Eller så kanske det var just tjejer som brukade skriva det i hans umgängeskrets? Man MÅSTE ju inte övertolka ALLT som skrivs. Eller missade jag där han skrev att det var mer töntigt när tjejer skrev det än när killar gjorde det?
Look with your own eyes - See with your own mind
nej men de flesta i trådar har pekat ut det som att det är irriterande är när tjejer skriver såna uppdateringar. Då är ju frågan om det är såna uppdateringar generellt som är irriterande, vilket gör att man inte behöver understryka att det är tjejer som gör dem, eller om det är just att det är tjejer som gör dem som gör att de blir irriterande.
^^det är för att det är tjejer
Känner igen problemet, dock kan ju även jag skriva helt meningslösa inlägg ibland, men oftast är det (enligt mig) roliga citat jag lägger upp. Ibland kanske det blir en "idag blir det några kalla och basket med vänner". Lägger mest upp länkar och sånt. Oftast musik. Ni som stör er på det som TS skriver, och även andra saker, skriv då vad NI brukar skriva på eran vägg?
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.
Såvida han inte sagt något om att det är extra jobbigt med tjejer som skriver sådant anser jag fortfarande att du läser in mer än vad som skrevs. Det råkade helt enkelt vara tjejer som skrev det i hans fall.
Pen: ja men då är ju frågan varför det är mer irriterande när det är tjejer? jag är på intet sätt unik, jag kan också tycka tjejer är jobbigare än killar fast bägge gör i stort sett samma sak men det är ju varför det är så som är intressant.
Men VAAAAAA? Han har ju inte sagt något om att det är jobbigare när tjejer skriver det än när killar gör det, utan att de han sett skriva det ÄR just tjejer. Det där med att det var MER störande när tjejer skrev det var det mig veterligen du som lyckades få fram.
Har nyligen hittat tillbaka hit, men jag ska försöka att inte börja hänga här som förut. Facebook får räcka. Måste ändå droppa en kommentar angående detta: Jo, jag stör mig också rätt mycket på vissa personers statusuppdateringar! Det värsta är nog att vissa ska vara så snutti-nutt-gulliga och skriva hur mycket dom saknar sin älskling (när det gått en timme sen det stod att dom åt middag ihop) eller denna babyboom med bilder och allt snutti-nutt som kommer där till. Men det är min släkt och mina vänner det handlar om, så jag håller tillbaka med kommentarerna. Jag försöker att bara skriva när jag har något positivt att skriva. Men ibland vill jag gå loss, som någon ovan skrev, och mörda hela bunten. Pricka av dom en efter en i vännerlistan. Nu kanske någon som läser detta har mig som vän på fb. Jag vill inte mörda just dig, bara dom andra. ;)
medoria F28 gå o bränn upp lite pengar med Gudrun Schyman istället för o sitta här o gapa
Jädrar vilken diss, jaojao P20
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
http://www.myspace.com/eriklundhbeats
Jag stör mig för övrigt mer på fenomenet Youtube än på Facebook. Jag har lätt till att distansera mig från Facebook och jag kunde inte bry mig mindre om alla dessa statusuppdaterningar. Jag går knappt in på folks profiler och jag läser (nästan) aldrig mina vänners nyheter. Jag använder bara FB för att maila mina vänner samt ha koll på olika evenemang. Ibland, då och då, uppdaterar jag folk om var i vårt avlånga land jag befinner mig, vilket är sjukt praktiskt och bra. Givetvis händer det att även jag skriver något störigt, men då det händer sällan så är det inget att diskutera. Youtube däremot.. pff. Var ska jag börja? Väldigt många brukar Youtube på ett sätt som stör mig mycket. Framför allt så har Youtube klivit ut ur burken och tagit fäste i den fysiska verkligheten. Och jag blir rädd :( Jag kan vara på hemmafest och det händer:X säger : Ey, jag ska bara visa er världens roligaste klipp. Ni kommer dö av garv, det är så jävla bra! *insert klipp där ett barn tittar på sig själv i spegeln, petar sig själv i näsan och blir biten av sin bror som sen snubblar* Alla faller genuint i skratt och jag ler nervöst. Sedan sker en kedjereaktion där alla vill visa sina favoritklipp, det ena klippet dummare än det andra. Ju dummare, desto bättre och är det något som är sååååå fascinerande som en katt som fräser åt en valp till fräsig musik så blir det ju verkligen... upploppsstämning! he.....he..... så kul var det? Jag kan verkligen förstå att det kan vara någorlunda kul med