Eller . Det mest irriterande ordet som finns, just nu. Men jag använder det själv precis hela tiden, i tid och i otid. "Hallå eller?!", "Hej eller", "Vad är det här eller?!", "Ska du med eller?", "Varför gjorde du så eller?", eller, eller, eller, ELLER! Blir tokig. Uttrycket sist gång . "Sist gång jag var...", "Det gjorde jag sist gång...", nej tack, det klarar jag mig utan. Annars håller jag väl med om det mesta, men använder ändå många av orden, trots att jag hatar att jag gör det. Kan man gå något 10 stegs program för att vänja av sig? :)
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
Ja flytta utanför hålan där dom säger "sist gång jag ville knaaaaaaaaaka..."
"Jag ba "....." sen han ba "...." sen jag ba " Vill strypa mig själv speciellt när jag ser folk skriva detta. Ibland skrattar när någon pratar då jag tycker det låter sjukt löjligt!
Don't!
Jag ogillar ordet eller . Har i och för sig redan tagits upp men jag överanvänder det av någon anledning, försöker tänka på att inte använda det. Ordet dock är det väl inget större fel på. Sitter inte så fint i munnen men passar bra i skrift. Något som jag irriterar mig på är "du hörde". "Fasen vilken dålig film" "Va sa du?" "Du hörde" Morr och fräs.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Producent
2010-07-29 21:42
Lol - både text- & talmässigt. Bland det mest irriterande jag vet. Räkna även in resten av det där jävla Wow-språket.
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
ordet "ångest "....folk vet inte ens vad fan det är!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
...diggar shii heller när någon säger " En annan vet ju inte" eller " en annan har aldrig varit med om det" ...KOM IGEN NU!...hur svårt kan det vara att bara säga JAG!!!! kabooooom!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gillar't jag dör inombords när jag hör eller läser ordet.
böckling
Hej, Träffat Jacob?
Det värsta jag vet är när folk säger saker på engelska mitt i en mening. Att slänga sig med uttryck som micromanagement eller twentyfour seven låter bara konstlat. Lika illa är det när engelska skämt ska återberättas från en TV-serie. På senare tid har det vidriga uttrycket inte okej spridit sig som en löpeld. Här och där har jag även hört någon som tycker det är för mycket drama i sin relation, vilket också stör mig.
Gillar't är fantastiskt ju.. jag gillar't.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Måste hålla med som fan om "Dock". Alla är helt sjuka med "dock" nu. Jag har alltid (sen åtminstone 2005) sagt det då och då (visserligen oftast i uppsatser, men även i tal), där det passar, men vågar knappt använda det längre för att alla använder det så mycket. Det värsta är att folk felanvänder det också. För mycket, och på fel ställen. Har inget exempel i huvudet tyvärr. Typ: "Jag ska dock hem först och hämta öl. Men det vore ändå najs med lite glass, dock."
Gillar't i all ära, men gör't är ju hästlängder grymmare. "Jag måste bara ställa mig och pissa på grannens trädgårdstomte" "Gör't." Inget knussel, ingen diskussion, allt blir enkelt - testa Gör't, och bli en bättre människa!
*Tycker att folk använder ordet episkt för mycket. Det låter bara dumt. *Har hört en del som säger retarderad . Otroligt fult. *Sen är det jobbigt med alla som avslutar sina meningar med du vet .
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Haha, hälften är ju ord som jag infogat i min vokabulär just för att de är så fula och/eller har en sån där härligt käck 80-90-tals-klang över sig. Käck är för övrigt ett av orden. Fräck är också bra när man går i affären med någon och med fullt allvar i rösten håller upp en snygg tröja och frågar om inte den var riktigt fräck. Kanoner, klockers, gillar't, gör't och andra småfula ord gör ju att man låter lite halvt efterbliven, så det bara måste användas. "Är det så? ", är för övrigt ett uttryck som är gravt överanvänt och som många borde störa sig på, jag har dock inte börjat göra det av någon anledning. Tycker det är rätt användbart.
"jag har fin hår. som en waterfall."
Graffare
2010-07-30 09:33
Denna tråd är en kul blandning av ghetto och bondedialekter. Jag ogillar ordet "oomkullrunkeligt ". "Bröst är sexuella, det är ett oomkullrunkeligt faktum." som mitt hatobjekt Ingrid Carlqvist skrev i bara bröst debatten.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
jag har kommit på mig själv med att använda ordet indeed , både i tal och skrift.. har märkt att andra också gör det. vet inte om jag stör mig på det dock
Är det så? är ju nästan värst. man vill ju nästan smälla till den som använder det. Känns som att personen är ute efter att få en att framstå som efterbliven eller nåt. grr
eller sånna som sätter till ordet va efter allt. "det är så jävla vidrigt, va."
