I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Zacke feat. Movits! - Spela Mig På Radion.

Svensk Hiphop - Audio & Video

2009-06-06 16:22
Anenkefali

ja de säger gör mig till en stjärna o sen berättar de vad man måste göra för att spelas på radio o shit, hela autotune grejjen...aja...du verkar inte ens hajjat hinna hinna.. :D men du har ju förstått den här låten så de e som att du förstått hinna hinna då också... samma lika liksom vaaaaaaa

mickerofon P24

nej det är ej ologiskt ;)
det är fööör likt, inget fel på liknelser , du förstår nog vad jag menar, men att ta en hel låt rakt av bara sådär :D fantastiskt!

hej!

2009-06-10 14:34
Det finns likheter med låtarna, visst, men är det konstigt? Det går att rada upp otaliga amerikanska låtar som kritiserar var musik är på väg - att det har gjorts mer än en låt på svenska som tar upp samma ämne är inte på något sätt konstigt.

Sedan är det absolut inte så likt som du försöker få det att framstå. Mohammed Ali rappar om kändisskap, kapitalism och elitism - med en ganska politisk angreppsvinkel. Sedan att båda låtarna nämner autotuner är väldigt naturligt eftersom var och varannan låt som blir stor nuförtiden innehåller en autotuner. Mohammed Ali är kritiska i form av att belysa det med allvar - till skillnad från "Spela mig på radion".

Skulle alla resonera som dig skulle troligtvis ingen skriva en ny text om någonting eftersom då skulle man "ta en hel låt rakt av bara sådär". Det verkar vara du som inte riktigt hajjat.

2009-06-10 14:36
Sanna Bråding har skrivit om den på sin blogg =)

Länk till http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.9988801

"Jag ryckte till när jag plötsligt hörde mitt eget namn nämnas i låten, hehe. Så kan d gå när man gör misstag i livet... Men låten e skitskön!"

2009-06-10 15:55
Namedroppar han mickelito? Hör inte vad han säger.
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2009-06-10 16:19
buzz

Sedan är det absolut inte så likt som du försöker få det att framstå. Mohammed Ali rappar om kändisskap, kapitalism och elitism - med en ganska politisk angreppsvinkel. Sedan att båda låtarna nämner autotuner är väldigt naturligt eftersom var och varannan låt som blir stor nuförtiden innehåller en autotuner. Mohammed Ali är kritiska i form av att belysa det med allvar - till skillnad från "Spela mig på radion".

är allt som behöver sägas.

men att ta en hel låt rakt av bara sådär :D fantastiskt!

Är du seriös? Så du menar att om någon gör en låt om att röka gräs så får ingen annan göra det efteråt?
Hangaround

2009-06-10 17:01
Namedroppar han mickelito? Hör inte vad han säger.

Micke har iof en sorts Lykke Li-toffs. men det är Lykke Li han refererar till.

2009-06-10 22:11
Husetsegna P27

Mohammed Ali är kritiska i form av att belysa det med allvar - till skillnad från "Spela mig på radion".

Och får man fråga ännu en gång på vilket sätt mohammed ali enligt er belyser ämnet med "allvar", som ni ärthjärnor kallar det? Vet ni vad, det är inte ens poängen, struntsamma.
Om ni tar och lugnar ner er lite grann och läser det jag nu kommer skriva ca 5-6 gånger så fattar ni kanske vad det är Buzz försöker poängtera här. Jag ska nu försöka vara pedagogisk för att på bästa möjliga sätt göra det här så enkelt som det bara går för er:

Mohammed Ali (grundkoncept):

1. Ett snabb, svängigt, radiovänligt beat med högt tempo, precis det dagens radio spelar och eftertraktar.

2. Textmässigt, skriven ur ett jag perspektiv, men fylld med ironi och sarkasm

3: Använder autotune för att stärka hela konceptet och budskapet (på ett väldigt ironiskt sätt)

Zacke:

1. Ett snabb, svängigt, radiovänligt beat med högt tempo, precis det dagens radio spelar och eftertraktar.

2. Textmässigt, skriven ur ett jag perspektiv, men fylld med ironi och sarkasm

3: Använder autotune för att stärka hela konceptet och budskapet (på ett väldigt ironiskt sätt)

Kortfattat:

Kan jag bli tydligare än så? Det har absolut inte att göra med att Zacke använder autotune, det är snare HUR han använder det, GET IT?

Mohammed Ali: "Gör mig till en stjärna", Zacke: "Spela mig radion", haha seriöst, GET IT?

Det är som att Petter skulle släppa en låt just nu med titeln "medelsvensson", vad är det första som skulle slå era ärthjärnor då, jo "sveeeenneeebanaaaan sveeennebaaanaan", ännu en gång, GET IT?

Seriöst ni whoa anhängare är bra roliga :)

Trevlig sommar, puss och kram, syns på stan!

2009-06-11 00:07

Gemensamt:

Inte särskilt elektroniska eller radiovänliga beats.

Från och om Compton

Gangster

Ingen av dom använder autotune

what what?

2009-06-11 21:14
Grabbar! Har ni hört vad som hänt!? Nu får det banne mig vara nog! Nu har även Jay-Z gått och baitat Mohammed Ali!

Jay-Z - Death Of Autotune

2009-06-11 21:27

Apathy också :( Alla bara baitar

2009-06-11 23:25
HusetsEgna P27 och Anenkefali

ganska lama grejjer ni kom med nu faktiskt så det är ingen idé att fortsätta diskussionen längre.

xfile vad säger du, ska vi lämna tråden och låta de älska baitare ifred? :D

tjaaaaaaaaa

2009-06-12 12:22
Jag tycker inte HusetsEgna och Anenkanfalis jämförelser funkar. Men det jag tänkt på är att markoolio gjorde det här med värsta schlagern. Det är typ den nivån det här är på. Jag tycker låten är jobbig. Jag diggar dessutom autotune när man gör nåt eget av det. Mohammed Alis låt tycker jag också är bättre.

2009-06-12 13:06
buzz och XFile kan inte vara skyldiga CSN speciellt mycket pengar.