I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bästa svenska rapparen?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-02-26 13:00

bästa svenska rapparen?

Håller ni inte med mig när jag säger Ken ring?

Aiight

2010-11-07 23:56
många nämner bra rappare här, andra - inte lika. men det är en smaksak right.

blir dock förvånad över att ingen har sagt highwon eller näääk.

btw, trodde Prop Dylan skulle vara mer uppskattad, men förstår varför dj premier vill ta tag i honom, grabben är ju helt underskattad. Han kommer komma långt!

På engelska
1. Promoe
2. Prop Dylan
3. Eboi
4. Chords

Svenska:
1. Afasi
2. Organism 12
3. Aki (Lägger in Jacco på samma)

2010-11-10 17:09
Henry Bowers är överlägsen enligt mig.
Wazaaaa
Rappare

2010-11-10 20:08
Henry Bowers eller Leo.

2010-11-10 21:50
tom från fjärde världen

2010-11-18 01:07
Ingen kommer upp i herr Ågrens klass. ALLT han har rört sedan början utav sin karriär har haft guldkant. Måhända hade resten utav de Mobbade Barnen kunna vara i närheten, men nu kickar ingen av de fortfarande.
all 'bout the bluntrap

2010-11-19 15:16
Chords eller Loranga från göteborg. Sjukt tung

2010-11-19 15:31
Keroes - Många toppar ågren idag, han har gått ner sig som fan, min åsikt dock.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-11-23 08:33
De tio bästa svenska rapparna:

Nimo Cheebs
Alexis Weak
Marcus Price
Stuffe
Näääk
Sexfemman
Lorentz
Tom Piha
Newkid
...och sen Stor eller Aki, beroende på humör.

2010-11-23 09:34
Att både Alexis Weak och Lorentz går före Stor & Aki........ one word, three letters - WTF
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-11-23 10:06
Lorentz och Alexis Weak är mer unika och har tydligare vision samt har mer karisma än Aki och Stor (fast de i sin tur är förstås bättre än typ tusen andra svenska rappare, inget snack om att de är grymma som fan de också).

2010-12-01 00:04
WISECEÄCKERS!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-01 00:14
Alexis kan jag acceptera att du tycker är unik, trots att jag inte alls tål hans stil och det han håller på med (tycker Klubben-låten funkar dock). Lorentz är mer eller mindre en sån här "jaaa men vi kollar vad mainstream artisterna i USA gör för speciellt också gör jag likadant fast på svenska över gamla pop-instrumentals"-snubbe, inte ens du kan kalla honom unik om du tänker efter :P Aki och Stor går ca 1 000 ggr före i kön om du frågar mig, men det är väl en smaksak.

2010-12-01 00:16
Mitt inlägg ser väldigt ihoptryckt och jobbigt ut, men jag orkar inte ändra om det.

2010-12-01 12:47
Det du skriver om Lorentz är precis som det är, men skillnaden är väl att jag tycker att det låter annorlunda mot hur alla andra i Sverige gör det. Eftersom han gör det på svenska och om svenska saker så låter det inte som någon annan. Lite som Peps Persson på ett sätt är som vilken annan reggae som helst men på ett annat sätt är en unik artist som låter som ingen annan.

2010-12-01 12:49
ja för albatraus är svenska?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-01 13:02
Ok, han kör på låtsasspråk som liknar svenska såpass mycket så att jag fattar vad han säger och det är unikt och jag gillar det.

Producent

2010-12-01 13:29
det är unikt och jag gillar det.

väldigt unikt att låta som lil wayne, verkligen.

2010-12-01 13:37

w to the ord

2010-12-01 14:23
Jo, jämfört 99,99% av alla svenska rappare (alla är ju rappare nu) är det fan unikt, säg vem som i Sverige låter som honom, eller vem i USA som rappar om det han rappar om? Det är ju den kombinationen som gör att det blir så sweet. Jag önskar fan Lil Wayne rappade om gröna linjen.

Producent

2010-12-01 20:20
du har missat mycket =) tro mig. kolla in new kid, trofast, alla dom där "autotune" rapparna :) du har fel grappen.

2010-12-02 11:10
Alltså jag gillar Newkid och Oskar Lowitz och så, men nog fan är det Lorentz som var originator av det där. Newkid är också bubblare på min "favoritrappar"-lista, f.ö.

2010-12-02 11:36

Haha, exakt. Om du kallar det unikt så är det i detta fall väldigt, VÄLDIGT dåligt att vara unik.

Eksem: Ser inte grejen i att propsa Lorentz för en sådan väldigt tydlig swaggerjack. Det om något, tycker jag, är att vara så lite unik man bara kan vara. Isåfall kan ju alla i Sverige bara swaggerjacka amerikanska rappare, så blir dom också unika. Eller? Så lyder iallafall ditt resonemang.

2010-12-03 13:30
Pffft, är ju inte som att inte all annan svensk rap också bygger på amerikanska förlagor. Säg en svensk rappare som inte bygger sin stil på amerikanska influenser (eller möjligen på svenska influenser som bygger på amerikanska influenser). Jag tyckte MBMA var jävligt unika när de kom, även fast man hörde vilka de själva hade lyssnat på.

2010-12-06 19:20
haha ken ring nej verkligen inte. Det är ju så att dom som har mer hype är inte lika bra som dom med mindre vid väldigt många tillfällen svårt att säga bäst.

