I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka på whoa har suttit inne?

Övrigt - Blandat

2011-07-06 12:56

Vilka på whoa har suttit inne?

ja vilka har suttit inne? jag har suttit för grov misshandel, narkotikabrott,olovlig körning,mordförsök och väpnat rån. vart och när säger jag inte då jag inte vill outa mig. Har ni suttit inne? och varför isåfall? berätta..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2011-07-06 13:03
Kan du inte berätta hur du tog dig ur det och hur du nu gör en bra grej t.ex hjälper ungdomar för att fylla på ditt karmakonto. Eller är Hall din högsta dröm?
Jag skyller allt på Emma!

2011-07-06 13:13
jag tänker inte köra nån dubbelmoral här för jag håller fortfarande på med det livet,snabba pengar,snabba thrills osv.. men det är för att jag började tidigt med denna livsstil, när man rånar den lokala banken när man är 15 så är man fucked fattar ni.. Rekommenderar ingen att leva det här livet , vet att jag kan bli nerstucken/skjuten vilken dag som helst och jag är bara 28 år. Studera istället , jobba och gör nåt vettigt av era liv..

åter till huvudfrågan, vilka här har suttit?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-06 13:17
hall är ingen dröm ingen vill hamna där.. fick 4 år på kumla för mordförsök, det var inte en walk in the park.. stay out of jail peeps men vill gärna höra andras upplevelser
Manager

2011-07-06 14:13
Eftersom jag aldrig skulle få för mig att göra något olagligt så har jag såklart aldrig suttit inne. Men majoriteten av de jag hänger med har gjort det. En polare kom ut från Kumla för ett halvår sedan. En annan kom ut från Storboda för några månader sedan, han är jag dessutom lekmanövervakare åt.

Vi brukar spela mulle och prata skit mest.
Redline!

2011-07-06 20:12
Intressepenisen hårdnar!
Manager

2011-07-06 20:33
ehrgeiz: Jag träffade en snubbe vars finska farfar hade lärt honom Mulle som barn. Jag frågade polarn om farfar suttit inne men han menade på att det var ett finskt spel.

wasteapa01: Den där undersökningen är ju korkad. Det kan inte vara så att de smarta inte torskar lika ofta för att det är......smarta?
Redline!

2011-07-06 20:47
Dr.Octagon
ok kanske stämmer men dom man träffar som spelar mulle har alltid suttit inne

2011-07-06 22:54
Eftersom jag aldrig har spelat mulle eller vet vad de ar sa har jag antagligen inte suttit inne heller. Vaxte dock upp vid ett ungdomsfangelse och har fortfarande kontakt med vissa fran de stallet aven fast de ar mkt aldre. Har alltid intresserat mig for folk i fangelset och hur de har de.

Har inte planerat nagot fangelse utan mer som TS skrev, satsa pa studier.

Ni som har suttit inne, kan ni beratta hur de var och vilka upplevelser ni hade dar?
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid
Producent

2011-07-07 00:08
Snälla, den undersökningen är korkad, har bekanta som suttit inne, en del är korkade, men en del väldigt smarta.
En kille jag gick i samma skola som var mycket bra vän till mig, mycket smart kille, hade lätt kunnat komma långt om inte något gått snett, aldrig fått reda på vad som gick snett, men han gick 2a året på gymnasiet och hoppade av.
Mesta dels har det med psyket, man vill uppleva annat i livet, man litar inte på samhället, man har en annan syn på livet helt enkelt, det kan vara vad som helst.
Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2011-07-07 00:10
croim: Bög sex är ett konstigt fenomen endast i USA och Kina
Since 1984
@realgizlee // twitter

2011-07-07 01:15
Snälla, den undersökningen är korkad, har bekanta som suttit inne, en del är korkade, men en del väldigt smarta.

Ja, statistik är ju bara lögn. Klart att din slutsats, baserad på några bekanta till dig, är mer riktig än en studie baserad på endast 50.000 män. Du har kanske fler än 50.000 bekanta?

Jag mår lite illa när folk drar generella slutsatser utifrån ett väldigt limiterat antal observationer. Dessutom säger du inte emot resultaten av studien i din följande mening. Studien säger enbart att en större andel av lågbegåvade suttit inne än hög/normalbegåvade.

det närmsta jag varit med om är när en kille fick en biljardkö uppkörd i arslet...

