Vi Minns vår Första Hip Hop-Låt!
Här ska Du inte skriva något annat än den första "hip hop"-låten som du fick smak för. Ingen ska skriva ner skivor eller prata om att den ene eller den andre har dålig smak eller föll för fel grej vid fel tid. Ingenting annat ska stå än vilken låt som var den Första Hip Hop-låten Du har hört i hela ditt liv (som du minns). Om du vill kan du ge en kort beskrivning om hur du hörde låten. Hur svårt kan det vara nu då..?Ett inlägg ser exakt ut så här: 50 Cent - Inda Club#forumsignatur# Klart! Personligen minns jag Nas - Represent som den första slingan jag började nynna på som liten kaxig 11-åring.
Catapults Ent.
Eminem - My Name Is
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
Run DMC - Walk This Way
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Antingen.. "2 pac - All eyez on me" eller.."Sugarhill gang - Rappers delight" minns inte direkt. minns bara att man var hos polarn som spelade sin syrras skivor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
2Pac ft. Dr. Dre - California Love"shaaakeee, shaakee it babbyyyy"
your heart pump project kool-aid
Pras - Ghetto Superstar"Ghetto supastaaaar, that is whatchu aaare!"
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Run DMC-It's Tricky
The Greatest Story Never Told....
mims - this is why im hot
..
Looptroop - Long arm of the law
Petter - Såklart måste vara en av dem första, Då min syster var hiphopare när hon var i min ålder...
två låtar får dela plats: Jazzy Jeff & Fresh Prince - Boom! Shake The Room (brukade spela den på stereon i klassrummet när vi gick mellanstadiet) MC Hammer - Can't Touch This (syrran hade skivan)
första låten jag hört var nog Eminem - uhmm...Real slim shady heter den va?
JKIBMM
Elr oj,jag tar tillbaka mitt svar. Fresh Prince låten var nog den första jag hörde:D
The Greatest Story Never Told....
Första hip-hop låten jag blev såld på var nog Souls of mischief - Step to my girl. Sanslöst soft sampling. Men det var ju inte 92 eller när fan den nu släpptes utan typ 98-99 jag hörde den i nån skatefilm
för att rätta dig lite :D första hiphop låten jag hörde va nog Petter - Såklart men den första hiphop låten jag fick smak för va nog Common - The Light , som jag kan minnas iaf
bränt barn har många namn
I skolan jag gick i på högstadiet var alla sjukt hooked på västkusten; Snoop, Dre and all that isht. En kille lyssnade dock på Wu Tang Clan. Den första låten jag verkligen fastnade för var galet nog Tequila Sunrise med Cypress Hill.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Just D - Vart tog den söta lilla flickan vägen
The Roots - What they do
whoopzidoo
Notorius B.I.G - juicy "it was all a dream.. "
Survival of the fitest only the strong survive.
hmmm... Nåt med RUN DMC, Public Enemy, NWA eller 3rd Bass. Svårt att veta exakt men jag minns att min brorsa visade 3rd Bass - Steppin' to the AM -videon (när den var ny, mind you). Jag var alltså ca 4år... (<--- Fy fan vad äkta!)
Graffare
2007-12-27 19:56
Kommer inte ihåg på rak arm vilken första hip-hop låt jag lyssnade på. Men den låten som fick mig att intressera mig för rap var Hieroglyphics med Soweto.
Petter - Såklart är nog bland dom absolut första.. Men Looptroop - Long Arm Of the Law var det som fick mig fast i träsket
Men lika glad är jag för det!
Blackstar - Astronomy
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Notorius B.I.G - juicy "it was all a dream.. " Ord på den
Nån Latin Kings eller Infinite Mass låt..
