I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Wu-Tang Clan - 8 Diagrams

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-12-10 13:36
överfet skiva verkligen!
Damn right I'm an asshole, you pussies ain't even half this tight //Qwel

2007-12-10 13:58
same-old: jag har inte heller fått min skiva men jag förhandsbokade både Kanye West "Graduation" och Jay-Z "american gangster" och båda dom skivorna fick jag dagen INNAN release-datumet i butik.
Keep CD alive

2007-12-10 14:09
claaa7 P2

Det här är en wu-tang skiva, räkna med förseningar! haha =)
http://www.myspace.com/deadlykanha

2007-12-10 14:49

haha jo det är sant, bara jag får den tills imorron så är jag nöjd (i.o.m. att den släpps i usa då också).

Keep CD alive

2007-12-10 16:13
Fick den nu, dock så fick jag US versionen tror jag. Annat omslag (ser ut som någon ful bootleg), låtarna Tar Pit och 16th Chamber saknas. Någon som fått likadant?
"I'll get the mexicans to fuck up Xzibit again if he don't pimp my ride" - Celph Titled

2007-12-10 16:49
jag fick en sticker med skivan. stick me for my riches e en av de fetare
GUERILLA WAR TACTIX - BLACK MASS RITUAL - HUMAN GENOCIDE PROCESS - www.myspace.com/GuerillaWarTactix - Album Out Now!

2007-12-10 17:41
stygge: varifrån bestälde du skivan??
Keep CD alive

2007-12-10 22:30
synd att wolves versionen ändrades, ja e ganska pissed

2007-12-10 23:00
ang. nedladdning av musik. självklart är jag inte för att man ska ladda ner musiken man verkligen diggar, då går det ju åt helvete för alla artister. Men jag fattar inte hur ni tänker när ni säger att man ska gå o köpa typ en skiva om dan för 150-200 kr när man har 1050 kr i månaden? o sen, bara för att man laddar ner får man inte tycka en skiva är dålig?? wtf?
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2007-12-10 23:49

2007-12-11 00:56
Låter Wolves annorlunda?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-11 09:45
claaa7: Megastore.se
"I'll get the mexicans to fuck up Xzibit again if he don't pimp my ride" - Celph Titled

2007-12-11 11:24
caupolican P3

aaa, beatet varierade mer och masta killas verse dominerades av break/oldschool trummor, medans ugods o meths var 80tals disco shit, nåt som "ooh wee" låten. Nu låter beatet i stort sätt som d gjorde i refrängen... grymt, men det förra va bättre..

2007-12-11 13:38
Jag fick albumet i går, årets bästa utan tvekan..
The absence of evidence is not the evidence of absence

2007-12-11 14:17

Jag tycker fortfarande inte att det är ett bra album, det saknar den där glöden man förväntar sig av ett wu-album.

Långt ifrån årets bästa måste jag tillägga, om man kikar på årets släpp...  herregud, lååångt ifrån.

Tyvärr..

men det är ju min åsikt.

Catapults Ent.

2007-12-11 14:43
Keff platta, endast ett par nice låtar, nej du, detta var trist..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-12-11 16:14
Spell P24
Vad skulle varit bättre i år?
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2007-12-11 18:28
ouuuff tyngsta skiten! rza har vart i framtiden o letat igen!

wu 2007 tyngasta ÄLSKAR soundet!!

låt det växa på er!
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-12-11 18:44
Svenningmar...

Jag vet inte vad som faller dig i smaken, och kan därför inte tala om det för dig, men jag har t ex fått ut bra mycket mer av "Welcome to G-Dom", "Finding Forever", "Street Champ", "Port Authority" "A Garbage Pail Kid", "More Fish" osv, osv, osv...

Som du märker så är det en smaksak, visst, men 8 Diagrams står verkligen inte ut som man önskar sig.
Gillar man Wu-Soundet och hoppas på en återfödelse av det så rekommenderar jag lätt "Wisemen Approaching" från Think Diffirently Music med monsterproducenten Bronze Nazareth.

Sen går jag mycket på produktioner visst, rappen må vara bra på 8 Diagrams, men inte jämfört med vad de har gjort tidigare...
Därför återigen... inge bra skiva.

Som sagt 8 Diagrams är jag ganska säker på att den inte hamnar bland "Årets Bästa", men vem säger att de albumen jag gillar kommer göra det?
Catapults Ent.

