Biggie Smalls
Tjo har en fråga vilka artister influerade Biggie Smalls?
med största sannolikhet bdk, g rap, osv..
"It was all a dream I used to read Word Up magazine Salt'n'Pepa and Heavy D up in the limousine Hangin' pictures on my wall Every Saturday Rap Attack, Mr. Magic, Marley Marl I let my tape rock 'til my tape popped" Ifrån låten Juicy.
Okej en till fråga kunde biggie spela några instrument lr kunde han bara rappa?
schteek - Han kunde knappt rappa heller ju. Världens mest överskattade. Usch.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
haha "kunde knappt rappa", vad i helvete..
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Om Biggie är överskattad då är BearC en skit tight rappare i mina ögon.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha like whoa. Jag bara uttryckte min personliga åsikt om Biggies rap. Folk får jättegärna avguda honom, men jag gör det inte... Det verkar precis som folk tar det personligt om någon inte gillar samma artister som dem. Fattar inte grejen, vissa gillar Lil'Wayne, vissa gillar Juelz, vissa diggar Pac och andra Biggie. Vissa tycker Nas är fetast, andra tycker Jay. Och liksom? Whoa har blivit en enda stor sandlåda.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
BearC: Men det ar inte en fraga om personlig smak. Sager man att Biggie inte kunde rappa sa vet man inget om rap. Om du inte tycker om hans musik sa ar det en annan femma.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
isofu - Jag gillar varken Biggies röst eller hans musik. Finns sjukt många som har fetare flow och texter och dessa fyra komponenter gör att jag inte tycker om hans rap. Så är det bara =)
Ahhh Grizzly, du kan ju inte säga att Biggie inte kunde rappa, även om du inte är inne på hans grejer! Klart han kunde. Jag har hört hans låtar ju.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Alltså att säga att Biggie inte kunde rappa är som att säga att hamburgare inte är gott. Det är en så stor sak som så många gillar att det längre inte handlar om personlig smak. Det är ett faktum att biggie kan rappa och att hamburgare är gott för att så många stöder den åsikten.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
The greatest rapper of all time, no doubt! Lite kuriosa, Jigga som alla är så amazed över att han freestylar sina texter (istället för att skriva ner de), lärde sig den tekniken av Biggie. Jigga i sin tur lärde (hör och häpna) Ja Rule samma teknik.
At the gates of Eternity...
Hahaha oj här får man det hett om öronen =). Tycker han lät lite smått retarderad faktiskt...
Jag vill höra BearC rappa =D
BearC: Som redan påpekats är det skillnad på att säga: "jag gillar inte Biggie" och att säga att han knappt kunde rappa. Jag gillar inte Yngwie Malmsteen, men jag går ju inte in på rockforum och skriver: "Yngwie Malmsteen kan knappt spela gitarr". Sandlådenivån tycker jag du satte rätt bra redan från början... Även lite nyfiken på vilka album och singlar du lyssnat på? Man misstänker ju de postuma ihopklippta albumen. Lyssnat på Party And Bullshit, Who Shot Ya, Juicy, Unbelievable, Flava In Ya Ear Remixen o.s.v.?
Konsertbesökare
2008-05-27 00:23
Att säga att Biggie inte kan rappa är ren hädelse, sätt på valfri låt från "Ready To Die" så blir du motbevisad direkt Mr. Bear.
Vet inte om jag begår ngt övertramp här, men jag måste bara länka till ett gammalt demospår från kassetten Biggie skickade till the Source och på så vis blev månadens Unsigned Hype. Det här är så jävla rått och man hör redan här vilken jävla MC Biggie är långt innan Ready To Die börjar ta form. Den som säger att Biggie är en dålig rappare, lyssna och tänk om. Biggie Smalls - Another Rough One http://www.divshare.com/download/4427206-20e Eftersom det är en demokassett som getts ut gratis borde det inte vara något fel i att posta en snippet på 1.31
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Soul - Jag fattar inte riktigt hur du tänker, sätter jag sandlådenivå för att jag inte gillar Biggie? Sen vet jag inte exakt vilka låtar jag har hört, lyssnar inte på honom och har aldrig hört en låt med honom som jag tyckt var fet.
