I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hat mot brats/överklass människor

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-05-31 23:04
Jag hatar inte alls brats. Alla jag träffat har vart sjukt trevliga.
Ändå "hör jag inte dit".. Jag har inte ett enda märkesplagg,
och jag har inte varit minsta lilla privilegiad i uppväxten.
Jag tror det har mycket med att göra hur DU bemöter DOM.
Och det verkar som att dom flesta av er som hatar bemöter dom allt annat än bra?

Som du, Jan-T, du hoppar på någon bara för att han fått hjälp av sin pappa i form av erfarenhet.
Det är antagligen grejer han skulle lärt sig ändå så småningom, genom skola och egna erfarenheter. Eller så skulle han ha sökt upp någon annan med erfarenhet, och fått hjälp.

Sluta hata !
formpressad kungspudel. En liten sylta min fru brukar laga till, den gamla haggan

2007-06-01 00:03

shego

Hur vart mina inlägg hat?
Tyckte rätt klart att jag utryckte mitt icke hat och att jag försöker att inte dömma människor som jag inte känner eller träffat. sen kanske jag har träffat och sett fel grupp utav de rika unga människorna.

Snarare frågasatte jag hans framgång! om det inte hade något med hans far/uppväxt att göra.

Att tro att alla människor har samma förutsättningar är bara blåögt. Sen säger jag inte att förutsättningarna bara har med ekonomin att göra innan ni lynchar mig!

Läs om det jag skrev shego...

witty unpredictible talent and natural gang

2007-06-01 03:10
Jan-T
Kanske inte hat, men ogillande.
Jag har heller inte påstått att alla har samma förutsättningar, eller?
Jag menar bara att han hade kunnat få samma råd av någon annan, om han pappa INTE varit en framgångsrik, ja vad han nu är.
Folk man kan få den sortens råd av finns det gott om, och jag tvivlar inte på att många av dom också skulle ge råd om man bad dom.
formpressad kungspudel. En liten sylta min fru brukar laga till, den gamla haggan

2007-06-01 18:04
shego
Råkade trycka bort det jag skrivit, men för att sammanfatta!

Tror att det är stor skillnad på att ha råd och stöd från en förälder tillskillnad från en annan utomstående ex en lärare!

Men hans prestation är säkert beundrans värd, dock kan jag inte säga att han tänker så långt när han säger alla kan bli rika, jo visst kan alla de men alla lyckas inte.

2007-06-02 04:42
Svaga männskor har alltid varit rädda för starka människor och då menar jag både mentalt och fysiskt. 

många här inne borde ta och uppdatera sitt perspektiv på pengar ni är allt för kopplade till att ett liv utan pengar inte är värt mycket. Ni borde ha något liknade "Pengar är inte mer värdt än skit! det finnas massor av det" 

jag tycker att det är kul att spruta skumpa, ja sprutade ett antal flaskor efter varandra, tycker det är lika kul som att öppna en cola light och lägga i en mentos, ni borde test,  

-----------------------

En fråga

tycker du att folk med pengar inte ska få spendera dom så som dom finner bäst och då menar ja till exempel spruta skumpa? 

om nej!

Tycker du att jag ska få bestämma över va du ska handla för dina pengar? 

Om nej! 

Bra du har just lärt dig något om frihet! grattis 

---------------------------------------

Jag tror på att alla kan om dom vill! Det ja menar med det är 
Varje Indevid setter sina egna gränser med "jag tror att  jag inte klara av det"

exempel "Jag hoppade av plugget nu har ja inga betyg ja kommer aldrig att få ett jobb för jag har inga betyg. och om jag har den makalösa turen att jag får ett industri jobb Gud vad glad jag blir då!"

^^^ Det här mina vänner er en riktigt "Jag är fast i mitt eget huvud och jag kan inte göra något åt det!"

Om du känner igen dig i exemplet ovan, Då är fråga anser inte du att du är värd massor av pengar, kärlek, lycka, framgång och sist men inte minns Tillfredställande? 

