I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bästa svenska rapparen?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-03-07 11:13
Aki, Dajanko, D.O.S, T.R, The Navigators, Ayo, Org12, One eight
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2008-03-07 11:49

Finns många duktiga.

Organismen
Afasi
Fattaru klicken
Looptroop klicken
Snook danne
A-Thon
PST/Q
Professor P
Allyawan

Form One

Chords
Supersci

Sen finns det några kommande som jag tror på.

RMK
Fonky
Kaggen kan kanske komma upp.
Danish
Kommer inte på några andra. Det är dom som jag tror på mest.
Men den ända jag lyfter ögonbrynet på när han släpper något är RMK.
Han blir bara tightare och tightare för varje låt. Han kommer slå inom snar framtid tror jag och hoppas jag på.

Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu
Moderator

2008-03-07 11:52
Alaget var också snuskigt tighta!
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu

2008-03-07 17:59
MeXXi...

RMK och Danish av dom där kanske får nått, rmk är duktig numera men fortf gör han bara massa frizon.info låtar... gillas inte ^^
Kallar du det där magi, jag leker med din fantasi

2008-03-07 18:01

markoolio<3  weeyooo

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-07 18:13
Chords, utan tvekan.
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2008-03-08 13:30
Helt klart utan tvekan LAZEE<3<3<3
Dont get high on Drugs, Get high on Hugs!

2008-03-08 16:00
Promoe!

2008-03-08 21:26
ken ring !

2008-03-09 00:34
Måste säga promoe.

men gillar inte hans senaste solo work.

det ska vara looptroop! det är då det gungar bäst.
Allt är sant på internet.

2008-03-10 03:26
Ken ring är överskattad till 110%, de ovannämnda pstq,org12 osv har kvalitèt,

2008-03-10 13:44
Qnivqast    sa jag att han var sveriges bästa rappare?
www.markemusik.se
www.twitter.com/markemusik
http://mekkeriet.blogspot.com

2008-03-10 14:45
Cami, den ända svensken som håller måttet,, up n coming=eboi..
Vila I Frid Tony Snow

2008-03-28 18:05
Jag tycker Ken e den bästa rapparen
personligt.

Smaken e som baken.

2008-03-28 21:33
jag säger ken och ap. ja jag vet att ap är en grupp och det kanske inte är bästa rimmen alltid från varken deras eller kens sida men jag får en känsla av ärlighet som jag inte får av de tekniskt bättre rapparna som pstq och promoe
bränn, bränn, bränn alla män

2008-03-28 21:55
Vet inte om du räknar Big Danne som en av de tekniskt bättre rapparna, men deras texter är nog fan ÄRliga.

2008-03-28 22:22
ken ring, hands down...

2008-03-29 20:34
Banga att diskutera nått så in i helvete omfattande, Sveriges bästa rappare går inte att utnämna, därför har sverige fått en välutveckal hip hop industri.

Är det nån svennne som har slagit stort globalt? Stort asså.
Annars gör ju Timbak tillsammans med Chords prylar på högst nivå

2008-03-30 06:49
organism 12
Promoe
ken ring

2008-04-04 11:43
Fabmid: Looptroop har ju turnerat runt hela världen, gjorde bl.a. en turné med Xzibit (tror jag, rätta mig om det var någon annan) och har vart den första hiphopgruppen någonsin på en del ställen.
Ja jilar tjåka katter!

2008-04-04 22:13
joojo, rockers har alltid varit tyunga, och du har ju rätt i att de va med X. Det lönar sig väl attt rapppa på anglais

2008-04-05 04:16
Fabmid P17
chords & bukken i all ära. men deras senaste var skit, get fizzy.

