I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bästa svenska rapparen?

Svensk Hiphop - Allmänt

2008-02-26 13:00

bästa svenska rapparen?

Håller ni inte med mig när jag säger Ken ring?

Aiight
Producent

2008-02-26 13:02
finns för många som är sjukt bra för att säga att en är bäst.

Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-02-26 13:08
Håller absolut inte med när du säger Ken Ring. Hur menar du "bäst"? Lyrikmässigt, flowmässigt eller vad?
I tego arcana dei!

2008-02-26 13:12
Ken är ju så brutalt jävla dålig.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-02-26 13:30
den här frågan verkar ALLTID komma upp om och om igen..
frågan är ju hur man ska mäta det?

Finsn la inget annat än att säga sin personliga favorit? isåfall;  organismen
stay on your hustle.

2008-02-26 13:35
diZZySWE P17

skall du inte skriva organism 12? :D
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2008-02-26 13:44
Det finns ju så många olika så det är svårt att nämna en som står över alla andra men några bra aspiranter till den titeln kan vara:

Afasi
Pst/Q
Organism 12
Supreme
Mackan
Promoe
Max Peezay
Adams-Ray
Chords
Timbuktu

Dom jag kommer på nu som är värda den titeln
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-26 13:44
Lime P18

Haha, ryktet sprids! Det beror faktiskt på lite, men jag tycker i alla fall Organism 12. Om man nu ska snacka avancerade texter så är ju Pst/Q helt oslagbar. Afasi har nog grymmast flow. Organism 12 har en grym blandning av allt, och det gillar jag.
I tego arcana dei!

2008-02-26 15:01
den som driver bäst budskap på tronen, ken ring

alla andra är bara hjärntvättare /&#%!%&/=&
I won't let you gamble with my life!

2008-02-26 15:06
promoe är ialf en av mina favoriter, dock har jag inte hört någon som har sånt ordföråd som pstq.

2008-02-26 17:21

Ken Ring är bäst ;)

2008-02-26 17:37
Ken Ring skulle varit svaret om rubriken lydigt "Mest överskattade rapparen i Sverige" eller "Keffaste/sämsta/töntigaste rapparen"
men nu löd den tydilgen återigen den bästa rapparen och då blit mitt svar

Organism 12, Pst/Q, Afasi, Looptropp, Professor P, Shazaam, Timbuktu o Kaggen

Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2008-02-26 19:37
Daniel Adams-Ray
 You KnoW

2008-02-26 19:44
Färksa Prinzen
mister cool
armann
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2008-02-26 20:01
Mister cool alternativt Färska prinzen.

Genomarbetade texter, punchlines som ingen annan.
Sköna beats och samplingar. Som prinzen dessutom producerat själv.
Flowet ska vi inte ens snacka om.
You say Soulja Boy, I say Eminem, You say Jim Jones, I say Biggie. You say Plies, I say Nas, You say Flo Rida, I say Jay-Z, You say UNK, I say NWA, You say Lil Wayne, I say Tupac, You say Dj Khaled, I say The Game, You say Mike Jones,I say Ice Cube.

Copy/Paste if you still listen to real hip hop

2008-02-26 20:04
Promoe! han e lungt den absolut bästa. sen finns de ju andra som tar honom grovt lyrikmässigt och flowmässigt men han e endå bäst. punkt
Fuck karma, I don't need karma!

2008-02-26 20:49
Användaren är inte inloggad Trixan P18 vadå Kaggen? Då är man ju lite halvt bakom flötet. Han må vara duktig men vadå Sveriges bästa?
soundcloud.com/brormusk/sets

2008-02-26 22:19
Trixan: Att nämna Kaggen i samma mening som "Sveriges bästa rappare" borde vara ett brott mot lagen.
Såvida man inte sätter ett "inte" framför dvs.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-26 22:35
Schri P3  & Tjödda 
haha det va mer som en slutkläm, jag har ju redan sagt vem jag tycker e bäst (Organism 12/Pst/Q) vad jag menade med Kaggen va typ att han kanske borde synas på tv/få skivkontrakt elelr nåt.. haha :P
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2008-02-27 12:10
dom som säger att ken är dålig kan ju fan inte ha alla tandborstar i muggen asså, ken e lätt bäst i sverige på känsla , kolla bara på låtar som "en prinssesa" och "bryter tystnaden" på hans nya platta "äntligen hemma". Man behöver inte rimma multies och ha ett superduperavancerat flow om man kan få folk att känna de man själv kände när man gjorde låten, that's what it's all about, iaf om jag får säga mitt.

ut!

