I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

battle of the street (Tävling)

Svensk Hiphop - Battles

2010-02-15 15:58
Vi på www.dubcnn.se håller också på att styra upp en grinde-time-liknande grej.

Vi snackar lite med organisatörer från Danmark & Norge för att göra en skandinavisk grej av det hela. Vore kul om alla ni som har något liknande på gång här i Sverige kunde organisera oss och göra en stor svensk tävling tillsammans med deltävlingar i Malmö, Gbg & Sthlm. Sen eventuellt en engelskspråkig internationell del.

Vi hör oss för med sponsorer för att kunna erbjuda prispengar och gear till vinnarna för att få upp nivån lite på rapparna som deltar, plus göra det lite mer intressant.

Vi har också tillgång till bra filmutrustning... kollar även på olika distrubutions-kanaler av det färdiga videomaterialet sen.

Så alla ni som har något liknande på gång, hör gärna av er så kan vi diskutera och se ifall vi kan styra något gemensamt av denna tävling.

email: [email protected]
msn: [email protected]

shu
~ Digital Dirt Ent. ~
www.twitter.com/digitaldirtent

2010-02-15 16:18
Fan vad galet!! Bra med initiativ det är exakt det scenen behöver detta kan bli stort, håll oss uppdaterade! Försök synka med alla som också är på g och arrar så det inte blir nå splittring.

2010-02-15 16:28
DigitalDirt, härligt.. Låter riktigt fett alltså. Ni får snacka ihop er och koka ihop något nice.. Detta kan bli jävligt bra.

2010-02-15 16:29
Bra med initiativ det är exakt det scenen behöver detta kan bli stort, håll oss uppdaterade! Försök synka med alla som också är på g och arrar så det inte blir nå splittring.

Word på detta.

2010-02-15 16:29
Digitaldirt, låter ju riktigt nice. Lägger till dig på msn!
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2010-02-15 16:43
skulle vara ganska fett, om nu arrangörerna har cash o tid o ork till detta, att eftersom malmö, sthlm o götet är söder, att göra en norrlands division? Där ni tar vidare folk asså om jag nu fått det här rätt för mej, en deltävling nånstans i Norrland, en bra idé till er så nu har ni väl något mer att tänka på ! för det finns VÄLDIGT och då menar jag väldigt mycket battlesugna och verkligen duktiga rappers här oxå, så Norr kan oxå! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-15 16:47
Dubbcnn härligt härligt

2010-02-15 23:53
har snackat med zoomzoom och digitaldirt idag och det här verkar bli riktigt bra, om bara fler vill visa intresse av att ställa upp! (vilket folk kanske gör när man vinner nått iofs :P)

Bruzz: Du är välkommen att styra upp en Norrlands division och sedan lägga till någon av oss som håller i det här på msn för att få reda på hur vi ska samordna allt.

//Yde - go natt världen
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-02-16 00:16
lägg till alla på msn, då vi försöker snacka ihop oss! Bättre att köra allting under samma organisation!

2010-02-16 13:53
Fan vad skönt att de händer grejer..
Alltid velat ha battlescen i Sverige.. Kollar på GT hela tiden
och det är tråkigt när jag inte fattar hälften pga av min engelska..

Jag är jävligt sugen, men har så mycke i skolan nu..
Så jag tänkte, hur kommer de va i framtiden ? Kommer
de vara någon sort kval, eller hur funkar de?
Highfive anyone, anyone?

2010-02-16 14:17
Niito: det kommer antagligen bli någon form av kval för de oetablerade som vill vara med. hur detta kommer att gå till har dock inte beslutats ännu.

Men alla borde skicka in videos nu för provomgångarna så vi kan se till att de blir nått!!

//Yde - taggad!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-02-16 15:54
Komigen nu folk. Visa intresse, det kommer bli skit grymt det här.
Lyricist

2010-02-16 18:58
har ni fått in videos av någo? hur ser det ut, verkar det bli nåra?
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2010-02-16 19:57
Jag tror det är många som inte uppmärksammat detta..
Kan inte whoa skicka ut något infomejl till alla användare?
Highfive anyone, anyone?

