nä, varför skulle jag göra det?
och jag har väl aldrig sagt att någon argument inte håller? jag sa bara att jag inte håller med
dom är maktmissbrukande jävla idioter, har aldrig nånsin gjort nåt för mig eller nån som står mig nära. varje vecka står det nåt nytt om nån snut som misshandlat sin fru, misshandlat nån på stan utan anledning, kört på fyllan, osv. dom ljuger i rätten för att sätta dit folk. det handlar inte bara om poliser, utan alla med makt. jag känner mig inte ett dugg trygg i deras närvaro. vad dom än gör har dom rätten på sin sida.
jag orkar inte ha värsta uppsatsen om polisen här, tänker inte gå in djupare än så här i tråden.
Haha, 5 inlägg på rad.. Men för att återvända till ämnet, du kanske borde vidga dina vyer lite? bara för att du och dina kompisar inte kommer överens med snuten så behöver vi ju inte avskaffa hela systemet.. Sen tror jag knappast snutar slår sina fruar i större utsträckning än någon annan, det skrivs mer om det bara.. hur skoj att det för tidningarna att skriva om mäklare som slår sin fru?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
en mäklares jobb är inte att sprida trygghet, det är polisens jobb, därför tycker jag att det inte är jämförbart, även om vem som helst somslår sin fru är ett svin.
...vem som slår vems fru är inte relevant när vi pratar om vi ska poliser eller ej, ett samhälle utan rättssystem funkar inte, folk klarar inte av den friheten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om vi inte hade haft poliser hade inte polisen som i början slog sin fru inte åkt in. Vem som slår sin fru är inte relevant, det är personen i fråga som göra det. Håller med angående personer med makt (kändisar, poliser, politiker), de har lagen mer på sin sida. Det är bara acceptera och inse att vi inte lever i ett jämställt samhälle. Men jag tror faktiskt mer på polis, 47 än ungdom, 14.
Don't!
Producent
2011-07-17 19:21
Poliser är ett nödvändigt ont. Bara för att dem behövs betyder det inte att jag måste tycka om dem.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
2 snutar vittna falskt i rätten mot mig en gång för att sätta dit mig. en av dom släppte sin hund på mig och när hunden bet mig trodde jag att min arm skulle slitas av vid axeln. sen fick jag stryk i polisbilen och på stationen där det fanns andra poliser närvarande. "jag har alltid drömmt om att slå en ordentligt med uniform och allt, slå sönder han offentligt vi spelar i två olika lag, så är det bara ni mot oss för alltid och så kommer det att vara ingen chans o försvara när ni ljuger i rätten snuten är en fitta här i skaraborg på slätten" några rader ur en gammal låt som jag gjorde men... jag måste säga att sen jag slutade göra en massa skit så har jag inte knappt haft någon kontakt med dom. förutom när dom stoppat mig i bilen nån gång (och då har dom också fulat lite sig iofs)
etotigana
Poliser är ett nödvändigt ont. Bara för att dem behövs betyder det inte att jag måste tycka om dem. Bra skrivet Dåpnejs, wörd till 100%! :)
Mvh/Mjölken
Jag har ätit pannkaka!
