Droppar nåra kategorier: Bästa storytelling hiphop: Immortal technique - Dance with the devil Bästa soulful hiphop: The roots & Common - Act too (love of my life) Bästa Gangstarap: Shook ones pt.II Bästa RnB/Soul: Erykah Badu & Common - Love of my life Bästa kärlekslåt: Mary J Blige & BlackStar - Beautiful (remix) Bästa disslåt: Tupac - Hit 'em up?? Nas - Ether?? Bästa låt på svenska: Timbuktu - Flunitrazepam Bästa hiphop låt: BlackStar & Common - Respiration Respiration: Låten som alla hiphopare diggar, trots dom enorma skillnadena mellan olika stilar å smaker. Ska man välja en som e bäst genom tiderna måste den handla om nått å ha nån sorts lyrical content, lägg ner mä dom korkade låtvalen...typ shook ones II, de e en fet låt å en klassiker å den spelas ganska regelbundet här hemma, men ingen vettig människa kan kalla den för "bästa hiphop låten genom tiderna". La märke till att typ hälften av mina val handlar om hiphop...får fundera på de.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Runda två nu då. Många har säkert nya favoriter, det var ju ett jävla tag sen jag gjorde tråden har jag för mig. Fortsätt langa tack!
man kan knappast heller kalla respiration för bästa genom tiderna. utav alla eror av hiphopskivor, från 79 til 2007 och du väljer nåt från sent 90-tal? kan ju ha vart den sämsta tidne för hiphop någonsin.
En bra låt: Z-ro - Man Cry, från Scarface's album "my homies". z-ro's röst, attityd, teknik, text och hela uppenbarelse på ett gangsterbeat från 1993 liksom...
Jävlar pt.2 är populär. Vore dumt om denna tråd dog tycker jag, så fortsätt gärna langa låttips. Låtar ni tycker är lite speciellt bra. Hälften av er som redan langat ett tips har säkert hittat en ny favorit så langa den!
Mobb Deep - drop a gem on em Mobb deep - Survival of the fittest
jag bara skämta Ghostface Killah - assassination Day!
AOTP-all shall parish tror den heter så, beatet är oslagbart!
jedi mind tricks-saviorself(feat. killah priest)
R.I.P sixten.. <br> #"¤%"%#¤&/&%&(&/()(/(/%¤/¤¤&%#%"¤# " ¤%%<br>
MYCKET svårt. Finns en oerhörd mängd bra hip hoplåtar, inom olika stilar. Väljer därför tre låtar av tre olika artister som inte låter som varandra. Ingen särskild ordning. ERIC B & RAKIM: "Follow The Leader" PUBLIC ENEMY: "Rebel Without A Pause" SLICK RICK: "Children´s Story"
Tänker inte nämna några namn men fan vad dålig smak endel av er har alltså, hahaha! Nej alla är vi olika och jag har fått en jävla massa nya grymma låtar i min playlist tack vare er. En sak bara...kan inte folket börja langa en liten motivering till varför ni väljer just den/de låtarna ni gör? Kanske jag som inte kan särskilt mycket om genren rap/hiphop kan lära mig av...eller inte, det återstår att se!
förvånar mig kraftigt att så få har nämnt tupac låtar
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
Eccan,, "Vanilla Ice - Ice Ice Baby Mc Hammer - Can't Touch This" hahahaha du måste vara för jävla old school
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
DJ Quik feat Nate Dogg - Black Mercedes
Doris - Motivering följer...
"Follow The Leader" - levererad av Rakim, den främste MC:n av dem alla (don´t sleep när han gästar Scratch i GBG 6 okt).
Hans röst, hans flow och, inte minst, intrikata text, passar perfekt till den grymma musiken.
Texten tar en verkligen "på en resa".
Texten:
www.ohhla.com/anonymous/rakim/follow/follow.rkm.txt "Rebel Without A Pause" - Enligt mina öron den bästa av hundratals låtar som baseras på CLYDE STUBBLEFIELDS trumbreak i JAMES BROWNS "Funky Drummer". Chuck D levererar den radikala texten med en oerhörd pondus. Det blir inte mycket hårdare än så här.
Texten:
www.ohhla.com/anonymous/pb_enemy/nation/rebel_wo.pbe.txt "Children´s Story" - Brittiskfödde Slick Rick (flyttade till Bronx vid tio års ålder) är en av de mest originella rapparna någonsin. Många har influerats av hans "berättande" stil, t ex SNOOP, som t om spelade in en cover av "La Di Da Di".
Låten ger verkligen känslan av en (ghetto) barnsaga.
"Children´s Story" blev utnämnd till bästa "story-rap" någonsin av TIMBUKTU och DJ AMATO i P3 Hip Hop.
Texten:
www.ohhla.com/anonymous/slk_rick/advnture/story.rck.txt
Black Star - Respiration
Perfekta verser, perfekt refräng, perfekt beat.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
realistic Kan instämma på nästan allt du sagt. Mycket bra låtar du tipsat om och det ändå jag kan göra är att buga och bocka för detta. Även den klockrena motiveringen då såklart. Tackar! Fortsätt gärna langa! Och det gäller ALLA !
sen får man inte glömma tupac-keep ur head up pt1 Bästa texten genom tiderna,sätt er ner o lyssna på den säger jag bara:)
Dags att börja skolan igen på måndag så för helvete: LANGA MUSIK!
du har ju fett med tips här ovan?!
