I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Festande/Utgång-Facebookuppdateringar, citat osv

Övrigt - Blandat

Moderator

2010-07-19 21:37

Festande/Utgång-Facebookuppdateringar, citat osv

Hej bullen. Nu jävlar.

Kanske lite kass rubrik men kom inte riktigt på vad den skulle vara så...

Kan inleda med att säga att jag har absolut inget emot vilda fester eller något sånt, faktum är att jag älskar att röjja på som fan, men de finns en del saker kopplade till det som jag stör mig på som FAN.

En grej det är att tjejer kan i sin facebookuppdatering få det att låta som att just deras utgång ska typ förändra världen eller liknande.
Exempel "Nu jävlar kör vi brudar, ALL IN! Ikväll gör vi stan osäker" och liknande grejer.
Stör mig på det riktigt hårt av någon anledning :S
OCH jag pratar om brudar som är i 20 års åldern, kanske bara jag som blivit vän med fel tjejer på facebook, men är det ingen annan som märkt detta?

Sen stör jag mig som fan på personer som använder "hörde jag skål?!" i överflöd. En kille på en festival gjorde så att jag ville gå lös med yxa efter några timmar pga det citatet.

OOOCH åter till facebook, seriöst, har folk inte bättre fantasi än "ses i dimman". Vet inte varför, men stör mig som fan på det också.

--------------

Så, vad anser ni om det jag tagit upp? Någon som delar min åsikt på en eller flera av punkerna?
Finns det andra saker i anknytning till detta som ni stör er på? Bikta er nu!.

Jag förväntar mig självklart att några ska börja störa sig på mig när dom läst detta, självklart =)

//TW
Moderator

2010-07-19 21:41
Hatare, men jag hatar det mesta så vet inte riktigt. Vill bara åååh, banna dom från internet, ta bort internetuppkopplingen och slänga deras datorer i sjön..
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Redaktionen

2010-07-19 21:41
Verkar som att dina vänner behöver någon annan helgaktivitet än alkohol?

Själv stör jag mig mest på intetsägande facebookuppdateringar i stil med:

godmorgon!

kaffe nu

kaffet var gott! nu blir det jobb!

hemma igen. fixa lite mat

det blev fiskpinnar o potatismos... GOTT!

TV med älsklingen

nu ska vi ut på en promenad med @valfri

blaablaablaa

namaste
Moderator

2010-07-19 21:43
håller med ÅderpåleOne! Så jävla sjukligt irriterande. Blir rent av aggressiv av sånt här.

2010-07-19 21:50
fanns det inte redan en tråd om exakt detta eller var den på flashback?
kuk - kunst und kultur

2010-07-19 22:20
Hellre sånt än visdomsord på engelska (speciellt av människor med svenska som modersmål). Jag har många såna, typ: "I can't respect you unless you respect yourself."
Och sen kommer personer in o ba: "Preach!"

Sen är det fett irriterande med folk som uppdaterar hela tiden. Som under VM, jag kollade inte på en enda match men jag kunde veta ställningen bara genom att kolla på facebook. Kan inte folk göra saker utan att skriva det på facebook längre?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2010-07-19 22:31
Vet dock inte om det är dom som bör skaffa ett liv som uppdaterar 24/7 eller jag som har tiden att sitta och irritera mig på det.

2010-07-19 23:53
Funkenteller P25

det där med VM kan jag relatera till. vem behöver kolla på matchen när man kan följa folks facebook-uppdateringar?

en annan sak är ju när folk kommenterar vädret eller som i vissa fall, enbart konstaterar vädret. ex: "fint väder" eller "regn".

sen har vi ju alla tjejer som måste tagga alla i deras "tjejliga" i sina uppdateringar. ex: "längtar så tills på lördag då jag kommer festa loss med mina underbara namn, namn, namn, namn och namn. ni gör mig så lycklig. jag älskar er!"
kuk - kunst und kultur

2010-07-20 01:12
Jag personligen råkar inte ut så ofta för det som trådskaparen säger, däremot stör jag mig som fan på människor som

1. Uppdaterar om sitt liv exakt vad som händer med 10 minuters intervaller.
tex
20.00 Ska nanna snuttan nu, sen blir det te
20.15 Dricker te och kollar tv med min darling
21.23 Nä nu vänta kudden på mig.

Jag tänker FUCK OFF..

