The Latin Kings, vad hände?
Ja va hände? varför splittrades dem? Vare för dogge ville ha alla cash för sig själv och släppte en egen skiva?
aldrig diggat dogge asså :P låter så jävla tillgjort när han rappar.
Jag gillar Elk, Elk gillar MIG!!!
Han har väl heller aldrig sagt något vettigt öht? Att lyssna på hans texter är ungefär lika givande som att lyssna på vad din katt har att säga. Jag hade ändå respekt för honom tills den dag han började sälja konstiga saker i TV... Nu är han som en liten narr eller något.. en pajas, kanske är rätt ord...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Dogge kan kläcka ur sig en och annan grej som har substans och innehållsvärde men hans delivery och textförfattande är under all kritik. Första och framförallt andra plattan är nice, resten kunde vi nog varit utan.
Redline!
latin kings av vad ja hört bröt upp för kanske 4år sen officiellt vettefan men checka in vad dogge säger på det här klippet så säger det väl en del.
Länk till http://youtube.com/v/e52sHAgo61s som sagt varför se ner på nån som vill göra nåt annorlunda eller bara för o tjänna pengar? e de dåligt att tjänna pengar? gillar ni inte? lyssna inte bara.
ja har respekt för om som kom före mig o oavsett om dogge vill tjänna cash eller inte ska man ha respekt för de latin kings gjorde för hiphop sverige.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
som sagt varför se ner på nån som vill göra nåt annorlunda eller bara för o tjänna pengar? e de dåligt att tjänna pengar? gillar ni inte? Att hora för pengar är inget jag ser upp till. Du kanske är en, vad vet jag... Som jag skrev innan hade jag respekt för honom innan han började sälja sin stjärt i TV. De andra respekterar jag självklart fortfarande...
vadå sälja sin stjärt i TV. vafan är problemet? han var med i några skittöntiga reklamer, so what? inte direkt så att han gjorde någonting omoraliskt eller lågt?
http://www.goteborg.se
hmr-: Beror väl på hur långt man drar det. Jag klassar det som riktigt lågt...
Askin P21: Dogge har väl ett barn att ta hand om. Tror inte han bryr sig om varifrån pengarna kommer...
http://soundcloud.com/relicbeats
Uppercut: Nej, det har man ju märkt..
klaga inte på latin kings dom var en av dom första gangsta rapparna i sverige om man ser de så.. dom har gjort jävligt bra musik, dom har några klassiker oså dom kommer med bra texter och bra delivery
mycke bra
fuck er alla hatande snorungar ni är så jävla pinsamma
nejnej, du är skönare
Hata fan inte på TLK eller Dogge..Deras första skivor är riktigt sköna.. Varför ni hatar TLK nu för tiden e bara för att ni har hört dom mer flammsigare låtar på deras senaste skiva.. Om ni lyssnar på dom gamla skivorna så har dom en hel del och säga
Inkognito-One: Jag vet inte, men jag tycker de alltid har varit ganska flamsiga. Dock alltid jävligt sköna beats enligt min smak!
haha hur kan man sluta respektera någon för att dem hellre försörjer sitt barn istället för att vinna respekt från debila hiphopare?
Exe: Hur kan man vara så dum att man får det till det?
Askin Då kan man ju lika gärna klassa alla som horor, vad man än jobbar med.... om vi nu ska gå på din linje. Tror du inte själv att han hade fortsatt med musiken helst om han nu fick sin hyra och räkningar betalda av det? Tänk efter.
Bitches Ain't Shit
Det finns väl ingenting som säger att han inte kan fortsätta med musiken? Det faktum att han slutar med musiken för att den inte "genererar cash" låter väldigt falskt i mina öron. Sådana människor verkar inte ta sin musik på särskilt stort allvar, så varför skulle jag? När man är en så pass respekterad musiker, som Dogge en gång var, har man en viss makt. Detta medför ett visst ansvar gentemot de människor, allra särskilt de unga, som lyssnar och tar till sig det du har att säga. Att då sälja sitt ord för pengar ser jag som ett stort svek mot alla som lyssnat på dig. Du säljer ut dom genom dig själv. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det på ett bättre sätt.. hoppas ni förstår... Jag vill även säga att jag inte hatar Dogge. Det enda jag har sagt är att jag har tappat min respekt för honom de senaste åren.
Askin inte särskilt dum,bara överdriva lite,varför skulle han skita i pengar från elgigantenreklamerna så han kan försörja sitt barn? för det är ju det han gör,tryggar framtiden för sitt barn dvs,och då tappar du respekten för han? jag har aldrig uppskattat dogge som musiker så kanske inte ser det som en lika stor förlust som dig
Exe: Du får det att låta som att reklamerna var hans enda räddning här i livet. Jag säger ingenting om att han måste försörja sitt barn, det måste vi alla. Som känd musiker har du dock ett visst ansvar, som jag tidigare förklarat. Jag har heller aldrig gillat honom särskilt mycket när det kommer till hans del av musiken. Detta behöver inte betyda att jag inte respekterat honom innan...