Ba = Bara Typ såhär och liksom Min arbetsledare använder jämt de när hon ska förklara något, låter så himla fånigt att jag spyr lite varje gång. Det är alltid något utav de orden som används i varenda mening
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
apple : det där med "va" är väl ganska dialektalt?
Skivsamlare
2010-07-30 14:31
Varje gång jag säger "nice " så hatar jag mig själv. Och som någon annan påpekade, att blanda in tuffa engelska ord mitt i en mening är inte heller särskilt fint. Dude , ogillar jag starkt.
"Otur " som svar på allting. En av mina bättre kompisar som använder det som svar när han inte orkar lyssna på ens historia. STRYPTAG!
My heart lives in my vagina.
Z : Sen finns det faktiskt de (som jag till exempel) som helt enkelt inte vet vad det engelska ordets svenska motsvarighet heter. Alla gör det inte för att verka tuffa.
At the gates of Eternity...
"Otur" som svar på allting. En av mina bättre kompisar som använder det som svar när han inte orkar lyssna på ens historia. hahaha as bra lixom! ska fan köra på de va! dock endast då någon vill berätta nått asså :D
//Yde - otur!
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
haha, känns som jag använder en majoritet av orden som nämnts i tråden.. inte bra. som folk redan sagt; dude, awesome, episkt, att nåt är "legendary" eller ännu värre "legen... wait for it.... dary!" iofs bara sett detta i skrift, undrar om de använder det när de pratar också? mår dåligt av tanken..
Producent
2010-07-30 18:39
mest störiga är folk som säger "läckert" (till allt förutom mat, men även där lite störigt) eller fräsch, fräscht osv. fast om man säger fräscht till något som är äckligt är det okej och faktikst ganska roligt. tar mig tillbaka till mellanstadiet.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Nice <- stör jag mig på, men jag säger det hela tiden, hittar inget bra alternativ :S.. ex. - Varför röker du? - Det är nice bah.. - Hurdå nice? - ((här kan man ju fylla så många ord som platsar i ordet: Nice, men jag borde hitta något nytt snart))
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
"Lagom är bäst" "Inte så farligt" "hård men rättvis"
Zittla - The Fatal
Ofta är ett jobbigt ord när det används i det här sammanhanget. - "jag drack 28 öl igår" - "haha, men ofta"! Ordet används då för att förklara att något inte är troligt. - "aa, jo men ofta att hon kommer till festen". blir bara nyfiken: om man säger "tjena" istället för "ofta" är det bättre eller sämre?exempel:
- jag drack 28 öl igår
- aamen tjena
Zittla - The Fatal
Jag lackar på det ordet. Hör det allt för ofta! Minst 10 gånger per dag tror jag. Lackar ju typ på det asså!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Filbunke aa det kanske det är men stör mig fortfarande på det.
katastrof, skoja inte, dock, awesome, ofta, således, typ, stört, lätt värt, tjena, moget, klockrent, eller, retard, indeed, nice, dude, lackar <3 Släng in slumpade ord så har ni hela mitt frasutbud.. :)
all "blatteslang/rinkebysvenska". det mesta låter ju enbart efterblivet. men det är väl inte så inne längre bland kidsen att snacka på det sättet. det hade ju sin boom där i början av 2000-talet när jag gick i högstadiet. hatade det redan då. det och "chatt-språk" är vad jag kallar devolution inom språk. kan även koppla till engleska ord som blir försvenskade t ex "adda", "likea", "joina" osv osv
kuk - kunst und kultur
Kidsen i Rinkeby bryter nog minst lika mycket nu som det gjort när du gick i högstadiet. Kanske inte är inne i Linköping längre iof.
Jag kom just på ett ord, satt och funderade ett tag på om det verkligen finns ett ord som jag verkligen ogillar. Men, efter att jag satt mig ned och spelat ett tag och bemött en 15åring som påstår sig vara jätte full och rökt på(underbar kombination). Nåväl, jag bad han sluta prata så att jag kunde fortsätta med mitt spelande, efter att jag bett han att sluta prata och skrika i mikrofonen så säger han "din mamma".. Och DÄR kom jag på vilket ord jag hatar, fy fan vad överbrukat och irriterande det är.. Bränna dom på bål är det enda rätta för dom som använder sig av "din mamma" uttrycket.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Ja, "din mamma" är inte sexigt direkt. Mammadissar i all ära, men just ett kort, hetsigt "ey, din mamma" har jag inte hört på länge. Man börjar väl bli gammal ;D Fulla 15-åringar man möter med mic över Internet kanske är annorlunda iof
Näe, jag har inte heller hört mycket "din mamma" på senare tid, börjar väll kanske avta?(förhoppningsvis) Men, jag fick höra det idag och då slog det mig vilket uttryck som är sjukt irriterande =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
på tal om nostalgiska fraser så var ju den klassiska "daaaah" eller "eeeew" jävligt irriterande
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Alla "din mamma" dissar är bara töntiga o riktigt irriterande.