Håller med JP om brottsrubricering. I övrigt vill jag påpeka att det är rätt gay med.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Producent

2011-07-07 09:32
candide P28: Vad studien inte tar hänsyn till är att många av dessa människor skulle haft större potential att bli något och bättra på sin intelligens om man tidigt hade hjälpt dem på rätt väg ;)
Since 1984
@realgizlee // twitter

2011-07-07 11:14
under tiden så hade jag en kompis som heter Adebisi som uppehöll vakterna...

Haha Adebisi, tung kille...

2011-07-07 13:58
på vilket sätt spelar jag mangas? vill veta vilka som suttit inne och vad dom har för erfarenheter av det, det är nog fler som vill veta hur det är på insidan. kan behövas lite avskräckande historier så att snorungar som du inte vill hamna på kåken
Moderator

2011-07-07 17:35
Vilka jävla idioter som skriver :S Snubben ställer en seriös fråga och folk kommer in och gör narr av honom?
Skriv om ni har något vettigt att säga angående tråden.

Jag själv har aldrig suttit inne, men känner folk som suttit inne och folk som varit häktade under en lång tid. Många av är tyvärr väldigt smarta, men har helt enkelt hamnat i fel kretsar.
//TW
Rappare

2011-07-07 17:47
Jag är inte smart och jag har ändå inte suttit inne. Med andra ord stämmer inte undersökningen.
Producent

2011-07-07 17:47
shitmannen: Tyvärr så förstår inte wise ass Candide det ;)
Since 1984
@realgizlee // twitter

2011-07-07 17:55
Du får ju komma med någon sorts bevis innan tråden kan ta fart (inte sånt man kan googla sig till). Det kan du göra utan att outa dig. Stämmer dina uppgifter borde du ju suttit större delen av ditt vuxna liv.
Walking the street of dreams

2011-07-07 18:01
Du får ju komma med någon sorts bevis innan tråden kan ta fart (inte sånt man kan googla sig till). Det kan du göra utan att outa dig. Stämmer dina uppgifter borde du ju suttit större delen av ditt vuxna liv.

på vilket sätt skulle bevis ändra frågeställningen som tråden har?
jag behöver inte bevisa nåt för någon, jag frågade vilka som suttit inne och vad era erfarenheter är av det. kidsen behöver höra lite avskräckande historier

2011-07-07 18:31
"
För varje år på kåken så är det ett år mindre på utsidan"

Den sortens visdom är ju häpnadsväckande.
((MAAD))

2011-07-07 21:14
TS,

kan rekommendera dig denna tråd http://https://www.flashback.org/t889229 istället. Där lär du får mycket seriösare svar än på Whoa...
Vila i frid, Andrés 'Grioa'.

2011-07-07 21:36
Jag satt en gång anhållen i två dygn, oskyldig förstås, man är väl inte dum heller.
Intressepenisen hårdnar!

2011-07-07 21:41
croim

japp sen blev jag shankad och sen så flydde jag med en snubbe ... under tiden så hade jag en kompis som heter Adebisi som uppehöll vakterna...
JÄVLA IDIOT. inga jävla våldtäkter här , det närmsta jag varit med om är när en kille fick en biljardkö uppkörd i arslet...

haha

2011-07-08 01:31
på vilket sätt skulle bevis ändra frågeställningen som tråden har?
jag behöver inte bevisa nåt för någon, jag frågade vilka som suttit inne och vad era erfarenheter är av det. kidsen behöver höra lite avskräckande historier

Reggad igår, skev attityd.. luktar troll.
Walking the street of dreams

2011-07-08 03:34

Jag har inte så mycket att tillägga förutom det.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-07-08 10:37

2011-07-08 11:16
om du har suttit innan vet du det är en semester och inte mycket att varna för. varna för dåliga vänner och golare istället.

2011-07-08 15:43
mannen va snackar du om för semester. beror på vart man sitter , vissa ställen är lugna som fan och rätt soft att vara på till och med men vissa ställen är ett helvete.

2011-07-08 15:47
glockreloaded: vad har du för erfarenheter av anstalter då? vilka är värst? vilka är softa?

och vad fan har hänt med whoa? för några år sen skulle inte en sån här tråd spåra ur såhär...jävla idioter

2011-07-08 16:06
wasteapa01

Visst stämmer det säkert.
Men det är ju de som sitter inne det handlar om.
Dvs de som åkt fast för brott och dömts i rätten för dem.

Kanske är det så att de som har hög IQ inte åker fast lika ofta helt enkelt?
Eller begår andra typer av brott, ev får andra att göra grovarbetet åt dem.