Askin Han har fortfarande en familj att försörja, så jag förstår inte riktigt vad problemet är? Om jag fick reklamjobbet på el-giganten hade jag tagit det utan att tveka... cash är ändå cash. För övrigt tror jag inte att allt i Dogges liv just nu handlar om att vara street och hiphop heller. TLK höll ändå ihop i c:a 15 år och gav oss väldigt bra och originell musik, men folk har sina liv och sina anledningar... och grupper splittras, så är det bara. Själv hade jag dött för att dem skulle återförenas och släppa mer plattor, men jag skulle aldrig hacka ner på dem för att dem gör annat nu.
Bitches Ain't Shit
Askin nej inte hans enda utväg men varör inte ta chansen när den kommer? för att anses som äkta?
Askin har du förlorat din fru till cancer och barn så hoppas jag verkligen du får Dogge att börja med musiken igen så du får känna att han tar sitt ansvar för just dig oxå. Jag menar är man i den situationen att man inte har något att säga så gör man det inte. Får man 50 000 av elgiganten för att säga att man får en cykel då man köper en micro då är man ju på papper offside om man inte tar jobbet. Medelklass svensson som får det dom pekar på och gråter om de inte får det får mig fan att må illa. Men det är ju bara i allmänhet inget personangrepp i synnerhet. Skuggan av betongen är fortfarande den tyngsta skivan på svenska enligt mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tror innerst inne att Dogge vill att alla ska röra på göten helt enkelt.
Haha, som vanligt på whoa ska alla vinkla det man säger och vägra förstå poänger. Ska göra mitt bästa att försöka förklara min tanke för er återigen.Dogges liv just nu handlar om att vara street och hiphop heller. TLK höll ändå ihop i c:a 15 år och gav oss väldigt bra och originell musik, men folk har sina liv och sina anledningar... och grupper splittras, så är det bara. Har aldrig påstått att Dogge skulle skippa reklamer för att fortsätta vara "street" eller "hiphop". Hiphopkulturen har alltid haft en stark materialistisk anknytning, så det skulle ju falla redan där. Jag har heller aldrig påstått att det var ett måste att hålla ihop TLK. Jag, liksom du förstår självklart att grupper någon gång måste splittras.Askin nej inte hans enda utväg men varör inte ta chansen när den kommer? för att anses som äkta? Jag har aldrig nämnt ett ord om att vara äkta eller oäkta i den här tråden. Att du fortfarande inte förstår vad jag menar är för mig ett mirakel... EveryDayHooker: Vem har sagt att det ena måste utesluta det andra? Jag skrev sist att han självklart måste försörja sina barn, att påstå något annat vore väl lite som att vara ute och cykla? Jag menar bara att han som artist har ett dubbelt ansvar, både till sina barn och till sina "fans" - eller vad man nu ska kalla det. Är det så att han väljer att svika sina anhängare tappar han min respekt som musiker. Som förälder däremot är en helt annan fråga....
Askin vadå ansvar? vad för ansvar har han?
Askin Då till frågan: Exakt vad är det som han är ansvarig till, och enligt dig, ej ansvarat för?
Bitches Ain't Shit
Damien: Som sagt, som artist får du en viss grupp anhängare, kalla dessa "fans" eller whatever. Dessa ser upp till dig och på ett sätt går den vägen du säger åt dom att gå. Därför har du ett stort ansvar gentemot dessa. Att då sälja dina åsikter ser jag som ett svek mot de som lyssnar på dig. Se det som en människa som styr ett land. Exempelvis Bush. Som officiellt ska leda sitt folk, men leder in dessa på galna vägar då oljebolagens intressen spelar in i allt han gör eftersom hans åsikter är "köpta". Jag menar självklart inte att elgiganten på något sätt skulle ha lett in TLKs anhängare på konstiga villovägar på deras nyinköpta cyklar, utan själva principen. Haha. Svårt som fan att förklara. Därför blir det lite invecklat, jag vet... Och överdrivet såklart. Dock nödvändigt för att förtydliga min poäng. Hajar du någorlunda iaf?:p
Askin Du har fortfarande inte besvarat frågan. Vad är det han har gjort som är så fel?
Bitches Ain't Shit
Askin så artister är helgon som har som ansvar att se till så att folk väljer rätt väg?folk får väl ta lite eget ansvar och inte bara göra som deras artist gör,tycker inte man kan lägga allt ansvar på artisten,fattar vad du menar,håller med till viss del,men tror inte dogge har så pass stort inflytande och tycker inte artister har så stort ansvar
Damien: Han är, numer på ett plan korrupt och opålitlig i det han säger. Exe: Sluta nu, gör dig inte dummare än du egentligen är...
Askin haha svara ordentligt på det jag skrev istället
Exe: Säger detsamma:)
Askin jag gjorde ju det,ställde en fråga och förklarade vad jag tyckte,sen svarade du inte ordentligt
Askin Men VAD är det han har gjort? Ge mig något konkret...
Bitches Ain't Shit
Damien: Reklamer för olika saker! :)
Askin P21
Tack Askin.
