mabande.. right on, då börjar vi om från ruta ett. Jag har inget emot dig, har inte haft det heller och kommer nog aldrig ha det heller. Gissar att vi båda misstolkat varandra (mycket möjligt att detta varit mer från mitt håll) och det har lett till nåt som inte var drygt tolkats som det osv. Men som sagt, finns inget ont blod från min sida. Du startade thugs for hugs, jag hakar på! :)- Eller så kan du be om lyssningstips för att få höra vilken skillnad det är jag pekar på. bring it on! :) har mest lyssnat på gyldene hits och den är ju helt ok måste jag retirera min åsikt till. Vad gäller det andra har jag som sagt hittat föga att fastna för, men tipsa gärna. - På vilket sätt? Ang finurligheten igen (fuck att jag inte kom på ett bättre ord, det låter ju asfult :) så menar jag hur han låter avslappnat chill samtidigt som han kommer på sköna sätt att uttrycka sig på. Lite som ett original som droppar sköna oneliners mellan varven. Behöver inte vara så teknisk i sig; ett exempel är i Gustaf Wasa/Bredäng "Härom dan stötte jag på Fille på stan, jag gav honom fem och en sån där hiphopkram". Det sköna blir det målande språket utan att det ska vara så krångligt. Enkelheten i kombination med igenkännande i situationer och det ovan nämnda målande språket är för mig en av hans huvudsakliga styrkor. Som i den där suparlåten på Petters "P", där det väl började komma igång för honom som rappare. - Då uppfattade du mig rätt: man behöver (och behövde) inte ett enormt skivbolag i ryggen för att göra kvalitetsmusik. Den musikaliska kvaliteten beror inte av pengarna som pumpas in i "projektet" utan av upphovspersonernas förmåga. Finns fattigt folk som aldrig satt sin fot i en studio som skapat musik med bättre kvalité än folk som kunnat hyra den studio / låtskrivare / producent de ville. Absolut är det så. Här vet jag inte vart vi skiljer riktigt i åsikt, är det att Schmidt tjänar pengar trots att du tycker att han inte är bra, i likhet med Markoolio? Du verkar ha fixerat dig (analt eller inte) på att få mig att framstå som mer tvångsmässig än jag är ;) Hahah ok poäng till dig :D- Om du läser igen så ser du att jag inte bara inriktar mig på hans bristfälliga texter, utan även ett dito flow och delivery. Japp, läste igen och det är väl just här och angående detta som det är upp till personlig smak iom att jag överlag diggar hans texter, flow och delivery.