I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bästa svenska rapparen?

Svensk Hiphop - Allmänt

2009-05-13 15:41
Chords.

2009-05-13 23:14
1. Organism 12 & Taktsbar (en lokal talang som verkligen har det där extra)
2. PST/Q
3. Leo
4. Afasi
5. Promoe
Vila i frid, Andrés 'Grioa'.

2009-05-14 09:24
Att folk fortfarande nominerar Pst/q och Leo som dom bästa i Sverige säger en del om hiphoputvecklingen i det här landet. Jag ogillar varken dom som artister, eller själva åsikten att kalla dom för bäst i Sverige. Men faktum kvarstår att dom har varit inaktiva i X antal år nu. Rätta mig om jag har fel, men har inte Leo till och med lagt av med rappen?

Jag vill verkligen inte vara en hater, men jag har svårt att gilla någonting annat än Organism 12 och Chords, tyvärr. Jag vet att det finns en del andra akter inom Svensk hiphop som gör sin grejj och är duktiga på det. Men tyvärr faller faktiskt ingenting av det som produceras mig i smaken.

Så, nu har jag hatat lite på Svensk hiphop och säkert gjort folk ledsna. Så jag ber om ursäkt för fällda tårar.

Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2009-05-25 22:26
Endast

Star Prinze

2009-05-26 15:40
Chords har växt förbi allihop om ni frågar mig
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2009-05-26 17:05
MOHAMMED ALI!

NI MÅSTE HÅLLA MED!

2009-05-27 02:23
Djureri.. Det är inte mycket svensk hiphop som faller mig i smaken heller men lyssna på Prop Dylan. Han kommer du definitivt digga om du inte hört han tidigare. Lyssna på hans nya skiva på hans myspace i en tråd här inne. Jag ska skicka några Aki låtar till dig också som du säkert kommer digga också.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-05-27 03:09
Mohammed Ali fattar jag inte grejen med.

Seron hade blivit bäst... Eller Leo. Båda var bättre än någon annan, och hade nog utvecklats i en liknande kurva om dom inte hoppat av.

Som det är nu så Organism 12 och möjligen...Zacke, eller Afasi. Duktiga lirare.

2009-05-27 03:21
Man måste kanske kunna relatera till det för att uppskatta det. Dom har budskap i sina texter som få har i dagens hiphop Sverige. Mohammed Ali är det bästa som hänt svensk hiphop sen Labyrint productions.

2009-05-27 03:22
Stukad

Men jag förstår Labyrint productions. Tycker bara inte Mohammed Ali når upp till hypen.

2009-05-27 03:29
Varför inte?

2009-05-27 03:31
Har ingen ursäkt, tycker inte dom är SÅ bra. Smaksak kanske.

2009-05-27 03:35
Kanske det...
Sångare

2009-05-28 04:35
Organism12, Öris, Marke, Chords, Promoe & Pstq!

Dom som skriver Ken Ring har ju helt fel uppfattning om vad hiphop är..
Joshan-NoBrainProductions-Joshan-HomeRecStudios.

2009-05-29 14:39
jag lägger min röst på organism 12

2009-05-30 18:50
JoshaNMusik Du har fel uppfattning om vad hiphop är. Ken ÄR hiphop.

2009-05-31 12:19
Henok Achido, me såklart. No, just jokkin.

I think that Ken Ring was best. Men nu är han nog inte det. Alla är bra på sitt sätt.

Men den jag tycker toppar verkligen måste vara Timbuktu, Big UP timbuk!!

Talanger: Mohammed Ali and Pato Pooh

They will be de bästa soon. Belive me!

Back in the days var ingen bättre än Ken, Ayo & Blues!