ett sådant klipp. Jag kan till och med förstå det tre gånger, eller femtio gånger för den delen. Men när i princip alla klipp är av samma åsneaktiga, urdumma karaktär så blir jag less! Jisses! Och det är så jäkla svårt att distansera sig, då väldigt många sitter och "youtubar" tillsammans i verkliga, sociala sammanhang. Min erfarenhet säger mig att de flesta faktiskt diggar sånt här och man kan inte bara spärra folk och allt annat fett som man kan göra med FB, vi snackar ju om verkligheten. Sedan känns det lite dumt att kapa av hela min bekantskap bara för att de har en osmaklig syn på humor. Jag kan komma med miljoner exempel till på när fenomenet youtube har stört mig(i faktasyften, på msn osv), men det orkar jag inte gå in på just nu. Dumburken har iaf blivit ersatt av Youtube och jag avskyr dumburken. Min poäng är att på Facebook så kan du distansera dig genom att själv göra val, för du kan alltid klicka dig bort eller vidare. Men med Youtube, i sociala sammanhang, så är du fastkedjad och tvingas att se alla dessa urtråkiga, fantasilösa klipp. Så, nu hatar jag inte Youtube mer, nu när jag har fått avreagera mig på nätet. God natt! *Jag förstår givetvis att det finns många fördelar med youtube, då det bland mycket annat kan vara källa till musik, historiska händelser(typ vm, tal osv) och gitarrlektioner. Men det behöver vi inte gå in på, tack.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Word på Måne. Tycker varje fest har åtminstone en jävla tomte som bara måste visa ett youtubeclip där en apa äter bajs eller något annat spännande. Fattar inte varför folk gnäller på facebook - om era 'vänner' på facebook konstant gör ointressanta, meningslösa uppdateringar så beror det antagligen på att era vänner är ointressanta och meningslösa människor som lever ointressanta och meningslösa liv. Kan se hur facebook kan vara farligt på det viset. Hur kul är det att få veta vilka jävla idioter man umgås med egentligen? Men fan, skaffa lite roligare vänner så löser det sig!
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Moderator
2010-07-22 07:41
Indeed word på måne! Nästa gång jag har fest hos mig ska jag fan spärra youtube.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Låter som att du har sjukt irriterande vänner, Måne. Ditt hat för youtube bör i alla fall delvis riktas åt de retarderade individer som du väljer att hänga med. Fast ja, finns mycket som stör mig med hur folk använder youtube också. Bla faktasyften, som du nämner.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Marvin: Den innersta kretsen av mina vänner gör givetvis inte sånt. Men sedan så studerar man, arbetar ibland, går på hemmafester hos folk man inte känner, hos vänners vänner. Det är svårt att kapa av birollerna i mitt liv och många är, som UncleSam sa, tomtar ;)
äsch låt oss facebook suckers vara sucker :)
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Jävlar vad jag håller med typ alla i den här tråden. "In i dimman", "Utgång på ingång", "Klackarna i taket, nu köööör vi" är saker man ser varenda jääääävla dag och inte en jävel bryr sig förutom de som ska med in i dimman och slå klackarna i taket. Så blir den 45 kommentarer med samma gäng som skriver helt onödiga saker samtidigt som de säkert pratar i telefon och msn med samma människor. Jävla as. Stör mig också jävligt mycket på om någon har en ny profilbild t.ex, så kommer något jävla jon in och kommenterar "Vem tog bilden? ;);););):ppPPPpPPppPpPPpp" eller "Jävlar!!!! Snygg tröja vems är den???? ;););)". VEM FAN BRYR SIG. Dårar alltså. Nu ser jag jättebitter ut men jag har fan svårt för skiten. Annars är facebook bra :).
Rädda en ko, ät en vegetarian!
jag stör mig på folk som har FB
Dr.Octagon i och med att du överhuvudtaget orkade med att svara seriöst på mitt inlägg gör det ju dig till en sån där "idiot som inte kan hålla isär internet och den verkliga världen" ;)
kuk - kunst und kultur
men vem sitter och visar sina vänner youtube klipp i stil med americas funniest home videos på en fest? däremot att använda youtube som substitut till spotify på en fest kan jag ju förstå.
kuk - kunst und kultur
johnny_tex: Haha, jag säger ju att internet är en del av den verkliga världen i mitt inlägg också. Dubbelidioti? Men det är soft, människan är idiot. För övrigt är min största hobby att svara seriöst på alla frågeställningar på internet.