2008-02-27 12:13
 å på engelska i sverige tror jag nog att jag skulle säga looptroop, eller supersci av de jag hört, dock inte min planhalva.

2008-02-27 13:14
Ken Ring är min favoritrappare, om han e bäst beror ju på hur man mäter
men riktigt gripande texter, bra beats, skön röst, bra inlevelse
sen e han ju inte så grym på att flerstava/ flowet  e väl inte det bästa o har lite för mycket drogromantik o snuthat i vissa av sina låtar kanske.
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com

2008-02-27 13:14
Org12, promoe, Pst/Q.. lätt, tycker endast dom 3 är värda titeln som Sverige bästa rappare..

Sedan finns det ju sånna där som sprider budskap och då är Petter och Ken ring delad plats om man ska se på odm "kändare" radio rapparna typ :P
Kallar du det där magi, jag leker med din fantasi

2008-02-27 14:02

Org12 knäcker alla mc's i sverige lyrikmässigt
Men Ken är ändå softare ja vet inte vf med de e bara så
timbuk är för popig för mig' highwon ha grymma rader o flow
Så de svårt att säga vem som e sveriges bästa mc

2008-02-28 13:37
Organism12
Ken
Adams-Ray

Dom tycker ja e bra iaf.. Lite Petter också
 You KnoW

2008-02-28 13:37
Afasi också
 You KnoW

2008-02-28 17:27
Jag suckade bara när jag läste Ken Ring :<
Mikael Söderlund was here!

2008-02-29 15:22
Mr Cool utan tvekan, de som påstår annat är blåsta.

2008-02-29 18:57
Henok är bäst på engelska iaf. På svenska är det nog Organismen om man bara ska titta på texterna. skönaste rapparn är annars Eye'N'I eller Nimo Cheebs..

Glömde nästan Afasi(!)
Give me five!

2008-02-29 19:12
haha folks åsikter är helt sjuka
www.markemusik.se
www.twitter.com/markemusik
http://mekkeriet.blogspot.com

2008-02-29 21:21
jag tycker de är kul med alla IT-hiphopare här som hatar på Ken Ring för att hans stil råkar vara just hiphop.. Pstq kanske har dom mest avancerad texterna.. Men är man bäst för de.
Bara det gungar å känns coolt och fräsht får man min röst..   Om inte Ken så kanske T.R aka Öris? Finns inte mycket som slår Plattan när de gäller svensk hiphop =)
Vilken kultur??

2008-02-29 22:49
Afasi, Adam Tensta och Lazee är mina favoriter just nu..

2008-03-01 17:56
Ken
Highwon
Petter
Ayo
Timbuktu
Latin Kings
Adam Tensta
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2008-03-01 18:06
promoe
Men lika glad är jag för det!

2008-03-01 22:14

måste säga att teknikmässigt så är max peezay bäst

2008-03-01 22:14
förresten ett tips är att cheka in supersci!