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Filbunke jag har kommit på mig själv med att använda ordet indeed, både i tal och skrift.. har märkt att andra också gör det. vet inte om jag stör mig på det dock Alla dessa jävla dock! Och ja, jag vet att du bara har ett, men måste ändå uttrycka min ilska :) Det är inte riktat till dig, det är till alla dock-are. För dock är ett bra ord, men då måste det vara så enstaka gånger och väl utspridda sådana att det inte blir för mycket. Just nu är det för mycket.
"Man kanske borde dricka öl,dock. Fast dock så är jag mer sugen på en Appletini egentligen." det där är typexemplet för hur vissa (de riktigt långt gångna dockmissbrukarna (dubbelparentes, men vad fan, dockmissbrukare lät riktigt snuskigt)) använder sig av dock helt olidligt mycket och FEL.
Dock är det nya typ, alla klämmer in ett dock då och då, snart pratar alla med bara dock, typ, ba och asså
Här i trollhättan säger vi "sääh" istället för såhär.... Och vi använder det som ett uttryck för sarkasm eller typ som "skämt å sido"... Exempel: Jag svär jag blev jagad av FBI igår, sääh! hehehe:D ungefär....
~ / KHARMA / LyricalSoldier / ~
Tre ord som får mig att dö lite inombords varje gång jag hör dom är "Dude", "Indeed" och "Sommarfräsh". Jag håller på att utbilda mig till frisör och jobbar således(mahahaha) på en salong inne i city(stockholm) och varje gång dessa tjejer med lååångt sjukt slitet hår som inte klippts sen typ förrförra sommaren med carolina gynning och kissie som förebilder kommer in och förkunnar att dom ska klippa två centimeter för att det äntligen ska bli lite "Sommarfräsht" vill jag klippa dom allt annat än sommarfräsht. Fast det gör jag såklart inte hehhehe. Dude tycker jag används alldeles för ofta av osäkra "dudes" som vill verka lite coolare än vad dom är. Indeed är ett besserwisserord och används av människor som vill verka lite smartare än vad dom är. Fast jag använder orden själv ibland, men när dom används av i mitt tycke stereotyperna är det inte okejJJJ, Det är alltså inte orden i sig jag inte gillar utan kombinationen när dom används av vissa människor. "Klockers" är också ett otroligt äckligt ord, tror inte närmare beskrivning behövs. Hehe. Skulle bara kika in i tråden och läsa dom andra inläggen och kanske skratta lite men känner att jag helt plötsligt blev typ jätteupprörd
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.
Måste tillägga ett ord. Ordet PARTAJ. Och då menar jag när det används helt seriöst. Typ (fbstatus såklart): "Ikväll köööör vi brudar ;p Galet partaj!!" Känns så....byfånigt på något sätt.
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.
Allt med "rå" . Tror alla vill mig nåt så fort de börjar en mening med prefixet rå (ex. rådött, råkul). Sen prefix är något jag hatar också. Alldeles för formellt på något sätt. Men kom inte på något annat ord, så fick bli prefix . Fast det kanske är mer matematiskt? Sen fetmarkerat låter också otroligt jävla fult.
Tycker både typ och brushan är lite väl välanvända. Seriöst börjar gå dit med men horunge används ju av folk som inte ens begriper ordet. Ganska kul.
I always tell the truth, even when I lie
Kanske inte ett ord, men stör mig på folk överanvänder sig utav parenteser. Visst, det är nödvändigt, men ibland så verkar det som att folk använder det endast för att beskriva nåt, som egentligen inte behövde beskrivas. Typ att dem vill verka smartare än alla andra och förklara något, t.ex en färg osv. Ett ord jag använder mig av liiite för mycket är fan . Exempel:"fan jag är rätt hungrig fan." "ta nåt att äta då?" "jo, jag borde fan det." Sjukt störande!
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
ROBZEBOB Roligt att du ogillar ett prefix (rå-) och dessutom ogillar ordet prefix. Stör du dig på andra prefix så som jätte-, tvär- (göteborgskt) mfl...?
www.fucksolar.com FUCK SOLAR
missbruk: Paranteser är väl exakt precis just till för det du beskriv, något som inte är nödvändigt, men ändå bör tilläggas :)
Anenkefali : Jag märkte hur folk hade kritiserat ordet "dock" i den här tråden, så jag var ju tvungen att slänga i det i min mening för att se reaktionerna. Men jag tycker dock att det är ett användbart ord ;)