---

det kommer alltid vara ett krig mellan folk som gillar lyriskt genialiska texter & de som gillar en fet röst i kombination av tung delivery på ett boom bapigt beat.

jag gillar org XII, speciellt grejer från ''petar på döda saker med pinnar'' pga den poetiska symfoni han lyckades plocka fram hos sigsjälv.

jag gillar ken, vissa låtar - dels för att han har en så kraftig röst och dels för att han rycker på axlarna och skiter i rimmen för att budskapet är viktigare.
det är en smaksak, och definitivt en fråga om vad man är på för humör, ken chillar man till. org XII lyssnar man lite extra på och om man orkar så analyserar man, vad menar han igentligen med;
''sliter hårt för smutsfläcken jag älskar
den dan ni siktar högt är luftskeppet fjättrat''

tex.

trotts att både ken + orgXII & co. är feta så skulle jag ändå lägga min röst på MC's som;

chords & allyawan som enligt mig är multitalanger och presterar fram feta grejer gång på gång. 

nuff said.

2008-04-05 17:16
fabmid är ute och cyklar, sverige har ju feta "talanger" om man nu kan uttrycka sig så. scenen är bredare än vad du tror men alla får inte chansen direkt som mange schmidt, petter osv.
"den där crew han e fett stor han kör med alla"

2008-04-05 18:55
amen mr. chilla nu, om du tror att mange fick chansen direkt så  har du nog fel. du som tycker att hans texter är simpla lär väl repppa honom på ett bättre sätt än så, ye? Grabben är från odenplan. Scenen är säkert stor men utbudet på rappae med kvalite är desto mindre, eller du lyssnadde väl inte mycke på svenska alladagliga prylar, så lyssna till dem alla skriver om ovan ffförst o bestäm sedan storleken på Scenen.

2008-04-05 19:23
Rappare som är svenska: Looptroop
Rappare som är svenska OCH rappar på svenska: Organism 12 och Pst/Q

2008-04-05 21:58
chords & timbuktu
oh no he didn´t!

2008-04-06 03:24
kihlen
promoe
organism 12
BIG Danne
mackan
hets, stress, fest!

2008-04-07 00:39
Afasi är på en nivå LÅÅÅÅÅNGT över alla andra i sverige tyvärr... Sen kommer fjärde världen, sen Danne och Khilen efter det Vaendetta grabbarna... Bestrid inte fakta.

2008-04-07 00:42
PrinsMio P22

Släng upp fakta då?
I tego arcana dei!

2008-04-07 00:52
Afasi, the one and only eller Organismen

2008-06-18 21:14
Ison & Fille, Paragon, AFC & Ken Ring (sry men kunna inte lägga en artist var tvungen att breda ut lite)
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2008-06-19 03:46
Prendel.
Jocke hur många kromosomer har du? Jockes Svar : FLER ÄN DIG IAF!!!!

2008-06-20 12:30
Ni som säger Ken Ring är ju helt utvecklingsstörda. Killen har ju ingen verklighetsuppfattning alls. Han filmar sina videos på ställen där "det ser ghetto ut" och snackar om ghetto och att han haft det så svårt osv. Han är ju bara löjlig. Dessutom så använder han ju bara katt/hatt rim. Ni kan gärna säga att han gör bra musik om ni tycker det, men om han är en bra rappare... knappast.

2008-06-20 13:35
PrinsMio: Word.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-06-20 14:18
PrinsMio: Så som du argumenterar tror jag du är den utvecklingsstörde här inne.. Det du säger är inte fakta, det är bara din åsikt.. Du är säkert som alla andra här inne och dickridar Organismen eller typ, Chords eller Snook..
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2008-06-20 15:20
promoe
allyawan
stor
organismen
Daniel Adams Ray
Afasi
http://www.goteborg.se

2008-06-20 20:23
bäst och bäst.. de handlar ju mer om vad man tycker om , alla tycker olika eller hur så man kan aldrig komma fram till något vettigt, men själv tycker ja ken ring är bäst när de gäller budskap oså, kanske lyrisk men han är duktigt på mycket annat, han är svenska verisionen av Thug life
mycke bra