Om svart är JA

varför i helvet börjar du inte plugga upp dina betyg Skaffar dig en högra utbildning och får ett bättre jobb? HUR hårt är du berädd att gå får att nå dina mål, Är den människa Som är berädd att gå igenom smärta för att nå dit du vill?  om inte kommer du aldrig att få det du vill i livet, VAD ÄR DU VÄRD I DINA EGNA ÖGON

Om Du tror att kan göra allt då kan du det också, som sakt du vet att kan! allt handlar om mindset !

Läs

think and grow rich av Napoleon Hill

Om du vill bli rik och då menar jag rik du måste du förstå att du ska inte jobba för pengar utan pengar ska jobba för dig, 

Slut för mig 

™™™™™

2007-06-02 12:41
För mig handlar det om klass. Mitt klasshat kommer alltid sitta i så länge jag vet att de mervärde som min klass producerar inte tillfaller dom. Att brats sedan skryter om pengar som de stulit genom kapitalinvesteringar är inte bara dumt, om sanningen ska fram så äcklar det mig. Privat egendom är stöld, så länge den endast tillfaller en elit som lever som parasiter. Därför ser jag borgarklassen som skit, och skit ska skit ha.
...

2007-06-02 14:01
För mig handlar det om klass. Mitt klasshat kommer alltid sitta i så länge jag vet att de mervärde som min klass producerar inte tillfaller dom. Att brats sedan skryter om pengar som de stulit genom kapitalinvesteringar är inte bara dumt, om sanningen ska fram så äcklar det mig. Privat egendom är stöld, så länge den endast tillfaller en elit som lever som parasiter. Därför ser jag borgarklassen som skit, och skit ska skit ha.

Word.
Kan tänkas, men det behöver inte nödvändigtvis vara så

2007-06-02 15:24
många patetiska människor finns det...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-02 23:01
Orchidee, Helt klart fint skrivet men det saknade ju helt klart den viktiga poängen att vi inte KAN ha ett samhälle där alla har "bra" jobb. Alla yrkesgrupper ÄR viktiga för att samhällsapparaten av idag ska fungera. Jävligt naivt att tro att alla ska kunna plugga upp sig och tjäna bra pengar när alla behövda yrkesgrupper faktiskt inte tjänar mycket pengar.

Nog med hat mot den amerikanska drömmen.

Och så till frågan, gott folk:
Sålänge jag blir tvungen att sälja min tid, min kropp och min själ till en arbetsgivare som drar in pengar på MITT slit och bara ger mig en bråkdel av vad mitt slit är värt, så kommer jag fortsätta att hata den hjärtlösa jäveln.

För att få till ett fint avslut så citerar jag barabajare:
Skit ska skit ha.
 Rädda DITT privatliv..
http://www.stoppa-storebror.se/

2007-06-02 23:15
Jag missade förresten min andra poäng gällande orchidees inlägg: Sen när fan blev pengar synonymt med kärlek och lycka?

Rädda DITT privatliv..

2007-06-02 23:37

Tycker du arbetsgivaren borde dela lika med alla anställda?

Tick Tack är inte moroten Orange.

>.<

2007-06-02 23:38
Jag tycker nog snarare att arbetarna ska vara arbetsgivaren.
 Rädda DITT privatliv..

2007-06-03 03:01
Patetiska lata panka svin är ni som beskyller kapitalindrivare för stöld.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-06-04 17:45
Hat är ett väldigt starkt ord. Men jag tycker det känns väldigt ytligt att lägga ner så mkt tid och pengar på att skaffa sig de dyraste och finaste kläderna. Jag föraktar deras sätt att leva på nåt sätt. Det känns som en sån ytlig syn på livet. Men man måste komma i håg att det också är mkt fördomar. Om jag ser en slemmig kille med backslick och rosa lacoste tröja så kollar jag defintivt på honom med avsmak. men han kanske är världens snällaste kille. Men det får jag antagligen aldrig reda på. 