2. Personer som ska överdriva och skriver om hur mycket personen ifråga tycker om sin partner..Jävla toffelfasoner
tex

måndag kl 14.35: Älskar min underbara *namn* .. Du är bäst
onsdag kl 12.14: Ska hem till världens sötaste flickvän
Torsdag kl 16:10: Har haft världens mysuigaste dag med min ´lilla gumma. Puss älskar dig <3<3

3. Personer som skriver som "hjälp jag är ledsen" statusar hela tiden.
tex

"Trodde inte man kunde må såhär dåligt, ännu en gång har du sårat mig riktigt ordentligt, vet inte om jag kommer kunna förlåta dig denna gången"

Ett stort jävla rop på hjälp. En väntan på att wow någon måste ju komma till undstättning nu.

4. Överdriven uppdatering.

5. Generellt tjejer som skriver om hur mycket dem ska festa till helgen.
Jobbar på mcdonalds - festar på stureplan.. patetiskt svin.

2010-07-20 04:18
Själv har jag lärt mig att använda funktionen "hide" på facebook och slipper nu ta del av allt vad folk har att säga.

Samtidigt är det soft att skriva något kort så folk man känner vet vad man pysslar med. Om jag t ex pluggar och måste plugga skriver jag gärna det på facebook. Detta för att minimera risken att någon ringer och frågar om jag ska med ut och dricka öl i och med att det skulle innebära ett hastigt slut på mina studier.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2010-07-20 09:02
hahaha jag förstår dig, asså mina polare på facebook kör alltid samma varje helg

"Vem är måtta och varför skulle jag vilja dricka med honom?"

2010-07-20 09:28
Serum

hahaha den ska jag ha resten av mitt liv på fejsbåk nu!!
http://www.myspace.com/splitkeysbeats

2010-07-20 09:39
Ja det är ju faktiskt inte svårare än att köra Hide på personer som ständigt stör en.
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-07-20 09:44
Kan ju ta några exempel från mina news.

"8 arbetsdagar kvar innan semestern ! Längtar !!!!!" Det hade väl varit okej om det var första gången, men nu har vi läst samma skit i ungefär tre veckor. Vi vet att du har semester snart.

"Skorpan är hemma!!:-D:-D wiie överlycklig:-D" ...Skorpan?

"Kan inte folk bara ge raka besked, är less på att behöva vänta och vänta och har man otur får man aldrig något svar." Vederbörande har även texten "Gud giv mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden" på sin press.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-20 10:25
Problemet med Hide är väl att det inte är lika lätt som man kan tro att dela in människor i Dumjävlar eller Finingar. Dumjävlar skriver med intressanta saker ibland! :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2010-07-20 10:29
folk är sjuka i huvudet på allvar, dom har inget självförtroende o behöver så mycket uppmärksamhet att det är stört...tacka fan för HIDE!

Jag vill verkligen inte höra vad någon ska äta eller göra med sin tjej/kille eller om något är sååååååååååååååååå myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyysigt. Folk förstår inte riktigt att många uppdateringar inte har ngt värde förutom personen själv som lever i en bubbla o tror att folk bryr sig.

Fast dom tradigaste är ju ändå tjej gängen som alltid kommenterar på varandras bilder, uppdateringar, ja allt....riktiga mobboffer!

Men FB är ju stört faktist, folk sitter o läser igenom allt som andra skriver emellan varandra, kollar genom bilde rpå folk dom inte/knappt känner.

Det är något med kontrollbehovet, tillgängligheten o folks bekräftelsebehov som gör FB till en riktig player i gamet för folk är HOOKED!

2010-07-20 10:44
Jag förstår helt ärligt inte hur någon levande människa orkar störa sig på sånt här. Hur mår ni? har ni för mycket tid övers?

Holla!

2010-07-20 11:08
Roligaste folket är ju dem som skriver något i stil med:
"fan mitt liv är över nu", "mitt hjärta gör så ont, tror jag dör snart" eller "Hur kunde du göra så mot mig?"

Diverse kärleksproblem med andra ord..

Sen när dem fått sin uppmärksamhet i form av någon uppiggande kommentar eller fråga ang problemet. Ja då har personen mage att inte ens svara.... puckon!!!

Visst skvaller är alltid kul, men har man sagt A får man fan säga B också!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2010-07-20 11:24
elitz

Kan iof tänka mig att det vore rätt roligt om mina vänner började köra saker i stil med, "fan, mitt liv är över.. har inte skjute heroin på två dagar nu!"

2010-07-20 12:28
håller med dig om att brudar som tror världen kommer ändras grejen e galet irriiiii
Just because i stand over you don't mean you understand me

2010-07-20 13:11
Ni som har Facebook, varför blir ni upprörda över det här?