2008-03-01 22:29
Håller med om att Ken är brutalt dålig.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-03-01 23:13
folk säger att ken är dålig rappare... det fattar jag inte? är han dålig rappare för att han inte har multiecyllable i varenda jävla rad? eller punchlines? är han dålig rappare för att han ibland skiter i rimmen och tycker det vore vettigare att säga nått utav mening?

eller vad är grejen? han flowar ju inte dåligt, han har skitfet delivery, vilket man får när man gjort så mycket som han gjort, han är skit grym live, skit stor publik i förorterna, han proddar fett, mixar fett, jobbar med några av de största artisterna,....

stör ni er på hans brytning? jag fattar fan inte hur man kan kalla ken dålig rappare..
man kan säga att man inte gillar hans musik, men nån dålig rappare är han inte..

hiphop är inte bara multiecyllables, ken är fruktansvärt duktig på det han gör..
www.markemusik.se
www.twitter.com/markemusik
http://mekkeriet.blogspot.com

2008-03-02 00:19
tjuckhuve: jag tycker ken är dålig för att han lägger ihophafsade texter med ett skruttigt flyt på dåliga beats. Å inte har sköna refränger.

Kung Henry är jävligt bra. Och snygg.

2008-03-02 00:27
 Jagharenhästhemma

Ken har alltså dåliga beat.... Endå är han en av få svenska producenter som lyckas sälja till stora akter... Ett tips, lyssna inte på smith n' wessun!

Sen är de ju konstigt att han blivit framröstad till att ha gjort den bästa svenska hiphopskivan 2007....
Vilken kultur??

2008-03-02 02:29
Trixan P18 håller med! Kaggen borde få skivkontrakt! Tillgjord röst, dålig grammatik och värdelösa låtar!
Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2008-03-02 11:54
tjuckhuve
Inga multies. ingen wordplay. Teman som knark, hata polisen, knark, våldta kronprinsessan och knark. Mediokert flow. Halvhyfsade beats osv.

Skulle det föreställa Sveriges bästa rappare eller?

2008-03-02 12:32

Qnivkast

Alltså, nördrap i all ära, men skulle multies och wordplay karaktärisera bra rap? Jävla melodifestivalinställning.

Ken är en av de få svenska rappare som faktiskt kan göra skivor; alltså en samling som är större än bara en radda låtar; och som är större än bara hiphop.

2008-03-02 12:47
Eksem P25

Vad har multies och wordplay med Melodifestivalen att göra?
I tego arcana dei!

2008-03-02 12:52

2008-03-02 14:58

kan nån förklara vad det är som gör ken till sveriges bästa rappare? XD vem som helst kan rimma hej/tjej.. o han nödrimmar som fan tex när han måste sluta varje mening med "bre"
keff rappare

isen X1  om du tycker så, hur kan du då vilja att han ska få skivkontrakt? :D

2008-03-02 15:59

Trixan, ironi kallas det men du verkar vara lite för dum för att förstå det.

Alla har ju såklart olika åsiktet men att säga att Ken Ring är värdelös och Kaggen är mycket bättre är som att säga att Håkan Hellström sjunger bättre än Carola.

Do you fools listen to music or do you just skim through it?

2008-03-02 16:12
Eksem
Så teknik spelar ingen roll alls så länge man rappar om knark?

diZZySWE
Haha, håller med.

2008-03-02 16:23
SPANKI: Jag håller med. Det är skitkonstigt.

2008-03-02 16:57
dräggigSvenne & Qinouakvast

Er inställning är ytlig. Ungefär som att tycka att det är viktigt att kunna sjunga bra tekniskt. Som man tycker i melodifestivalen.

...

Quisling

Teknik spelar aldrig roll. Och din kunskap om vad Ken rappar om är helt felaktig, så det är inte ens intressant att snacka om.

---

Jag kan förstå att man inte gillar Ken, men om man gör det på basis av att han bara rimmar hej med tjej och rappar om knark så ljuger man och är antagligen lite dum i huvudet.

DJ

2008-03-02 17:58
Det beror ju som sagt på vad man menar. När det gäller känsla och röst så säger jag Dogge Doggelito.

När det gäller mest avancerade rim och språk är PST/Q svårslagen men när det gäller innehåll i texter så gillar jag Promoe/LoopTroop och äldre grejer med Latin Kings, Fjärde Världen och Timbuktu. Gillar även texterna på Kens nya platta.

Flowmässigt är svårt att säga. Det är såklart att det är viktigt med ett bra flow, men det känns sällan som det avgör. Afasi har väldigt bra flow i alla fall.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.