2010-02-17 00:13
Jag har skickat in nu :)

2010-02-17 00:39
jag fick just in en till anmälan så då e vi fyra i stockholms regionen som är på iaf :D

å så e jaojao själv i gbg lr? :P

sen har jag några till som sagt sig vilja vara med men inte sett något ifrån dem.

//Yde - Niito övertala whoa att göra det då? ;)
www.myspace.com/ydetobbe

2010-02-17 00:43
rättelse: killen som mailade mig nyss vill vara med i gbg så de e 3-2 till sthlm atm då.

//Yde - :D
www.myspace.com/ydetobbe

2010-02-17 00:47
Bjäär:
Jag som mailade dig nyss ([email protected]) det är jag som är jaojao_ så jag gissar att det står 3-1 då eller? Ursäkta röran

2010-02-17 01:08
haha okok 3-1 då :D

snurrigt när alla har olika namn hela tiden!

//Yde - med deee lugnt
www.myspace.com/ydetobbe

2010-02-17 14:49
Det enda som behövs är ju att få igång några battles.
Tror många avvaktar och vill se hur det funkar först.
Vi måste helt enkelt få snöbollen att rulla! Jag var
med och disskuterade i en annan tråd om att folk ville starta
battlescen i Sverige, men hade helt missat denna, och
jag tror inte alla vet att de börjar dra igång :)

Lets dooo it!
Highfive anyone, anyone?

2010-02-17 16:22
Niito, ställ up n spread the word!

//Yde - de kommer bli feeta grejjor av detta
www.myspace.com/ydetobbe

Lyricist

2010-02-17 18:58
tror det kan vara fler som bara helt enkelt missat det, borde gå o sprida på ngt annat sätt för fler intresserade
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2010-02-17 20:54
Ja saker är ju verkligen i rullning nu alltså. Så folk får ju börja sprida ordet!
Lyricist

2010-02-18 18:41
battlare på whoa kanske tycker det e läskigt att battla nån annanstans än i "battle-forumet", där verkar det va full hålligång...

2010-02-21 16:31
Eller hur. Fan men har ni snackat med whoa ledningen? Förslaget om att det skickas ett infomejl till alla användare är ju skitbra. Eller starta tråden i fler passande forum.
Jag skickar in mitt bidrag ikväll!

2010-02-21 23:31
keep the fire burning!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-24 13:11
woop woop 4 pers i sthlms divisionen nu

//Yde - yäyäyä
www.myspace.com/ydetobbe

2010-02-24 16:16
Snarare än att ha en tråd liggande och sen vänta på att folk kommer till er borde ni aktivt söka upp och tipsa folk som ni tror hade kunnat göra bra ifrån sig. Maila de snubbar som battlat förr eller som gör bra insatser på låtar osv, förklara att ni håller på att dra igång en rörelse som antagligen kommer ge massa publicitet och hype osv. Det kommer höja både antalet intresserade och nivån på desamma oerhört.

2010-02-24 18:18
Lyricist

2010-02-24 20:25
Hm dom första spontana mannen jag kommer o tänka på e väl shazaam och frispråkarn, sen battlar väl inte organismen längre? Om nån nu ska plocka lite "större namn".

4i stockholm, hur många ska vi satsa på innan det e dags att köra igång lite lätt?

2010-02-24 20:41
Shazaam vet om detta å frispråkarn svarar inte (läs "jag har inte snackat med honom")

Jag jobbar just nu på att överlåta ansvaret till mer engagerade snubbar eftersom jag inte har tid.

Dictionary: just nu tar jag bara in anmälningar och siktar på att köra första i april, för detta väder är inte najs... sedan beroende på hur bra kvalitet de blir på anmälningarna etc. så får vi se hur många de blir som hamnar på film. men så många battles som möjligt skulle vara najs.

//Yde - köra många filma få kanske (:
www.myspace.com/ydetobbe

2010-02-25 06:02
spontana mannen jag kommer o tänka på e väl shazaam och frispråkarn, sen battlar väl inte organismen längre?