skillz komigen nu mannen.... ja hatar snuten på samma sätt som nassar hatar AFA det är naturligt, och berättigat... får ja chansen gör jag dem så mycket skada jag kan, desamma gäller polisen när dom är ute i huligan-bråk eller AFA-sammanhang, då har dom sitt roliga. i såna samanhang får man ju "skylla sig själv" men kan säga att grova övergrepp sker OFTA om inte alltid. och kul har dom också, hålla i ensamma medans de vevar sönder personen med batong. vet FLERA som fått hundar skickade på sig i LUGNA SITUATIONER, en sak som ja speciellt kommer ihåg va en bekant från länge sen, han va väl 15-16 o hade gjort nå fjantigt bedrägeri-brott, dom tog dom "på plats" och skicka hunden på han som åt mer eller mindre upp hans arm, fick 50+ stygn eller så har ja fö meig. poliser är sadister som gillar att gå på svaga, jag själv skulle ALDRIG NÅNSIN kunna skicka en hund eller slå sönder någon 14-16 åring. det är sadistiskt och stört!!! (alla poliser är såklart inte så, men majoriteten verkar det som, ja har stött på en bra snut kanske 1-2 gånger resten har dedär "snutattityden o tugget") men det är inte bara det ytttre hatet det handlar om, jag HATAR poliser i sig, hur deras attityd e o hela deras översittar stil o maktberoende, för mig e de liksom samma typ av folk mobbare var i plugget. töntar som vågar bara i mobber mot ensamma. POLISER är så JÄVLA stolta över sin bricka att dom nästan bajsar på sig. en brudpolare hade festat me nån snut som hade skrytit så in i helvete om sitt yrke. dom tycker dom är THE SHIT!! (vilket också funkar på brudar för den delen) och en grej till skattepengar går till är att snuten på arbetstimmar väljer att göra upp peronliga vendettor,köra ut igenkända ansikten och ge dom duktikt med stryk o sen lämna i ett dike. för vanlig svennsson kanske aldrig kommer behöva hamna i dom situationerna men i slutändan är polisen fittor så bli inte förvånad om det händer dig (vet själv oskyldiga som fått smaka) svårt att ge ett inlägg på internet och förklara i internet är enklare att förklara saker i verkligheten men jag försökte ge min syn ialfall. och klaga inte på stavningen....shiit vilket långt inlägg det blev. tog mig fan en timme o skriva detta nästan... ps juste, ja har aldrig suttit på kåken, men har vänner.... min bild är att det finns 2 fängelsen i sverige, fritidsgården och kåken. men spelar ingen roll egentligen för i slutändan så är det inlåst tid och de e ju helvete bara... önskar att man aldrig hamnar där.
Jesus, du har starka åsikter om Polisen. Nog för att den absoluta majoriteten av dem är riktiga svin, men palla skriva ner allt det där. Sköt dig snyggt så slipper man dem oavsett.
johanone men lugn .... ville bidra lite i denna polisdebatten här eftersom ingen annan hade någonting att säga .... och framföra de att polisen verkligen är störda jävla svin, och tänk på de också nu snackar vi marknivå, ju högre upp i polis-hirarkin man kommer desto större jävla fittor är dom.
ps. kolla göteborgskravallerna(2001) SVT har gjort ett repotage om det, där får man lite inblick i hur dom arbetar...på riktigt..... slå ut tänder på kvinnor, kastar gatustenar mot stenkastarna, skjuter skarpa skott rakt in mot flyende folkmassor.....
knatcha
kolla göteborgskravallerna(2001) SVT har gjort ett repotage om det, där får man lite inblick i hur dom arbetar...på riktigt..... slå ut tänder på kvinnor, kastar gatustenar mot stenkastarna, skjuter skarpa skott rakt in mot flyende folkmassor..... 1 gång på 10 år, please.
a vad menar du ?? vadå please? så bara för det "bara" hänt en gång är det inte värt att ta upp det eller?? dom sköt nästan ihjäl en 20 årig kille, samt skottskadade 2 andra har ja för mig, och nära att skada fler. men nej, ingen polis blir dömd för någonting, även fast dom manipulerar ljudet på filmerna bland annat. även får man se hur jävla skeva deras överordnare är, vilka beslut dom väljer att ta, endast, för att skapa problem. men under dessa 10 år har polisen däremot hunnit mördat några människor, slagit sönder tusentals, brutit armar på små-tjejer, och mycket mycket mer. du e en jävla pajjas du fattar ju inte vad ja menar.
knatcha, kan hålla med dig om vad du säger men lite väl salt kan det nog smaka...
slagit sönder tusentals, brutit armar på små-tjejer, och mycket mycket mer.
