I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

battle of the street (Tävling)

Svensk Hiphop - Battles

2010-03-22 20:50
Såg nu att The O-zone var en Skånsk "liga" som jag förstår det. Kommer det komma en division eller en annan liga i Stockholms området?
B

2010-03-22 21:27
elajt, det kommer bli divisioner i sthlm å gbg om allt går som det ska. information om dessa bör komma inom en månad.

//Yde - så de lugnt :D
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-03-22 23:30
NAAAAAAAAAIJS! Tagga nu, Mrcool Kommer bli den svenska svaret på 9DM.
B

2010-03-25 19:31
Ser asbra ut.. Hoppas allt går vägen bara. Detta kan bli stort.

2010-04-04 07:03
någon som var i Lund och kan berätta lite?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-04 22:15
Quynh P21

Om allt går som planerat så skickar de upp videomaterialet på YouTube imorgon
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2010-04-05 00:18
Ska bli intressant att checka hur det blev.

2010-04-05 11:52
Fan va najs att det kommer upp så snabbt!

2010-04-05 12:47
Jävla fett!
B

2010-04-05 16:23
Jag var i Lund och såg O-Zone! Det var jävligt kul, mycket folk i publiken. Bra (och mindre bra) battles. Mycket bra organiserat, kändes jävligt professionellt. Ser fram emot nästa.

Big up till alla som battlare, domare, filmare och organisatörer! Detta behövs.
...och det är det som är så fint med whoa!

2010-04-05 22:20
Var är videorna?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-05 22:21
det låter gött! jag är jävligt pepp på att få se filmerna.

2010-04-05 22:30
Låter riktigt bra :) Någon som vet hur det går med videorna?

2010-04-06 09:57
Lite tråkig tendens på whoa att material utlovas bli uppladdat under en viss tid vilket nästan aldrig inträffar...

2010-04-06 10:16
Ni får ha tålamod, vet att dom arbetar för fullt för att få ut det snabbt, men hellre bra klippningar och sådant än skitkassa för att få ut det snabbt. Det kommer
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2010-04-06 11:47
ja mister islandur r-man då ska vi se vad du går för i annat än finns-i-sjön hehe

2010-04-06 15:28
Fan att jag missade detta, men det ser ju ut att bli hur mysigt som helst! O-Zone Battles, schysstare namn haha, men det är väl inte samma gäng som är bakom battle of the street? Ser fram emot klippen, tjusigt som fan att det är igång och jag hoppas det finns flera O-Zone tillfällen att dyka upp på?

2010-04-06 16:34
Btw, moderatorerna får gärna ta bort mitt senaste inlägg som var omoget, lågt och orättvist mott hiccory då jag i min lille-hjärna förväxlade honom med en annan användare

förlåt
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2010-04-06 16:38
Haha

2010-04-06 19:01
LEEEEEEEEEETS GOOOOOOOOOOOOOOOO
B

2010-04-06 20:39
När droppar första videon?

2010-04-06 21:01
Dom kommer att skriva här i tråden när det är dags!

2010-04-06 21:20
taggad som fan, skapat utube kanal än så man kan prenumenera?
B

2010-04-06 22:04
Vill ha nu!!!! :)

2010-04-06 22:11
Sitter också och taggar! :D

2010-04-06 22:17
RmanSkrotumRapp P2

Det är lugnt man, jag är fan en riktigt gnällig och dryg jävel hehe

Det var dock inte riktat som kritik på nått plan mot det här arret utan mer flashback från förr då man hade förväntningar på att battlevideor skulle komma upp fort vilket de inte gjorde.

2010-04-06 22:25
Vill ha nu!!!! :)

Sitter också och taggar! :D

Word.

2010-04-07 17:38
~ Digital Dirt Ent. ~
www.twitter.com/digitaldirtent

2010-04-07 19:20
Tokgrymt asså! Snygga bilder, kvalitativt! Får intrycket av ett riktigt bra arrangemang! Av dom att döma verkar ni haft en lyckad kväll. Big up!
Bara vänta jävligt spänt på klippen nu då.

2010-04-07 22:31
Fyyyfan vad jag är taggad. Kommigen nu foerfaen!!1
B

2010-04-08 10:57
Jag förväntar mig många från lyricist forumet som tar på sig utmaningen och ger sig ut face 2 face i battles som arrangeras.

GRYMT initiativ!
 http://www.myspace.com/murderdem

2010-04-08 12:22
Eller så ser vi till att dom håller sig till lyricist forumet!

2010-04-08 12:41
=(
 http://www.myspace.com/murderdem

2010-04-08 13:17
haha det var väl inte menat så.. men det krävs mer än bara textskrivande för att battla

2010-04-08 15:43
det krävs mer än bara textskrivande för att battla

Ja det är väl relativt självklart. Dessutom håller lyricismforumet här ingen kvalitet alls och har knappt några aktiva postare. Med det sagt så är jag ganska säker på att en bra textskrivare som inte kan rappa har större chans att bli en populär battlare än en bra MC som inte kan skriva texter. Kollar man på GT/KOTD/URL så är det relativt många som var "framgångsrika" textcees (Conceited för att nämna en) innan dom började battla, jämfört med hur många som var "framgångsrika" MCs innan dom började battla.

2010-04-08 21:28
Kid Twist och dom var väl också "textcees" ?

2010-04-08 21:58
Kid Twist och dom var väl också "textcees" ?