Redline!
Dr.Octagon haha, min är att ge ett seriöst intryck eftersom svaren är i textform. egentligen ljuger jag konstant på internet.
kuk - kunst und kultur
Jag hatar alla som hintar saker på fejjan, antingen för att försöka framstå som spännande eller såna pinsamma jävla rop på hjälp. Ring dina polare istället för att skämma ut dig inför dina 400 bekanta liksom. uuuh.
Men Jaojao , det råder ju eldningsförbud just nu ju....
Bara för att jag kan :) Min nuvarande status: JAG HAR KOMMIT PÅ HONOM! Äntligen efter 20 år så har jag kommit fram till att den förbannade Olle inte alls plockar blåbär i skogen! Nu har jag kikat på min XXXXX och sett att hon fanimej får Rosor på kinden OCH Solsken i blick när hon dricker alkohol! OLLE VAR ALKIS
"försökte ragga 4 olika tjejer på krogen och blev nobbad av alla. tror jag är för tjock och ointressant", fan va sugen jag blev på att dra den här och nu. men skulle bli allt för många missförstånd att reda ut (yes, lyckades få mitt inlägg till en statusuppdatering).
cry me a river! --> thcrew
joda Jag kan vara din facebook stat ghostwriter. Garanterat 50% mindre facebookvänner av motsatt kön, efter endast 2 veckor.
"har äntligen fått frikort på ungdomsmottagningen. att det ska vara så svårt för slynor att hålla någorlunda bra hygien mellan benen?"
Du får göra en fanpage i min ära för folk att följa, sen kan du få droppa twoliners dagarna i ända :)
cry me a river! --> thcrew
Nått jag ogillar är när folk tex. gör sådna här tester "Hur mycket kommer du väga när du blir stor" så skriver en brud på typ 40 starka kilon "jag vill inte bli tjock :(" vilka as det finns....
Lider med alla er som inte förstått meningen med strömbrytaren..
va?
l l l l V
Not a follower, so Twitter has never been an option.
tror man stör sig mer på uppdateringarna om man är vän med massa människor man inte är vän med. jag har nästan bara folk på min lista som jag tycker om på riktigt och kan tycka att kaffeuppdateringarna är ganska mysiga.
fast det här var väl ändå lite att ta i..
Mellanmål: Tyskt surdegsbröd, Bregott, Surkål o överst majonäs = Gudomligt gott:-) 1/2 kopp KALLT kaffedäremot gillar jag inte att vissa personer i tid och otid ska berätta hur fulla dom var och hur mycket dom festar. det känns ganska osmakligt.
Ben Cohen 72,013 people like this. varför liksom?????????
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Producent
2010-07-27 13:25
för dom gillar han? Jag stör mig mer på att folk skriver FB om facebook...
folk får skaffa twitter om dom överkonsumerar facebook .
kul att de körs
Producent
2010-07-27 13:27
men då länkar dom bara ihop sin twitter med facebook, så allt dom twittrar om hamnar på deras uppdateringar på facebook. det har man märkt. fast då är det bara dölja dom jävlarna, men still...
Jag stör mig mer på att folk skriver FB om facebook...
Jag har märkt att jag skrivit sjukt många statusinlägg sedan jag kom till Umeå på besök. Kan det vara en mellanstorstadsgrej?
och ja, FB om facebook blir fan förvirrande
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Måne, hur kan det finnas något att uppdatera om när du befinner dig här i Umeå? Näe, den biten jag hatar av facebook är "puttinutt" - åh jag och älskling har varit tillsammans 1 månad och 1 vecka idag (L)(L)(L)(L)(L)(L) ÄLSKAR DIG" Sedan ser man en vecka efteråt - Relationsstatus - Singel...... 2 veckor senare - Relationsstatus - I förhållande MED SAMMA BRUD, och det är samma visa OM OCH OM igen, tills han älskar bruden mer än sitt liv.. blablabla, blir singel.. 1 vecka senare blir han ihop med en annan brud.. efter 2dagar älskar han tjejen och ja.. samma sak igen.. Sedan finns det "jag är så tjock buhuhu me".. - FUCK U.. Eller "Jag hatar killar, jag är lesbisk nu".. Folk frågar varför.. "jag göre bara.." Eller riktigt jävla hat till dom här idioterna som skriver något i uppdaterings tjosan, får ett trevligt svar där och tillbaka svarar dom "k".. Första gången är det okej, men när man ser det där jävla "k:et" 10gnr så vill man bara bränna personen på bål....... Youtube "festklipp" fenomenet är fan lika illa, blir så jävla förbannad. :O Varför är man ens på internet..
