För att svara på orginalfrågan, TLK la väl ner för att de inte hade lust längre. De har ju gjort musik sen de var tonåringar, och jag antar att de helt enkelt tröttnade på att göra samma grej med samma människor. TLK peakade ju med sin andra platta, och därefter har de mest gjort sämre varianter på samma tema. Vad det gäller dogge så har jag full förståelse för att han lägger ner musiken för att den 'inte genererar cash'. Musik kräver jävligt mycket tid och energi, speciellt nu när mer och mer pengar kommer från spelningarna(ingen köper ju skivor). Sysslar du med musik så äter den upp ditt liv: låtskrivande, studiotid, promotion, spelningar... När du är 20 är det säkert ett drömliv att dra från stad till stad, spela varje vecka och få gratis sprit å villiga brudar på alla klubar. Skit samma om du tjänar piss på det- det du skulle bränna pengarna på är ju festande och brudar, och det har du redan! När du är närmare 30 och ensamstående förälder får du lite andra prioriteringar. Din familj kan inte leva på musiken, ska du jobba 8 timmar om dagen för att få in cash och sen 8 timmar till med musik? Att sen Dogge skulle ha ett ansvar inför sina fans kan ju diskuteras, men se det så här: killen har byggt en solid tillvaro och en okej karriär på en grej han gjorde för flera år sen. Han har ingen direkt utbildning och ingen arbetslivserfarenhet, men han kan ändå försörja sig och sin familj, utan att skada någon annan eller göra något olagligt. Vad det gäller förebilder tycker jag att det är en rätt bra sådan. Vore det bättre om han hade tagit ett 'vanligt' jobb? Vilken jävla förebild det vore: "Om ni satsar helhjärtat på era drömmar kommer ni ändå bara att sluta på ett skitjobb, fast ni kommer tjäna mindre än alla medelsvensons eftersom de har 10 års erfarenhet av skiten medan ni har tio års erfarenhet av att göra musik ni inte kan försörja er på." Jag tycker inte dogges musik är något vidare, och jag tycker hans reklamfilmer är skittöntiga. Men livet har inte gett honom de bästa korten, och han har spelat dem jävligt väl. Det ska han ha respekt för.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
word up sam bra sagt!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"I skuggan av betongen" är en av de bästa svenska skivorna någonsin, alla kategorier. Jag gillar det mesta av The Latin Kings grejer, mycket är bundet till nostalgiska detaljer. Det spelar egentligen ingen roll om Dogge gör löjliga reklamer. Kolla på tv-klippet, han är en riktigt skön snubbe. Han är trots allt över 30 år och farsa nu. Hur töntigt vore det inte om han satt i bandana och stirrade med hotande blick i nån tv-intervju, bara för att behålla nån slags cred?
Unclesam: Ditt sista stycke var fan poesi. Askin: Du motsäger dig själv lite. "Har aldrig påstått att Dogge skulle skippa reklamer för att fortsätta vara "street" eller "hiphop". Hiphopkulturen har alltid haft en stark materialistisk anknytning, så det skulle ju falla redan där." Så han ska inte skippa reklamer för att vara "street", "hiphop". Varför är du sur då? För att han inte är tillräckligt "O'boy" längre?
:)
Dogge e legend inom svensk hip hop, fattar shi hur nagon kan snacka skit om killen.... Det va synd att TLK la ner....
SUPPORT MR. LOCO<br>WWW.MYSPACE.COM/MRLOCO
jobba nio till fem eller bli kriminell som han sa.. han klarar det ändå
Gitta Från Verkligheten! Lätt dom bästa raderna inom svensk hiphop histora
damn...hur kan man inte digga latin kings old skool shit och komma ifrån sverige?... ni borde skämmas
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fuck skämmas ni borde bli avrättade.
Håller med Askin helt här
.
tänker inte slösa min energi
latin kings ar ju typ sveriges NWA.. bajs ungar..