2007-12-11 19:09
Spell P24

Ja alla tycker olika, jag tycker att det lätt är årets album! Men vist kunde det ha varit bättre med tanke på att det är wu..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2007-12-11 22:10
Det kan alltid bli bättre med Wu

2007-12-12 00:03
stygge: köpte den från mega sergel, fick också amerikansk. synd att man missar två bonuslåtar...

lyssnat på skivan sen i fredags, blir bara bättre och bättre.
har några riktigt tunga spår:

campfire: otroligt bra verser från meth och ghost på fantastiskt beat

the heart gently weeps: bästa låten, kör den på repeat hela tiden

stick me for my riches: än en gång en grym vers från meth som f.ö. leverar på hela albumet. riktigt bra från alla andra på låten också

tyvärr är det ingen låt som lever upp till förra årets bästa låt 9 milli bros...

2007-12-12 10:24
Don_Gorgon X0

VAAAA? haha, man, du måste nog va den enda ja sett som gillar "9 milli bros" så mkt!

2007-12-12 14:07
Idag fick jag skivan!! METH DÖDAR!!

2007-12-12 14:24
fan jag har fortfarande inte fått min skiva, jag är så jävla förbannad på det. visserligen har jag redan hört den men min mp3-spelare har gått sönder och jag är fan abstinent efter 8 diagrams just nu. jag mailade cdon.se och frågade va fan dom höll på med, dom medelade att dom väntade på att få Ghostface skiva så dom kunde skicka alla skivorna tillsammans. Det är alltså jävla kukhuvudet Ghostface Killah som än en gång fuckar upp med det här albumet för mej, först snackar han skit om det, sedan fixar han så att skivan kommer ut senare och inte nog med det sen ser den fittan till att jag inte ska få den levererad förräns mer än en vecka efter release!
Keep CD alive

2007-12-12 14:27
Haha, det är inte ghostface som skickar ut albumet. :)

2007-12-12 14:46
dirtyfist P3

but you got to admit, somehow we should blaim him!

2007-12-12 14:50
Haha, aldrig. Ghost är kung.

2007-12-12 15:20
dirtyfist: haha, jag tror nog han har ett finger med i spelet på något sätt :)
Keep CD alive

2007-12-12 15:30
Hehe!

Coolt att man fick med ett klistermärke! :)
Producent

2007-12-12 17:06
så jävla bra skiva....wutang is here forever!! hur kan man ens doubt them...crazy
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA

2007-12-12 17:17
Campfire är bästa låten i år.

2007-12-12 17:50
alla låtar är rena skiten jämfört med C.R.E.A.M.

tyvärr är det så.

Inget når ens upp.

Skivan är tyvärr inte bra i Wu-syfte.

Men diggar man något annorlunda jämfört med fiftys plastbrakande "fire" så blir man säkert nöjd.

Men alla ni som är ute efter that Wu shit och vill höra new stuff.

Jag fortsätter rekommendera "Think Diffirently Music"

Gaalna drops därifrån, spana in "Bronze Nazareth - The Great Migration" och du kommer stupa..

Där är wu i rätt anda, bara det att det är fräscha talanger från wu´s gamla studios som har varit med de äldre gubbarna lääänge..
Catapults Ent.

2007-12-12 18:51
dirtyfist P3

hade inte cappadonna kört på den hade den varit hetare, ja tycker han sänker snittet lite cappa... definitivt 5/5 låt dock!

Spell P24

C.R.E.A.M är soft, men den hade sin tid, finns bättre beats på 8 diagrams, o grymmare texter. Man vill höra 2000-tals Wu-sound, inte exakt som den gjorde i 93-96. T.o.m Bronze har en annorlundare stil på beatsen.

men men, alla har sina åsikter... ja vet folk som bajja snett på skivan när den blev tillgänglig för download, men håller käften med svansen mellan benen idag :)

2007-12-12 19:37
same-old

jag förstår och förstår återigen vad du menar. absolut.
du har rätt på många punkter, visst inga problem, men samtidigt blir jag inte lite fundersam...

att påstå att C.R.E.A.M. har haft sin tid och att efter bara ett par veckor våga säga att det finns bättre beats på 8 Diagrams, när du jämför med ett över 10 år gammalt ( odödligt och tidlöst ) beat, så fick jag plötsligt svårt att ta dig på allvar i över huvud taget gällande åtminstone Wu Tang och dess anhängare lika mycket nu idag som för tio år sedan...

den där lär du vilja ta tillbaka innan folk tror du är bakom flötet..

bara en funderare..  ;)
Catapults Ent.

2007-12-12 19:46
är ens masta killa med på någon låt? isf vilken/vilka?

