shit azzå....fan ja tycker d va nice även att d inte va freestyles.... alltså palla hata allt o alla haha ni e fett roliga....
www.hermanosbernal.com /\ MAS LOCO ENT.
Med all rätt sa dom aldrig att det va freestyle. Men jjjeeeesus, Lorentz-killen måste fixa hatten! kan inte koncentrera mig på vad han säger när den sitter så jävla snett...Varför inte göra texten personlig istället för att komma på en sån pinsam grej för att sticka ut...
still, gillar folk hans grej så vem är jag att dissa...
Aaaahahahhaha andra snubben är ju pinsamt dålig.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Vem fan är det?
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
haha jag är hellre en hatare varje dag i veckan än att vara nån som gillar vilken skit som helst...
Yun_DI P18 om det är något som är mobbat så är det att avfärda all kritiker som antingen hatare eller avundsjuka. varför ska folk som överhuvudtaget inte ens vill bli rappare bli avundsjuka på någon 16-årig snubbe som inte ens har uppnått några nämnvärda framgångar? är du själv en hatare för att du inte gillar alla rappare som finns?
sen var min kritik inte direkt konstruktiv men jag har sagt mitt om lorentz i andra trådar...
Demento P21 Typer som Lorentz som själva tror att de är så jävla bra ska inte ha konstruktiv kritik.
I tego arcana dei!
Demento P21 : det är väl ändå skillnad på att ge kritik mot en person som rappare och att bara snacka skit om personen?
liksom.. skitsnack som
"Typer som Lorentz som själva tror att de är så jävla bra" vad grundar ni det på egentligen?
om ni var i lorentz position, som 16 åringar eller vad fan han är...skulle ni själva säga
"nej grabbar jag vill inte hänga med er och jag vill inte vara med på mtv beat för jag är så jävla dålig, jag gör nog bättre i att följa råd från folk från whoa för dom är ju kända för att vara så jävla lyckade i livet...." klart som fan han tror på sig själv..
jag fattar direkt att dizzyswe vill vara i lorentz position...
sjukt att vissa folk pallar lägga ner flera inlägg på en snubbe ni tycker är dålig.. låt snubben va istället.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Yun_DI P18 "liksom.. skitsnack som
"Typer som Lorentz som själva tror att de är så jävla bra" vad grundar ni det på egentligen?"
Jag må vara lite annorlunda, men jag är faktiskt
en person, och jag betvivlar starkt att du använder "ni" till alla du möter. Själva påståendet grundar jag på hela hans stil. För mycket självförtroende, för lite att komma med. Sen är jag lite småsur över att han får så mycket uppmärksamhet i tv, för han är faktiskt inte så bra. Nej, jag är inte bättre själv, men jag håller mig på marken, har kepsen någorlunda respektabelt på huvudet och visas inte på tv för mina uteblivna skills.
"jag fattar direkt att dizzyswe vill vara i lorentz position..." Ja just det, för du var ju han som läste tankar och kände mig utan och innan.
Visst, lite uppmärksamhet är ju najs, men jag hade väl känt mig otroligt malplacerad. Liksom, snubben hör väl själv att han inte är bra? Han vet väl att det finns andra rappare som borde ha hans plats i rampljuset?
För din skulle kan han få lite kritik som rappare (även om jag ogillar hela snubben): Hans vokabulär består av highwon-slang, hans rim är inte direkt imponerande (accar, maxar, flaxar t ex) och det finns helt enkelt en hel drös med bättre rappare (både i hans egen åldersgrupp och andra) som inte får uppmärksamheten de förtjänar.
Hellre en småmisslyckad person som hänger på whoa än en rappare som får uppmärksamhet som han inte borde ha.
I tego arcana dei!
"highwon-slang".. kompis, det är så folket i hans umgängeskrets pratar, tror du inte det smittar av sig?"Nej, jag är inte bättre själv, men jag håller mig på marken, har kepsen någorlunda respektabelt på huvudet och visas inte på tv för mina uteblivna skills." Ja och just där har vi anledningen till att du aldrig kommer komma någonstans inom musik, du är för tråkig och normal helt enkelt.. lorentz sticker ut och kör något som folk tycker är originellt. dessutom verkar han vara duktig på att connecta med massa folk som antagligen hjälpt han dit han är idag.. det handlar om mer än att bara slänga upp låtar på whoa och myspace och vänta på att någon duktig snubbe (salla eller whatever) upptäcker dig och fixar in dig på mtv beat...Visst, lite uppmärksamhet är ju najs, men jag hade väl känt mig otroligt malplacerad. Liksom, snubben hör väl själv att han inte är bra? Han vet väl att det finns andra rappare som borde ha hans plats i rampljuset? Är det verkligen så man ska tänka? det finns alltid någon som är bättre än en.. såvida du inte heter 2Pac typ... tänk om alla hade tänkt som dig, då hade jorden stannat upp..