Moderator
2008-07-27 11:02
Herregud vad whoa ska vända ut och in på allt som sägs.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Producent
2008-07-27 12:39
Det går shiii att hata Dogge... han är en legend inom gejmet! All props till han och TLK...
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.
jagduger.. han sager ju sjalv att han inte ar bra po battle freestyle.. han gillar att tenka sen skriva ner...
bränt barn har många namn
fyra album o jag åker en tunnelbana, så visa mig vägen med allt glitter o flash, jag e hungrig som fan..så va e mina cash?
st4ndby Efter gissningsvis (har sett det talet i tråden) 15 år av rappande bör man kunna freestyla tillräckligt bra för att vinna över en komiker i battle. Sen är det synd att han tänker och skriver men ändå skriver rätt kasst (enligt mig). Och att jämföra TLK med NWA borde vara dödsstraffbelagt. Ingen rättegång, ingen betänketid, inga sista ord.
jagduger. Du är alltså från sundsvall?
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
Fuck that! Dogge är grym. Låt honom tjäna sina cash liksom.
Jagduger P15 Hade din ålder varit iaf ett par år högre så hade du fått vara med om TLK-waven och då hade du inte letat upp youtubeklipp och skapat dig en uppfattning utifrån dessa.
:)
han va rätt serisös innan men asså han har skämt ut sig riktigt rejält. kolla bara på reklam filmerna han gjort de skämmigt
Musik kräver jävligt mycket tid och energi, speciellt nu när mer och mer pengar kommer från spelningarna(ingen köper ju skivor). Sysslar du med musik så äter den upp ditt liv: låtskrivande, studiotid, promotion, spelningar... Ja, har man den där inställningen till musik borde man absolut sluta helt och hållet. För övrigt borde man sluta helt och hållet med allt man har den där inställnigen till. Tråkigt att vissa ser musik som något man "kämpar med" framför att "leka med"... teevee: Hur säger jag emot mig själv? Jag pratar om honom som musiker i första hand och hiphop i andra. Man MÅSTE ju inte göra reklamer för att vara hiphop.. eller vad är det du menar?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
haha, dogge, vilket skämt..
Goldrush: Svartvitare värld än den du presenterade får man leta efter. Grattis, du kan bli polis!
På tal om ingenting: Vad gjorde Ken?
han gick ut i tidningen o grina över små saker....tönt, men han har/gör skön musik iaf =)
Musik kräver jävligt mycket tid och energi, speciellt nu när mer och mer pengar kommer från spelningarna(ingen köper ju skivor). Sysslar du med musik så äter den upp ditt liv: låtskrivande, studiotid, promotion, spelningar... Ja, har man den där inställningen till musik borde man absolut sluta helt och hållet. För övrigt borde man sluta helt och hållet med allt man har den där inställnigen till. Tråkigt att vissa ser musik som något man "kämpar med" framför att "leka med"... HAHA, din naiva idealistiska lilla unge.
Ointresserad av alla.
"ASKIN" med flera, har ju uppenbarligen aldrig jobbat, slitit eller levt hård, bortskämda svenne barn, tig istället. Vad fan skulle ni göra när din fru dör i canser, du kan inte längre ge dina barn det du vill, lever på knappt några pengar alls, han svalde sin stolthet för att vara en bra PAPPA och kunna ge sina barn det dom behöver. Sen att han valde bort musiken är väll inte så konstigt? han slutatde brinna för det när hans fru dog, eller så insåg han att "botkyrka style" har dött ut genom åren.. sen tar det jävla massa tid att hålla på med musik, tror han hellre är med sina barn så mycket han kan, än att t.ex jobba med musik eller 9-5... Det respketerar jag mer än musiken han gjorde. //K
"Tråkigt att vissa ser musik som något man "kämpar med" framför att "leka med"." Vill inte anta för mycket, men ställ dig 3 frågor. 1. Hur många Latin Kingsplattor, T-shirts, Hoodies osv har du köpt? 2. Hur många TLK-spelningar har du varit på? 3. Hur många gånger har du handlat på Elgiganten. Jag skulle gissa på att ditt svar har mycket gemensamt med James Bond. 0 0 7 Så sluta böla över att artister slutar göra musik, finns många yrkesgrupper som brinner för sitt jobb. Förväntar du dig även att Lärare, Poliser, Bibliotikarier och sjukskötare ska jobba gratis. Enda skillnaden är väl att du som musiker även måste financiera studio, utrustning och liknande helt själv. Oftast. Sen är det väl inte heller någon större förlust att Dogge slutar, han har gjort sitt, nu får han lämna plats åt nya generationen.
