Varenda fuckin svensk mc som inte gör bög rap som petter och snook osv, spelar gangster. De här grabbarna lever iaf upp till vad dom säger, till skillnad från 95 % av övriga hiphop sverige. Att dom är kriminella har ingenting med saken att göra, dom gör bra musik Punkt. Fuck bögrap, Big up Till kartellen SAMISH- SRC -STOOPID STOODIO
www.myspace.com/stoopidstoodio
Contra du säger emot dig själv, men du menar alltså, USA gangster rap e ok att lyssna på för du gör dina egna regler för dig själv? det finns gangsters i sverige, men du har säkert aldrig träffat någon eller växt upp bland dem.
Om jag hatar snuten, gör jag det för mig själv och jag behöver inte varken höra det av någon annan eller säga det till någon annan. med såna åsikter, skulle du kunna utesluta hela hiphopen, det var det dummaste ja läst på länge. och dina USA gangsters du lyssnar på t.ex 2pac, hälften av hans låtar handlar ju om att knulla snutar, så du säger emot dig IGEN?
bara för att du har poliser i linköping betyder det inte att du växt upp på samma sätt som i något miljonpogram, antar att du aldrig fått spö av snuten för att dom e på lite hetsigt humör?
Om dom inte var kriminella, lovar jag dig att polisen inte hade varit ett problem för dom. det är lätt att säga så va? om man inte växt upp i ett fuckat samhälle skulle man inte vara kriminell. det växer liksom, från lite till mer. växer du upp i något miljonpogram är större delen mer eller mindre kriminella.
haha wannabe för det "kommer" från USA? stackars dig, om du bara skulle veta hur mycket som kom ifrån USA
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
BTT : Ni har lite att jobba med, tyckte inte det var nån höjdare direkt. men flow , bättre rim osv kommer med åren :)
Aii
som någon sa tidigare tycker jag att beatet ger mig tlk vibbar =) skön låt, diggas !
"How'm I 'sposed to be positive when I don't see shit positive?"
Hangaround
2008-10-13 18:13
Även om det är äkta eller inte så diggar jag det, för mig spelar det ingen större roll. Håller med om texter och flowmässig förbättring men det är attityden som genomspeglar hela låten, samt det enorma beatet som får mig att digga det här.
Contra P19 har sagt det. I det stora hela har han haft resonemang och svar på tal till er "fans" som ni desperat får slå tillbaka mot. Men det löjligaste är att ni glorifierar hela grejen. Bittra som fan också "gå tillbaka till era jävla villor och bostadsrätter". Haha. Ärligt talat jag bor varken i en bostadsrätt eller en villa utan en billig hyresrätt i vad ni skulle kalla "ghetto". Och vidare strävar jag efter att en dag kunna ha råd att flytta till en bostadsrätt eller villa. "soldatsoldat" kommer du sitta hemma och som du så fint uttrycker det "sitta och runka" i en hyresrätt eller under lite pappertidingar på gatan bara för att du levt så under din uppväxt och vara bitter på andra? God damn. Somliga av er är fan helt mosade i boxen.
Tungt.. lyssnat på dom sen dom starta;) allt är fett.. Peace
Glorifiering av kriminalitet är som att Helgonisera våldtäktsmän.
Aii
denna va flippad som fan! gillar när ni "vet vad ni pratar om" allt annat folk som tror sig är wack inom gangster rappen. mkt nice detta är jävligt sugen på mer! peeys, F.
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort! Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!
Kartellen är enligt mig (ja min absolut subjektiva uppfattning) den utan tvekan mest intressanta och viktigaste gruppen som kommit på många år. och sebbestax är en tung låtskrivare och rappare förstår inte varför folk inte kan förstå sådant. man måste inte ha en massa flerstaviga rader eller sitta på sitt tonårsrum med ordlexikon för att kunna berätta bra historier och för att kunna ha ett vasst flyt. big ups Kartellen
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //
moufassa : precis
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är fett som fan! :) Masse gör det förstaklassigt som vanligt :)
http://www.myspace.com/soulmazebeats
Danny_Lee, kampen mot vad? dom skryter ju om hur häftiga dom är..verkar inte va så missnöjda. dessutom är de ju personer som dem som skapar de miserabla förtrycket de försöker framställa.......
http://www.goteborg.se
nej det är verkligen inte de som skapar det förtrycket känns som en enkel analys och bortförklaring av borgarungar. däremot en uppkomst och reaktion /negativ/positiv av förtrycket mot arbetarklassen/underklassen/miljonprograms befolkningen både här i våran stad och globalt
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //
Men snälla alla ni p18, p16, går ni inte i skolan? vad får ni lära er? Har ni ens öppnat en samhällsbok? I vart enda i-land är det segregerat och klyfterna mellan fattiga och rika är stora, och i sverige växer klyftorna? Det är kanske svårt och se om man bor i en villaförort eller i östermalm, men världen är större än det. Att vara fattig eller så BEHÖVER inte betyda att man inte har jobb, cashen räcker inte till alla nödvändigheter för en dräglig levnadsstandard. Om du växer upp där, i ett samhälle, där det är status att ha en fet bil, en ipod, märkeskläder, och inte har cashen vad gör du, om du heter mustafa eller stefan och kommer från botkyrka med långtidssjukskriva föräldrar som inte ger stöd i skolan eller har ork att se efter vad ungarna gör på fritiden? allt blir en ond cirkel.. Klara man sig ur det där, att arbeta eller på andra sätt så ska man väl vara glad och stolt över det. eftersom våra blåa horungar inte gör saken bättre så gör ialf kartellen det inte sämre med att göra riktigt feta låtar som återspeglar verklighten för våra politiker som inte gör ett skit för att klyftorna ska minska. Det är lätt för dom o säga saker som inte kommer därifrån..släng ut reinfeldt med sin rakade skalle i rinkeby på en lördagnatt så kan han snacka sen. det är FAKTA Men hur vida bilderna de har på sin myspace på vapen och bilar där ni säger att dom skryter är en annan sak, det är en smaksak vad man gillar eller inte. dock är ju deras verklighet så förstår itne varför det kan vara fel med att berätta om sitt liv precis som petter gör och gjorde om sitt söder. Vad är skillnaden? Och det roliga är ju att 80% av alla som hatar på kartellen lyssnar på 50,tupac eller vad du vill ... Ber om ursäkt för punkter samt meningsbyggnad men är för trött för och kolla igenom innan jag postar.
