I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka på whoa har suttit inne?

Övrigt - Blandat

Rappare

2011-07-09 01:18
Mycket trollande, och hatande. Aja, jag har aldrig suttit inne, och aldrig planerat på att göra det. Har alltid försökt att sköta mig, och när jag inte skött mig, har jag sett till att göra det osett. Men som sagt, nyligen hände något dumt, och jag riskerar 1-3 månader i fängelse. Än så länge har jag inte fått något brev i lådan, så jag vet inte ens om det kommer till domstol, men jag hoppas att allting löser sig fint.
Wurrup?
Groupie

2011-07-09 01:23
4 dagar anhållen, oskyldigt, det var jobbigt. Det ska vara enklare i häktet har jag hört.

Jag förstår inte hur man orkar leva med en massa skumt folk i krokarna..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-07-09 09:41
vad var det gjorde att du blev dömd för mordförsök? det du berättar är långt ifrån ett.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-09 09:53
....om han säger att han medvetet högg en person med kniv så blir det väl mordförsök om hugget är riktat så att det kan döda...?
om det nu inte går att hävda att det var i nödvärn....
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2011-07-09 11:28
alltså blir man påhoppad av 3 killar och man vet att det kommer sluta illa för en själv så måste man ju göra allt man kan för att vända på situationen!!
Young gunna married to the streets no wedding ring

2011-07-09 13:38
polisen fyller ingen funktion i samhället mer än att trakassera folk dom inte gillar. lite som maffia fast på lagens sida.

även du borde örfila dig själv
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.
Rappare

2011-07-09 13:43
har aldrig suttit inne. men besökt min pappa i häkte, inte nån trivsel.
men han får träna lite, tv och så iaf.
lägg dig inte i, sa mannen som sket i sängen.
http://www.myspace.com/fdrmusik

2011-07-09 18:50
polisen fyller ingen funktion....

visst att det här e whoa men någonstans måste man ju fatta att polisen faktiskt fyller en viss funktion. om inte ett gäng funktioner.

tänk en gång till...

-Mark Twain

2011-07-09 18:54
tänk om, tänk rätt.

2011-07-09 19:07
nä, berätta för mig

2011-07-09 19:09
gjorde ett pass härom dagen. om inte polisen gör dom vilka ska hjälpa mig med det?

-Mark Twain

2011-07-09 19:26
nu vet jag inte om du är seriös eller inte, men jag hoppas inte det

2011-07-09 20:00
hahahaha ja vem hade gjort ditt pass då? tunga argument från båda sidor här=)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-09 20:07
om man nu älskar polisen så mycket kan jag inte förstå att det största argumentet man har är att skaffa pass? helt ärligt så tycker jag att pass är en värdelös idé och tycker inte att vi ska behöva pass.

2011-07-09 20:09
komda: jag behöver inga starka argument eftersom jag inte anser att jag har nån skyldighet att försvara varför jag inte tycker om polisen.

2011-07-09 20:52
Har rensat tråden från det som är mest off topic. Försök att hålla er till ämnet i fortsättningen.

Mvh

Gogaku - Admin
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-07-10 09:49
första och inte tyngsta argumentet. bara en simpel funktion som jag tar för givet att kontrollerade personer gör åt mig.
men hela den diskussionen är ju lite off här.
mentaliteten hos någon som vill axla rollen som polis har jag lite svårt att ta in. men nyttan av rollen har hittills i mitt liv varit mer bra än dålig. iaf i sverige. (för mig)

vem sa nåt om älska?? skärp dig ska du gå off topic så va lite snygg!

-Mark Twain

2011-07-10 18:38
skillz
håller helt med om vad du säger om både snutar och pass.m
en frågan är rätt mycket större än att nöja säg med argument som "dom är maffia" och "jag behöver mitt pass".

2011-07-10 19:19
Jag har suttit 6 månader.

2011-07-11 20:07
denna tråden spårade ur lite då ingen verkar kunna vara seriös utan bara ställer massa frågor till mig... om ni vill veta om mig så kan ni läsa mina texter i lyricism, har två texter uppe där nu , denna tråden ska inte handla om mig utan jag frågade vilka som suttit inne ... peace

2011-07-12 00:14
Suttit anhållen i 3 dagar för bilstöld och inbrott och på LVU-"anstalt" två gånger för misshandel och grov stöld (inbrottet)
"Rappers spit rhymes that are mostly illegal, MC's spit rhymes to uplift they people"

2011-07-12 00:20
TROLOLOLOLO

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2011-07-12 00:39
Syftar du på mig Roeth?
"Rappers spit rhymes that are mostly illegal, MC's spit rhymes to uplift they people"

2011-07-12 00:56
Darki P16

Han syftar självklart på TS. Läs hans texter i lyricism liksom hahah

Killen är rolig i alla fall, tänker inte ljuga.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-07-12 01:02
Kartellen wannabe?