Organismen och sånna namn är nog lite väl högt siktat i början. Jag syftade väl snarare på det översta skiktet av "whoarappare" (no offence). För att ta de första exemplen som poppar in i huvudet;

Jag
Olsepp
Den Som E Den
Ismen
Ri-Fa
Parham
Sircuz
Omen22
Subdominant
Fakal
Slusken
Kaggen
Hubler
Fonky Fresh
Doktor Död

Några nämda, jättemånga glömda. Jag har alltså ingen aning om dessa snubbar är intresserade eller så, jag bara spånar på folk som eventuellt skulle kunna vara intressanta att se samt redan har lite etablerade namn (vilket är viktigt för att folk ska orka kolla på ligan och ta den seriöst). Något viktigt att tänka på är väl dock att battle handlar mycket mer om punchlines och textkvalitet än om hur bra man låter över beats.

Skivsamlare

2010-02-25 09:42
Om ni har planerat någon norrlands-division så hooka banner/affish/sticker-mall/annons så sprinder jag den så gott det går!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-02-25 09:53
Alltså folk så ni vet, vi arbetar väldigt mycket i det dolda, vi kommer snart att kunna säga mera. Men det är stora saker på gång. VI får ha lite tålamod.
Lyricist

2010-02-27 14:09
Jag
Olsepp
Den Som E Den
Ismen
Ri-Fa
Parham
Sircuz
Omen22
Subdominant
Fakal
Slusken
Kaggen
Hubler
Fonky Fresh
Doktor Död

samma sak som att numessiah ställer upp?

2010-02-27 19:02
Hm, skulle kunna tänka mig att ställa upp. Dock bor jag i Halmstad så i så fall får det bli skåne/Gbg divisionen i så fall.

2010-02-27 23:30
Hmm kay.. Jag var först väldigt positiv till den här grejen, men jag börjar tveka nu. Ni gör givetvis hur ni vill, men jag vet inte om ni borde rekrytera folk genom nätet så här. Att ha en bra överblick på dom ni väljer ut som battlare är väldigt viktigt.

No offence NuMessiah, dina grejer är bra och så, men om jag hade varit en arrangör så skulle jag inte valt dig tror jag, däremot är det du som säger mest vettiga grejer här i forumet, vilket egentligen visar vilken nivå ni fuckar på här inne.

Ett arr av den här typen borde inte basera sig på antagaden, men missförstå mig rätt! man ska ta risker! däremot är det minst lika viktigt att ha en stabil grund. Personligen är jag redan skeptisk inför titeln "Battle Of The Streets", känns som att ni har haft bråttom och skramlat ihop något. Jag vet inte.. ta det lugnt grabbs och gör något ordentligt istället, låt inte hypen äta upp er. Just speakin my mind..

2010-02-28 02:53
samma sak som att numessiah ställer upp?

Jag har för avsikt att battla, ja. Men jag tänker hålla mig på sidlinjen tills jag ser att det blir något konkret och vettigt, med bra folk i. Jag skulle hellre vara sämst i en bra liga än bäst i en dålig, om du hajar.

No offence NuMessiah, dina grejer är bra och så, men om jag hade varit en arrangör så skulle jag inte valt dig tror jag, däremot är det du som säger mest vettiga grejer här i forumet, vilket egentligen visar vilken nivå ni fuckar på här inne.

No offence taken. Däremot får du gärna skicka ett gb/pm och förklara varför.

2010-02-28 07:08
Det är väl lite den inställningen, alltså att man vill ha något seriöst att gå efter som sabbar det hela. Frågan är ju, hur kommer den här seriösa grejen att äga rum ifall alla väntar på att något seriöst ska hända, haha? den inställningen håller liksom inte.. (jag skickar gärna ett pm en annan gång NuMessiah!)

(Resten jag kommer att säga är inte specifikt riktat mot Messiah) Det ligger aldrig i min avsikt att vara negativ bara för att vara negativ, men man får ju vara kritisk här. Ni utgår från att söka efter arbetskamrater och deltagare genom ett nätforum! visst kan man skapa kontakter här, men man får fråga sig själv, hur hållbart kommer detta att bli på en skala? När jag sa att battlekonceptet är foolproof i förra tråden så menade jag inte att man ska börja annonsera battlen genom en halvdan blogg.. nästan så att jag tar tillbaka mitt påstående.