Producent
2007-12-27 20:15
"Ingen ska skriva ner skivor eller prata om att den ene eller den andre har dålig smak eller föll för fel grej vid fel tid. Ingenting annat ska stå än vilken låt som var den Första Hip Hop-låten Du har hört i hela ditt liv (som du minns)." Och vad är då poängen med tråden överhuvudtaget om man får fråga? Första låten jag hörde var nog nån Public Enemy dänga. Men första låten jag lyssnade på Timbuktu - MVH
The Title Ute Nu! www.miztarodga.com www.myspace.com/tobyandmizta
fresh prince eller så va det eminem. men när jag blev väldigt insatt i hiphop så var det long arm of the law - looptroop
Dr Dre - The Watcher. Låten som fick mig att börja älska hiphop var Beanie Siegel - Feel it in the air. En tisdagkväll för några år sen på p3 hiphop.
I want to name my kids after people I hate, so I can beat them - and feel good about it.
Vi håller oss till mottot: "Less Is More" Detta pga att man bara ska kunna ögna genom tråden och bara se vilka låtar det handlar om istället för klassiskt gnat och tjat som annars finns i hundratals andra trådar häromkring för den som är ute efter det ;) Kalla det en "Nostalgi-Tråd"
Catapults Ent.
Kris Kross - Jump
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
började mest med rnb när jag var mindre, sen sakta men säkert tog hiphopen över, men va kan det ha varit jay som tog över mig till hiphop på riktigt runt blueprint..
And the money's really worthless, I'm pissing you off on purpose
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHA kommer på det nu fan, Ecstasy låten SHIIIIIIIIIT va fet den va!!!!! hade ingen aning om vad dom sa men jag lyssnade sönder låten nån släktings skiva eller nått... den gav mig riktigt hunger för att hitta mer liknande..
And the money's really worthless, I'm pissing you off on purpose
Hmmm, det måste ha varit ngn Looptroop låt eller mbma.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
måste vart nånting med naughty by nature
www.myspace.com/dressyourself
Markoolio - Vi drar till fjällen ;) men den jag fastnade för sedan va ju Eminem - Stan :)
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat
sextonåringar som säger att Juicy var den första hiphoplåten dom kan minnas låter lite fishy tycker jag
den första var antagligen introt till Fresh Prince, men den första jag hörde och uppskattade, och fick mig att börja lyssna på hiphop, var Da Mystery of Chessboxin
Så himla svårt, finns nog mycket som man smådigga lite, men den låten som jag absolut fastnade för först och främst var Eld och djupa vatten, när den börja snurra på ztv dygnet runt var jag som extas, Resultera i att jag fick Vägen tillbaka skivan i födelsedags present senare!
Fucka ur!
Oj, jag glömde äns nämna artisten! Det är Ken jag pratar om!
Fucka ur!
Jazzy Jeff & Fresh Prince - Boom! Shake The Room
Latin Kings - Vänner Från Förr
www.sharpchest.com
Ugly Duckling - Everybody C'mon såg den på ZTV och tyckte den var asgrym. Nån dag senare upptäcktes Napster och efter 45 minuters väntande hade man låten på datorn. HURRAA!!!
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!
Luniz-I got 5 on it, mamma hade på ett band i bilen.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Hörde Lords of the undreground - Cheif rocka på ett disco på mellanstadiet, det var det.
Wordlife no doubt baby
Fronda - Rullar fram
www.myspace.com/suspectrap
min första var nog Latin kings låten Gussen tror ja den heter...tog skivan av min Gudfar men låten som fick mig att fastna för hip hop var nog 2 of americas most wanted me 2pac o snoop o då var ja ca 10år
Precis som Ates Just D - Vart Tog Den Söta Lilla Flickan Vägen?
Producent
2007-12-29 16:15
Måste ha var på 80-talet.....dock så kommer jag inte ihåg vilken låt det va....men skulle gissa whodini
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
måstevarit något med latin kings det var dock efter attja varit ochsett afasi och spakursom ja tyckte om hiphop, snus porrbrännvin! och det var ganska längsen ändå, typ 5 år sen
hahaha
svårt att säga den första, men den första låten jag pumpade riktigt mycke va gangstas paradise me coolio.