I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa hiphop-låten igenom tiderna...

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2007-11-19 14:47
Souls of mischief - '93 'til infinity. Utan tvekan.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle

2007-12-16 22:51
Ge mig en riktigt fet låt jag missat i julklapp nu. Rädda min vecka. UNITED!

2007-12-17 19:44
soulja boy tell em - crank dat
50 cent - candy shop
ll cool J - can't controll myself
och han som gjort låten bed


tillsammans kan vi få babylon att falla! prejs ja rasstafarri
...

2007-12-17 20:07
BigBadWolf
Var du seriös?
Beat the odds like an abusive freak show owner

2007-12-18 04:19

Jag kör min egen smak.. tänkte skriva några RIKTIGT FETA TRACKS

South Central Cartel - All day Every day
Dr.Dre ft snoop dogg - Still dre
Birdman ft Bun b & Lil Wayne - Ghetto life
Lil flip - Rollin on 20s'
Game - Westside Story
Nas - The Message
2pac - Hit em up
Rick Ross - Hustlin
UGK - The game belongs to me
Mobb deep - Survival of the fittest & Shook ones pt2

Och jag vet om att ni folk inte gillar 50 cent men jag kan inte hålla mig utan att tillägga 50 cent - Meny men

Säkert en massa 100 andra låtar som är 1000 gånger fetare men bara just dom jag kan komma på just nu.. :D

www.myspace.com/HEEAAT

2007-12-18 10:52
BigBadWolf
lol!!!

glom inte laffy taffy!
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa
DJ

2007-12-18 11:23
Klart Juicy-beatet är poppigt. Men Pete Rock Remixen har tyngre trummor och låter mindre poppig, trots att det är samma popsampling.

2007-12-18 12:28
ssII - jag håller med, Pete Rock remixen borde ha varit på albumet så kunde dom gett ut originalet som singel istället (i och med att den är mer kommersiellt gångbar).
 Pete Rocks remix på Me & My Bitch är vass den också.
Keep CD alive

2007-12-18 14:55

Producer Pete Rock, who was commissioned to remix the track, contests that Puffy stole the idea for the original song's beat, after hearing it from him during a visit. As he explained in an interview with Wax Poetics:


I did the original version, didn't get credit for it. They came to my house, heard the beat going on the drum machine, it's the same story. You come downstairs at my crib, you hear music. He heard that **** and the next thing you know it comes out. They had me do a remix, but I tell people, and I will fight it to the end, that I did the original version of that. I'm not mad at anybody, I just want the correct credit.

Beat the odds like an abusive freak show owner

2007-12-18 19:41
den allmänna uppfattningen om vilken låt som förkroppsliggar hiphop brukar vara Cypress Hill med Insane in the brain.


annars är Cunninlyguists med Seasons jävligt hiphop.


men MEST hiphop däremot måste vara Gangstarr med Skills!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2007-12-19 20:41

domedags seriös. sen brukar jag klä mig i ballerina kläder och flyga till månen

...
Producent

2007-12-20 00:15
Mobb Deep-Back At You
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-12-20 13:13
RUN DMC - Sucka MC's

Avskalat perfekt oldschool beat. Blir inte bättre än så
Producent

2007-12-20 13:35
Mobb Deep-Win Or Lose
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-12-20 14:06
den allmänna uppfattningen om vilken låt som förkroppsliggar hiphop brukar vara Cypress Hill med Insane in the brain.

öh, njaee.
 

2007-12-20 18:22
den allmänna uppfattningen om vilken låt som förkroppsliggar hiphop brukar vara Cypress Hill med Insane in the brain.

Jag håller med. Även om jag inte skulle sätta den på min topp 100 så känns den hip hop som fan, hehe.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2007-12-21 07:41
det varierar verkligen!! men, mobb deep - shook ones är en låt som är tidlös och den definierar lite ordet hip hop för mig.
va
DJ

2007-12-21 08:49
"den allmänna uppfattningen om vilken låt som förkroppsliggar hiphop brukar vara Cypress Hill med Insane in the brain." Åh, fy fan. Nu blev jag illamående.

2007-12-21 12:24
inget ont om cypress.. men jag håller verkligen inte med om det där med insane in the brain. fy. men gangstarrs skills däremot... wuuuuhhh jag vet vad jag ska göra när jag kommer hem!!!!
va

2007-12-21 12:54
Bone Thugs-N-Harmony - Change The World Kanske?

2007-12-21 17:58
Nas - One mic. absolut bästa!
sen som 2a måste jag nästan säga juicy
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-21 20:31
Jag gillar fan Grandmaster Flash and The Furious 5 - The Message eller Souls of Mischiefs - 93 'Til Infinity eller EPMD - So Watcha' Sayin eller BIG - Juicy eller Nas - One Mic
 yessir!