2007-06-04 21:19
Zoo man

vafan snackar du om?
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2007-06-05 21:00
tycker det är helt ok att hata eller se ner på folk.
jag hatar knarkare, slödder som sitter på gatan och tigger.
framför allt knarkare. spelar ingen roll om det är ex flickvänner som snortar amfetamin för lite kuk eller om det är rika på stureplan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-06 03:17
freestylefilosofi P0

Jag förtydligar 

Frågan var om man själv anser sig värd dom sakerna jag ställde upp, Och om man ansåg sig vara värdig, 

Många vill ha, men inte lika många är redo att kämpa för det. att ta risker osv... Man måste vara berädd att satsa för att tjäna!, 

Alla kan inte få allt det är sant, men alla har chansen att få det om som satsar, just därför att det så få som verkligen satsar, 

“The last three or four reps is what makes the muscle grow. This area of pain divides the champion from someone else who is not a champion. That's what most people lack, having the guts to go on and just say they'll go through the pain no matter what happens.”

™™™™™

2007-06-06 23:49

Mitt hat till brats...Kommer från att jag gick i en klass med endast rikemans barn nästan jag hade två polare i min klass som levde ungefär som jag(fick jobba där hemma för att få cash till en pizza lr nåt)...Men skit samma men med tanke på hur det lätt när vi kom till skolan o på raster o sånt Typ så här " Eyy kolla han har köpt ett par skor för 300:- Fan va fattigt mina kostade 1500:-" Typ så o liknande om kläder o allt sånt därifrån kommer mitt hat mot Brats/rikemansbarn PEACE,,Nu ska jag nita en snobb o plocka plånboken från den jävlen;) Ta de lungt Peace

Babylon ska falla o jag vill de ska falla nu

2007-06-07 11:12
saken är ju inte att de har pengar.. det är ju deras beteende. Bratt på engelska betyder skitunge.

Att du är rik gör dig inte till bratt

2007-06-07 11:13
sen kan ni gärna stryka ett "t" ur min stavning av brat(t)

2007-06-14 12:01
Överklassen är en cancersvulst på samhället, de producerar inte utan lever endast på arbetarnas arbete. Vi kommer alltid att hata dem, klassamhället är dömt att misslyckas. det är med all rätt vi hatar då vi som sliter ut våra kroppar tvingas köpa seckond hand kläder till våra ungar medan dom skickar sina ungar till lundberg. läs en bra blogg om klasshat
substitut.blogg.se

2007-06-16 01:51
När folk påstår att dom hatar brats stämmer det aldrig.. det har blivit som en tränd att hata dessa människor, självklart finns det brats som är idioter och ser ner på människor  på grund av deras ekonomi.. men inte fan är alla sådär utan de flesta är schyssta, jag tycker att man dömer dom utan att ha några grunder i hatet, folk genarileserar ofta och hatar brats på grund av någon idiot brats som gick på samma skola och lekte tuff, ofta när man går i stan med sina vänner och ser en grupp brats säger nästan allihoppa jävla idiot brats som tror att dom är något på grund ut av deras pengar, men inte fan känner någon av dom som säger det en enda av dom där bratsen utan man säger det bara för att man tror att man vet hur alla brats tycker och tänker, sen kan ju komma till hur ordet brat kan defineras, själv ser jag det som ett ord för folk som är rikare än andra och lever på pappas pengar, sen om dom är idioter eller inte är en annan sak..

jag tycker att hat är underskattat folk vet riktigt inte hur starkt ordet hat är, man kan inte hata folk på stan på grund utav hans s.i tröjja och evisu jeans liksom!!

2007-06-16 03:27
Tror inte folk hatar dem så jätte mycket för deras tillgång på pengar, utan för att de flesta, dock inte alla, har en för jävlig attityd mot folk som inte är lika rika som dem.
För att det är ute med forumsignaturer.

2007-06-16 17:00
Gud, folk ser inte ned på folk för att de har bättre ekonomi än de själva. VI hatar dem för att de alltid profiterat på vårt och våra föräldrars arbete.

2007-06-18 14:22
I gamla stan i fredags natt blev jag vittne till att en brat spottade på två hemlösa ungdomars pengar och skrattade. Min polare som precis fixat eget boende fuckade ur och kastade handväskan. Det var en väldigt påtaglig vänster-högerkonflikt över behandlingen av de svagaste i samhället. Och en väldigt sorglig illustration av överklassens hjärtlöshet.