2011-07-12 01:03
Syftar på GlockReloaded och hela tråden.

Han har varit medlem på whoa i 5 dagar. Det är "sommarlov". Han har skapat en pistol i sin signatur. Har en bild på en skällande hund i sin profil. Han ska vara 28 år och lägger rim som: göm dig din fitta du kommer bli dabbad / våldtar din mamma sen 2 skott i din panna.

Rätt roligt är de iallafall.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2011-07-12 01:12
pistolen som signatur är ju så himla glockren :Pppp
Get Random!

2011-07-12 10:09
alla som skriker troll kan ju tänka efter om dom skulle våga göra det face2face. är jag och opat dom enda som suttit i fängelse eller? följ trådens ämne tack peace

2011-07-12 12:05
Kaffevolta, blegdamsvej/Kbh, titta på tv brooke hogan/teen moms etc, läsa times magazine, slå upp ord i oxford dictionary, gå på gårdtur, äta, träna o lyssna på "mand jag er inbrudstyv, hvaaaauuuuuu er duuuuuuuuuu?" osv....FETT GIVANDE sätt att spendera sin tid på. Dock lugna människor och inga problem, de kan ju ha att göra med att danskarna röker en jävla massa brass när dom har sina vilotider innanför lyckta dörrar, samt att vakter egentligen inte bryr sig eftersom folk slåss mindre.

Skillz: fan mannen....du är en där stereotypa haschtomten om tycker att farbror polis är dum mot dig för att han säger till dig att saker är olagliga och att dom 2-4 ggr stoppat dig o frågat vad du har för dig o kanske tom visiterat dit....SHIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET! Väx upp på allvar!

2011-07-12 12:11
underhållning: Du är blida 19 vårar, du har begått ett brott har jag förstått, vad du däremot INTE har är att bli ertappad, få kallelse från polisen till förhör, sen åklagarens beslut om att väcka åtal för att sist men minst inte nämna att domaren och nämndemännen ska döma dig och dessutom ha i åtanke att du är ett liten glin som man inte ger finka för ett sketet brott med låg straffskala. Så sluta oroa dig och chilla dude

2011-07-12 12:32
Tack MRsalesman för:

"Skillz: fan mannen....du är en där stereotypa haschtomten om tycker att farbror polis är dum mot dig för att han säger till dig att saker är olagliga och att dom 2-4 ggr stoppat dig o frågat vad du har för dig o kanske tom visiterat dit....SHIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET! Väx upp på allvar! "

..så slapp jag skriva det.

2011-07-12 13:00
mrsalesman: exakt!

2011-07-12 13:18
Skillz: Fan jag hamna i "värsta" argumentationen men en polare häromdagen eftersom han hade en attityd som liknar din, han klagade på massa saker som lätt kan liknas vid ditt polishat men hade inte något konstruktivt att komma med mer än att han läst, hört o tyckte en massa saker som ibland grundades på fakta, ibland på känslor och ibland på hans egen idioti och oförmåga att se saker ur ett större perspektiv. Ni verkar lite lika i det avseendet, jag hoppas bara att du har bättre social förmåga än honom för din skull.

Så Skillz vad är fel på polisen? jag misstänker att jag råkat ut för extremt mycketmer poliser än dig och upplevt dom i många fler länder, så snälla skillizione.....skola mig i deras taskighet och fascistmetoder!

2011-07-12 13:33
du tycker alltså att polisens metoder att jobba är helt okej?

2011-07-12 13:33
och om du upplevt så mycket skit av polisen och ändå tycker så mycket om dom att du försvarar dom så måste nåt vara fel på dig

2011-07-12 20:24
Yes jag tycker mer eller mindre att polisens metoder att jobba är helt okej, jag menar självklart kunde saker vart bättre och det är väldigt svårt för en medelklasskriminell svenne blå ögon o blont hår att förstå hur det känns att vara zigenare på random plats eller arab i malmö för dom är verkligen mer utsatta för poliser än mig. en det som jag upplevt i olika länder och olika situaitioer så kan jag säga såhär:

Danska poliser är väldigt sansade....
....Svenska likaså, klart att det finns as och folk som försöker hota o div metoder för att få fram info men det är mest psykologiska spel osv.
....polska poliser var väl rätt lugna dock rasistiska och gillar inte rika as som "oss".
...tyska poliser är väl som man tror, lite oldschool, efterblivna stationer, kan inga språk, men ärligt talat inte så Nazi som jag hade tänkt mig (men min referensram är liten här).
...Spanska poliser, där har du asen av as, slåss, misshandlar, är rasistiska som in åt helvete, röker joints på jobbet, tar cash mm....samma med italianos!