2007-12-21 22:49
Birdman - Neck of the woods

De flesta låtar med Devin the Dude och Z-ro är bäst i världen vid rätt tillfälle..
LEGALISERA CANNABIS

2007-12-21 23:34
"den allmänna uppfattningen om vilken låt som förkroppsliggar hiphop brukar vara Cypress Hill med Insane in the brain." Åh, fy fan. Nu blev jag illamående.

WORD..

När vi ändå är igång måste jag säga att Cypress Hill måste vara den mest överskattade hiphopgruppen någonsin. B-real funkar i en vers sen får det fan vara nog. Kan inte förstå det genomslag dom haft.

2007-12-22 00:53
Fredzon_mandela p22

asså de e väl knappast så att du känner så endast med cypress hill?, de e klart att man diggar vissa snubbar och vissa inte.. Och om vissa har blivit riktigt stora så är de väl bara att inse att de kanske e nått man inte hör, inte att visa överskattar musiken?
LEGALISERA CANNABIS
Producent

2007-12-22 23:01
Jag gillar inte Cypress Hill så mycket. Har aldrig gillat B-Real eller Sen Dog så mycket. Men Muggs är en utav de bästa hip-hop producenterna genom tiderna. Han har också influerat bl.a RZA & Alchemist.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Producent

2007-12-22 23:04
Jag gillar inte Cypress Hill så mycket. Har aldrig gillat B-Real eller Sen Dog så mycket. Men Muggs är en utav de bästa hip-hop producenterna genom tiderna. Han har också influerat bl.a RZA & Alchemist.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-12-27 14:25
                G R A N D M A S T E R  F L A S H  &  T H E  F U R I O U S  F I V E




                                                    T H E  M E S SAGE




..bara att inse människor. så enkelt är det.
Catapults Ent.

2007-12-27 14:25
och snyggare layout har jag aldrig sett...
Catapults Ent.

2008-04-03 20:04
Är du på rätt humör, vilket är viktigt i detta fall, så är ju Dr. Jeckyll & Mr Hyde - fast life en rätt cool låt alltså!

2008-04-03 20:14
Vet inte om bästa men två personliga favoriter som blåser bort 99,9% av alla låtar back then

Organized Konfusion - Releasing Hypnotical Gases / Prisoners of War
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-03 22:32
det e svårt finns så mkt bra , men för just idag så blire

Nas - Take It In Blood så skön känsla beat allt nästan perfekt.
NIggaz bleed

2008-04-03 23:58
T.R.O.Y
The Message
Microphone fiend

2008-04-07 01:52
Finsta Bundy - Dont Stress Tomorrow hör till toppen ivf.
 

2008-04-07 18:33
jag skulle nog sagt big l - put it on eller 2 pac - i'm gettin money
kanske nas - ny state of mind

finns så sjukt mkt bra , gang starr , the wu ,
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-08 09:43
Nas- Take it in blood e fan världens bästa låt anyday anytime, allvarligt läs texten.


"I made it like that, I bought it like that, I'm livin like that"



Yo; I never brag, how real I keep it, cause it's the best secret
I rock a vest, prestigious, Cuban link flooded Jesus
in a Lex watchin Kathie Lee and Regis
My actions are one with the seasons
A tec squeezin - executioner, winter time I rock a fur
Mega popular, center of attraction
Climaxin, my bitches they be laughin
They high from sniffin coke off a twenty-cent Andrew Jackson
City lights spark a New York night
Rossi and Martini sippin, Sergio Tachinni flippin mad pies
low price, I blow dice and throw em
Forty-five by my scrotum, manifest the "Do or Die" slogan
My niggaz roll in ten M3's
Twenty Gods poppin wheelies on Kawasaki's
Hip-Hop's got me on some ol', sprayin shots like a drumroll
Blankin out and never miscount the shells my gun hold
I don't stunt, I regulate
Henny and Sprite, I seperate, watchin crab niggaz marinate
I'm all about tecs and good jooks and sex
Israelite books, holdin government names from Ness
MC's are crawlin out, every hole in the slum
You be aight like blood money in a pimp's cum

"I made it like that, I bought it like that, I'm livin like that"
"I made it like that, I bought it like that, I'm livin like that..
.. for, you wack MC's"


Currency is made in trust of the Messiah
I'm spending it to get higher
Earth, Wind, and Fire singing reasons why I'm
up early, trustworthy is a nine that bust early
Sunshine on my grill, I spill
Remi on imaginary graves, put my hat on my waves
Latter Day Saints say religious praise
I dolo, challenge any team or solo
You must be buggin out, new to my shit, home on a furlough
Ask around, who's laid up, sharp and straight up
Mafioso, gettin niggaz wigs sprayed up
Skies are misty, my life's predicted by a gypsy
I'll one day walk into shots drunk off champange from Sicily
This be the drama, I'ma pause like a comma
in a sentence, paragraph's indented
Bloodshot red eyes, high, yellow envelopes of lye
Openin cigars, let tobacco fly
Condos are tuneproof, we're looking out the sky's moonroof
Shittin like gin and prune juice
Yo the system wants the coon's noose, hang em high
Courtrooms filled up, it's off the hook while I
just wrote a statement, like I'm facing twenty years
in the basement - chilling on the via with Mumia
for wearin chrome - I told the judge snakes slither
like Sharon Stone, but like Capone I'm thrown (yo)