det klart att det finns ojämlikheter i samhället, men lite fjanigt att föreställa deras vardag som svåra tider, när en av dom skryter om sitt bling på en halv mille...
riktigt nice beat,rapparen(vad heter han?) har en unik röst som jag faktikst diggar men texterna och flytet är sådär asså,behövs lite övning för att tilltala mig iaf,men tyckte reffen var ganska fet ändå,klar förbättring iallafall
p18...skryter o skryter... säger du som lyssnar på lazee och gubb?
hmr- man kan la gå igenom svåra tider även om du äger en guldkedja värd en halv miljon? men förstår vad du menar
Exe-Poused, han heter sebbe
ftwmf WORD!
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort! Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!
word på vad? :D
streetrebel Vad i helvetet snackar du om? spelar alla utom "bögrapparna" gangstrar hahahah! du skämer ut dig sjäv! ta t ex afasi eller organismen eller prop dylan eller vem som helstsom exempel, spelar dom gangstrar? NEJ. och nej org12 eller afasi står inte för bratrapp som vissa vill få det till bara för att dom inte har växt upp i nån hård förort. Håll käft eller skaffa lite kunskap.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
ftwmf, jag lyssnar inte på gubb, och lazee skryter väl ändå lite med glimten i ögat? låtsas inte att du inte förstår vad jag menar.
varför står det under "musik som spelas " då?..det är väl värre att ironisk eller vad u menar att lazee gör än att prata sanning? du pratar i nattmössan
Tungt ja, Bergsjön - Gamlestan pumpar er musik flitigt iaf..
Producent
2008-10-19 00:51
Varför måste folk tjafsa? Tycker man att det är löjligt och dåligt, eller bra och ballt. Så är det väl upp till en?... Själv ogillar jag Kartellen, men denna låt är den bästa dom lagt, pga Masses tokfeta beat.
jag köper deras releaser direkt, holla
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
har svårt för låtar med dagisrim
Highfive anyone, anyone?
usch va hemskt! va är det här för pajasar? a just det ja, dom är wannabe gangsters, det stod ju där.. det missade jag .. skräp
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
kohler Vad i helvetet snackar du om? spelar alla utom "bögrapparna" gangstrar hahahah! du skämer ut dig sjäv! ta t ex afasi eller organismen eller prop dylan eller vem som helstsom exempel, spelar dom gangstrar? NEJ. och nej org12 eller afasi står inte för bratrapp som vissa vill få det till bara för att dom inte har växt upp i nån hård förort. Håll käft eller skaffa lite kunskap. Afasi osv är bögrap, säger inte att dom är dåliga på det dom gör men det dom gör är inte HipHop det är pop till ett hiphop beat. 90 procent av svenska rappare ( som inte gör svenne rapp utan några som hellst anknytningar till riktig hiphop ) spelar tuffa, kolla bara hur alla ser upp till ken och vill rappa precis som han
(Inlägget ändrat av Oracle pga regelfel 2008-11-02 20:15:08)
www.myspace.com/stoopidstoodio
O vem FAN e DU och bestämer vad som är bögrap och rikigt rap? haha de du skrev visar bara hur dum i huvet du e behöver fan inte ens svara. Ser afasi o organismen upp till ken? Ehh? spelar dom tuffa? okej nämn ett tillfälle tack! Fyfan Kartellen gör bra skit de har ja redan skrivit tidigare i tråden, men vem fan e du? värsta smörjan jag läst på länge.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
jag tror inte det handlar om "bögrap" osv.. tror inte kartellen har något emot afasi osv på något sätt (fast jag vet inte.... jag tycker afasi e en av dom bästa i sverige ..) tror det handlar mer om att hiphopfokusen ENDAST hamnar på den typen av rap, det finns ingen variation.. man måste göra den typen av rap (afasi och organism är inte lika, men ämnena dom tar upp är snarlika..) för att ens synas i Sverige idag..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
haha StreetRebelsCru fan va sorglig du är
Känns lite 90-tal men för övrigt helt okej!
Fet rakt igenom, våra öron har väntat på några som Kartellen länge.
- grind or die -
tycker den va riktigt nice faktiskt , men tycker du låter lite mycket som ken ring. men nice!
COCOSONE
Fan va det här behövs... hoorunge när det är knas kommer du till ghettot och tigger efter hjälp : )
http://www.myspace.com/bigdomilicous
hahaha som ken ring? e du dum eller
I feel the rythem
COCOSONE
ey ftwmf jag får känslan av att du är självaste mr sebb stax? anyway så kommer kartellen från ingenstans och knullar svenska hiphop scenen.. det kan inte förnekas.. kolla bara hypen. geed up mofos!!
nej ja är inte sebbe..