Hola

2009-05-31 12:21
Listen to Stukad

Han vet vad han säger

Big Up
Rappare

2009-05-31 13:58

paul pin2 är grymt underskattad
Producent

2009-05-31 13:59
På svenska: Profilen

På engelska: ADL
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-06-02 21:36
folk säger att ken är dålig rappare... det fattar jag inte? är han dålig rappare för att han inte har multiecyllable i varenda jävla rad? eller punchlines? är han dålig rappare för att han ibland skiter i rimmen och tycker det vore vettigare att säga nått utav mening?

eller vad är grejen? han flowar ju inte dåligt, han har skitfet delivery, vilket man får när man gjort så mycket som han gjort, han är skit grym live, skit stor publik i förorterna, han proddar fett, mixar fett, jobbar med några av de största artisterna,....

stör ni er på hans brytning? jag fattar fan inte hur man kan kalla ken dålig rappare..
man kan säga att man inte gillar hans musik, men nån dålig rappare är han inte..

hiphop är inte bara multiecyllables, ken är fruktansvärt duktig på det han gör..

WORD.. Ken Ring är real dude... en av få som kan sätta ihop ett bra album... kör själv punchlines/wordplay-stil.. men kan ändå säga att Ken är top 3 i Sverige, no doubt...

Från Uppsala är ju Aki tyngst... POW
twitter.com/miwano
myspace.com/miwano
Miwano - Expect me to...

2009-06-03 10:32
JoshaNMusik: du menar att de har uppfattningen att hiphop är ghettomusik? Nej det är den ju inte. Tacka vet jag akademiska medelklassrappare från Örkeljunga. Now that is hiphop in it's essence fo real!
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha?
- Jag vill ha bas!

2009-06-03 15:05
Asså, överdrivet att säga Sober, menfan han är underskattad tycker jag, han är på toppen där! Sjuk skönt flow och dialekt med vissa jävligt bra texter.

Annars Shazaam har sjuk talang, riktigt kreativ textskrivare, sen hans uttal är väl hate it or love it.

Ågren är och kommer alltid vara en legend. Dock är inte hans flow det bästa imo.

Promoe har grym talang också!

Asså svårt att säga vem som är BÄST. Finns många riktigt bra på olika sätt.
"Visst är det vackert.."

2009-06-03 19:31
håller med corephase till 100%
fast det e bara ågrens nyare som han flowar dåligt på.

2009-06-03 19:31
och mickelito e nästan skönare än sober=)

2009-06-05 09:14
Supersci, Organismen 12 - and thats FOO SHO

2009-06-05 10:02
säger Aki. ingen har jagat petter med en hammare haaha

ingen har åkt till västerås spelat med promoe och sedan slagit ner honom på macdonalds kasta gurkan från cheeseburgaren på han hahaha

plus ken ring försöker mäta sig med uppsala flowet men kommer bara till rastagear o folk från labyrinth skrattar o tittar ner.
musiken e bäst från botkyrka, dvs Latin Kings, 4:e Världen, Aki, Muhammed Ali, Carlito.
bara hålla sig till orginalet
tar över de här

2009-06-05 10:48
Melinda Wrede, Feven och Big Fred . hahaha

bara skojar, men det fanns en tjej för några år sen som hette Heli eller nåt, finns hon kvar?

2009-06-05 11:00
Grejen med Shazaam är att han är jävligt skicklig, och säkert hade kunnat bli bäst i Sverige, men jag pallar fan inte lyssna på mer än några sekunder av hans talfel, dialekt eller mat-i-munnen. Det är jäkligt synd.

Och angående Ågrens flow så sitter det ju som en fläskläpp som det är nu, kan bli tråkigt om han har samma flow överallt (i alla låtar från och med nu), men t ex Den vita kaninen är ju bara HEAVY. Varenda ord sitter så hårt inpräntat i beatet att det är sjukt.

2009-06-05 14:14
Antar att detta bara är något man själv tycker men enligt mig är de iaf

pato pooh, lazee, supreme,promoe,sam-e osv

2009-06-06 13:55
Det är svårt det här med vem som är bäst.