2010-12-06 20:44
Det är skillnad på influenser och swaggerjack, Eksem ;)

2010-12-09 19:00
Ska man kolla vem som har lyckats få till störst hit så Måste det vara Promoe med thes walls dont lie. att hamna trea på top listan i USA säjer ändå en dell. Men jag skulle nog säja afasi om man räknar svenska texter ändast // sen gillar jag ändå Fronda som är jävligt oseriös men har bland de djupaste texterna ever i vissa av sina låtar
Army of the Pharaos
Sångare

2010-12-16 11:36
1. Öris & Organism 12
2. Marke & Shazaam
3. Labyrint, Färska Prinzen & Mr Cool

Joshan-NoBrainProductions-Joshan-HomeRecStudios.
Producent

2010-12-18 14:56
cosmic, supreme, promoe, timbuk, organismen, pst,!
life's a biiatch and then you decide, To do something about it, shit'll only drive you crazy if you allow it

2010-12-18 21:45
Tycker det är lite trist att folk namedroppar "den bäste" för grejor de briljerat med för länge sedan. Känns som att många namn som kommer upp här är MC's som hade sin primetime för flera år sedan men har sjunkit betydligt lägre i klass. Nu hade frågan varken ett ÄR eller HAR VARIT i sig. Men tycker det är lönlöst att jämföra MC's som inte slagits i samma era. Det är lite som att jämföra t ex Eazy E med Mac Miller eller whatever...

Personligen känner jag nog att Chords är den artisten i Sverige just nu jag ser upp till mest just nu. Just för att han hanterar så många tekniker sanslöst bra.

I'm out!
mok vurban

2010-12-19 10:54
Zacke!
 -Vi står för vad vi säger, men vägrar säga vad vi står för-
Adiafora
http://soundcloud.com/eskabomber

2010-12-26 23:14
Rakt av Jeint ;)
LGTM

2010-12-26 23:15
LGTM

2010-12-29 11:38
Zackeee

2011-01-12 00:56
Jag kanske inte är den bästa kritikern då min erfarenhet av svensk hiphop är väldigt tunn. Men av det jag har hört så tycker jag att Carlito förtjänar titeln som världens bästa.

Sedan så kan folk se på "världens bästa" på olika sätt. Jag baserar ingenting på mest sålda skivor, mest views på YT och sådant annat trams som MTV's experter möjligtvis gör.

Min åsikt baseras enbart på talang. Talang och kunskap. När en rappare vet vad han pratar om, formulerar det utmärkt och använder dödliga rader gång på gång, det är musik för mig.

Carlito har riktigt tunga texter. Flowen är en av de tyngre jag har hört! Innehållet i texterna visar att han vet vad han pratar om och befinner en stark karaktär.

2011-01-12 10:01
Pstq
Organismen
Proffesor p
Obnoxius
Chords

Men man kan inte säga att någon är ''bäst'' det beror på vad man själv tycker. Men vet man vad hip hop är vet man att dessa rappare är bättre än ken ring och mainstream rapparna.

2011-01-12 11:21
Men vet man vad hip hop är vet man att dessa rappare är bättre än ken ring och mainstream rapparna.

Jag behöver inte ens kommentera detta, jag gör bara en quote utifall folk skulle missa dumheterna du skrev. =)
Rappare

2011-01-12 14:23
Folk har olika smak så är det. Men att säga Lorentz är fan blasfemi.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-01-27 11:51
Sveriges bästa rappare: ALEXIS WEAK.

2011-01-29 19:12
Alexis Weak låter som en dålig och pretentiös version av The Streets...
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

2011-03-11 22:23
Jag tycker inte Ken ring är bäst riktigt men han är riktigt duktig, Kan Dock inte välja den bästa=-)

2011-03-14 20:48
måste säga Henry Bowers han knäcker :)
There ain't no dick like the one I've got

2011-03-15 16:26
Shazaam eller henry bowers eller mickelito

2011-03-15 21:23
Max Peezay (Tom Piha)

2011-03-15 23:25
Ayo, Stockholmssyndromet och latin kings.

Promoe är sellout och dj large är dj bax för han snor alla sina beats och samplar.

2011-03-27 04:10
BÄSTA HIP HOP LÅTEN INOM SVENSK HIP HOP HISTORIA; ÄR TIMBUKTU PENDLE PARANOIA;;
BÄSTA SVENSKA HIP HOP ARTIST, TOP 5 ÄR
1 HOUMAN SEBGHATI
2,AKI,
3 EMBLEM
4 ANTAGONISTEN,
5 CHUKK RUKKUZ

2011-03-27 14:08
Chords
Henry Bowers
Poe
Sadge
Alex Noreus
Prof. P
Prop Dylan
Afasi

Alla har olika styrkor och platsar därför överst på pallen. Min subjektiva åsikt är dock att Chords ligger snäppet över dom andra. :)

2011-03-27 14:11
Supersci-grabbarna är ju jävligt duktiga också!

2011-03-27 16:59
Leo Ruckman!

Får man säga flera säger jag alla i MBMA. Ken, Petter etc kommer inte ens i närheten av denna nivå. Vilka texter, vilket flow...

Rappare

2011-03-29 15:24
PREEENDEL!!!! ;d

2011-04-01 00:30
http://www.kingsizemagazine.se/Fashion.aspx?ArtNo=19747