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
ni vet att man kan dölja dom man stör sig på men fortfarande vara vän med dom ? bara ett tips.
www.myspace.com/danielbylund
Producent
2010-07-28 12:53
ni vet att man kan dölja dom man stör sig på men fortfarande vara vän med dom ? bara ett tips. jo, det har ju nämnts så där ungefär cirka 100gånger i tråden redan..
Klart att man gör en och annan statusuppdatering. Sen om det är av något värde eller inte är ju skitsamma. Det jag skriver är ofta internt och rör bara dom som var med. Sen kan jag hålla med om att vissa uppdaterar för mycket och gulligullar sig men varför lägga energi på att störa sig på det:)
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Jag har inget emot feststatusarna. Jag har mer emot dem konstanta "grattis"-meddelandena som dyker upp då folk fyller år, varenda jävel ska visst säga grattis så fort någon fyller år..
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Fast mina top två då jag blir som mest sugen att tröck på hide är sådana här: "säger Usch!! åt Varbergs sjukhus!! Låååång väntan på att Victor ska gipsas... Väntat sen 16:30 å det lär dröja en stund till :-/ Hoppas man slipper åka hit på länge!!" folk som ska klaga på saker som detta och tro att de är de enda som är drabbade och oj vilken skandal och alla mina fejjanvänner ÅK INTE till akuten i varberg för du kommer få VÄNTA ok?? OBS viktig info liksom. Det har aldrig hänt någon annan att de fått vänta på akuten, och fan vad hemskt att de inte prioriterade ditt barns DÖDSallvarliga gipsning. Sen den andra är folk som skriver något ointressant och ba läs mer på min blogg!! och länkar sin jävla skitblogg med rosa header om sitt liv med sin sambo och deras dotter tindra i tid och otid. Däremot skrivs det ju mycket roligt också, typ: "håller tummarna för att Mats Alm ser till att gå till en riktig frisör nu när han har möjlighet!" vilket gör att man läser den där jävla skitfeedern överhuvudtaget.
jo, det har ju nämnts så där ungefär cirka 100gånger i tråden redan.. Och du tror att jag gått igenom alla inlägg ? Nejnej. Ursäkta mig !
www.myspace.com/danielbylund
Den här tråden är rolig, många fina exempel på roliga facebook classics droppade. Kul att läsa ju. I övrigt angående diskussionen "internet is serious business" så är det rätt naivt att låtsas som att internet inte skulle vara en del av det riktiga livet. Den attityden är bakåtsträvande och kommer när omogna fjantar kan kommunicera med människor anonymt. Internet är den bästa uppfinningen hittills inom kommunikation, man måste nästan vara stenåldersmänniska för att anse att det enda riktiga sättet att kommunicera är face to face IRL. Är du troll per telefon och sms också för de kan inte se ditt ansikte? Klart man kan driva och mycket är på skoj, men internet är mer än bara trollande.
Fast mina top två då jag blir som mest sugen att tröck på hide är sådana här: "säger Usch!! åt Varbergs sjukhus!! Låååång väntan på att Victor ska gipsas... Väntat sen 16:30 å det lär dröja en stund till :-/ Hoppas man slipper åka hit på länge!!" folk som ska klaga på saker som detta och tro att de är de enda som är drabbade och oj vilken skandal och alla mina fejjanvänner ÅK INTE till akuten i varberg för du kommer få VÄNTA ok?? OBS viktig info liksom. alla klagar på att få vänta länge på diverse sjukhus, akuter etc etc etc etc, konstigt att folk gör det på facebook? ska det man skriver i statusen vara viktig info?
klart underhållande tråd, jag är glad att jag inte har facebook
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.