va ville folket på whoa BearC?.. och han tycker inte om bigge och han tycker inte han kunde rappa so what? :S jag gillar biggie tycker båda hans album är bra, ready 2 die bästa av hans två.. men däremot tycker jag att mkt av Biggie biggie hypen är pga av tupac, tror inte alls han hade vart satt i samma nivå idag om inte beefen hade funnits, däremot tycker jag att många av dagens rappare är influerade av just biggie, i flow, och rader som han spottat då är det juh många som tar och spottar om igen, Jay-z/ Jim Jones/ Fat Joe, bara för att nämna ett fåtal.. men som sagt världens bästa rappare? inte äns i närheten, och snälla folk, hur kan man jämföra biggie och hamburgare? vissa tycker juh inte hamburgare är gott lixom :S vegitarianer då? jag äter fan inte så mkt hamburgare, tycker chicken burger är godare, låt folk tycka vad dom vill, säg ja håller inte med och kasta in din andledning, men sitt inte och säg att man inte vet hiphop för att man säger vad man tycker, jag tycker soulja boy suger, tycker fat joe är overated, tycker lil wayne suger, tycker Jay-z är talangfull men snott alldelles för mkt, tycker Crooked I borde va på topnivå, tycker necro är bajs, tycker nas inte haft en enda bra skiva sen illmatic, kan inte jag hiphop för det nu? för jag kan rambla upp en hel lista till som skulle göra folk som er ännu mer sura, men saken är, DETTA ÄR MINA ÅSIKTER om vad jag tycker om musiken, det gör inte att jag vet mindre om hiphop.. BearC, jag håller inte riktit med dig om biggie grejen, men kan faktiskt förstå att vissa tycker så! helt okej, min lilla bok för dagen.. L.A.X 8 JULIE, CROOKED I i år hoppas vi på LETS GO!
Vafan, självklart är Biggie överskattad, varesig han kan rappa eller inte.
Beat the odds like an abusive freak show owner
ända sen jag hörde "Unbelievable" är jag ett fan.
BearC: Hur du satte sandlådenivån? Att säga att någon "knappt kan rappa" bara för att man inte gillar hans låtar, det tycker jag är typexemplet på sandlådenivå. True Life: Är du läskunnig?
lek tuff bakom datorn du, antagligen är jag läskunnig eftersom jag klarat av att skriva svar tebax på vad idioter som du skriver!, spela ej hård bakom datorn me fula kommentarer som den dära, vare nått konstigt i det jag skrev eller nått du undrar så kan du skriva det rakt ut istället för at använda det som msn chatt!
True.Life Skönt med någon vettig person i tråden.
BearC: Jag då? :(
Beat the odds like an abusive freak show owner
Toastare
2008-05-27 16:23
BearC, ibland vill man slappa kids som du så ni åker tillbaka till tidigt 90-tal och.. som tur är finns det folk yngre än dig som förstår och vet vad som krävs för att vara en bra rappare. Nu har pedagogiska vuxna och unga till och med förkarat för dig på ett bra sätt vad som är fel med ditt uttalande. sen att du är nöjd att du blir uppbackad av någon som skriver "inte äns i närheten, och snälla folk, hur kan man jämföra biggie och hamburgare? vissa tycker juh inte hamburgare är gott lixom :S vegitarianer då? jag äter fan inte så mkt hamburgare, tycker chicken burger är godare," ja, det säger då allt..
Jag skyller allt på Emma!
BearC: Herregud, avgå för i helvete.
Toastare
2008-05-27 16:26
jag? nej tack.. BearC? Nej han kommer lära sig med tiden.. kanske till och med bli influerad och göra bra musik?
BBoo: Inlägget var inte riktat mot dig.
