Var någon av låtarna på Public Enemys Yo! Bum Rush the Show 1987. Kommer dock ihåg min födelsedag 1990 då jag fick min första skiva som var 911 is a joke.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.
Jay Z - Hardknock life
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Malcolm McLaren & The Worlds Famous Supreme Team-Buffalo Gals 1982 på Sveriges Radio.
Bronx
Petter - vinden har vänt. Hade på min bärbara radio och den kom, tyckte att det var så sjukt bra... 10 år sedan nu!
http://www.earforcefm.blogspot.com
lilleman - tonårstankar var den första jag hörde som jag tyckte va fett bra men den som jag fastnade för va Eminem - Stan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gza - Breaker Breaker MTV 1999... hooked.
Producent
2007-12-29 22:31
NWA - Straight outta Compton.....från min brors collection
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
Cypress Hill - insane in the brain
50 cent - I get money
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra
Första var nog N.W.A - Straight Outta Compton var helt såld efter jag hört den!
yessir!
den första hiphoplåten jag hörde var nog eminem when im gone jag fick tag på mkin kusin mp3
NWA - Straight Outta Compton Ice Cubes vers fick mig att go wild
Shuu
Kommer ihog när min morbror av alla hade en stor skivsamling, jag var runt 12bast Kommer ihog hur han tog på warren G - regulators, sen satt jag med lurana så visade han med tummen upp eller ner så satte jag tummen upp haha sen snöade jag in på hela weast coast Första svenska låten jag hörde var TLK någon låt från första skivan
Eminem-Without Me
You remind me of school on a Sunday, No class /Pick It Up- Redman
Notorious BIG - Mo money mo problems!
Toastare
2007-12-30 02:03
NAUGHTY BY NATURE - O.P.P. "You down with OPP (yeah you know me!)" Det är den första raplåten som jag verkligen diggade till..mellanstadie disco i 5:an. Sebbe och David som gick i 6:an var bäst på att dansa hiphop.
Jag skyller allt på Emma!
Gore Det var min andra låt ! min morbror spela den
Första jag hörde som jag minns var väl möjligtvis coolio - Gangstas paradise. men då var jag ganska liten. Petter - Så klart var det som starta allt. 10 bast och glad var jag när jag fick bananrepubliken
Jazzy Jeff & Fresh Prince - Boom! Shake The Room
Någon Fattaru låt, eller "hip-hop" med Dead Prez
...
Moderator
2007-12-30 18:28
Den första hiphop-låten jag hörde kommer jag inte ihåg, men den första jag verkligen gillade var Wu-Tang - Protect Ya Neck.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Coolio - Gangstas Paradise första svenska va nog Blues - Andra sidan
wu-tang clan - Tearz
"life's a garden, dig it."
Första minnet jag har är Changes med Tupac men har naturligtvis hört hiphop innan det. Kanske var första gången som det gjorde intryck på mig och som jag intresserade mig. Bland de första låtarna jag minns att jag lyssnade på var Cypress Hill. Tror det var Rock Superstar i början
det måste nog vara "if I ruled the world"
Eminem - Stan Hamnade av någon anledning på min brors rum och tryckte på play, så spelades den. Satt fastklistrad i timmar.
Toastare
2007-12-31 05:57
det är så gosigt att vissa har låtar som jag tyckte spelades för första gången igår.. bara jag som tror jag fortfarande är 18... iaf grymt att se att hiphopen fortsatt att fänglsa folk :)
Jag skyller allt på Emma!
kan ömöjligen svara på vilken den första raplåt jag hörde var, men jag har starka minnen av att jag fastnade sjukt hårt för Cypress Hill - how I could just kill a man när den var ny.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
Coolio - Gangsters Paradise eller Beasty Boys - Intergalactic
Hittade ett kasettband i syrrans rum som det stod "hiphop 1987" med röd text.- ahhh kommer ihåg det så väl :) Gick till mitt rum och slängde i det - LL Cool J - Bigger and Deffer - plattan..Im Bad + I need love låten fick min lilla pillesnopp o stiga. Fan va bra musik asssssssss. Sen dess har vi kilat stadigt. (no homo)
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
Run DMC-Sucker MC's....var den låt som fick mej att öppna ögonen för rap/hiphop överhuvudtaget. Den var med på Streetsounds Electro Vol. 4 (samlingsplatta) som polarens storebrorsa tjackat. Gamal hederliga tiden med fatlaces, adidasoverall, Quikburkar, och poscapennor, graffitiklistermärken med dansk wildstyle, Jam på gamla fryshuset m.m. Those where the days...!
U wanna war, Ill take U to war!
Kommer inte ihåg vilken låt jag först lyssnade på men den första som fick mig hooked på hiphop var Nas ft. Lauryn Hill - If I Ruled The World
ken ring- eld och djupa vatten TLK - gitta från verkligheten
shhh..
Eric B. & Rakim - Paid In Full
Pete Rock feat Raekwon,Ghostface killah och Prodigy - The game GangStarr - Tonz 'O Gunz
MeckGyver
Ken - Eld och Djupa Vatten
http://myspace.com/BoodaBlezzin
Tupac - Keep ya head up
Jag finner inga svar, det finns inga svar!
Redaktionen
2008-01-03 12:13
Ol' Dirty Bastard ft. Chris Rock - Recognize (jag kan ha fel men iaf första låten på Nigga Please-skivan. jag hajjade ingenting av vad som sa men låten fastnade på hjärnan direkt.)
niggaz want me to rhyme? $3,99!
Eminem - Criminal Hörde den hos en kompis när jag gick i ettan, jag önskade mig genast skivan i födelsedags present. Det jobbiga var att jag tyckte introt var lika läskigt varje gång men jag var tvungen att genomlida den rädslan varenda gång jag ville lyssna på låten haha
You already know, den e on lean!
#Dun-dun-dun-Ting! Dam-dun-dun-dun-Ting! Dam-dun-dun-dun-Ting! Dam-dun-dun-dun-Ting !#"... REPRESENT, REPRESENT!!! ... REPRESENT, REPRESENT!!!"
Catapults Ent.
Im The Cream of the crop,i rise to the top I Never eat it a pig, cause a pig is a cop Or Better yet a terminator, Like arnolds schwartzneggar Try'na Play me of like if my name is Sega! But I ain't going out like no punk bitch Get used to one style and you know I might switch It up up and around, then buck buck you down Put out your head then you wake up in the Dawn of the Dead I'm coming to get ya, coming to get ya Spitting out lyrics homie I'll wet ya SO GET OUT YOUR SEAT AND JUMP AROUND! HOUSE OF PAIN - JUMP AROUND ;) - C ya at the crossroads med Bone thugs också.. mellan de2
Tutilooooo
blackstreet,dre,queen pen - no diggity
Xzibit- Paparazzi
public enemy - fight the power
hets, stress, fest!