Klart du var oskyldig, det är vi ju alla :).
Nej men du stod säkert upp för dig själv emot snutarna och det gillar dem inte därav ger dem en bestraffning. korrekt?
Har inte suttit själv och hoppas att jag inte behöver göra det.
Är ju inte kriminell och hamnar inte ofta i bråk såatte ska inte vara större problem.

2011-07-08 16:21
att påstå att kriminella i allmänhet är dumma är ju bara riktigt idiotiskt sagt. den som själv tror på det är antningen en aningen efter eller har bara väldigt konstig definition på att vara smart.

2011-07-08 16:24
polisen fyller ingen funktion i samhället mer än att trakassera folk dom inte gillar. lite som maffia fast på lagens sida.

2011-07-08 17:18
värsta var nog kumla , mest för att det hände mest skit där.. det var mkt tjafs med både interna och plitar.. "bäst" vet jag inte, mariefred va rätt soft ... men för mig så är all tid inlåst dålig tid..

2011-07-08 17:22
interner*

2011-07-08 17:24
polisen fyller ingen funktion i samhället mer än att trakassera folk dom inte gillar. lite som maffia fast på lagens sida.

finns bra snutar och finns dåliga snutar.. tyvärr har man mest stött på dom dåliga därav har jag en viss uppfattning om snuten.. men visst det finns säkert några som sköter sitt jobb på ett bra sätt

2011-07-08 17:44

apropå dum.
Vi blir aldrig som dom från stan!

2011-07-08 17:55
48 inlägg nästan alla inlägg bara hat eller bullshit. Det är ingen debatt om hur dumma i huvudet kriminella osv, jag hade en simpel frågeställning ska det vara så svårt att hålla sig till ämnet?

2011-07-08 17:58
oavsett om dom sköter sitt jobb eller inte så tycker jag inte om dom.

cripplarn: ja, fast jag är inte kriminell och har aldrig sagt något om att jag är nåt geni.

2011-07-08 19:44

apropå dum.

co-sign. nej polisen gör ju inget vettigt alls.

2011-07-08 20:09

Håller helt med. Men det jag hatar ännu mer än snutar är snubbar som trådstartaren. Kriminella jävla dumskallar som tror att de krigar eller nåt...
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-07-08 20:45
psyjunta

ursäkta? har du ens läst vad jag skrivit i tråden? vart i tråden uppmanar jag till krig på nåt sätt? jag tycker snarare att jag tagit aina i försvar fastän jag bara haft knas med dom. såna som du skapar hat

2011-07-08 20:46
och vem är krig, alla har ett eget val , jag har själv valt att göra allting jag gjort,så det är mitt eget fel att jag suttit inne inte nån annans. du borde sluta döma folk efter några rader på whoa

2011-07-08 21:05
Svårt att hejda fördomarna efter att någon listat sina domar där bl. a. mordförsök ingår. Allt och alla har förvisso nyanser men... välkommen till samhället!

Just sayin'...
Intressepenisen hårdnar!

2011-07-08 21:14
dömd för mordförsök = låg iq, eller vad menar du?

2011-07-08 21:15
jag blev påhoppad av 3 killar , jag hade kniv på mig (ja det var dumt) , jag slog tillbaka först men jag märkte att det inte skulle gå till min fördel så jag högg en av dom ... dumt gjort? ja. men om jag inte hade gjort det hade jag förmodligen blivit såpass sönderslagen att jag hade haft men idag.. det var inte ett vanligt bråk liksom.. för övrigt så klarade dom sig undan allt , bara jag som fick skiten .

2011-07-08 21:19
och innan nån idiot skriver att jag säkert förtjänade att bli påhoppad så kan jag säga att det handlade om droger alltså inget personligt på nåt sätt. om jag förtjänade det eller inte det är en annan femma men enligt dom så tyckte väl dom det.

2011-07-08 21:20
Exakt hur "om droger"?

Var du skyldig eller försökte dom sno?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-07-08 21:23
vad har det med trådstarten att göra? men i vilket fall så var det för att jag och några kompisar såg till att några killar inte fick sälja mer i kvarteret för att dom sålde till småbarn (det vi visste om så handlade det iaf om 13åringar minst), dom tog illa upp och valde att ge sig på mig när jag var ensam 3 mot 1..

2011-07-08 21:50
Skillz: nej, jag menar mest att det är sådan information som är svår att förhålla sig neutral till i fråga om bedömandet av en person.
Intressepenisen hårdnar!

2011-07-08 23:42
wasteapa01

och varför i helvete ska du ens bedöma mig som person? som sagt..läs trådstarten... peace