I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

battle of the street (Tävling)

Svensk Hiphop - Battles

2010-02-10 16:41

battle of the street (Tävling)

Vi kommer köra ett koncept liknande Grindtime dvs förskrivna battles. Givetvis är det alltid snyggare om man kan svara på vad den andra säger om e osv men detta vet alla redan.
Följande minimumkrav gäller för anmälan:
- Du skall ha en myspacesida där vi kan kontrollera din nivå (hur bra du är)
- Du skall kunna använda flerstaviga rim och punchlines
- Helst skall du även ha erfarenhet av battles sedan tidigare

Uppfyller du dessa krav och känner att du vill vara med så skriv att du är intresserad av att ställa upp här i tråden och skicka ett mail där du skriver:
- Länk till ett filmklipp där du rappar
- Länk till din myspace
- Ålder, kön, inspirationskällor och styrkor
- En kort introduktion av dig själv
- Skicka med en bild eller en länk till en bild

Denna information kommer sedan att ges till dina motståndare för att materialet som skrivs skall hålla en högre nivå.
Varje battle-tillfälle kommer du att möta en motståndare i tre ronder +ev övertids rond (detta sker ifall domarna inte kan enas om en vinnare efter de 3 ordinarie ronderna)

PMet skall skickas till:
för Stockholms divisionen: [email protected]
för Göteborgs divisionen:

Något datum för när vi kör igång är inte satt men kommer upp på här och på http://battleofthestreets.blogspot.com/ så fort vi har suttit det.

All information om tävlingar och resultatet av dessa kommer att komma upp på bloggspotten. Så håll utkik!

//Yde - battleofthestreets/

(Inlägget ändrat av Oracle 2011-01-09 17:20:13)

www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-02-10 16:45
nu blev de fel å jag kunde inte ta bort. men mailen till göteborgs divisionens ansvarige är: [email protected]

//Yde - intresse?
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Lyricist

2010-02-10 18:11
intresse finns, skickas till dig så snart jag får tid att spela in ngt filmat...(kanske inte imorgon, men snart)
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2010-02-10 18:16
"- Du skall ha en myspacesida där vi kan kontrollera din nivå (hur bra du är)"

Idioti, ska grejen enbart vara för folk som gör musik?

Uppenbarligen finns det ingen kid twist, d-lor eller rone i sverige...
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Lyricist

2010-02-10 18:27
jusst myspacedelen gilla inte riktigt jag heller, det bevisar ingeting, bra låtar gör ine en bra battlare... och en bra battlare gör inte bra låtar haha nej men du förstår va ja menar ;P
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2010-02-10 18:55
det går bra med endast en video i fall man saknar myspace. men helst skall det finnas en myspace länk.

//Yde - så make a movie
www.myspace.com/ydetobbe

2010-02-10 19:54
Synd att det inte går att locka med ett reellt pris ännu men får hoppas att tillräckligt många ställer upp för äran. Sen finns det ju andra kvalitéer än flerstavat men nu är det ju igång iaf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-10 20:23
hic: jag hade hade blivit galen på den som kom till en battle där de mesta är förskrivet och inte kör något flerstavigt, så det måste vara ett av minimumkraven för min mentala hälsas skull :)

//Yde - (:
www.myspace.com/ydetobbe

2010-02-10 22:30
äh, spotta utan rim kan va cool också .. do you as they say.

men fett att det är på g!

2010-02-10 23:08
Mighty1: haha eller hur, jag skriver upp det på min att göra lista då:
-godkänn förskrivna battles utan rim... check! :P

//Yde - anmäl dig :D
www.myspace.com/ydetobbe

2010-02-11 00:03
Fan va soft att du/ni har styrt upp dethär så pass snabbt, verkar väldigt seriöst också, kul :) Skickar nog in så fort jag spelat in en video

2010-02-11 01:16
jag är på. ska se till att spela in en video
http://soundcloud.com/jasthesupacat

2010-02-11 01:21
jag spelade in en video nu, vet att de e fult å ställa upp när man arrar men it's just for fun anyways :D

//Yde - gl with the vids
www.myspace.com/ydetobbe

2010-02-11 01:32
ahh såg detta nyss! fett initiativ!!! Kommer bli intressant att se hur det artar sig. Lite lökigt namn dock "Battle of the street", kunde varit en lära-sig-battla grej på närmaste fritidsgård. Inte för att Grind Time, Don't Flop m m är helt genialiska namn, lite mer intressanta titlar dock. Men fuck d, bara det blir bra! :o)

2010-02-11 11:10
Nej, självklart kommer det inte att bara vara för rappare, utan dom som känner att dom är duktiga på att battla så är det bara att delta. Hade varit grymt med en svensk Kid Twist.

Ang. namnet så kom vi överens över det då vi kände att det funkade bra och orkade inte lägga ner mer tid på att fundera över det. Sen kommer det passa bra till våra andra planer som vi har tänkt oss.

Men som sagt, Göteborgs området intresseanmälan görs här: [email protected]

Ang. priser och sådant. Så skall vi försöka styra upp lite saker. Men kan inte lova något direkt i början. Men hoppas alla artister förstår och respekterar detta och att dom vill vara med och göra en god sak för hela scenen.