2008-06-21 10:38
svårt att säga. jag gillar ken mest i sverige, även om han inte alls är lika skicklig som o12 eller pro p eller what ever.. men känner igen mig mycket i hans texter och han har budskap med sina texter- plus han har attityd, och den ända som kan göra gangsterrap på svenska utan att vara patetisk

2008-06-21 10:51
Inte mycket slår Paragon tillsammans med Ison, fille och sabo

am i right?
www.znapmusic.com/woncruz/

2008-06-22 17:22
drphuck:

Det där med att han inte är patetisk när han gör gangsta-låtar har vi nog skilda åsikter om.

Frågar du mig så suger han fan mer än crunk. Och jag hatade crunk innan crunk fanns. Hur fan tänker man när man sätter Timmy från South Park på ett beat och kallar honom Lil' Jon...
Ja jilar tjåka katter!

2008-06-22 18:48
Hoova,nicotine & phonetik är dom som faller mig helt i stilen.

2008-06-23 10:31
Hm .. Finns många bra svenska rappare, Helt klart ! Men det finns faktiskt 1 Speciell , man kan texterna , man känner igen sig mm. De e som en oskriven regel att lyssna på han, när man sitter där & e pundig :P Plus att nu har jag sett han live på Hultan också , & nu älskar jag honom bara ännu mer !

KEN RING SÅ KLART

är du med i leken, Så får du leken tåla / Du är jagad men du vet ej av vem /
Det är ditt fel dra snabbt från ditt hem / Du bröt alla lagar å golade sen /
en Sann historia från 165

---

Ey, måste tillägga att timbuk gjort en del bra låtar också , Tex Dennna :

Dom kallar mej en sövare / dom kallar mej för bedövare / dom säljer mig / dom sväljer mig / jag är en riktig dödare / alla vill ha mig för jag är så populär / ingen är billigare än va rhoppen är / alla vill ta mej glämma sina problem / men jag vet för ja förvandlar deras hjärtan till sten /

Gödde låt som fan !

Tack för mig ! / take care

Ken, älskar dej! Forstätt me ditt gamla !

2008-06-23 12:13
Rastegar är grym också!

2008-06-23 17:05
det är väl upp till var och en, själv tycker jag afasi, organism, shazaam, taytay, freezylocc..

2008-06-24 00:34
Organism , rastegar ,promoe och chords

2008-07-04 01:17
stanislav

2008-07-04 01:51
jävligt svår fråga,beror väl på vad man söker i musiken,klart rappare som ågren är riktigt grymma textförfattare men har många låtar där dem hänger upp sig på rim o punches lite för mycket,sen finns det rappare som inte är så tekniska men ändå är grymma för att dem har ett bra budskap som många kan relatera till,typ lilleman var en keff rappare när han slog igenom men jag tycker hans låt "pappa" eller vad den heter är skitfet för att jag personligen kan relatera till den,och ken rings låt "2000-talet" är grymt bra,iofs gör tracy chapman samplingen mycket men fortfarande fett delivery av ken,chords ä riktigt grym men diggade inte hans nya album fullt ut detsamma gäller looptroop(eurodisco typ?)..men får nog lägga min röst på PSTQ ett ordgeni med grymt flow som gjort texter där han rimrunkar och drar massa grymma punches o liknelser men ändå gjort svängiga låtar(typ blå skåpet) och låtar med budskap (jag vet) såå PSTQ!

2008-07-04 02:07
får inte glömma Kashal Tee och Kung Henry som är riktigt skickliga,kash tee är en grym lyriscist men det kanske är avsaknaden av låtar med budskap som inte gör honom till den bästa i sverige

2008-07-04 02:08
tupac!

givande tråd btw
dannyM_

2008-07-04 02:09
dannym aa väldigt,alla börjar gråta för att folk dissar deras favoritartister,varför inte bara lyssna på musiken man själv gillar och skita i vad andra tycker?