Svennarna är som bra poliser bara att man får räkna md den mänskliga faktorn där det finns as inom alla samhällsgrupper, yrken osv....det finns liksom inget idiotsäkert sätt att kolla folk till 100% innan dom blir poliser eller ett annat yrke. Vill man så kan man ofta slignra sig, svara på rätt sätt osv...dom får väl sållas ut senare om dom är helt jävla bänga men jag förstår inte kritik som din mot polisen...varför liksom? har dom varit dumma mot dig när du rökte? För jag antar att små tomtar som du råkar ut för operation gåsen 1/mån sen går hem o gråter för att ni har brass i fickan o mess på luren. Sorry player...........................

Du vet dessutom om att man kan förlöjliga poliser genom att vara löjligt trevlig eller att inte svara på en enda otrevlig kommentar dom lägger tills dom lär sig, o tar dom in dig för att du inte är medgörlig så visar du dom iaf din ståndpunkt och att du inte är down med bullshit. en jag kan din typ......"snutfitta, griiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis, vaddu väktare länge innan eller, VAVAVAVAVAVAVAVA?" sen går det som det går...

2011-07-12 20:26
Skillz: Jag har väl inte upplevt skit, jag är vuxen och gör val som jag ibland får stå för, det är två skillda saker. Det var väl taskigt när jag var 18 o fick sitta 4 dagar utan att läsa en tidning, borsta tänderna, duscha mm....men det gjorde mi starkare så it iza what a di izaaaaaaaaaaa

2011-07-12 22:17
skillz jag har fortfarande inte hört ngn utförlig motivering (eller så har jag missat det) i tråden. bara för att man inte föraktar polisen betyder det ju inte att man försvarar de eller älskar de på ngt vis. men om du nu ogillar polisen, vad tycker du ett samhälle ska ha istället? ska privatpersoner försöka lösa mord, eller ska du o dina polare hålla vakt vid fotbollsmatcher osv....du fattar poängen. de fyller ju en samhällsfunktion, sen som redan nämnt, det finns rötägg i alla klasser och former.

2011-07-12 22:49
skillz
Hahahah, du trollar nu va? Väldigt underhållande i vart fall.

MRsalesman
Din luddighet blir ändå charmigt på något sätt.
Don't!
Poet

2011-07-13 01:00
Enda jag varit ens i närheten av det var att jag satt i förhör i 4 timmar en gång för någonting som jag inte hade gjort (det kom fram senare att det inte var jag så jag fick det bekräftat)

Annars så nej, jag har inte suttit inne, känner dock ett par stycken som har det av otaligt många anledningar, vissa förtjänat det, andra inte om man frågar mig :)

läste diskussionen också om polisen, visst kan jag förstå varför vissa ogillar dom, men dom har antagligen inte sett de bra sakerna dom gör. Det finns både bra snutar och snutar som är dumma i huvudet som någon sa där i den diskussionen :)
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2011-07-13 13:41
skillz

Jag hatar också polisen. Maktmissbrukare hela bunten. ACAB.

Poet

2011-07-13 16:44
Jag har suttit inne för World of Warcraft hela första veckan av semestern. Ovärt säger min familj och mina vänner, men fuck you jag är snart lvl 50 säger jag.

Kommer antagligen att ångra mig senare i livet men just nu saknar jag inte att vara ute i solen för fem öre.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2011-07-14 01:50
mitchy: Inte lätt o vara en lök....
Poet

2011-07-14 02:01
Inte lätt o vara en lök....

Kan du inte göra en löklåt MRsalesman, det vore så überfett! :D
Jag har ätit pannkaka!

2011-07-15 09:08
Jag sitter inne nu fast på rättspsyk..
sitter på mellringe mentalsjukhus i örebro
vart dömd för

försök till våld mot tjänsteman,
förgripelse mot tjänsteman,
våld mot tjänsteman,
försök till våld mot tjänsteman igen,
våld mot tjänsteman igen,
våldsamt motstånd,
olaga hot

vart dömd till rättspsykiatrisk vård med säskild utskrivningsprövning...
har vart här 3 månader nu.. läkaren säger att jag kommer få vara här 1 till 2 år eftersom att rpv inte är tidsbestämmt.
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
Groupie

2011-07-15 12:01
förgripelse på tjänsteman?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-07-15 12:07
lepra.. jag spottade en polis i ansiktet det fick dom till förgripelse
Sprit, vapen & knark gör den svage stark

2011-07-17 16:26
hjälte du lever upp till ditt namn iaf hoppas allt går bra för dig mannen

2011-07-17 16:37
min dröm är att spotta en polis i ansiktet

2011-07-17 16:44
skillz
Du har fortfarande inte sagt varför du inte vill ha poliser? du bara säger att alla andras argument inte håller, med säger aldrig något motargument?