Hoppas ni tycker det är kul att vi försöker dra igång något.

Håll utkik på bloggen och här i tråden.

LATER!
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2010-02-11 11:11
Sjukt fett att det har kommit igång, hoppas folk verkligen anmäler sig nu också!

2010-02-11 11:44
Ni inser att hela den här "skriv en kort introduktion om dig själv" grejen väldigt lätt kan utnyttjas på ett sådant sätt att någon matar på med rena påhitten och formulerar sedan sina verser så att dom kan idiotförklara den andre för att dom svalde betet.

2010-02-11 12:51
brb2009: givetvis, men introduktionen kommer publiceras så att använda sig av den strategin blir i förlängningen att dumförklara sig själv. men hade jag skrivit en introduktion hade jag givetvis skrivit att jag har skägg (för att jag har det OBS! ej påhitt) och sedan formulerat mot punchlines mot skäggdissar.

//Yde - de e ba battleteknik
www.myspace.com/ydetobbe

2010-02-11 13:44
men introduktionen kommer publiceras så att använda sig av den strategin blir i förlängningen att dumförklara sig själv.

Känns fortfarande inte speciellt genomtänkt, ingen kommer ju släppa ifrån sig något av värde ändå, och information är ändå något som kommer lösa sig självt med tiden, riktiga namn på personerna räcker ju för att vem som helst som kan använda google skall kunna gräva fram saker.

Och det borde väl rimligtvis ligga i var och ens intresse att göra så bra ifrån sig som möjligt, således är det väl då inte för mycket begärt att folk lägger ner lite tid på att researcha sina motståndare.

Nu så vet ju personer direkt vad dom kan förbereda försvar mot.

2010-02-11 16:10
Men infon kan ju nästan räcka med en bild, hårfärg klädstil vikt dylikt inte nån livshistoria... blir nog bra det här...

Hoppas innerligt att lite "kända" namn är sugna på att investera lite tid i det här tror det kan bli riktigt bra om det får en hyffsad start... Sen från dess att videor är "publicerade" och lottningen är gjord, hur lång tid har rapparna på sig till "fight"?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-11 16:43
låt fan ingen göra finten att ha lösmustasch på sig och skit i videon/bilden bara haha.. så man presenterar sig i videon bör man komma till battlen, låter inte det rimligt?

jag tror jag är i samma sits som dom flesta, jag vill bara se dom första videosarna och se att det ser seriöst ut innan jag hoppar på!

sen är jag down för whahävva, slakta rappare, äta dom till frukost som rice crispies... nån redan nu som vill ha en omgång Jas i ansiktet?
http://soundcloud.com/jasthesupacat

2010-02-11 16:53
brb2009

Självklart kan man utnyttja det hur som helst men som hiccory skriver, det räcker ju säkerligen bara med nån bild eller vad som helst. Självklart vill man vinna så gräver man upp lite extra dirt. Det liksom är nog inte några problem.

Hiccory

Det beror ju lite på hur många videos och deltagare som vill vara med. Har inte hänt speciellt mycket i min inkorg ännu. Men hoppas att det kommer få ge lite det lite tid.

Men får hoppas att detta blir bra.

2010-02-11 17:09
Gemene snubbe fattar nog inte hur lyckat det kan bli om alla lägger manken till o jobbar för att etablera detta som en seriös kontinuerlig tillställning. Vi som följt grind time vet att man hellre tittar på battles än simpsons. Men mer o mer folk kommer börja falla för det när det väl kommer igång det är jag ganska säker på, alla wacka jälar kommer därefter sållas ut och kvalitativt shit kommer kvarstå. Det kan bli figgedyfett.

Jas din mupp, du kommer sluta rappa för alltid när du bakom den "hårda masken" med "gråten i halsen" lämnar ringen efter en brutal verbal våldtäkt.
Bodybag! hihi....

2010-02-11 17:12
Oooh, catfight! Tror jag vet vilka som tar första fighten. :P

2010-02-11 17:30
Mja, det där med att man ska skriva massor info om sig själv etc känns överflödigt och corny..

I övrigt känns det fett.. Om allt rullar på är jag med och kör.
Moderator

2010-02-11 18:12
Ser absolut intressant ut! Jag ska lätt kolla in allt runt gbg iallafall, kul med iniativ!
time isn't wasted when you're getting wasted .