Jag har alltid gillat Petter då han har texter jag kan relatera till-Sen är han kanske inte den bästa rapparen teknikmässigt, men nåt har han annars hade han inte kommit så långt.

Förresten vad hände med Big Fred? Han var en kul lirare.

2009-06-07 17:52
Allyawan, Promoe, Afasi, Daniel Adams-Ray & Lazee är väl dom skickligaste och skönaste enligt mig.
http://www.goteborg.se

2009-06-07 18:42
marke, afasi, glaciuz, eboi och lazee
Rapmusic is NOT dead !

2009-06-08 14:09
MC TIM

:P

2009-06-08 14:19

Stor&Mohammed ali

Ken ring

Ison&fille

Jacco

Kartellen

Där har ni !

2009-06-08 15:05
ORGANISM 12
``vi skiter i om vi är moraliska as , vi går mot dekadansen(då de passar oss) , twistad humor , och vi älskar oss själva , våran eminenta stil är svår att sluta älta´´

2009-06-09 21:43
PST är tung
Producent

2009-06-10 20:51
Orkade inte läsa igenom hela tråden. Men, bästa svenska rapparen någonsin är Seron.
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
Producent

2009-06-13 19:10
Mina favoriter är Ågren, Ismen (speciellt sober), Prop Dylan, Chrods, Seron.

Och ärligt, Ken ring? Känns som han vill vara så himla "american ghetto", men hur stor var Crack-epidemin i sverige egentligen?
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950

2009-07-09 15:51
Ayo.

Nuff said
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-09 21:50
Newkid
"Visst är det vackert.."

2009-07-09 23:47
POLIO
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-17 08:22
Stor är svensk framtid

2009-07-17 10:39
Snook / Daniel Adams-ray , Professor P , PST Q , Afasi , Roffe Ruff , Vilford , Akin , RMK , Chai
är väl mina personliga favoriter skulle jag säga

2009-07-17 11:06
1. Seron
2. Organismen
3. Pst/Q
4. Afasi
5. Glaciuz
6. Sam-E
7. Professor P
8. Stor
9. Alias Ruggig
10. Prop Dylan
11. Chords
12. Timbuktu
13. Promoe
14. Zacke
15. Aki

2009-07-17 11:07
seron är och kommer alltid vara den bästa.

2009-08-31 17:25
HAHAHAHAHAHHAH KEN RING? vem fan skulle hålla me det? en amatör skulle sagt de.
Organism 12, Afasi är bäst. och ken ring e inget att jämföra till dom, han e skit kass, i allt.. flow, lyrical, budskap.. HAN E SKIT.. men han gör feta beats
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse

2009-08-31 17:31
och på engelska, Professor P, promoe(looptroop), chords, obnoxiouz m.m..
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse

2009-08-31 18:47
Svårt att säga, finns så många olika duktiga men dom jag tycker är skickligast är följande.

Svenska samt engelska när det gäller Promoe. Finns många andra bra men dom hamnar inte lika högt upp på min lista.

No.1 = Shazaam = Min absoluta favorit, alltid stuckit ut från mängden. Shaazam`s story telling, inlevelse & flow och bara i stora hela, en grymt skicklig rappare som kan sin grej.
Han har enligt mig förtjänat/förtjänar extremt mkt mer hype.

No.2 Promoe = Lika här, en skicklig rappare som är grymt bra och har gjort mkt bra och kör sitt race med en liten touch av ne reaggae känsla tack vare looptroop. har några hits bakom sig som är riktigt grymma.

No. 3 Timbuktu = Han tillhör i princip samma genre som Promoe, rätt så identiska stilar men samtidigt ett helt annorlunda flow. Oxå gjort en hel del feta grejer genombrottet kom nog med "alla vill till himelen" sen har det bara rullat på.

Många säker Organism 12 Vilket jag inte riktigt förstår. Tycker att det bästa han gjort är "på din grinn" iallafall av det jag hört.

2009-08-31 19:28
Aki är tungast. Punkt slut