Yun_DI P18 "Ja och just där har vi anledningen till att du aldrig kommer komma någonstans inom musik, du är för tråkig och normal helt enkelt.. lorentz sticker ut och kör något som folk tycker är originellt. dessutom verkar han vara duktig på att connecta med massa folk som antagligen hjälpt han dit han är idag.." Så nu när du har sagt det menar du att jag inte kommer komma någonstans inom musik för att: 1. Jag inte håller på att tappa kepsen 2. Jag inte framställer mig själv som en tuff förortsunge 3. Jag är normal.
Bra argument där. Då fortsätter jag vara jättenormal och så underground att jag inte ens känner till mig själv, så får Lorentz vara "originell" (precis som 60% av alla andra förortsbor med umgängesskadad svenska) och känd utan egentlig anledning (förutom möjligen hans skills inom connectande).
"Är det verkligen så man ska tänka? det finns alltid någon som är bättre än en.. såvida du inte heter 2Pac typ... tänk om alla hade tänkt som dig, då hade jorden stannat upp.."Visst, du har en poäng. Lorentz tänker ju inte så, och det är väl rätt på sitt sätt. Jag menar trots allt inte riktigt så, visst finns det alltid någon som är bättre, men Lorentz är flera nivåer under rappare som inte får samma hype. Det är synd när fel folk känner rätt folk och blir kända på det.
I tego arcana dei!
Han säger att du inte att du inte kommer komma någonstans för "1. Jag inte håller på att tappa kepsen 2. Jag inte framställer mig själv som en tuff förortsunge 3. Jag är normal". Han säger att du inte kommer komma någonstans för att du är tråkig, average och en i mängden. Så jävla lamt att plocka isär det och dra det till det extrema. Faktum kvarstår att Lorenz gör en grej som ingen annan gjort innanför detta landets gränser och då är det klart att människor kommer hata. Visst, du kan tycka det låter dåligt och känna att musiken inte passar dig men att sitta och klanka ner på att schnubben rockar kepsen på ett fly sätt bottnar bara i att du stör dig på att han sticker ut och rakt in i dina ögon.. jissess..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yun_DI P18 naturligtvis. men jag blir inte mer avundsjuk på lorentz för att jag ber honom att rätta till sin keps än om jag hade gett ingående förslag på hur han skulle kunna förbättra sitt rappande. i mina ögon är han en kille som skulle kunna bli en rätt hyffsad rappare om han inte fjantade bort det med den där jävla lekskolestilen som han håller på med...han framstår helt enkelt som fruktansvärt töntig i mina ögon.
vilka "ni"? jag och dizzyswe är inte samma personer och jag bryr mig inte om vad han tycker om lorentz.
det handlar om mer än att bara slänga upp låtar på whoa och myspace och vänta på att någon duktig snubbe (salla eller whatever) upptäcker dig och fixar in dig på mtv beat...heh...näe då är det ju bättre att ha en storebror som är duktig och lära känna hans kontakter och producenter och rida på hans framgång (inte för att m.sakarias är nämnvärt framgångsrik heller men du förstår nog vad jag menar)...
_ai eller så tycker man helt enkelt att det är skitfult när folk har kepsen sådär och så är det inte mer med det? bespara mig hobbyanalysen dr. phil...
Demento P21 Tydligen inte då du måste in och kommentera det så att resten av sverige kan se att du tycker det är skitfult och samtidigt måste försvara dig själv..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
X.O dödar det
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE
_ai varför skulle jag inte kunna skriva det om det nu är så att jag tycker det? det här är ett forum. och ja, känner jag att jag har tid över och folk gör lösa, och dumma, antaganden om mig så känner jag att jag lika gärna kan försvara mig.