2010-02-11 18:59
ang det här med en introduktion av dig själv så har jag i alla fall tänkt mig att det ska vara för att lära känna rapparen bättre. slänga upp de på bloggen typ:

Ydbrinkarn
---------- <-- plats för bild
|----------| Ålder: 20
|----------| Kön: Man
|----------| Styrkor: Mördande kontringar/frees
----------- Inspiration: Våld, Bra rapp och alkohol

Tjena det här var Ydebrinkarn. jag är en av Stockholms bästa freestylebattle artister med höga placeringar i de flesta stora turneringar som har hållits de senaste tre åren.
Jag har skägg, aggressivitet och punchlines och i en battle sänker jag vem som helst!
-----------
|-----------|
|-----------| <-- plats för video
-----------
(får fila lite på den) Men jag tror att det kan vara en kul lite personlig grej som alla trogna fans kommer att uppskatta :))

//Yde - men ska snacka ihop mig me zoom-zoom så vi tänker samma...
www.myspace.com/ydetobbe

Lyricist

2010-02-11 19:10
det räcker ju så bjäär, namn, artistnamn, ålder, en bild, en video, och tror inte du behöver skriva kön... Borde man se på bilden/videon ;P spec med ditt skägg, eller finns ju vissa damer från vissa länder... host... hehehe

2010-02-11 20:34
Är det obestämt när och var? orkar in läsa igenom allt. kör man på valfria beats, a capella eller väljer ni? kul grej!

2010-02-11 20:39
Dictionary: ja, så do it! det behöver ju inte vara en roman om hur skön man e utan bara en kort presentation för att få lite levande text med i layouten. det underlättar för de som ska battla och är kul för de som ska kolla.

juiz: det är obestämt vilka datum som gäller. för stockholms divisionen så kommer det att vara någon park inne i stan som gäller.

givetvis en a capella tävling.

//Yde - sheeea!
www.myspace.com/ydetobbe

2010-02-11 20:51
fan va kul det låter!:)

2010-02-11 20:59
fet idé som fan

hojta
www.twitter.com/mzamora036

2010-02-11 22:14
Göteborgs sektionen håller på att snacka med lite folk om lokal, men annars blir det nån skön park, så att man kan dricka lite bärs och ha det trevligt också.

2010-02-12 00:20
woop woop! nu har jag gjort en video med hjälp av min webbcam, gammalt AA3 och windows movie maker: Länk till http://battleofthestreets.blogspot.com/p/deltagare.html

//Yde - de va fett lätt
www.myspace.com/ydetobbe

2010-02-12 15:13
NuMassiah hade väl en video klar också...

2010-02-12 17:21
Dåligt intresse! :P
Lyricist

2010-02-13 11:44
ja drog in en igår.. ska bara ta mig tid o langa den.. hmm lär bli i helgen iaf..

2010-02-13 13:03
Jag spelar in något klipp så fort jag kommit hem! Tro på det!
VA HÄNDER WHOA VAKNA!!

2010-02-13 16:09
jag är på ska bli kul med en lite störe tävling :-D
Army of the Pharaos

2010-02-13 17:18
Just denna forumdel är väl inte speciellt populär och sedan tror jag att många väntar på att se hur allt ter sig innan de anmäler sig etc.

2010-02-13 18:13
ska ni pissa helt på söder eller? Att ha stockholm o gbg fast inte malmö eller söder, think big not small.

2010-02-13 18:34
Självklart kommer vi vilja ha där också. Men med tanke på att jag bor i Göteborg och Bjäär i Stockholm så är det lättast att styra upp där. Men om du är sugen på att försöka styra upp något i "söder" så får du göra det. Så kan vi snacka mera på msn.

2010-02-13 23:09
Jag vill bara informera er från Skåne som är intresserade av att delta i den här typen av battles att vi är några i Malmö/Lund-området som håller på att dra igång en liga. Vi har jobbat med det sedan en tid tillbaka (kolla Svenska hiphop-battles tråden här), och vi kommer förhoppningsvis offentliggöra hela idén om ca två veckor, med hemsida och facebookgrupp.

Vi lägger mycket fokus på att organisera det hela bra så att det inte blir hafsigt och misslyckat. Tanken är att vi ska börja med några promo-battles (inga domslut) som ska äga rum nån gång i slutet av mars/början av april och vi har i stort sett spikat deltagarna i ett par battles. Jag är jävligt sugen på att avslöja namnet på ligan och just vilka battles vi drar igång med men har blivit ombedd att hålla käften av arrangörerna.

Är ni intresserade av att delta så skriv till mig privat så kan gå vidare med det därifrån.
R-man Skrotum "The rapping rap-man" Rapp-Stierna. Utbildad Master of Ceromony (som resten av R.I.S) på Värnhems MC skola, inriktning Beefing och Gangster Rapping. Examenarbetet var dock ett 15 miljoner-stavigt rim på Brott och Straff som totalsågade Dostojevskis hela karriär och samtliga verk.

2010-02-14 01:06
Detta låter riktigt intressant, jag ska nog skicka iväg en anmälan.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2010-02-14 16:17
Kör hårt! Detta kommer följas. :)
Lyricist

2010-02-14 20:47
yde, you got mail... video med vers inspelad och skickad, finns på youtube...

2010-02-14 20:55
Kan man få länk också?
Lyricist

2010-02-14 21:03
sure, langade det bara i mailet, men kan slänga upp det här med en gång:

2010-02-14 21:23
gött! då e de bara invänta några fler så kör vi ;P

//Yde - de e on!
www.myspace.com/ydetobbe

2010-02-14 21:32
Fan va nice :D

2010-02-15 02:39
Så folk som vill köra på engelska får göra en egen division?
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>