Med en borgerlig majoritet känns det som att samhällets svaga står utan stöd då de med blåa åsikter plötsligt står på statligt sanktionerad grund. Är det plötsligt okej att spotta på hemlösa? Kanske låter långsökt men är det inte redan det man gör på arbetslösa och långtidssjukskrivna? Man kan inte tro att åtgärder som genomförs på  nationell nivå inte kommer att få genomslag på medborgarens inställning till sådant som hemlösas rätt till integritet och respekt.

It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se

2007-06-18 14:38
Jag känner hat mest för att de som har pengar är ofta inte skygga med att visa det, i sitt beteende elelr i sin klädsel. Let them burn i say!
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2007-06-18 15:15
reina

Det är inte långsökt, är precis så det är!
Konstigt man "hatar" bratsen?
Man vet ju vad fan dom röstat på.

kärleken borde vara okränkbar

2007-06-21 09:39
Word2yaMova P22

Jag är avundsjuk på pengarna men jag HATAR attityden.
Kör runt i din porsche eller gå i lacoste och dg kläder, det skiter jag fullständigt i så länge du inte kollar snett på mig när du gör det. Idiot.

2007-07-05 23:41
Bara för att jag är jag och inte är överklass så retar dem min klädstil och säger att min skor är köpa på överskottsbolaget.
Att trycka ner alla brats är nog fel.. men men ändå det finns "brats" som är okej också.

2007-07-06 14:37
Men varför bry sig om "brats" om man inte gillar dom. Jag skiter mest i vilket. Dom har mycket pengar whoa! Dom behöver nån sorts av bekräftelse, i med att dom blev tvingade att utföra sexuella tjänster på sin fabror ute på havet i pappas yacht i tolv års ålder.

Aja, det man fattas kan man tydligen fylla igen med mycket pengar.

Usch, obehagliga människor dom dära "bratsen"
We must all go through a rite of passage, and it must be physical, it must be painful, and it must leave a mark.

- Captain Howdy

2007-07-06 14:50
Kan man inte hata, kan man inte älska. Hata brats, älska fotboll. Enkel matematik!
På G som i Göteborg men ändå inte.

2007-07-06 15:29
"En rik man är bara en fattig man med pengar"! - Dassboken!

2007-07-06 18:33
Brats är borgare.
www.google.se

2007-07-07 00:43
Dom rika sliskiga backslick-bratsen fyller ingen större funktion i samhället.. så varför inte hata dom ?

2007-07-07 10:14
Orkar inte läsa så mycket, men jag skulle nog också glassa lite om jag hade en ekonomi som tillät det. Vem vill inte vara rik?

Jag hatar inte brats, jag hatar wannabe-brats.

2007-07-08 12:25
va e d folk inte fattar?
brat är inte bara lika med summa på banken.

brat handlar om uppförande.
jag läste någon artikel för längesen som ja tyckte stämde in bra.

en brat är en person som talar rätt, håller besticken rätt och uppför sig korrekt bland folk.
nått i den stilen.

så ordet brat handlar inte om pengar utan om beteende.

men visst folk med mkt pengar är väl dom som uppför sig så här...

vi är överallt!

2007-07-08 16:06

Hata inte bratsen - vf bara inte råna dom
hahahaha

2007-07-08 19:38
jao bratts, bättre än alla andra, för d är korrekta? haha va fan är korrekt? s'ck my c'ck..haha there' aint shit like that.
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-07-09 13:02
Jag hatar deras skryt, de ska alltid säga märken och skit.
Göteborg

2007-07-10 09:58

bratsen är ofta de nyrika, liksom lite vulgärt visar upp sig.

att vara överklass är en annan sak, långt ifrån alla dem är brats
Femme fatale

2007-07-10 10:02

personligen har jag absolut inget emot att folk har det bättre ställt. däremot gillar jag inte den stekiga stilen vissa rika vill köra på.
vem som helst kan bete sig stekigt, men inte vem som helst är överklass. dvs stekigheten är mer som en subkultur bland rika människor.

