shiiit en tråd om detta redan, allt folk har hört en en vers från en snippet, hold your horses.. detta börjar allt mer likna Hänt extra
hahaha alibiiii!!grooov
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lumax P22 ser inget fel med attityden här. dom rättar till det som kontrast sa på ett sätt som dom tyckte passade. du må pissa på hiphopsveriges attityd, men vi skiter på dig..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
_ALIBI_ jag skrev INGENTING om svengelska man.. det var "Fleppo2"
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
men att ni alltid tar allt så jävla seriöst, typiskt whoa.... "HEH HAN NÄMNER JU HANS NAMN!!! DISS ELLER??" håller förövrigt med min plutt mfs...
Jay:json is Fogo - burning hot!
ya hörd mä!
När ungefär kommer Jay:jsons platta ut ? Hört att den ska kallas "U-Turn" ioch det är det enda jag vett.
haha....skulle glacious vara bättre än Chords t ex? tillåt mig små le. Allt Chords nånsin släppt har vart bättre än glacious.
hahahahahahahaha
som nicke säger, killen har inte ens släppt något riktigt än å alla vet vem han e, alla vill sammarbeta med han osv...
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Shiiieeeet... många som har skrivit... svårt att komma ihåg vad alla har skrivit, men: *alla som stör sig på att jay-json P20 mixar språken... Vad fan gör det...? vill han utrycka sig på det sättet så är det väl upp till honom! Detta är Whoa folk i ett nötskal att sätta sig ner och störa sig på en sån simpel grej... *Tänker inte sitta här nu och slösa en massa tid på att säga att "Akem är bättre än han, men Glaciuz är bättre är honom osv. osv..." Tycker att samtliga av dessa namn som är iblandade är sjukt vassa rappare. Men jag tror sällan (aldrig?) en artist här i Sverige har skapat såna förväntningar som Glaciuz The ICY, och hans musik har gjort nu när det börjar närma sig... Har inte pratat med honom själv om hur hans planer ser ut nu. Men är detta ett mixtape som han släpper, så kan jag mkt. väl tänka mig att det album han så länge har arbetat med kommer albumet kommer att knäcka det mesta som kommit ut här i landet....! På tiden att denna man börjar röra om i grytan lite känns det som - och då visar var skåpet ska stå! Så BIG UP till Glaciuz The ICY.... Keep Up The Good Work!!... Till jay-json P20 : Ge alla headsen här inne som klagar på dig något att lyssna på... Visa dem vad du har att komma med på micen helt enkelt!....
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //
lumax P22 yo mayn, börja inte jiddra nu, detta e juh äkta, det ser juh alla, typ bara du som e negativ, inse vi e i framtiden å gbg står längsfram å glaciuz längsfram med resten av rotten gothen som e lika ivriga å få släppa å detta e bara ett mixtape. men din hjärna hinner la åxo med snart, å då står du där om ett halv år å skriker till hans verser :D Yo
om det är nåt som får en att skratta i den här tråden så måste det vara folk som skriver 80 % av sina meningar på engelska. dawg, shiat, homies...snackar ni så i vanliga fall? måste låta sjukt kul. det mesta som släpps på engelska som kommer från göteborg känns ju iofs som att dom försöker låta som amerikanska rappare...fast nu ska man väl inte vara så jävla negativ. en hel del av det som rotten gothen grabbarna släpper är ju helt ok. förstår inte hypen bara... fast folk tar allt så seriöst...allt verkar handla om diss hit och diss dit. varför är det så spännande att veta vem som tjaffsar med vem?
Sas det inte förut att det är sjukt patetiskt att dissa folk på mixtapes?
hahaha. så sant
don have it all upstairs but who the fuck cares 4-20 24-7 TRAINSPOTTERS.SE / RANDOMBASTARDS.COM
lumax P22 i rest my case... du kan inte ha lyssnat mycket på rap från gbg om du säger att det dom rappar på svengelska. vi alla e vi olika glöm inte av det, där du kommer ifrån e kanske äta banan till frukost normalt medans här kanske det e onorlamt. förstår du vad jag menar, respektera hur andra människor hur dom e så får vi en bättre värld, sluta hata :)
vi alla e vi olika glöm inte av det, där du kommer ifrån e kanske äta banan till frukost normalt medans här kanske det e onorlamt. förstår du vad jag menar, respektera hur andra människor hur dom e så får vi en bättre värld, sluta hata :)
svart eller vitt mörkt eller ljust nu eller då smart eller dum.. vad är det folk inte inser, det är bara släppa grejen...förr eller senare visar det sig hur allt ligger till... Sen att det blir löjliga inlägg är väl bara att acceptera, sånt har vi ju sett på Whoa sen dag ett.. Personligen ser jag hellre att ALLA såna här grejer löses med en audio istället så att folk får höra vad de inblandade går för.. Att skriva massa bull i en topic ger inget annat resultat än mer dumma inlägg.. Ta åt er ni som vill
..och?
lyssna på din egna attityd! du kör exakt samma stil till backa genom att kaxa med korrekt svenska istället. å var det inte du som sa att beef e töntigt i svergie? varför starat du beef med dom som skriver svengengelska då för? peace out 4 me 4 now, bee back later... peace nuccas Yo
TeKoNe P21 är det skumt att man tycker att det låter dumt när folk snor sitt sätt att snacka av en kultur som dom själva inte tillhör? alltså amerikanskt ghettoslang osv, eller alla göteborgsrappare kanske kommer direkt från Brooklyn...vad vet jag
"han skriver typ en text på ett år" hahahaha... no offence, men fan vilken pantad kommentar. hur vet du att det är så Nicke ? han har massa låtar klara...
förresten så är kompisprops det töntigaste som finns... s-I-n t.ex.... och en sak till: Glaciuz uttal? fånigt att klaga på det.. det har han nog nästintill bäst i sverige, tycker jag.
Nicke: jag har iaf hört endel han har släppt och det har ju vart ok, helt klart...men inget speciellt ändå. Chords är ju helt klart bättre då. Tyngre flow, fetare texter osv... men men man får ju se vad Glacious släpper nu..han är ju inte dålig eller ngt, det har iaf jag inte sagt. Jag har sett honom live och det var inget speciellt....sen vet jag inte om alla rappare vill samarbeta med honom men så kanske det är, förstår inte varför isåfall...
"respektera hur andra människor hur dom e så får vi en bättre värld, sluta hata :) " haha...passar bra i en topic om en vers där uttryck som "fuck kashal-tee....he´s just another casualty" yttras... menmen....all publicity is good publicity I guess...
Mitte ::: Inga kommersiella intressen. Inga intressen förutom konsten. "Idioter, min enda handlingsplan är: get the money, grab the bitch and run." ' Säger väl ganska mycket huh?
<a href="http://www.basementality.se/">www.basementality.se</a><br> THE BASEMENT MIXTAPE
haha ... ok säkert ... har inte sett ett enda vettigt argument i detta inlägg hittils .. inte mitt heller ...
<a href="http://www.basementality.se/">www.basementality.se</a><br> THE BASEMENT MIXTAPE
som vanligt spekulerar mitte som en tok. sluta låtsas känna alla jävla rappare i tron om att dom ska svika dig
eminem är inte min idol, men han är fortfarande en duktig mc. du spekulerar så mkt att jag sitter här och skäms för din skull. "asså jag vet att han inte skulle signa med ett bolag och tjäna pengar! han är ju äkta! jag vet hur han tänker! jag har ju läst massa intervjuer om/med honom!!!" <-- det är du i ett nötskal.
Om det skulle bli dissar hit och dit, tror jag nog att Glaciuz kunde inte säga något som skulle vara på samma nivå som Kashals punchlines.. Det finns ju inte bättre dissar än grymma punchlines och det är Kash den absoluta kungen av!
Everybody's talking and no one says a word
denna tråd är så typisk whoa....
mm för de två ovanstående är så häftiga och tycker att alla som hänger på whoa är töntiga... fast ändå hänger dom här själva... Nicke och hur lyckas du få det till att han tar flera månader på sig att skriva ihop kluriga punchlines då? slapp i skrivandet = skriver sällan. men det tar väl lika lång tid för honom att skriva en text som Glaciuz för det...
Kontrast P-1 din kommentar va oxå helt typisk whoa! du har fått allt om bakfoten o provicerar fram en massa tjafs. efter att ha läst en hel del av dina inlägg i whoa trodde jag att du inte va så här. hade visst fel...
Kontrast P-1 däremot har du lite rätt!! jag tycker många i whoa e bland annat töntar. gömmer sig bakom en skärm o leker tony montana.
tycker själv att kashal tee har tyngs texter av dom alla tre, dessutom min personliga favorit av dom. glaciuz har kanske lite sämre punchlines (jämfört med dom tre) men han har lätt skönast stil av dom!
Hangaround
2004-06-09 21:44
det skulle vara kul att få höra en kommentar från nån av dom inblandade.
ja orkar inte läsa allt som skrivits.. men att den där glaciouz ska va bättre än kashal och chords??? snälla.... killen kan inte ens uttala vissa ord rätt.. han borde stå framför en spegel och lära sig artikulera... sen kanske fundera på att börja dissa andra, som är mycket mer framstående, rappare... och hans texter är inte särskilt imponerande de heller... vilka är de egentligen som förespråkar honom??? förutom hans närmsta vänner som tydligen inte vet mkt om rap musik...
"I'm like you, I have no name"
mazze , då kanske du kan ge oss en lektion i rap musik?
http://www.medinaonline.se
hahaha ja sorry ja skrev fel... dissa mindre framstående rappare menade jag ju.... hahaha.. tackar för att du korrigerade misstaget :-p
"I'm like you, I have no name"
men seriöst.. här sitter personer o klagar på att nån valt att blanda in lite engelska ord i sitt inlägg.. det är ju skrattretande hur ni biter på allt som sticker ut. om det inte var nån som förstådde nått av jay-jsons inlägg så borde ni inte kunna kommentera "dissarna". för det krävs trots allt lite engelskakunskaper för att förstå vad som sas i låten.. sen kommer det vanliga tjatet om hiphopsverige hit o dit. framförallt lumax i detta fallet. om du inte gillar svensk hiphop och attityden i dig. så vore det smartaste kanske att undvika att klicka in dig i forumet. kanske t.om skita i att lyssna på det överhuvudtaget, tryck på lite prince i stereon;) sen när folk kommer in och säger att glaciuz är en mycket sämre rappare än dom han dissa, så gör ni bort er enormt när ni sedan hoppar på folk som tycker det motsatta o kallar det kompisprops. för när allt kommer till kritan så är det en SMAKSAK. det är inget ni som föredrar chords framför glaciuz kan ändra på. det blir EXAKT samma disskussion som när han snubben kom in o sa att slug,aesop rock och sage francis var skit. alltså ett lag mot det andra...
Kontrast P-1 kan säga att glaciuz kan droppa en text på vägen in till stan, allså ca 20 minuter, killen har skrivit hela shower typ 2 timmar innan dom börjar... så där får du veta att han e snabb. --- å sen det om svengengelska, hela whoa e uppbrygt på en engelsk grej, bara namnet på den sidan ni surfar in e från amrikanare, typ 50% av er som har klagat på utalet har ett engelskt nick. osv...
bigg upp dashundt! :)
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
se till å köp skivan nu när den släpps. även ricos, å alibis åxo. supporta
Rotten Gothen 2013
Det sötriga e när folk nu sk vara experter och låtsas som om dom e viktiga i tråden.. lol.. Glaciuz e grym som fan, Chords e grym som fan, Akem e grym som fan och Kash e ...gissa.. grym som fan. blir förmodligen inga dissar tillbaka, men kan det få folk att ta sina sega rövar ut från H T M L och in till S K I V B U T I K E N så dissa!