Ointresserad av alla.
Jag skulle gissa på att ditt svar har mycket gemensamt med James Bond. Oj, sicken fyndig kille.. blir riktigt imponerad! För att svara på din fråga; 2 skivor 1 O Min kommentar handlade om att musik absolut inte är jobbigt att syssla med dagarna i ända om man verkligen älskar det. Att se musiken som att den "äter upp ens liv" betyder kort och gott att man inte brinner för den längre och då tycker jag absolut att man bör sluta... precis som allt annat man borde sluta med så fort den känslan dyker upp... Cocaine Cowboys: Ja, wow.. har hört den där snyfthistorien många gånger under trådens gång, vilket du hade vetat om du läst lite innan du kläckte ur dig korkade kommentarer. Har även svarat på denna ett par gånger...
Askin: Du e ett skämt, du kan inte ens svara, och vadå snyfthistoria ? du verkar fan inte fatta något alls.
Cocaine Cowboys: Tur att du verkar ha sån jävla koll på diskussionen. Har du sett något jag skrivit i tråden eller kliver du bara in och låtsas som att du fattat något? Gå och lägg dig...
Askin P21 Aha, men Daniel Oscar Sebastian Fältskog 870126 XXXX (för att vara snäll) Har iallafall handlat på Elgiganten med sitt kort, Men det kanske inte är du. haha, omöjligt att ha en diskusion med någon som ljuger för att vinna. Skriv inte fler svar nu när jag vet att du inte kan hålla dig till sanningen när du skriver. Du är ett skämt.
Ointresserad av alla.
Simme_K: Konstigt att man kan ljuga om sina åsikter, tycker inte du? Vinna? haha. Vem är det som är ett skämt här egentligen? haha Hur fan kan du veta att jag har handlat på elgiganten? Jag har då inget minne av att jag gjort det.. :S
Så sluta böla över att artister slutar göra musik, finns många yrkesgrupper som brinner för sitt jobb. Jag har aldrig bölat över att Dogge slutat göra musik. Jag har aldrig sagt att han skulle fortsatt, tvärtom säger jag att jag förstår att han slutade om han inte brann för det längre. Vad är det du tror att jag menar?3. Hur många gånger har du handlat på Elgiganten. Hur är detta öht relevant? Jag skrev att jag tappat min respekt för dogge som musiker då han i mina ögon inte längre är trovärdig eftersom han gjort reklamer. Jag har aldrig sagt att han är en dålig förälder eller människa. Jag har heller aldrig sagt någonting illa om Elgiganten... haha, omöjligt att ha en diskusion med någon som ljuger för att vinna. Ljuger för att vinna? Hur gammal är du? Jag förstår inte riktigt vad det är du diskuterar, verkar inte vara samma sak som jag... Om ni nu är intresserade av vad diskussionen handlade om innan ni klev in och skrev en massa konstiga grejer föreslår jag att ni scrollar upp en bit. LÄS det jag har skrivit och kom sedan med relevanta och vettiga inlägg. Ni gör bara bort er..
latin kings skämde ut sverige imo, inget vettigt budskap alls
katt åt lampa.. lös i magen
Jagduger: hahaha
katt åt lampa.. lös i magen
Dem utvecklades aldrig. En bidragande faktor.
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."