser det så skulle du lika gärna kunna skrivit att det var Flygande Kameler som störtade in i WTC och inte kapade flygplan. Vi vet att det inte är sant för att Biggie är en av världens mest uppskattade artister genom tiderna är ett faktum. Och anser man inte då att han var en grym rappare (även om hans rap inte faller en i smaken) så blir det man säger osant. Eller något.

Allting grundar sig i att en stor mängd människor anser en sak. Det är så faktum och klassiker skapas. Om alla hade olika åsikter så skulle det inte finnas en enda klassisk skiva, rappare eller film för den delen.

SS: Precis så är det. Även om jag älskar It was written och Stillmatic :D

2008-05-28 11:54
En rappare måste inte vara bra för att många personer tycker det. Isåfall skulle Soulja Boy vara en bra rappare. Biggie är en rätt bra rappare, men han är absolut inte en av de bästa rapparna genom tiderna. Det finns massor av rappare som är okända eller inte ens har skivkontrakt som är bättre än alla "legenderna".
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-05-28 12:10
Qnivqastr: Klart det finns rappare som är bättre än sina föregångar. Beatles anses ju vara kanske det bästa bandet genom tiderna men det finns självklart musiker som kommit senare som kan spela och sjunga bättre. Det finns de som sjunger bättre än Michael Jacksom och filmer som görs nu är snyggare och har bättre skådisar än t.ex Gudfadern filmerna. Men de har någon gång banat väg för alla dessa människor och satt en standard och kan dessutom konkurrera med dem även idag. Sen är det självklart inte så att den med mest fans är den bästa men om du läser mellan raderna så förstår du säkert mitt budskap att någonting klassiskt inte är personligt. Det defineras av en åsikt som bärs av många likasinnade. Sen finns det andra paramterar också men det är ett grundkrav.

2008-05-28 12:20
Word.
Toastare

2008-05-28 13:46
Jag tror vi har ett klassiskt fenomen här. Nämligen folk som började lyssna på hiphop när östkust/västkust grejen var stor (eller ja, den hade väl lagt sig lite då runt 98) och man skulle välja sida av Tupac och Bigge. Han har fått inpräntat att det är Tupac som gäller och avfärdar Biggie och har sen inte gett honom någon chans.
Är ju inte första gången man stöter på det fenomenet.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2008-05-28 13:47
Sen håller jag med Soul_Survivor om att Nas bara släppt en klassiskt album och det är Illmatic..
Jag skyller allt på Emma!

2008-05-28 14:07
BB: Illmatic är utan tvekan den enda klassikern han släppt. Sen är ju Stillmatic dock en 5/5 skiva men det ska som sagt till något mer för att den ska bli klassisk.
Konsertbesökare

2008-05-28 14:49
Är det fel att tycka att "It Was Written" är en klassiker och sjukt underskattad NaS platta?

2008-05-28 15:17
Skulle nog inte kalla IWW underskattad med tanke på hur mycket props den får, alltid Illmatic & IWW som nämns när det kommer till Nas.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-28 15:37
stillmatic är utan att tveka en klassiker
SKU - SKU - SKULASON!

2008-05-28 16:55
BountyBoo - Tror faktiskt inte det, lyssnar inte mycket på Tupac heller.

Stillmatic måste nästan räknas som en klassiker, den är sinnesjukt bra.

2008-05-28 18:39
i agree, stillmatic one of the best nas albums and a classic for that!.. haller med om va C-line sa att det e manga artister som ar battre idag en foregangarna men det e precis dom oldschool som har banat vagen and we gotta pay homage!...

2008-05-28 18:41
Det här är ju tamejfan så man blir gråhårig. Anledningarna varför Biggie var en keff MC som BearC skrev ner har ju inget med hans skills på micken att göra. Grymmaste flow-kungen plus det faktum att han i princip freestylade fram sina låtar som blev classics. Det är skills! Och än en gång, FLOWKUNG! Fanns ingen, finns ingen och kommer aldrig finnas någon som kan flyta som Biggie gjorde.

AINT NO OTHER KINGS IN THIS RAP THING!
BIGGIE! A MOTHERFUCKIN RAP PHENOMENON!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-28 18:56
1. Ingen freestylar sina låtar. De som folk tror freestylar sina låtar kommer på sin höjd på texten i huvet i studion.