Jag växte upp i danderyd och man kan absolut finna väldigt olika sätt att visa sin rikedom på. De som hade varit förmögna länge osv var mer diskreta. Mammorna hade tunna linneklänningar och väldigt enkel men stilig stil utåt. sen finns det naturligt vis Ivana Trump-typerna med tunga guldsmycken osv..lite mer Riviera-glam

beror helt på. När jag var liten och växte upp där kände jag aldrig av något skryt, någonsin. det var mer ett fenomen som började dyka upp i gymansiet. takco hc lov så bytte jag kommun vid den tidpunkten :)
Femme fatale

2007-07-10 10:08

hahahha vilket jävla skämt, tror ni inte överklassen arbetar? det är VÄLDIGT FÅ som inte arbetar eller har ett glidigt jobb.
FATTAR inte vissa människor härinne att man inte endast kan bli rik genom en titel, utan att det finns folk som jobbar sig från scratch till rikedom?

ni vet tydligen ingenting om at ha det gott ställt, så otroligt trångsynt och tro att alla rika har blivit det genom arv elelr pappa. kom igen.
Femme fatale

2007-07-10 16:57
RIK, Bratt då är man RIK, och inte bara lite rik, utan rik o har CASH enough att inte behöva slita längre.. ? you get it?
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-07-10 23:43
konstant provokation från bratsens sida my ass! med erat resonemang så är ju de största bratsen av alla nutidens hiphop-stjärnor aka bling bling maffian. är det inte så att hiphopfolket vet om det här, men förtränger det (man kan ju inte hata sina egna) och istället ger sig på folk med lite smalare kläder. är det mer okej för en underdog att skryta över sina pengar än en kille som blivit matad med silversked sen barnsben, vad är skillnaden egentligen? fortfarande skryt ju! jay-z skulle ju kunna rädda en afrikansk by (om inte flera) men han väljer istället att lägga sina pengar på bilar och hus (typ...) och sen skryta över alla sina tillgångar i låtar och videos. shit jag tycker att "bling bling maffian" provocerar way mycket mer än vad bratsen gör. för vad för bratsen egentligen? dom festar och har kul på stureplan, hur oskyldigt som helst egentligen.

2007-07-11 23:59
musica: Nejdå inte alls. Bratsen är uppvuxna med pengar, medan rapparna har tjänat sina pengar, det är enorm skillnad. De flesta brukar hävda att det finaste är att ha jobbat till sig pengarna, jag själv tycker att ärvda pengar är absolut finast! Finns lixom inget som slår gamla pengar.

2007-07-12 04:22
jag förstår ingenting av vad du nyss skrev. känns som att du motsäger dig själv, men vad vet jag. jag är packad och klockan är halv fem på morgonen. jag återkommer i morgon för ett vettigare svar

2007-07-13 20:31
så ni hatar alla stora stjärnor? snoop dog o alla...
dom sitter på feta mansion...feta bilar o allt...har cash så dom kan torska sej i arslet me dom...

musica...d va lite som du sa som ja menar här...=)

va alla än säger måste allt grunda sej i avundsjuka.

om ni på whoa som nu tydligen e så jävla fattiga skulle få en hel massa med miljoner..skulle ni fortfarande gå på uff och handla kläder?

tror inte det va...

vi är överallt!

2007-07-17 02:44
jag e inget stort fan av brats direkt, men jag är inte avundsjuk. (eller, de kanske jag är, men jag ogillar dom inte för pengarna)

brats eller inte, jag gillar inte bortskämmda ungar som inte visar  vare sig tacksamhet eller respekt för dom som har fixat dom där cashen till dom.

2007-07-17 18:38
cevox

vadå? vad vet du om det? oftast så lever dom väl på mamma och pappa och av vad jag har hört så brukar dom inte dissa föräldrarna, skulle ju vara ganska dumt

2007-07-17 23:26
musica

Vad jag vet om det? Jag har inte påstått mig veta något överhuvudtaget,. Jag yttryckte mitt ogillande mot bortskämmda ungar vare sig det är brat-allert på dom eller inte.

Vet inte hur du ser de, men för mig är det stor skillnad på o dissa någon och vara otacksam för det man har.