2Pac - Changes 2Pac ft Snoope Dogg - 2 Of Americas Most Wanted Den största legenden kan ju inte bli legend utan anledning?? CiaoOo
att kalla "changes" för en av dom bästa låtarna någonsin är ju bara pinsamt, en av dom sämsta pac låtarna överhuvud taget i min mening. lyssna bara på dom veka jävla trummorna.
Keep CD alive
Z-ro - City Streets. gillar inte riktigt beatet men texten gör fortfarande att den kvalificerar uppåt.
Någon sa att jag hade fett med tips där ovan och ja, det är jag jävligt tacksam för men mer låtar finns därute! Kom igen langa tips nu mina vänner! Ciao
Gangstarr - You know my steez Group Home - Living Proof Copywrite - Jeah
"I Hate CD´s, CD records are fake" - Promoe "Rappar helt utan budskap och tänker fortsätta med det" - Motorisk Afasi
Gravediggaz - Diary of a Madman
jag har en hel hög feta låtar på min presentation.
The Sugarhill Gang - Rappers delight Punkt
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
the roots - pass the popcorn looptroop - long arm of the law
"det viktiga e inte att vinna, utan att alla andra förlorar",...,"behöver du nån som kan spika vet du vart jag finns"
Nas - New York State Of Mind Wu-Tang Clan - Wu-Tang Clan Ain't Nuthing Ta Fuck wit Mobb Deep - Shook Ones Pt.2 Och en jävla massa andra
www.myspace.com/suspectrap
just nu är iaf den bästa nåt med cunninlynguists , sen miljontals andra låtar !
shhh..
Den låt jag aldrig tröttnar på är: 93 til infinity med Souls of Mischief. Så underbar känsla den låten ger
Det finns godbitar, det vill jag lova! Men de bästa någonsin, hmm... Är nog tvungen att göra en topp-3-lista här!1. Eminem f. Dido - Stan Konceptet är sinnessjukt bra!2. Notorious B.I.G - Juicy Behövs ens en förklaring?3. The Pharcyde - Runnin' Kommer nog aldrig tröttna på den låten någonsin! Soft musik när den är som bäst!
Jay-19 make it click like hackers...
OJ OJ OJ vad vissa här borde motivera sig för jag har sett allt från mc hammer till cam'ron?! Några låtar i obestämd ordning som inte kan överträffas. Getto Boyz - We dont talk to police. Jay-Z - Dead Presidents (både part 1 & 2) Big Daddy Kane - Show & Prove (ft. Shyheim, ODB & Jay-Z) (kan ej memorera om det är fler som är med på den...) Jay-Z - Friend or Foe (båda delarna där med.) Jay-Z - Typ hela Bluprint... Nas - One Love Kommer på fler senare..
And the money's really worthless, I'm pissing you off on purpose
Andra låtar värda att nämna. Låtar som jag pumpat mycket på senaste. G.A.M.E - State Property C'mon Baby - Saigon New York shit - Busta Rhymes My Life Is Like A Movie (Remix)(ft. Razah, B.G., N.O.R.E., Jae Millz & Uncle Murda) - Maino Sunshine To The Rain (ft. Miri Ben-Ari & Anthony Hamilton) - Scarface Flipside (ft. Peedi Crack) - Freeway (längtar tills albumet ! ! !) detta är bara ett axplock ur vad som borde laddas ner. Observera att detta inte är några klassiker eller nått men dom är jävligt bra! värda att ladda ner!
And the money's really worthless, I'm pissing you off on purpose
juicy, the message, can i live, skulle ja tro på
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
Mobb Deep - Survival of the fittest & Shook ones pt 2.Nas - The World is yours, Affirmative ActionJay Z - Song Cry, Dead Presidents II, This can't be lifeBiggie - Everyday Struggle, Juicy2pac - Changes, Dear Mama, Brenda's got a baby, Life goes on Typ nåt sånt.. är säker på att jag har glömt hur många som helst..Varför glömmer alla 2pac?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Glömmer?
Beat the odds like an abusive freak show owner
Rakim - The Ghetto.. Svårt att avgöra iof.
Tupac - Life Goes On Tupac - Changes Tupac - Deardrops and closed caskets Tupac - Hit 'em up Ice Cube - Untill we rich TQ - Westside til I die Nått sånnt typ :P
You can never avoid the voices of the voiceless
glömmde Tupac - The Good Die Young
You can never avoid the voices of the voiceless
om man ska ladda ner låten "we don't talk to police" kan man iaf få veta att den heter G Code och inget annat.
Scarface - Never (ny låt....)
Geto boys - Still, någon?
facebook.com/idiomatisk - fan page
Nas f/ Jay-Z - Black Republican Får rysningar i hela kroppen av den låten. Direkt från start vet man att det här är nånting riktigt stort och t.o.m. episkt. Instant Classic!
Keep CD alive
2pac - My block (remix) är också en stark kandidat kom jag på..
facebook.com/idiomatisk - fan page
Jäää fredag imorgon så jag antar att folk vill ha musik. Tillbaka i spelet så börja langa låtar igen, mohaha! God helg!
Da mystery of chessboxin' ligger ju bra till alltså men det går fan inte att säga vilken som är den bästa låten genom tiderna.. kanske om det bara hade funnits en artist genom tiderna...
Ason Unique RIP