"I made it like that, I bought it like that, I'm livin like that"
"I made it like that, I bought it like that, I'm livin like that..
.. for, you wack MC's"
"I made it like that, I bought it like that, I'm livin like that"
"I made it like that, I bought it like that, I'm livin like that..
.. for, you wack MC's"


Lyrical, ly-lyrical mission..
Lyrical..
Yo the time is wastin, I use the mind elevation
Dime sack lacin, court pen pacin
Individual, lyrical math abrasion
Psychic evaluation, the foulest nation
We livin in, dangerous lives, mad leak and battered wives
A lifestyle where bad streets is patternized
Wise men build and destroy
While the real McCoy dopefiend, named Detroit is still dealin boy
Coke suppliers actin biased
Cause rumors say that niggaz wear wires and we liars
But every night the gat's fired, and every day a rat's hired
I still remain the mack flyest in the phat Kani, it's --
-- just the killer in me, slash drug dealer MC
Ex-slug filler, semi mug peeler
Demi, bottles of Mo', yo simply follow me flow
Put poetry inside a crack pot and blow
rough holes for cracked out pussies and buttholes
Bring the G's and the D's roll, they can't touch those
Why shoot the breeze about it, when you could be about it?
My degrees are routed, toward the peasy haired brick houses
instead of the fake medallions
Rich niggaz transport in thousands
Foreign cash exchange amountin to millions
Doors is locked, rocks is chopped, watch the cameras in the ceilings
Trick bitches catching mad feelings
Peelin off in the Lex Jeep, techniques is four-wheelin
I bet it be some shit when we connect with Stretch
When we catch them sex niggaz with the tecs you blessed, word
So now it's on, never wasted a slug,
Time is money when it comes to mine, take it in blood

"I made it like that, I bought it like that, I'm livin like that"
"I made it like that, I bought it like that, I'm livin like that..
.. for, you wack MC's"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-15 18:05
Fått många sköna tips - tack! Ni har antagligen kommit på nya grymma låtar så fortsätt langa så folk kan hålla sig uppdaterade. Semester!!!!!

2008-07-15 19:54
Måste lägga in Necro & Ill Bill - Our Life också =)
http://Soldjah.blogg.se/
Graffare

2008-07-15 23:11
VERBAL THREAT "REALITY CHECK" FEAT. DJ PREMIER
 

2008-07-16 03:06
Common - The Sixth Sense
Cunninlynguists & Masta Ace - Seasons
The Beatnuts - Off the Books
right on.

2008-07-21 20:15
N.W.A - Gangsta Gangsta
värsta sommarjobbet.

2008-11-15 07:13
Tjohooo
Moderator

2008-11-15 12:55
Svårt val, men Souls of Mischief - '93 til Infinity är helt galet bra.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2008-11-15 15:16
Nas - N.Y. State Of Mind

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2008-11-15 16:36
shook ones pt 2, nuff said

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-15 19:59
nas - ny state of mind
warren g - regulate
tupac - 2 live and die in LA
bone thugs n harmony - crossroads
mobb deep shock ones 2

mobb deep - hell on earth

2008-11-15 20:03
shook***

2008-11-16 23:36
Deruuuuuuuuuuuuuumphssssssss Pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiphs!


Shook Ones pt. 2
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-18 14:22
Outlaws - Real Talk annars är Swollen Members- Deep End också en het kandidat..
- Haven't found a way to say "fuck you" politely- MadChild -
Rappare

2008-11-19 08:54
Biggie Smalls - 10 crack commandments
Biggie Smalls - Kick in the door
Biggie Smalls - Who shot ya
Tupac - West Coast
Tupac - Ballad of a dead soulja
Tupac - I ain't mad at cha
Bone Thugs N Harmony - Flowmotion (original)
Bone Thugs N Harmony - Body rott
Bone Thugs N Harmony - Crossroads
Twista - Tip of my tounge
Twista - Tung twista
MC Eiht - Streiht up menace
Comptons Most Wanted - Hood took me under
Mz Kilo - All over a ho
MC Lyte - Ruffneck
Eazy E - Eazier said then done
Eazy E - It's on
Snoop Dogg - Nuthin but a g thang
Snoop Dogg - Whats my name
Mobb Deep - Shook ones part II
Run DMC - Run's house
Ice Cube - No vaseline
NWA - Dope man
NWA - Straight outta compton
The D.O.C ft. NWA - Grand Finale

Tycker alla dom e fett bra låtar
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep