I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[YouTube] Vet Du hur man framställer Gelatin? *känsliga tittare varnas*

Övrigt - Webbsidor

2009-08-18 20:20
fiken F20, låter som du har grönsakssjukan!

2009-08-18 20:38
k0kos

Men nu när vi människor är högst upp på näringskedjan och inte behöver döda i onödan så är grönsakssjukan kanske inte så hemskt farlig för våran överlevnad längre? (Den kanske tillochmed är moraliskt försvarbar att sprida?)

Bara erkänn att du tycker kött är gott och att du inte bryr dig om djurs liv (vilken är okej, det är ett personligt val).
Undvik gärna att hoppa på folk för deras matvanor så länge de inte hoppar på dig.
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro

2009-08-18 21:13
Poker_face
Jag sa ingenting om sättet att ta vara på dem, mer än att det är äckligt och på något vis bekräftar människans i min mening oacceptabla syn på djur. Ok det sa jag inte, men nu sa jag det.
Det jag tycker är sjukt är att det över huvud taget finns ett överskott på döda djur inom köttindustrin. Och att de hinner "självdö" med tanke på hur kort deras livslängd oftast är, om de är menade att bli mat. Sen är jag faktiskt inte speciellt insatt i "mala-hela-döda-djur-i-gigantisk-köttkvarn"-ämnet så, ja.

Intresse är det inget fel på, tvärt om är det väl positivt att människor vill veta vart deras mat kommer ifrån. Men jag har inte sett speciellt många av den typen i den här tråden. Mer "haha fan vad soft"-typen.

Och no need att vara så spydig, hörru.

k0kos
Det kanske jag har. Har du?
Vart ville du komma med det?
Nån som förstår vad jag menar nu med detta ständiga och onödiga provocerande?

The_Genius
*Hålla med*

Vad är det här, någon form av slogan?

2009-08-18 21:17
Nej, Jag tycker man ska vara glad för all mat som serveras, nu är jag inte fattig och kan köpa kött och grönsaker om jag vill. Bortskämda ungar som har sett en GORE video då något djur slaktas som sedan har lett till ångest och den ända lösningen ni hittade var att helt enkelt sluta äta kött, varför... Kött är proteiner och proteiner behöver vi för att bygga upp muskler och det är även nödvändigt för annat i våran kropp, men ni ägnar nog mestadels av eran fritid framför datorn. Ni får gärna hoppa på mina köttvanor, ni har säkert jättemånga argument för att hela mänskligheten ska äta era små grönsaker!

Tycker att alla vegetarianer kan se en video då något djur dödar en människa, då kanske ni lär er att det är vår natur! Det vet ni själv, skulle eran sista utväg vara att äta ett djur, så skulle ni nog förmodligen göra det. Skulle ni inte det, så tycker jag synd om er och ber er att söka upp en psykolog för eran vridna världsbild!

2009-08-18 21:21
Nej, jag var inte seriös med något jag skrev!

2009-08-18 21:36
Varför skrev du det då?

2009-08-18 21:43
Skulle gjort som fyratreett_ och inte kolla på denna pga min kärlek till godis, för nu är våran kärlek krossad i några timmar åtminstonde tills illamåendet har försvunnit. Men som alla andra säger djuren är döda så va fan är det som är brutalt? Och den som inte visste att det gick till så här är efterbliven. Bara det är gott och ofarligt att äta så äter jag!
KÖTT FI FAN
www.Myspace.com/theandena

2009-08-18 21:51
fiken F20
Sorry, inte alls meningen att låta spydig.
Tycker själv att det ser ganska brutalt ut, men samtidigt det mest effektiva sättet.
Ville bara höra hur du tyckte att det skulle kunna göras bättre :-)
^ Smart sagt.

2009-08-18 21:54
Och då menar jag brutalt som i att en fet ko blir köttfärs på ett par sekunder, och inte i att stackars döda ko måste ju lida hur mycket som helst.
^ Smart sagt.

2009-08-18 22:00
Länka den med levande ultimate action
 Some say they expect Illuminati take my body to sleep

2009-08-18 22:19
Länka den med levande ultimate action

WORD! LÄNKA!

LÄNKA!!

LÄNKA!!!

LÄNKA!!!!

LÄNKA!!!!!!

KOM IGEN! LÄNKA DÅ
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-18 22:20
Poker_face

Nej lider gör den ju i alla fall inte. Det jag provocerades mest av var folks reaktioner.
Och ja, det jag skrev i tidigare inlägg.

Jag fick lust att skriva något jätteonödigt men ack så sant om hur det skulle kunnas göra bättre men då hade nog alla militanta snorungar här inne kissat ner sig av besannade fördomar...

Så another time another place!

2009-08-19 00:08
min uppfattning är den att köttätare blir provocerade av oss vegos enbart med anledning av att de själv skäms för att de inte har stake nog till att ta steget och bli det själva. =)

kanske inte riktigt hela min saning, men jag tror det ligger något i det iaf.

och som kommentar till något jag läste tidigare i tråden om att det var naturligt för människor att vara köttätare.. varför använder vi då vapen vid jakt?

2009-08-19 00:23
s-mic P27
Inte klaga nu, då det säkerligen går mer smärtfritt till om djuret får en kula i huvudet än om vi människor grupperade oss och sparkade ihjäl en kalv :-)

Och för det andra så skäms jag inte ett dugg över att jag äter kött, och ser verkligen ingen anledning till det heller...
^ Smart sagt.

2009-08-19 01:09
Bah! Jag tänker då inte sluta äta kött i protest mot köttindustrin.. visst kan man tycka att det är omoraliskt och sjukt hur djur behandlas på vissa ställen, det kan jag faktiskt hålla med om. Men som dom säger i hitta nemo its a fish eating fish world , den starkaste överlever och det står jag för!

Menar om ex tigrar hade haft en mer utvecklad hjärna än vi människor plus att dem dominerade denna planet så tror jag att dem skulle nog göra något liknande med oss människor.!

way of nature!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2009-08-19 01:20
och som kommentar till något jag läste tidigare i tråden om att det var naturligt för människor att vara köttätare.. varför använder vi då vapen vid jakt?

Varför använder vi skördetröskor? Bra där.
Walking the street of dreams

2009-08-19 01:34
Naizo

kanske för att vi inte bara kan leva på kött???

Bra där
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2009-08-19 03:30
This is Hip Hop haha
It's Unique! It's Me!

2009-08-19 03:54
kanske för att vi inte bara kan leva på kött???

Ehm.. Det jag menade var att du använde faktumet att vi använder vapen när vi jagar som ett argument mot att vi är skapta för att äta kött. Hur tänkte du då egentligen?

2009-08-19 10:00
Manel

Bah! Jag tänker då inte sluta äta kött i protest mot köttindustrin.. visst kan man tycka att det är omoraliskt och sjukt hur djur behandlas på vissa ställen, det kan jag faktiskt hålla med om. Men som dom säger i hitta nemo its a fish eating fish world , den starkaste överlever och det står jag för!

Menar om ex tigrar hade haft en mer utvecklad hjärna än vi människor plus att dem dominerade denna planet så tror jag att dem skulle nog göra något liknande med oss människor.!

way of nature!

Jo visst är det så "starkast överlever", men tycker inte du att när man har ett sådant övertag också bör förvalta det med ansvar och respekt för de individer man är överlägsen? Med makt kommer ansvar, liksom.
Så som det ser ut idag så finns det ingenting av varken det ena eller det andra.

Och sluta äta kött behöver du verkligen inte göra, det är ingen som har bett dig om. Var och ens eget val. Däremot om du nu tycker att (som du faktiskt skriver att du gör) det går till omoraliskt och att det är fel hur djuren behandlas, så kan du ju göra aktiva val på andra sätt nästa gång du handlar mat.

Sen känns det kanske lite irrelevant huruvida tigrarna hade gjort likadant eller inte om de var i vår sits... De kanske hade varit världens gosigaste snällaste tigrar, typ som, han i Nalle Puh. Bara studsat runt på svansen hela dagarna och kramat alla oss människor.
För att vara seriös, det kan du eller jag omöjligt veta.

Något vi vet däremot är att alla andra djur på denna planeten bara äter det dom behöver, medan vi människor äter och producerar så fruktansvärt mycket mer mat än vi behöver, åtminstone vi i västlandet. Men det är en annan sak..

2009-08-19 13:23
Gelatin det står ju i video beskrivningen
Animal crusher used in rendering plants
Shut that mes!

2009-08-19 14:10
Fyfan..

2009-08-19 14:46
Dågge

Animal crusher used in rendering plants

Hur får du det till gelatin?

2009-08-19 14:59
"Åhhh vad jag är sugen på lite gelatin godis nu"

2009-08-19 16:31
skitsamma hur det görs? de e väl fortfarande lika gott?

2009-08-19 19:18
Precis det jag menade, detta har ju inget med gelatin att göra.
Shut that mes!

2009-08-19 20:03
Ni vegetarianer är allt för tjatiga, håll era udda matvanor för er själv, och JA nu är jag seriös!