I förra inlägget diskuterade man om konceptet/formatet och vad folk tyckte om idéen att skapa en svensk battlerörelse i stil med Grindtime. Det är vad jag kallar en schysst utgångspunkt! Någonstans blev detta till en vi-samlar-på-oss-vilka-som-helst-och-kör-på grej. Sakta i backarna nu :o)

Till en början borde man ta lärdom av det som redan är gjort. Att konceptet är främmande i Sverige är väl självklart, men det innebär inte att man måste börja på noll. Ta dom allra första GT grejerna som exempel, dåligt ljud, dålig bild och svag marknadsföring, vi ser hur dessa faktorer dämpade produktens kvalité. Genom tiden har man dock lyckats kartlägga det som fungerar bäst och utvecklat konceptet, så att börja var dom började vore bara dumt! Däremot finns risken att man begår samma misstag som man gjorde tidigare ifall man inte är tillräckligt uppmärksam. Att ni överhuvudtaget annonserar grejen på whoa i hopp om att få vattnet att koka säger en hel del om hur saken kommer att arta sig, alltså 5 oerfarna arrangörer som inte känner varandra och en massa splittrade tankar, ser inte särskilt ljust ut där..

Jag måste klargöra hur mycket jag älskar den här typen av battles och hur gärna jag hade velat se en svensk motsvarighet av Grind Time, well.. väldigt gärna! Så det hade varit riktigt tråkigt att se idéen rinna ut i sanden pga halvambitiösa satsningar.

2010-02-28 17:12
Eylem P26

Måste säga att du är helt ute och cyklar med allting som du har skrivit. Vi har inget officiellt namn ännu och det kommer antagligen inte bli battle of the streets. Bara för att vi kallar det battleofthestreets så behöver det inte betyda att det kommer heta så.
Bara för att vi inte skriver allting som händer med detta här på whoa betyder det inte att det inte händer något. Det händer massa saker utanför denna lilla bubblan när det gäller en battle liga.

Detta är ingen halvambitiös satsning utan en helhjärtad satsning, spelar väl ingen roll om man inte känner varann om alla är överens om hur konceptet och liknande skall fungera. Självklart SKA man annonsera om en sådan här grej på whoa då detta är Sveriges största hiphop community. Målet är inte att använda medelmåttiga battlerappare från whoa, utan det kommer ske med ordentliga kval eller inbjudningar till större och mer etablerade artister.

Du vet inte vilka artister som vi pratar med eller hur kvalen kommer se ut. Bloggen var ju främst för att se intresset också, man måste börja någonstans, men det är större saker på gång än en whoa battle grej.

Så håll utkik!

2010-03-05 21:25
daaamn, kommer vara på varje event foshoe, följt grindtime i över 1år och damn längtat efter detta!
B

2010-03-07 22:43
badampup!
B

2010-03-21 00:17
så vad hände med denna ide?
B

2010-03-21 20:46
det är på gång som fan, så fort allt är bestämt med upplägg osv så kommer det komma upp.

under nytt namn å grejjer :)

//Yde - snart snart
www.myspace.com/ydetobbe

2010-03-22 09:29
Yes det händer grejer, Bjäär, jag skickar ett mail till dig senare idag om lite saker. Har du nån speciell mail du kollar ofta?

2010-03-22 15:04

2010-03-22 16:08
Damn taggad som fan! längtar tills det händer i stockholm men. Har ni en youtube kanal? kommer det skaffas? eller? antar att ni kommer spela in. big the fuck upp till alla som är bakom det här!
B

2010-03-22 16:23
zoom-zoom, kör på samma som min msn. de e nog den ja kollar mest.

//Yde - ;D
www.myspace.com/ydetobbe

2010-03-22 16:28
Spännande

2010-03-22 20:21
Bjäär you got mail!