True Life: OK. DÅ ber jag om ursäkt och frågar i stället: "har du läst allt i tråden?" "Detta med tanke på att du skrev "DETTA ÄR MINA ÅSIKTER om vad jag tycker om musiken, det gör inte att jag vet mindre om hiphop.." För det som flera personer har försökt säga är ju att det är skillnad på att ha en ÅSIKT om ena rtist/musikstil/låt o.s.v. dvs om man gillar den eller itne och att häva ur sig att någon "knappt kan rappa". Men, nejnej, det sista jag vill är att leka tuff eller starta nån jäkla "internet beef" så ursäkta formuleringen.
Får jag göra en jämförelse med?! Att säga att Biggie inte kunde rappa är som att säga att Tyson inte kunde boxas! Fungerar va? :)
jagvillocksåhaenblog.com
Toastare
2008-05-27 21:03
Nöjd, förstod nästan det :)
Qnivqast - Förlåt, du också! hehe =) BountyBoo - Det är inget som är fel i mitt uttalande? Det är min personliga åsikt, JAG tycker inte att Biggie Smalls var en bra rappare, och vem fan är du att säga att det är fel? Är du helt IQ-befriad? Jag har lyssnat på hiphop i tio år och hela mitt liv har kretsat kring den här kulturen de senaste 5-6 av dessa. Jag är omgiven av hiphop varenda dag på olika sätt och det gör inte att jag tycker Biggie är bra...om något så tycker jag bara han är mer och mer överskattad ju mer hiphop jag lyssnar på. Han hade inte haft en femtedel av den status han har idag om han inte hade råkat bli skjuten under Tupac-cirkusen... Och vad är det för förtryckarsamhälle du vill leva i där inte vem som helst får yttra sina egna åsikter? Du kan försöka slappa in lite vett i ditt eget huvud istället för att försöka slappa mig tillbaka till 90-talet. Det är ungefär lika möjligt...
Toastare
2008-05-27 21:10
BearC, Ja vem fan är jag... han var en bra rappare det kan du liksom inte ha undgått. Men du kan säga att du inte gillar hans still att rappa eller hans sätt. Du har inte ens kommit med något konkret om vad det är du inte gillar. Oj 10 år..herregud då går vi enda tillbaka till... 1998. Och jag menar inte att det skulle fått dig att tycka om honom genom att lyssna på honom varenda dag. Utan att du måste lära dig skillnad på en skillad rappare och något som DU inte gillar.. Och under tupac cirkusen lyssnade du ju inte ens på hiphop? Du får uttrycka dina åsikter och du får då räkna med att bli ifrågasatt. Så kom nu med nått konkret som gör honom till en dålig rappare och dig till en bättre rappare? Vad är han dålig på som du eller någon annan rappare du tycker är bra lyckas med? För det är ju det du säger, att han är dålig.. inte att du inte gillar hans rap för att bla bla.. Du måste lära dig att motivera och argumentera för din åsikt, annars är den varken värd bu eller bä.
Skönt med någon vettig person i tråden. ironi like whoa.... haha vet inte om jag ska skratta eller gråta..
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Och där kom den obligatoriska whoakommentaren: "Kom med nått konkret som gör honom till en dålig rappare och dig till en bättre rappare." Vad har mina skills på micken att göra med Biggie? Varför jag tycker han är dålig: 1. Han lät smått efterbliven. 2. Har hade en jättejobbig röst. 3. Han skrev på en jävligt average nivå. 4. Hans låtar (de jag har hört) är tråkiga rakt igenom, att vara en bra rappare i mina ögon innefattar att göra intressanta och bra låtar. Andra som lyckas där han (enligt mig) misslyckas. 1. De flesta rappare ungår att låta retarderade när de rappare. 2. Röst: Nas, Tupac, Jigga, Juelz Santana, Bun B, Immortal Technique, Brother Ali, Rakim, Rick Ross, Fat Joe, Daz, Dr Dre, Ice Cube, Method Man, Vinnie Paz, Goretex, Stack Bundles, Joell Ortiz, Saigon, Kurupt, Rass Kass, The Game, Proof. Vill du ha fler så säg till. 3. Texter: Tupac, Saigon, Nas, Eminem, Immortal Technique, Kanye West, JR Writer, Papoose, Brother Ali, Slug, Lloyd Banks, Redman, Celph Titled. Orkar inte räkna upp fler, du får säga till där med om du vill ha fler. 4. Låtar: Precis som med det efterblivna soundet lyckas de flesta undvika att göra bara tråkiga, ointressanta låtar. Och till Tupac-cirkusen. Nej jag lyssnade inte på hiphop då, vad spelar det för roll? Gör det att jag inte har en aning om vad som hände eller vad menar du? Det finns jättemånga sätt att få reda på information angående saker som inträffade innan man föddes till och med (hör och häpna).