Är inte det en ganska stor del av Facebook, att hela tiden uppdatera vänner och bekanta om vad man gör och försöka upprätthålla en viss image av att man har ett visst liv. Vare sig det är att man är emo och känslig eller att man är ett partydjur som ständigt har roliga saker på G. Eller helt enkelt blanda "oh my god vilket intressant och aktivt liv jag har"-uppdateringar med diskbänksrealism i form av "tvätta kläder är sååå tråkigt" och typ "Kokade nudlar och ska kolla på Let's Dance med tjejen. mys".

För det är väl knappast många som langar status uppdateringar i form utav "Hade min kolonoskopi förra veckan och har haft den lösaste diarrén någonsin". Eller typ "försökte ragga 4 olika tjejer på krogen och blev nobbad av alla. tror jag är för tjock och ointressant". I och för sig kan jag tänka mig att vissa kör smått självkritiska status uppdateringar för att fiska komplimanger. Typ, "gud vad tjock jag ser ut i den här baddräkten, aianapa.jpg", sen är svaren från polarna "vaaa, gumman du ser ju alldeles gorgeous ut! inte alls tjock!".

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-07-20 13:12
Känns jobbigt att störa sig så mkt? ^^

Så många gör, är ni förvånade över att det kom till facebook?
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-07-20 13:22
Vad är det för grej om att det skulle vara jobbigt att störa sig på saker?
Tycker man det är så jävla jobbigt stör man sig väl inte.

2010-07-20 15:19
sen tycker jag det är jobbigt med alla pedofiler som alltid ska uppdatera sin status och skryta om hur många barnrumpor de satt på.
kuk - kunst und kultur

2010-07-20 15:35
jag själv använder uppdateringar väldigt sparsamt. tex om jag åker hem till gbg är det ett bra sätt att nå ut till sina vänner om att man är hemma. men annars skulle jag aldrig få för mig att skriva ngt i stil med alla exempel som redan nämnts.

stör mig också på folk som verkar tro att det finns så många som är intresserade av vad de gör för ngt. stör mig även på folk som lägger upp bilder på vad de äter till middag. ok du åt en kycklingsallad med bröd till. vad avundsjuk jag blev.

2010-07-20 15:39
stör mig på intetsägande bilder som läggs upp. Typ en bild på någons hund helt random bara, vem bryr sig, spec om man tvingats se den fula jycken förut..

fb är rätt sjukt ja...man kan "gilla" och till och med kommentera vissa människors status som man typ aldrig pratar med irl..

2010-07-20 21:46
heja oss som inte har fb och därför inte behöver störa oss! jag är waaay för ointresserad av vad andra gör hela tiden och av att "hålla kontakten" med folk jag knappt känner för att ha det där skräpet. föredrar att inte alla vet allt om mig hela tiden. man kan ju bli paranoid för mindre. dessutom gillar jag att ha något att snacka om när man ses och inte bara "ja jag läste det på fejsbok ja!" bleh.

f.ö. stör jag mig som fan på alla som säger att jag borde skaffa det. det jag vet om facebook är tillräckligt för att jag inte ska vilja ta i det med tång. skaparen är ett osympatiskt kräk som stal kod av sina medstuderande och sen köpte deras företag och sparkade deras advokater när de klagade på att de inte fått de pengar han var skyldig dem. det är en stalkers våta dröm och folk har inte en susning om vilka risker de utsätter sig själva och sina nära för när de är så totalt öppna med allt de gör, var de bor, sina bilder och sina namn.

2010-07-20 21:49
".......folk har inte en susning om vilka risker de utsätter sig själva och sina nära för när de är så totalt öppna med allt de gör, var de bor, sina bilder och sina namn."

Vilka risker, berätta gärna!
BAHA!

2010-07-20 22:12
tjuvar, pedofiler, våldtäktsmän, mördare osv finns många risker.

2010-07-20 22:17
aasa - En grej man kan göra är att begränsa sina kontakter på facebook till de som man är hyfsat säker på att de inte är tjuvar, pedofiler, våldtäktsmän och mördare....
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2010-07-20 23:30
Det jag stör mig mest på med facebook är personer jag knappt känner som ska kommentera varenda liten grej man skriver... Drog faktiskt en rejäl rensning av mina facebook-kompisar efter att jag blivit typ cyber-förföljd av en skitjobbig brud jag gick i gymnasiet med men knappt pratat med öht.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2010-07-20 23:48
Facebook > balanserar mellan microbloggande och vanligt bloggande, eftersom det är 50/50 som uppdaterar kontinuerligt.