2. Biggie kan ju flowa bra, men självklart finns det MCs med lika bra eller bättre flow.

Min åsikt.

2008-05-28 20:26
It was written är en klassiker i mina ögon, men i guess, smaken är som baken.

2008-05-29 11:16
Narkimic - "Sätt på "Notorious Thugs" så har du tre rappare bara på den låten som utklassar honom flowmässigt."

2008-05-29 11:38
BearC P20

Tycker du, men du som inte har fattat vad som gör Biggie till legend har ju uppenbarligen inte fattat vad som gör hans flow så unikt. Flow enligt mig är inte att kunna peppra in så många stavelser som möjligt i 16 takter, flowet sitter i känslan och det är flowet som näst efter beatet får den som lyssnar att skaka nacken. Dessutom är Notorious Thugs en av de sämsta låtarna han har gjort, men det kanske bara är jag.

2008-05-29 11:58
haha BearC okej du har rätt till en åsikt men fattar verkligen inte hur man inte kan tycka biggie kan rappa? han flowar bra som fan,freestylar riktigt bra,tycker han vokalrimmar bra också,och låtar som juicy tycker jag han får fram känslor riktigt bra i låten, klart att biggie är överskattad det är ju dem flesta "legender" dessutom vilka rappare förutom Lil wayne själv säger att han är bästa rapparen?

2008-05-29 12:04
glömde en sak,du tycker att biggie inte har några intressanta låtar? Gimme the loot då? han pitchar ner sin egen röst för att skapa 2 karaktärer i låten med olika personligheter och berättar om händelser blandat med bra rim och bra textinnehåll,whats not to like eeeeh?

2008-05-29 12:55
Narkimic - Ja det tycker jag, precis som angående allt annat i tråden uttrycker jag enbart mina egna känslor. Sen håller jag med dig till punkt och prickar angående vad ett fett flow är, men min åsikt ang "Notorious Thugs" kvarstår ändå.

Exe-Poused - Jag har aldrig hört "Gimme the loot" så jag kan inte uttala mig om den tyvärr.

2008-05-29 12:57
Låter inte ens som du är insatt i hans arbete alls, vilket gör dig och din åsikt null & void.

Låter mer som att du bara hört vissa låtar, gjort en förhastad slutsats och hamnat i en stor shit storm här på whoa.

2008-05-29 12:57
Illmaculate utklassar Biggie brutalt på freestyle och vokalrim, och flowar bättre. Men som sagt, not hatin' on Biggie.

2008-05-29 13:58
Qnivgast har inte lyssnat på honom så kan inte säga emot eller hålla med,men finns ju många bättre än biggie,min favorit är immortal technique som jag tycker är världens bästa mc av dem jag lyssnat igenom,men biggie är fortfarande en bra rappare

DJ

2008-05-29 14:42
Ledsen att vara taliban igen, men om man itne ens har Ready To Die så måste jag hålla med om att det är FAIL att uttala sig om Biggie. Det är som att snacka Nas utan att äga Illmatic.

2008-05-29 15:36
Måste lägga mig i deabtten igen. Att säga att Immortal Technique är en bättre rappare än Biggie är som att säga att ett tåg går snabbare än ett flygplan. Sen att ens dra in Illmaculate i disskussionen är bara löjligt. Illmaculate är ju en kille som format hela sin karriär utefter sina freestyle skills. Dessutom så uträttade Biggie sina största ting 1994 och kan därför inte jämföras med en kille som kom upp lite mer än 10 år senare. Så sluta med dessa jämförelser de är bara pinsamma.

BearC: precis som angående allt annat i tråden uttrycker jag enbart mina egna känslor

man kan få känslan av att inte gilla en viss musik men inte känslan av att biggie inte viste vad han höll på med. bara för att jag inte gillar mozart säger inte jag att han inte kunde spela piano. Sen att du inte ens hört alla låtar från Ready To Die visar ju på att du inte alls är i stånd till att disskutera Biggie smalls skills.

2008-05-29 15:42
Eller att uttala sig om Soulja Boy utan att äga hans debutskiva. Erm.
DJ

2008-05-29 15:58
Ja, jag uttalar mig inte om "Soulja Boy" eftersom jag inte har den blekaste om vem karln är, förutom att han har ett osannolikt fult artistnamn.