Shock post :-)
Haha fan va tragiskt vilka jävla lallare det finns. Här försöker ja styra upp ett musik arbete ca 20 pers har skrivit i tråden inte en enda har lyckats svara på frågan ja ställde. BearC du är fan keffaste ja mött på hoppas på att du är 13 med din omogna jävla argumetations teknik o ja är fan 15 bast jävla retard
schteek - Du är 15, ja det märks. Det heter "musikarbete", "jag", "argumentationsteknik, "och" och man kan inte säga "Jag mött på", "Jag stött på" är bättre, och sist men inte minst, glöm inte punkt efter avslutad mening, tur att det inte är ett arbete i svenska. Vad är det för fel på min argumentation, i mitt ovanstående inlägg har jag räknat upp anledningar till att jag inte gillar Biggie, något annat som önskas?
Asså jag förstår inte hur man seriöst kan påstå att Biggie inte kunde rappa. "Han lät efterbliven" ok du gillade inte rösten men vad har det med saken att göra. Han flöt ju som ingen annan och var New Yorks självklara kung mellan 1994-1997. "Han skrev på en avrage nivå". Va? han skrev ju otroligt snygga verser som är sjukt anpassade till beatsen. Man kan inte säga att Biggie inte kunde rappa det går bara inte. Om du däremot inte gillar hans stil bara så är du välkommen att ändra ditt påstående till "Hans musik faller inte mig i smaken" men det är du väl för stolt för att göra.
Soul - Jag fattar inte riktigt hur du tänker, sätter jag sandlådenivå för att jag inte gillar Biggie? Sen vet jag inte exakt vilka låtar jag har hört, lyssnar inte på honom och har aldrig hört en låt med honom som jag tyckt var fet. Dra på Kick in the door Ten Crack Commandments så har du nåt
DBK - För det första, okej, hans musik faller mig inte i smaken för fem öre. Det kanske inte sticker i ögonen lika mycket på hans fans. Sen det andra, asså jag köper inte det där att han flöt som ingen annan. Sätt på "Notorious Thugs" så har du tre rappare bara på den låten som utklassar honom flowmässigt.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
BearC hur fan kan man tycka att världens bästa rappare genom tiderna är dålig ?
BearC ..biggie.. killen hade nåt speciellt.. låter efterbliven? tycker jag inte.. han var en mkt duktig textskrivare och kunde helt klart rappa.. dock så brister hans musik väldigt mkt på beatsen,, precis som all annan östkust rap.. lyssnar du på sky's the limit, juicy, big poppa, really want to show you så är biggie det bästa som finns... men om du lyssnar på majoriteten av låtarna på hans skivor så märker man att det blir väldigt monotont/enformigt och tråkigt.. samma sak gäller wu-tang, nas, busta rhymes, mobb deep.. m.m. och om det är för beatsen du tycker att hans musik är dålig så kan jag förstå men att säga att han är en dålig rappare funkar inte,, shawty lo och soulja boy är dåliga rappare, lyssna och jämför
Vila I Frid Tony Snow
Du tycker alltså kanye west har bättre texter? jisses. Tvångskastrering är svaret.
BearC vafan sluta nu, du skämmer ju ut dig totalt.