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
1 gång på 10 år, please. är du dum på riktigt eller? vad fan är det där för jävla idiotkommentar? tycker du att det är mer okej för att det händer mer sällan?
bloweria - hehe.. men ärligt, det ända som är en överdrift där är ju "slagit sönder tusentals" annars stämmer det ju, och är ju omöjligt att veta hur många polisen har sopat på under en 10 års period.
och de me att bryta armen på små tjejer stämmer ju
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2450556/polis-brot-armen-pa-15-arig-flicka och sen finns de ju mer än det, googlade nu precis och fick fram den direkt.
och såg att du hade tagit bort "mördat"i citatet heheheh..... hur många är det som dött under polis-närvaro egentligen.... under 10 år skulle vara intressant att veta, jag gissar på 3-4 st, någon som vet?
Lilla Bit ;)
borde kanske ha haft kvar mördat också.... har någon polis blivit dömd till mord under dom senaste 10 åren i sverige?
och de me att bryta armen på små tjejer stämmer ju inte. plural från dig. men det gällde EN flicka på 15 år.
jag säger inte att du snackar skit men saltat är det och jag gillaar inte det. du skapar eller kan skapa något tråkigt om du förvränger fakta.
blweria gissar du nu eller har du nån grund i det du säger? att det "bara" skulle hänt en gång på 15 år?
borde kanske ha haft kvar mördat också.... har någon polis blivit dömd till mord under dom senaste 10 åren i sverige? Oavsett på vilken sida av diskussionen man står på så måste man väl ändå inse att en polis har vissa fördelar när de står misstänkta för ett brott.
scrotum jag skulle snarare säga att oavsett vilken sida av diskussionen man står på så man väl ändå inse att en polis ska dömas precis som vilken människa som helst. tycker inte att en polis ska ha nån fördel om dom gör brott, snarare tvärtom.
Jag håller med dig, det var verkligen inte så jag menade. Men så som läget ser ut så är det tyvärr inte så. Det hela var riktat till Blweria.
Sen tror jag knappast snutar slår sina fruar i större utsträckning än någon annan Fast, armén samt polisen lockar ju till sig en viss typ av personlighet. Många är rövhål med en förkärlek att få använda sitt vapen.
ville bara påpeka det, nothing else.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
bloweria - jag förvränger inte fakta, ja länkade till EN flicka jag sa ju att det fanns fler, här e en till
http://www.expressen.se/nyheter/1.2451077/polis-brot-armen-pa-tonaring borde kanske ha haft kvar mördat också.... har någon polis blivit dömd till mord under dom senaste 10 åren i sverige?dömd för mord? nej självfallet inte.
När poliser åtalas och döms är det nästan uteslutande för sådant som hänt privat. Av de totalt femton fall som leder till fällande dom gäller sex rattfylleri, på fritiden – med ett bevisläge som inte går att ifrågasätta. Endast i tre av de 1 955 fall som Sydsvenskan granskat har poliser fällts för brott i tjänsten – den ene för ringa misshandel för att han bussade sin polishund på en man som var handfängslad, de två andra för tjänstefel. . http://www.sydsvenskan.se/sverige/article562909/99-av-100-anmalda-poliser-atalas-inte.html DN - Statsåklagaren Nils-Eric Schultz och advokaten Peter Althin i gemensamt angrepp: Polisens metoder kan få Europadomstolen att underkänna Sverige som rättsstat. Sedan mitten av 90-talet har polis, alltför ofta i samarbete med vissa åklagare, undanhållit bevisning för domstolar och åklagare i hundratals fall. Syftet är att skydda informatörer i kampen mot brottsligheten. Det finns inget stöd i lagen för detta agerande. Trots det har sådana "okonventionella arbetsmetoder" använts systematiskt och varit förankrade i till exempel Stockholmspolisens högsta ledning. I vart fall en försvarsadvokat förbereder nu att föra sin klients talan till Europadomstolen. Chansen att de svenska metoderna skulle vinna gehör hos Europadomstolen måste bedömas som obefintlig, skriver advokat Peter Althin och statsåklagare Nils-Eric Schultz. försökte googla men jag är sämst på det, kan någon hjälpa mig hitta dom "morden" polisen har begått? dom ja har i skallen just nu e, en i eskeltuna (skjuten?) sen han i gbg dom satt på så han dog, sen VET jag att det är 1-2 till minst, men har hjärnsläpp!!.
varför i helvete fixar inte nån admin till den här tråden? den har börjat handla om "vad polisen gör rätt eller inte" typ. inte mitt syfte med tråden. släng tråden eller radera allt som inte har med saken att göra.
jag blev påhoppad av 3 killar , jag hade kniv på mig (ja det var dumt) , jag slog tillbaka först men jag märkte att det inte skulle gå till min fördel så jag högg en av dom ... dumt gjort? ja. men om jag inte hade gjort det hade jag förmodligen blivit såpass sönderslagen att jag hade haft men idag.. det var inte ett vanligt bråk liksom.. för övrigt så klarade dom sig undan allt , bara jag som fick skiten . synar din bluff då mr 28 år gammal nymuckish...
"dom klara sig undan allt jag fick skiten" men tror du de själv eller??? antingen så golade dom eller så snackar du skit.... tror inte att nån gola...speciellt när de va DOM som hoppa på dig.
4 år för mordförsök, fine de kan man få, men inte i självförsvar eller så som du berätta de.. går inte ihop för 5 öre.... rent skitsnack sorry gubben...
skillz är du dum på riktigt eller? vad fan är det där för jävla idiotkommentar? tycker du att det är mer okej för att det händer mer sällan? Men för helvete.. han skrev att det var så polisen jobbade och drog upp det som exempel, ett exempel bör gärna ge en generell bild för att vara talande, och hur mycket du än vill så är det ingen talande bild, det har hänt 1 gång på 10 år. Ge ett annat exempel när polisen har agerat som vid kravallerna?
dra inte upp något skit som du råkat ut för själv nu, för du är fruktansvärt vinklad.
ja, det har ju hänt, så det är klart att det är så dom jobbar. hade liknande stor grej hänt idag tror jag nog att polisen hade jobbat ungefär på samma sätt
Du kan ju inte argumentera för din sak? varför ska du då ge dig in i en diskussion..
ja för ditt argument höll ju så jävla bra. att blunda för polisens korrupta jävla tänk
skillz Det var inte ett argument, mer en ståndpunkt. Sen har jag aldrig hävdat att jag tycker polisen sköter sig bra, men jag stör mig på folk som är halvkriminella och slänger ur sig goja utan anledning. Folk som skyller sin situation på poliserna eftersom det är lättare än att inse att man själv är en loser och satt sig i sitsen själv, (detta är inte speciellt riktat till dig)
well, jag är inte halvkriminell. jag har aldrig varit kriminell. jag har aldrig påstått att jag är det. många hamnar dock i skiten utan att göra nåt fel, får bara massa skit hela tiden och käppar i julen. men det förstår jag om random medelklass svenne aldrig skulle förstå.
(inte speciellt riktat till dig)
Chana masala alltså seriöst mannen,,, jag skrev såhär
" där får man lite inblick i hur dom arbetar...på riktigt..... slå ut tänder på kvinnor, kastar gatustenar mot stenkastarna, skjuter skarpa skott rakt in mot flyende folkmassor..... " och du säger "vaöööhh 1 gång på 10 år pleaase"
var du på kravallerna?? har du nånsin i ditt liv kravallat?? ja kan säga att det är fan heller första gången, däremot är det en jävlig uppmärksammad grej...
är du så puckad, att du tror att snutarna går från dag 1 att provocera fram upplopp och slagsmål / skjuta folk / slå brudar/ leka kravallare me stenar.... till dag 2 att sätta sig och dricka kaffe och vara snälla polisen? då är du fan den naivaste männska jä nånsin träffat.....
jag försökte måla upp en bild (som stämmer) men vissa är ju för trångsynta för att fatta va ja menar...synd för dig....hoppas verkligen du får smaka pisk i en pike buss UTAN NÅGON VIDARE ANLEDNING nån gång....
jag stör mig på folk som är halvkriminella och slänger ur sig goja utan anledning. Folk som skyller sin situation på poliserna eftersom det är lättare än att inse att man själv är en loser och satt sig i sitsen själv haha.... antar att du menade mig då?? du som känner alla "halv-krimminella" ... en fråga.... va e en halvkriminell för dig??
finns många olika folk som hatar polisen av OLIKA anledningar.... vissa som kanske åkte på stryk som 13åringar när dom va på vänster demos, andra som blivit konstant trakaserade av nark polis i sin ort..
men om man är en TUNG KRIMINELL då säger vi, vadå, HA kanske?? FFL? eko-brottslighet-kungen?? fan du e en jävla pajjas du vet inte vad du pratar om... lek inte att du ska sätta dig in i folks liv du inte vet ett jävla skit om!!!
ps.... som jag skrev i inlägg nr 1 i denna ämne också... så sitter ja inte och gråter utan hoppade på spåret på polis debatten eftersom ingen kunde få något konkrett sagt.... de e som de e, polisen hatar en "viss typ" av folk... PRECIS SOM JAG hatar en "Viss typ av polis" (dvs majoriteten med en bricka och ALLA dess chefer)
dömd för mord? nej självfallet inte. men då förvränger du ju...lite men ändå. eller...?
skills, du är värdelös att prata med. tyst.
och det var det bästa svaret du hade på det? väldigt konstigt uttalande. varför försvarar du polisen med påhittat fakta?
Chana masala alltså seriöst mannen,,, jag skrev såhär " där får man lite inblick i hur dom arbetar...på riktigt..... slå ut tänder på kvinnor, kastar gatustenar mot stenkastarna, skjuter skarpa skott rakt in mot flyende folkmassor..... " och du säger "vaöööhh 1 gång på 10 år pleaase" var du på kravallerna?? har du nånsin i ditt liv kravallat?? ja kan säga att det är fan heller första gången, däremot är det en jävlig uppmärksammad grej... Nej jag var inte där, jag var 12 år då. Såg bara förödelsen på stan, vad har det med saken att göra? Nej förutom fotbollsrelaterade kravaller har jag inte varit med på något, vad har det med saken att göra?
är du så puckad, att du tror att snutarna går från dag 1 att provocera fram upplopp och slagsmål / skjuta folk / slå brudar/ leka kravallare me stenar.... till dag 2 att sätta sig och dricka kaffe och vara snälla polisen? då är du fan den naivaste männska jä nånsin träffat..... Jag har precis som du sett uppdrag gransknings program så jag förstår vad du menar, men jag har aldrig försvarat det heller. Men eftersom JAG aldrig har sett något som kan liknas vid det här varken före eller efter, i medier eller i verkligheten, tycker jag det blir lite konstigt att du drar upp det som representativ bild, eftersom du tog det som ensamt exempel för hur polisen arbetar så blir det konstigt.
jag försökte måla upp en bild (som stämmer) men vissa är ju för trångsynta för att fatta va ja menar...synd för dig....hoppas verkligen du får smaka pisk i en pike buss UTAN NÅGON VIDARE ANLEDNING nån gång.... skönt att du håller det på en rimlig nivå!
haha.... antar att du menade mig då?? du som känner alla "halv-krimminella" ... en fråga.... va e en halvkriminell för dig?? finns många olika folk som hatar polisen av OLIKA anledningar.... vissa som kanske åkte på stryk som 13åringar när dom va på vänster demos, andra som blivit konstant trakaserade av nark polis i sin ort.. Nu får du fan ge dig, när sa jag att jag känner alla halvkriminella?
Håller du dig inte inom lagens ramar får du ju räkna med att få problem med lagens långa arm, när jag målade graffiti så stannade de mig ute på stan rätt ofta och letade igenom min väska och bara snackade med mig, men jag hade ju brutit mot lagen får jag väl räkna med sådant. Jag tror knappast du(någon annan blir KONSTANT trakasserad av narkotika polisen i ens område utan att vara en knarkare, precis samma som i mitt fall, man får skylla sig själv. Sätter man sig emot lagen är det en risk man tar.
men om man är en TUNG KRIMINELL då säger vi, vadå, HA kanske?? FFL? eko-brottslighet-kungen?? fan du e en jävla pajjas du vet inte vad du pratar om... lek inte att du ska sätta dig in i folks liv du inte vet ett jävla skit om!!! Vad snackar du om ens? hur kom HA in i det här?
blabla, sluta snacka skit, undrar vem som är pajas av oss egentligen..
chana masala.
vad det har med saken att göra???? jaaaaa för att du säger "1 GÅNG PÅ 1 ÅR PLEASE" men du har aldrig nånsin kravallat eller sett vad som händer ?? haha fan vad du är komisk....och SJÄLVFALLET står inte allt som händer i tidningar, vissa saker måste man uppleva själv vettdu...
eftersom JAG aldrig har sett något som kan liknas vid det här varken före eller efter, i medier eller i verkligheten....blabla. du FATTAR ju inte din tröga jävel...... "måla upp" jaa. jag ber dig läsa samms stycke jag skrev igen, för du babblar bara nonsens i detta stycke....det är ju så dom jobbar, du har ju t.om sett det själv??? när "it comes down to it" så arbetar polisen så, dvs, skjuter mot oskyldiga i ren ilska.....slår på brudar i ren ilska.....kastar sten i ren ilska....tro det eller ej, men en POLIS ÄR EN MÄNNISKA och ingen datastyrd robot som lyder varje paragraf i lagboken!!!!
Nu får du fan ge dig, när sa jag att jag känner alla halvkriminella? du sa såhär "jag stör mig på folk som är halvkriminella och slänger ur sig goja utan anledning" känner du mig?? eller någon annan här??? och att du säger så till mig, "utan anledning" när jag har kanske listat 20 anledningar till varför folk hatar polisen, du måste vara en av dom dummaste ja nånsin sett... du svarade fortfarande inte på vad en halvkriminell var...
Vad snackar du om ens? hur kom HA in i det här?
här måste ja erkänna att jag tappade mig rejält..... men de ja mena va att du babbla att du e trött på halvkriminella som hatar utan grund,,, tycker du då att "hel-kriminella" typ Ha, eller liknande har mer rätt att hata polisen? isåfall varför.
om inte, vilka ska då ha rätt att hata polisen? kan du utväckla något jävla svar istället för att sitta och svara stycke för stycke utan att komma fram till nåt?
och som avslutning, allt ditt snack om "e man me i leken får man leken tåla"
ja självfallet och jag har aldrig sagt annat?????????????????????????
däremot är det många som får "tåla leken" dom inte hade o göra med...
Jag tror knappast du(någon annan blir KONSTANT trakasserad av narkotika polisen i ens område utan att vara en knarkare jag SKITER i vad du TROR.. men sanningen är att ja visst händer det. däremot är väl narkotikapolisens största trakasering i allmänhet pissprov... och när dom börjar plocka folk på kvällen (väntar utanför tuben) på folk som är PÅ VÄG HEM FRÅN JOBBET med jobbkläder o matlåda, för att sedan gripa o köra på PISSPROV... det kallar jag trakaserier även om personen är skyldig eller inte.
alltså för i helvete? det här har ju spårat ur totalt. fuck snuten hit o dit, praise the cops hit o dit. skitsamma. har inget med min trådstart att göra. måste dock flika in med att även jag som hatar snuten tycker att Skillz går till överdrift. polisen behövs, det är dom dåliga poliserna som inte behövs...
Skillz Vad ska kvinnor och barn göra som blir våldtagna osv?
knatcha allvarligt talat, skitsamma, jag orkar inte hålla på mer. som glockreloaded säger har det spårat ur totalt.
worst 10 minutes ive ever spent, thanks alot asshole
Är en fängelsevistelse något att vara stolt över? Själv har jag bara suttit 3 veckor i ett östeuropeiskt land. Knappast något man går runt och skryter om! Min kusin har suttit inne ex antal år. Han har alltid skämts över sina år inne på kåken! Som sagt dem som bara är inne på en kopp kaffe är dem som låter mest! Idag bor min kusin i västindien, vad han sysslar med där vill vi inte veta.
odb tycker du verkligen att det behövs poliser för att ta tag i den saken?