_ai "Han säger att du inte kommer komma någonstans för att du är tråkig, average och en i mängden. Så jävla lamt att plocka isär det och dra det till det extrema." Och du känner mig, eller hur var det? Tråkig får du kalla mig, det är inte mitt problem. Average? Vad vet du om det? En i mängden? Vilken mängd? Det som Lorentz gör har andra gjort bättre. Yun_DI plockade också valda delar ur det jag skrev, vad är problemet?
"(...)men att sitta och klanka ner på att schnubben rockar kepsen på ett fly sätt bottnar bara i att du stör dig på att han sticker ut och rakt in i dina ögon"Hans musik stör mig, och hans keps kryddar det hela. Snubben rockar inte kepsen på ett fly sätt, han håller på att tappa den/har en sned spegel hemma. Tämk dig att du ser en gammal gubbe gå förbi med en New Era-keps och ett par rosa öronvärmare, visst fan sticker det lite i ögonen?
I tego arcana dei!
sköt erat eget, låt lorentz köra sin grej och om ni inte diggar så lyssna inte lixom? typiskt sverige att smutskasta varje person som kommer under ifrån och lyckas med sin grej..
http://www.myspace.com/danokin<br>
Nokin said it. diZZySWE alltså shit.. du har lämnat mig mållös. forsätt du med vad du än gör, livet kommer säkert bli jättebra för dig ändå.
Den här stora keps grejjen herreebjörn kolla på adam tensta i "my cool" han har fan också kepsen på sne sådär klaga på han dårååååååå
De är presic vad problemet med svensk hiphop är. 4 medelmåttiga rappare som folk hyper upp och ger dom mer luft än vad dom förtjänar. Förstår inte hur folk kan kolla på detta skitet och ärligt njuta av musiken när de e så medelmåttigt. SHAME ON A NIGGA!!!
Nokin P17 snarare typiskt sverige att tro att folk inte blir kritiserade i några andra länder...
smutti P18 "mamma mamma han börjaaa"
mm juste dementelito nu fick du nåt i mun va spprrrääänkiiiii påre
M.Sakarias är ju helt klart tyngst i den här. Vet inte om jag är ensam, men det känns som att Lorentz tenderar att spåra ur i sina verser.
Den andra rapparen var nog den första jag hört som rappat offbeat acapella.. Ingen av dem hade någon delivery.. Den tredje rapparen var bäst utav dem men låter lite för mycket Paragon? Kanske bara är jag. Kul med lite videoklipp iallafall, det är alltför sällan.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Säkra på att det inte är freestyle? Hur annars skulle någon slänga ut sig halvtaskiga rim som Maxar, Flaxar, Axlar. Å hela "beliv-re" raden, det kan omöjligt vara något han satt sig ner och tänkt hårt på och skrivit ner..?
noggster Om du hört Lorentz innan så vet du att den versen han lägger här summerar hans stil ganska bra. Han säger ju till och med nått om att han ska köra sin vers också innan han börjar. Så jag tror hans och M.s verser är deras verser från en gemensam låt. Antagligen vid namn "Vi axar" eller något liknande.
Jag tror problemet är att folk förväntar sig att allt får uppmärksamhet ska vara bäst i Sverige eller att det ska falla dom i smaken. Vissa älskar A.Tensta andra hatar han det är väl skitsamma nu står han i rampljuset men snacka förfan inte om att han inte förtjänar det, oavsett vem vi pratar om Lorrentz eller M.Sakarias. Dom har fan jobbat sig dit och förtjänar sin plats sen behöver man inte tycka om det. Överanalysera fan inte en Cypher det är vad det är vad glad att dom delar med sig och stfu med allt trashtalk. Ogillar jag något brukar jag inte skriva utförliga utlägg om varför. Jag bara ignorerar det.
He said, I write what I see Write to make it right, don't like what I be
Eller hur, dom bjuder på sig själva så börjar alla whoa-bögar hata. Sen att det blir en diskussion om hur lorentz rockar kepsen är bara riktigt löjligt. Om ni tycker att det e så dåligt kan ni la göra något som knäcker deras grejer, men jag tvivlar på att det e särskilt många här som kan göra det.
