I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Zacke feat. Movits! - Spela Mig På Radion.

Svensk Hiphop - Audio & Video

   

2009-05-13 11:21

[Audio] Zacke feat. Movits! - Spela Mig På Radion.

Sommarens stora radiohit?!? Vi får se... Detta är Zacke ft. Movits! - "Spela Mig På Radion".

Pressmeddelandet lyder:

I en tid av Autotuners och nedpitchade röster armbågar Sveriges minst oärliga rappare Zacke sig fram med tredje singeln från det stundande debutalbumet. Låten gästas av kollegorna i gruppen Movits! som liksom Zacke, härstammar från Sveriges nordligaste rövhål - Luleå.

Spela mig på radion är en sarkastisk känga till musikbranschen och de verksamma i den och tar upp dagens trendkort som ofta spelas av olika artister. Ett nutidsporträtt av den oetablerade artistens kamp för att ta sig in i finrummet bland kollegor med abonnerade platser. Jantelagen må vara döende i Norrland men bitterheten finns kvar, och WTF “if you can’t beat them, join them”.

- Det är få artister som uppfinner hjulet, men desto fler som snurrar på radion, säger Zacke om storyn bakom singeln.


Länk till http://www.mybestfriendismygrind.com/zacke-ft-movitz-spela-mig-pa-radion/

Sir David Husselhoff
My Best Friend Is My Grind
Respect My Hustle Entertainment

My Best Friend Is My Grind