Känns som att det är mycket spekulationer och så vidare. Det var väl inga farliga dissar och dessutom så lär väl hela låten ge förklaringen till varför de dyker upp. Kan dock säga att Glaciuz vers på nån MP3:a som låg på SvU för ett tag sen är bland det absolut bästa jag hört inom rap på år och dag (vad tusan hette låten?). Ang. folks blandande av svenska och engelska så känns det som "att bLAnDa bOKsTävEr i klockren fjortis-stil" för att citera från en helt annan plats på communityt ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
försten när släpper Glaciuz skivan? ska bli riktigt kul att höra den. vem bryr sig om vem han dissa han gjorde det säkert bara på skoj.
fan så poppis det har blivit att säga att något är så whoa ...
har just läst igenom varje inlägg och har fan inte blivit mycket smartare för det...ska se vad jag kommer ihåg jag tänkte när jag läste igenom skiten: (i princip det enda jag hört med glaciuz e dessa snippets, låten på ordkrig och den med DSB.) blir så jävla trött på att folk orkar tjata om vem som e bäst utav den och den hela tiden...fattar ni inte att det bara e ERA åsikter och att det e i stort sett omöjligt att övertala andra om att den du tycker e bättre verkligen e bäst? sen så e det ju en annan sak att säga typ: "men du, lyssna på denna låten, vers 2, den e ju fan tung!" ja ni fattar... angående det som stod om att folk blandar engelska så har jag inget emot det, jag bara uppfattar det som mindre seriöst. förmodligen för att det e svenska man e van vid på whoa (svenska versionen). jag känner inte att folket som gör det e mindre smart än mig, men bara får en vibb av oseriöshet pga det. och sen det här med hur lång tid glaciuz skriver en låt jämnfört med kashal-tee e onödigt att diskutera. har själv skrivit med polare till samma beat och en annan gör det snabbare än mig varje jävla gång. men mina rim blir så jävla mycket tightare. ofta så ju längre tid man tar ju bättre blir det, men inte alltid. så sluta tjata om vem som kan skriva fortast. bäst vinner, inte snabbast. glaciuz uttal tyckte jag inte va dåligt på något sett. förstod allt han sa. bara lite konstiga R som ni alla vet, men det betyder inte att jag inte gillade det... men fattar inte riktigt om han pratar så eller om han bara lägger till lite extra mc-effekter. någon som vet? om han inte gör det bör han inte göra det i mer än ett par låtar tycker jag. kan nog bli ganska tjatigt. till slut vill jag bara SPEKULERA över "dissarna." ofta händer detta i samband med att folk släpper sitt första släpp eller när han/hon verkligen lägger ner svett å tårar för att få respekt/bli känd. säger inte att det e bra eller dåligt, spekulerar bara att detta kan va en anledning (många gör ju trots allt så inom amerikansk hiphop). sen så kanske inte dissarna e så alvarliga. jag lyssnade ett par gånger på snippetsen och insåg att alla 3 som han dissade var lätta att rimma på, titta bara: damn bored / at chords kashal-tee / battle me / casualty akem / ask him kanske bara använde dom som enkla rim samtidigt som han provocerade (och skapar hype som tex denna tråd?) och jag säger som någon annan sa: disslåtar resulterar ofta i många tighta tracks. tycker garden around the mansion e det bästa som släppts inom svensk hiphop. rimmen e sjukt genomtänkta, flowet e enormt och beatsen heta! han har både budskapslåtar, battle låtar och storytelling låtar. och varenda låt e bra. lyckas glaciuz med att övertala mig att han e lika bra som chords så kommer jag absolut gå köpa allt han släpper.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
glömde skriva att jag tycker det e konstigt ifall det e så att det e disslåtar och inte bara ett knep för att få uppmärksamhet på glaciuz sida att han inte loggar in på whoa och skriver vad det e som gäller så folk slutar spekulera. för han har förmodligen läst denna tråd och om inte så har han garanterat hört från hans kompisar att det e mycket snack om han nu på svenska hiphopares hemsida.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Sluta bråka. Dissarna är självklart inte seriösa, och vem bryr sig om Glashuset är bättre eller sämre än Kash, Chords och Akem. Jag vet vad jag tycker, och jag tänker inte ens säga nåt. Mabande: Ähum, det där med FjOrTiS bOk StÄvEjJnAh har jag redan påpekat. Du, om någon, borde väl veta att man ska läsa tråden innan man postar;) 10-4, over.