2009-08-19 21:03
Det här är inte hur gelatin framställs!!
Det här är självdöda/sjuka avlivade djur som mals ner för att sen brännas inget annat!
gelatin framställs av FRISKA djur, av bikött produkter. PUNKT
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2009-08-19 22:19
these are animals that have died naturally or from disease on farms, etc. they are not used for food. what they are actually doing is breaking down the animal (rendering) to raw materials- they use the blood, bones, and other dried flesh pieces for feeds (ex. for chickens) and the oils extracted will be uses as grease for machinery. rendering is what happens to dead farm animals- its just an unglorified part of? the farming process. (dirty jobs did a show on it, look that up!)

these are animals that have died naturally or from disease on farms, etc. they are not used for food. what they are actually doing is breaking down the animal (rendering) to raw materials- they use the blood, bones, and other dried flesh pieces for feeds (ex. for chickens) and the oils extracted will be uses as grease for machinery. rendering is what happens to dead farm animals- its just an unglorified part of? the farming process. (dirty jobs did a show on it, look that up!)

!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-20 00:25
det som gjorde det lite smått läskigt var maskinens malande ljud.. annars kan jag tänka mig att slänga ner alla som röstar på alliansen i det där hålet
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-08-20 11:44
Denna verkar vara ännu farligare
Shut that mes!

2009-08-20 17:24
Hehe, fett ju! :D
BA mosa sönder allt som las i där!
Mäktig maskin-

Tänk på hur fan dom gör korv? vad innehåller korv?`fan, ja kommer äta geléhallon/nappar/korv iaf, det smakar lika gott för det!

och jag är 10000% att djuren är döda!

Nu kör vi s35!! videoblogg, http://viEknas.blogspot.com
Moderator

2009-08-20 19:32
haha fan va kul om man fick kasta ner vad man vile i den där jävla maskinen :D
//TW

2009-08-20 20:42
fiken:

Att du orkar. Du kommer knappast övertyga de här fjuniga moppemustascherna till nättroll om någonting, de är bara ute efter reaktioner i brist på vettigare sysselsättning.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2009-08-21 09:08
och vad säger att det där är en gelatin maskin? Bara en maskin som mosar döda djur.

Fucking poff!

2009-08-21 11:48
Refused
Jag insåg det. Sån var ju jag också när jag var tretton liksom.
Man får hoppas dom hittar vettigare sysselsättningar en dag.

2009-08-22 17:38
"Gelatin, geleringsmedel som utvinns ur kollagen vilket är det huvudsakliga proteinet hos däggdjur. Kemiskt består gelatin typiskt av 90% protein och cirka 10% vatten och endast spår av salter."

"Det vanligaste förekommande gelatinet ... är tillverkat av svinsvål, men även gelatin av nöt är vanligt förekommande. Råvaran härstammar från slaktbiprodukter från djur som vid veterinärkontroll godkänts som människoföda. Proteinet ... utvinns från råvarorna genom hydrolys, dvs. det extraheras i varmt vatten. Det proteinhaltiga vattnet går därefter igenom ... rening, avsaltning, förtjockning, sterilisering, och torkning. "

Detta är vad jag hittade.. Tror kanske att att video maybe var djur som man kanske inte fått begrava och måste ta reda på.. sedan bränna skiten. men vi kommer nog ladrig få reda på sanningen om mat alls nu för tiden. V får helt enkelt sluta bry oss om vad det är i. om man inte har för avsikt att flytta ut i skogen och leva på bär...

2009-09-16 02:55
Hade ni skrattat lika mycket om det var en av er egen art som maldes ner?

? Är du då en av följande arter; lamm, gris, ko eller häst?
Jag menar om du nu reagerar så starkt?
http://www.myspace.com/splitkeysbeats

2009-09-16 09:46
såg ganska nasty ut men ja slutar inte käka godis lr nått annat shit med gelatin i bara för det.

2009-09-16 13:34
orkade inte läsa allt men de e kanske någon mer som påpekat att som håller på att ta bort gelatin o ersätta det med ett slags gelatin som e gjort av alger istället. så när man köper något som innehåller gelatin, kolla vart ifrån de kommer....

2009-09-16 15:26
Känns som om det också är nödvändigt att än en gång påpeka att den där videon inte har någonting med gelatinframställning att göra.

2009-09-16 22:11
FY FAAn va äckligt. det där var riktigt jävla skabbigt.. Ljudet när man hör hur benen bara knakar och knakar och knakar..

2009-09-17 20:20
Hästen var bra envis tycker jag
Damn right I'm an asshole, you pussies ain't even half this tight //Qwel