2007-12-12 20:02
noice: han är med på typ 6 st. bl.a. "Wolves", "take it back", "get them out ya way pa" och "rushing elephants"
Keep CD alive

2007-12-12 20:54
har dom inte släppt albumet på LP? har fan kollat alla stora skivaffärer jag känner till på internet, hittar bara cd/dvd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-12 21:43
Spell P24

Helt ärligt? Jag har rätt till mina åsikter, och anledningen till att cream slog genom 93-94 var bara för att allt var on point, beatet var fett, Refrängen var VÄRLDSKLASS, en av de bästa refrängerna som gjorts inom hiphop historien, verserna var riktigt grymma, men Raekwon och Inspectah har spottat grymmare efter den låten, med tanke på att dom utvecklades. Den låten hade allt, men jag anser fortfarande att d finns tonvis av Wubeats som slår CREAM, beats med mer detaljer och skönheter, som varierar lite mer än en loop, så där har du min orsak till varför ja inte tycker CREAM beatet är d bästa direkt.

Tycker CREAM är lite överskattat ibland med tanke på vilken kommersiell framgång den hade, behöver inte betyda den e keff, men jag har följt Wu-tang länge o bra nog för o inte sitta här som en okunnig jävla miffo och hänvisa till låtar från 93-94 o säga att dom inte släppt bättre än det. 36 chambers var ett bra album i sin helhet, men forska lite får du se att d kommit fett med bättre låtar.

"Campfire" för övrigt slår d mesta på 36 chambers..

2007-12-12 22:28
Har lyssnat igenom plattan några gånger nu. Och jag är liiiite besviken. Jag förväntade mig en skiva i 10/10 klass, jag fick en i 8.5/10 klass.
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman

2007-12-13 00:46
Same-old P21

Vafan du kan ju inte säga att man är "en okunnig jävla miffo" bara för att man gillade wu tang bättre förr. Du måste inse att många började lyssna på wu tang när 36 chambers släpptes på grund av dom gillade soundet dom hadde på den tiden och byggt hela sin bild utav hur hiphop ska låta på det. I det som släppts på senare tid finns fan inget av det soundet dom hadde på 90 talet kvar. Så det är inte så konstigt att många som lyssnade på wu tang på 90 talet inte gillar 8 diagrams. Själv tycker jag 8 diagrams är jävligt dålig. Det fanns inte en ända låt jag tyckte va bra............ ajussstee...... skitpåree

2007-12-13 02:56
cw

du med flera borde ta och inse att wu soundet inte bara är byggt på hur dom lät på 36..
www.myspace.com/dressyourself

2007-12-13 10:17
cw

det som släppts på senare tid finns fan inget av det soundet dom hadde på 90 talet kvar.

Just därför kallar jag såna som dig okunniga miffos, wu-soundet från 90 talet är inte byggd på 36 chambers bara som Dressyourself sa. Tråkigt för dig att du inte gillar 8 diagrams, men men, andra som följt wu-tangs utveckling och förstår konst vet vilken position det här albumet har och vart i utvecklingen den är, du försöker hoppa från 36 chambers till detta, är som att försöka få en apa o bli till en människa på direkten....

2007-12-13 11:03
Jag håller med, alla 5 solo plattor som släpptes mellan 36 chambers och forever hade sitt eget unika sound även om du också hörde att det var Wu. method man hade mörka, basdrivna beats, odb hade ett väldigt varierat sound, ibland mer åt party hållet, ghostfaces låtar byggde på soul-samplingar, etc. om du frågar mej så är 36 chambers en klassiker och ett förbannat bra album men det är tveksamt om den hamnar på en topp-5 av bästa Wu-Tang relaterade albumen. Cuban Linx och Liquid Swordz är i mitt tycke (tillsammans med Illmatic) de bästa hip-hop albumen någonsin gjorda.
Keep CD alive

2007-12-13 19:14
same-old: kanske jag är, tycker den är äckligt bra. alla dödar beatet. grym doom-produktion (fenugreek). en idé som rae borde genomföra inför "hans" wu-tang-album utan rza. hela wu över en massa special herbs-produktioner, kan inte bli fel ;)

2007-12-13 19:23
Don_Gorgon X0

o neeeej, kom inte med MF DOOM, jag ber dig, av alla producenter...

snubben hittar en skön sampling o loopar det bara, man har haft lust o strypa den snubben för hans verk

2007-12-13 19:58

same-old: DOOM (glömde all caps, sorry) skapar några av de smutsigaste och souligaste beaten som finns. han har en enkelhet som kan ge en ganska rå känsla. swift & changeable kommer bli sjukt bra när den väl kommer, antar att du inte ser fram emot den så mkt :) vem/vilka producenter vill du se på "nya" wu-tang-skivan?

2007-12-13 20:50
4th disciple om man skulle bojkotta rza
www.myspace.com/dressyourself

2007-12-13 20:52
om man bortser från wu-producenter då?

2007-12-13 23:01
Lyssnade precis på skivan för första gången sen jag hörde att den skulle släppas. Och jag kan säga att jag gillar det jag hör.
Första skivan sen 36 chambers jag faktist gillar rakt igenom, de andra skivorna har inte fastnat riktigt.

Toppen!
whoopzidoo