Kid Twist, Charron, Conceited, Heartless, Fox, QP, Ncreadable, DNA, NuBorn och en jävla massa fler. Det där är dom jag kom att tänka på spontant, och då har jag ändå jävligt dålig koll då jag aldrig följt textcee-scenen.

2010-04-08 22:52

2010-04-08 22:52

2010-04-09 00:19

Seriöst, dom här människorna skulle inte kunna hitta karisma ens om dom fick det i en påse.

2010-04-09 00:34
Hej jag heter brb2009 och hänger på www.board.rapmusic.com Hejdå.
B

2010-04-09 01:01
brb2009 ditt jävla miffo gå och fukta en åsnekuk med munnen. Om du nyss gjort det så gör om det!

2010-04-09 01:15
ditt

Kolla på footage med tex Zacke,Allywan,Stor,Mofeta,Afasi,SimonG,Frej,Danne (för att nämna ett par) och se sedan om poletten angående personlighet , karisma och utstrålning trillar ner.

Vissa männskor har det, andra inte finns bevisligen hyfsat gott om människor ändå i detta lilla land som har det, engagera dom.

2010-04-09 01:20
Haha, det är inte så svart och vitt som du vill tro. Första gången man någonsin står framför en kamera och 70 pers är man nog jävligt nervös ,då kan det vara rätt svårt att slappna av eller visa sitt rätta jag. Givetvis finns det några som det kommer naturligt för men en del kan behöva lite erfarenhet och träning bara.. Detta är första evenemanget av sitt slag i detta land, sluta lipa för fan.

Men givetvis instämmer jag att det hade varit kul att se lite kändare snubbar som redan har erfarenhet och utstrålning.. Men patetiskt att börja grina direkt.

2010-04-09 01:33
Dom du nämner är duktiga artister, i den meningen har dom karisma men dom är inte nödvändigtvis duktiga battlare. Självklart kan jag hitta skavanker hos premiärens deltagare utan tvekan. Det handlar inte om det, Det som ger mig avsmak är din negativa attityd. Du har inte uttalat dig positivt en enda gång om en enda sak gällande detta, ens i den förra tråden utan bara varit en jävla tölp som bara klagat på allt utan att ge det nån tilltro alls. Det är första eventet för helvete att du ens har mage att vara spydig och inte ge minsta konstruktiva krtik.

Du är en sån som hatar bara för att. Grattis du har funnit din plats i tillvaron din förbannade bitterfitta. Återgå till åsnedolmen omgående. Seså Verkställ!

2010-04-09 01:37
Första gången man någonsin står framför en kamera och 70 pers är man nog jävligt nervös ,då kan det vara rätt svårt att slappna av eller visa sitt rätta jag. Givetvis finns det några som det kommer naturligt för men en del kan behöva lite erfarenhet och träning bara.. Detta är första evenemanget av sitt slag i detta land, sluta lipa för fan

Det är hela det där tankesättet som hindrar utveckling, framtiden lär utvisa hur det blir med saker och ting, jag utgår helt och fullt från det intryck det första arret gett.

Och det är att produktionen ser jävligt bra ut, hostsen borde ses över dock för dom var fullständigt ointressanta.

Deltagarna däremot var katastrof, helt ointressant att titta på fanns ingenting som gjorde det värt att bibehålla intresset ,dom är entertainers för guds skull.

Om folk bara "FUCK YEAH'ar" detta och helt skiter i att uttrycka sig kritiskt över saker dom fann fel (hej jantelag) så är det också den här nivån ni kan fortsättningsvis förvänta er.

2010-04-09 01:45
Det är skillnad på att ge konstruktiv kritik och att vara en allmänt äcklig jävel som lipar i onödan. Den enda battlen som var riktigt ointressant var egentligen den engelska, de övriga tre hade bra underhållningsvärde och var helt klart godkända rappmässigt (rimscheman, dissar, punches etc).

Nomad och R-Man gjorde exempelvis båda bra ifrån sig och de hade verkligen inte noll karisma eller utstrålning, tvärtom faktiskt. Givetvis kan det bli mycket bättre men give it a break.

Jag har sett hur många battles som helst från GT, Don't Flop, KOTD, WRC etc och hade jag inte gillat detta hade jag utan tvekan sagt det. Min uppfattning nu är dock att du är en liten stackare som bara söker uppmärksamhet. Nu har du fått den också, det bjuder jag på.

2010-04-09 02:01
Min uppfattning nu är dock att du är en liten stackare som bara söker uppmärksamhet

Några fler insiktsfulla icke-argument du tänkt delgett klassen eller är det slut på klyschor i kulpåsen din nu?

Du delger din uppfattning, jag delger min du utgör ingen måttstock för vad som är onödigt eller ej så du kan lämna hybrisen i dörren direkt.

Nomad och R-Man gjorde exempelvis båda bra ifrån sig och de hade verkligen inte noll karisma eller utstrålning

Jämför med namn jag nämnt tidigare så kanske du förstår sedan vad karisma och utstrålning faktiskt är.

2010-04-09 13:29
fett som fan, lite mer seriositet hos hosten skulle va nice dock, dom verkar så vimsiga.
work some magic

2010-04-09 14:13
kollade ett battle så länge...håller med om att armann vann i OT lite osäker innan det!

vem e den där hosten som var först, den mörke killen? vem fan försöker du vara, conceited eller? du verkar helt lost iaf skärp dig