2008-05-29 16:19
DBK jag har inte lyssnat på varenda biggie låt men jag har 7 olika immortal technique släpp och jag tycker han är en bättre rappare än biggie,sluta överskatta alla legender,hade någon släppt Ready To Die idag hade du inte uttalat dig på samma sätt.

Konsertbesökare

2008-05-29 16:41
En av Biggies bästa låtar:

2008-05-29 16:50
aa den låten är bra men tycker juicy,gimme the loot och Everyday struggle är bättre låtar

2008-05-29 16:52
Exe-Poused P0
Men immortal technique är inte bättre så enkelt är det. han har ett simpelt flowet medan biggie är komplex och avancerad. dessutom gillar jag Immortla tchnique men man måste ju inse hans begränsingar. Sen det där med att "ready to die" inte hade vart nått o mden släpptes idag. Follk hade fortfarande tyckt att personen som släppte skivan hade ett sjukt flow. Det är fakta. Sen om man gillade New York 1994 soundet hade skivan varit ens frälsning. punkt slut. Antar att du är en person som tycker G rap är överskattad, gillar the black album bättre än reasonable doubt och känner igen Rakm som killen på 8 mile soundtracket.

2008-05-29 16:56
Jesus get off the notorious!
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2008-05-29 17:12
DBK tror du missförstod jag är övertygad om att folk hade tyckt det varit en grym skiva,men tror fortfarande du överskattar biggie eller så överskattar jag immortal,men vad har du lyssnat för låtar med immortal,för hans album är inte dem som jag tycker bevisar att han är den bästa rapparen utan det är hans mixtape..

2008-05-29 17:20
Ja, jag uttalar mig inte om "Soulja Boy" eftersom jag inte har den blekaste om vem karln är

:O

Du vill inte veta.

2008-05-29 20:27
Exe-Poused P0 det är ju självklart du som överskattar immortal. Jag överskattar inte Biggie jag håller honom som i alla fall top 15 någonsin och det skulle bra många här inne tycka var en underskattning. ok vad var det du menade då med kommentaren om ready to die? Jag har båda albumen och en del internet släpp och liknande. upplys mig gärna om vilka låtar på dessa mixtapes han bevisar att han e bäst i världen på.

Peace

2008-05-29 20:38
DBK det jag menar är det är nostalgi som gör att du tycker det albumet är så bra,aa jag tycker biggie på top 15 är riktigt lågt,skulle nog sätta han på top 5 men det skulle jag göra med immortal också,kan inte säga att han är bäst i världen för har inte lyssnat på alla i världen..men Leaving The past tycker jag är sjukt bra,kanske inte flowmässigt men känslomässigt,när jag tänker på det skulle jag vilja omformulera mig,han är kasnke inte bäst i världen flowmässigt men top 3 textmässigt och top 1 på att uttrycka känslor genom musiken

2008-05-29 23:18
Exe-Pousedleaving the past ligger ju på hans andra album? nej nu överskattar du ju honom rejält enligt mig. Hur menar du textmässigt. menar du de ämnen han tar upp? för så fall hade ju nästan vem som helst kunnat bli världens bästa MC. men om du istället menar multies, ordlekar och rimscheman och andra faktorer så är ju killar som Nas, Rakim, Lord finesse, Percee P, Jay-z och Big L för att bara nämna en ett fåtal ljusår bättre. Även Biggie är ju så fall mer komplex om man ser till dessa faktorer. Men nu tycker jag denna disskussionen börjar bli löjlig så jag tror jag lämnar den om du inte har nått mer intressant att tillägga. Peace

2008-05-29 23:22
IT kommer inte ens i närheten av biggie.. snubben kan ju inte flowa för fem öre.

2008-05-29 23:37
Immortal Technique, där har vi en rappare.

2008-05-30 00:43
DBK med textmässigt menar jag hur han uttrycker sig,ämnena är bra men han skriver om det bättre än dem flesta jag lyssnat på och sen tycker jag han är bra på ordlekar och multies också så det är en blandning,aa big l är enligt mig världens bästa punchlinerappare..

Nöjd för mig är det dä ungefär lika korkat som att säga att biggie inte kan rappa