Då harAskin lärt oss något idag kära barn. Det är totalt anti-hiphop och göra reklamer.
Därför är Jay-Z helt totalt anti-hiphop. Titta bara här hur anti-hiphop detta är:
Länk till http://youtube.com/v/fsE0g-8CDQo
nejnej, du är skönare
mirho: Då harAskin lärt oss något idag kära barn. Det är totalt anti-hiphop och göra reklamer. Njaa, om du läst skrev jag; Har aldrig påstått att Dogge skulle skippa reklamer för att fortsätta vara "street" eller "hiphop". Hiphopkulturen har alltid haft en stark materialistisk anknytning, så det skulle ju falla redan där.
Om nån funderar på att köpa en GPS navigator så kan man köpa en limited edition på Elgiganten just nu med Dogges röst som säger vägbeskrivningen, hur fett vore inte det? -Shoo bre, sväng höööger!
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
det finns ingen anledning att respektera latin kings eller dogge, dom har inte gjort ett enda skit för svensk hiphop. hurfan kan ni påstå nått sånt? hade inte petter blivit lika stor om inte latin kings funnits? då ger jag snarare den äran till just d. det är garbage! och dogge i dagsläget? ...behöver jag påminna er om att tajta cykelbyxor INTE är ok.
fattar inte hur folk kan sitta o hata lixom.. vad har dogge gjort er.. att folk blir fittor för att han gör sin grej.. spela roll va han gör lixom... han e skön som har personlighet o göra massa skit.. sen om d handlar om pengar lr inte vafan spelar d för roll? som att ni gör saker för välgörenhet bara.. man har ett eget liv o tänka på .-.-- o hur kefft han än rappar så va han ändå en av dom första.. d respekt enligt mig iaf .. o latin kings tiden va fet.. fattar inte hur man kan hata... texterna, musiken o hela stilen e klassiker, o svensk musik historia. hata för att ni inte fick en plats där..
Tycker hela diskussionen är löjlig. Om Dogge vill göra reklam, låt honom göra det. Sen om hans fans inte gillar det, och? Musiken han gjort tidigare blir väl inte sämre för det? Om artister har ett ansvar för sina fans finns det många som gjort betydligt värre saker än en reklam för El-giganten t.ex. Michael Jackson, Kurt Cobain (vilket svek), Amy Winehouse...
http://soundcloud.com/relicbeats
Uppercut: Va? Vem har förbjudit honom att göra reklamer? Vem har sagt att musiken skulle bli sämre för att han gjort reklamer? Dessutom frågar vi väl "fans" till Dogge just nu vad det tycker då är det väl ganska konstigt att skriva "vad spelar det för roll vad hans fans tycker"? ... Sicket bra argument där på slutet förresten! Jag ska nog kila till ICA, sno lite grejer och använda mig av detta om jag åker fast! "Men vadå? Det finns ju människor som gör mycket värre grejer!!" Hela ditt inlägg var bara konstigt.. liksom memos...
va fan.. varför ska ni alltid haka på att dogge har varit med i lite reklam? tycker det är kul att han kan skämta..
Askin: Om du står inför ett val.. låta dina barn svälta / vara utan tak för huvudet osv.. ? eller få in pengar i form av reklamfilmer osv.. ? Lätt o käfta såhär. men känns som att det är lite.. just det, lågt. Dogge är säkert klar med vad folk tycker om hans medverkande där och där. men när det kommer till kritan så betyder det nog mer att kunna ta hand om the kid?
www.goldrush.se
Goldrush; Har hört att SL anställer.
Jag förstår iaf va Askin menar... fattar faktiskt inte hur man inte kan förstå det... kan tillägga att jag absolut inte hatar på Dogge nånstans
ja säger bara att pengar behövs för o få saker o gå runt. vilket alla förstår vill han göra de så gör han väl de. ni ser honom bara som en snubbe som gör hiphop snubben e mer än så. varför sätta alla i fack :S låt han göra sin grej oavsett om de leder till cash.
haha.. han sa att sveriges bästa rappare var paragon.. hahahha, trodde ja aldrig att han skulle säga
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
askin: sätt dig i hans skor? vad tror du för jobb han annars kan få? av va ja har hört så hoppade han av skolan också. och nej , jag har inte nämnt nåt om att se upp till , men ja tänker iaf ha respekt för de han varit me och bidragit till scenen tillsammans med salla bröderna. i dessa tider behövs cash för o gå runt. ingen här känner dogge mer än dogge själv o kände han att han va tvungen o göra de här så acceptera de. " förhoppningar e farligt " så sätt inte folk i register.
ja tycker iaf att dogge bör göra de dogge måste o ska och det är först o främst ansvar för sig själv och sin familj. lyssnare måste lära sig att bli besvikna besvikelse är en del av livet därmed ser ja ingen anledning att ha nåt " ansvar " för sina lyssnare. hellre en jordnära snubbe som kör sitt race oavsett hur " ostreet och oäkta " man kan tycka att det är , än att bli sedd som nån jävla hiphop staty som kickat i 15 år. nä nä här måste vi va realistiska tyvääär.