Yun_DI P18 om ni var i lorentz position, som 16 åringar eller vad fan han är...skulle ni själva säga "nej grabbar jag vill inte hänga med er och jag vill inte vara med på mtv beat för jag är så jävla dålig, jag gör nog bättre i att följa råd från folk från whoa för dom är ju kända för att vara så jävla lyckade i livet...." word up "kick the truth to the young whoa youth"
Jag förstår inte varför folk som inte diggar detta skitet automatiskt blir hatare. Alla tänker inte likadant och har inte samma smak som dom som gillar detta skitet. Alla har rätt att säga exakt vad dom vill och hur dom vill. Att sen säga att man inte ska säga vad man tycker bara för att man inte kan göra bättre själv har absolut ingenting med själva poängen att göra. Dom lägger ju upp skiten för att den ska bedömas, inte så att alla ska säga fan vad fett detta e. Jag gillar inte detta skitet för jag ser inget nyskapande eller fett med hur dom rappar eller hur texterna, det är min åsikt. Någon annan kan tycka att Lorenzt och Adam Tensta är det bästa som hänt svensk hiphop dom senaste 10 åren om dom verkligen tycker de( hur dum får man vara!) men det är eran åsikt.
Adam tensta freestyalar inte nånstans
what u know´bout me
Tikkan ingen freestylar förutom snubben från XO.. eller jo lorentz gjorde väl KANSKE också det, men han sög tyvärr.
stör mig på folk som postar grejjor som "freestylas" så fort ingen har ett beat i bakgrunden.
HÄR har vi rikitg freestyle!
och filmen du postat är inte freestyles, och filmen under nu är inte heller freestyle, eller jo.. men en kass jävla freestyle iaf.
adam tensta kan typ inte spitta.
what u know´bout me
thenumber10 P21 tror inte för en sekund att lorentz hade varit i den position han är nu om det inte vore för alla kontakter som han rätt uppenbart fått gratis. inte för att jag personligen tycker att någon i videon har kommit någonstans förutom möjligen adam tensta.
Ogillar jag något brukar jag inte skriva utförliga utlägg om varför. Jag bara ignorerar det. haha oh? vad gjorde du alldeles nyss då?
CashenDomTas: Det är väl inget som lagt upp videon för att den ska bedömas? Lorentz lär lagt upp den på sin blogg för att hålla läsare uppdaterade om vad som försigår och för att bjuda på lite kul extra grejer. Tror knappast att det var för att kolla responsen på whoa haha. Stay real
Demento: Haha skön eru. Helt ute och cyklar. Fortsätt spekulera.
tror inte för en sekund att lorentz hade varit i den position han är nu om det inte vore för alla kontakter som han rätt uppenbart fått gratis. Sant. Men så kan väl i princip säga om.. aa väldigt många.
what u know´bout me
OskarLW X0 så det faktum att hans storebror jobbat sig upp inom musikbranschen och skaffat kontakter med rappare, producenter, arrangörer (får man väl anta) mm. innan lorentz ens fått könshår har inte hjälpt hans karriär menar du? tror det är du som är ute på cykelsafari...
För de osäkra, så finns nu en låt uppe! "Lorentz & M.Sakarias - Vi maxar" samma texter, så.
när ska kidsen lära sig... en freestyle kan vara helt of the top eller bara helt enkelt freestyle - dvs en blandning av gamla texter och tidigare påhittade grejer. freestyles behöver inte vara off the top för att kallas freestyles. dock är oftast freestyle battles off the top.
http://www.kalvinhiphop.com
Keffffffffffffffffffffft rakt igenom... :/
Ska det där freestyle tjatet börja igen? Gå å lägg er.
Riktigt kefft. XO snubben va aight dock
Ny musikvideo ute! Gothenburg City med Bricks & SharpChest Kolla här: http://nlstudios.se/index3.html
Ny musikvideo ute! Gothenburg City med Bricks & SharpChest Kolla här: http://nlstudios.se/index3.html
shiee va alla hatar på lorre nudå hahahaaa, svurrrrrrrr han e tyyyyyng asså!
verkligen inte
Vi maxar Tycker låten var fresh..
diggade den 3dje snubben mest på freestylen.
bless
asså dont get me wrong.. jag tycker knappast lorentz är en BRA rappare och jag tycker personligen att många i det här landet är hur mycket bättre som helst.. men man kan inte påstå att han inte är en duktig ENTERTAINER, vilket är lika viktigt idag (eller ja, så har det alltid varit inom i stort sett alla genrer..) som att vara duktig på att rappa snabbt eller skriva känslosamma texter eller whatever.. enligt de flesta åtminstone..
Är han lorentz homosexuell? Både hans utseende, röst, stil och namn tyder på detta. Någon som har ett svar? Och ja, jag är seriös. Kan tänka mig honom springa runt och freestyla på pride haha