Twitter > microblogg så det ryker om det, updates 24/7 = acceptabelt.

Facebook = 50/50.

Okej? Bra.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alla som kollar denna tråden gör ju det av en anledning, så typ marvingaye här i tråden, klart de som skriver i tråden blir upprörda?

Ska ta en kaffe nu, med min älskling <3, spanien vann med 1-0!! Jag vill ta självmord, krööööööööööök ikväll! skönt att sova sen när jag kommer hem, semester om en vecka! jobb imon också *suck*.

Hahahaaaahhhhhhhh mwuuhahaha
hatar forumsignaturer..

http://twitter.com/ARSVXO

2010-07-20 23:53
innan var ja fb beroende typ, nu har ja varit utan i 2 mån o känner mig kluven. vill inte öppna upp den igen men kommer säkert göra de till hösten iaf.

pissida! hatkärlek till fb
 Haters gon' hate...

2010-07-21 01:11
jag har många pedofiler och våldtäktsmän på min facebook, men vi är vänner.
kuk - kunst und kultur

2010-07-21 01:18
Ni som har Facebook, varför blir ni upprörda över det här?

Är inte det en ganska stor del av Facebook, att hela tiden uppdatera vänner och bekanta om vad man gör och försöka upprätthålla en viss image av att man har ett visst liv. Vare sig det är att man är emo och känslig eller att man är ett partydjur som ständigt har roliga saker på G. Eller helt enkelt blanda "oh my god vilket intressant och aktivt liv jag har"-uppdateringar med diskbänksrealism i form av "tvätta kläder är sååå tråkigt" och typ "Kokade nudlar och ska kolla på Let's Dance med tjejen. mys".

För det är väl knappast många som langar status uppdateringar i form utav "Hade min kolonoskopi förra veckan och har haft den lösaste diarrén någonsin". Eller typ "försökte ragga 4 olika tjejer på krogen och blev nobbad av alla. tror jag är för tjock och ointressant". I och för sig kan jag tänka mig att vissa kör smått självkritiska status uppdateringar för att fiska komplimanger. Typ, "gud vad tjock jag ser ut i den här baddräkten, aianapa.jpg", sen är svaren från polarna "vaaa, gumman du ser ju alldeles gorgeous ut! inte alls tjock!".

co-sign

2010-07-21 09:18
Är man inte helt tappad skulle jag inte påstå att facebook har några större risker. Skriver inte ut någon som helst information som någon skulle kunna använda för att leta reda på mig exempelvis. Således landar vi väl på den vanliga punkten, att problemet inte är verktyget i sig, utan dumma människor.
Look with your own eyes - See with your own mind
Manager

2010-07-21 09:46
Således landar vi väl på den vanliga punkten, att problemet inte är verktyget i sig, utan dumma människor.

Och det finns ett märkbart överskott av dumma människor här i världen.
Redline!

2010-07-21 11:14
tar alla det personligt när jag skriver "folk"? självfallet pratar jag om de som inte förstår att skydda sina uppgifter. ofta människor över 30-35, ofta med familj, som förmodligen inte hängt på något nätforum innan 2005 eller så. jeez.

det behöver f.ö. inte vara dumma människor, de kan ju t.ex. vara okunniga. har man ingen större erfarenhet av internet är det lätt hänt att man tror att internet är lika "tryggt" som den fysiska världen.
sen har fb's sekretessinställningar inte varit överdrivet tydliga såvitt jag vet. de kanske ändrat på det nu. jag vet som sagt inte för jag har inte skiten.
Manager

2010-07-21 11:22
junkgirl: Om man inte har förstått hur verktyget funkar är man okunnig. Om man inte förstår att internet är minst lika otryggt som den fysiska världen år 2010, ja då är man dum.

För övrigt borde de du knappt känner vara de enda som kan ta illa upp när du kallar dem "folk" eftersom det är bara den gruppen av människor som du kallar "folk" i din rant om Facebook.

Dr.Octagon - Drygare än Yes-reklamen.
Redline!

2010-07-21 12:20
internet - serious business

jag skulle inte vilja påstå att internet är lika otryggt som den riktiga världen. det känns lite "skräckpropaganda" över att ens säga så. internet är till för att förena nytta med nöje enligt mig och att på forum, sociala nätverk mm aldrig vara ett dugg seriös. det är när idioter börjar behandla internet som den verkliga världen det blir "otryggt".
kuk - kunst und kultur

2010-07-21 12:24
va gnälliga ni är? shit.
http://www.myspace.com/splitkeysbeats
Manager

2010-07-21 12:42
johnny_tex: Ok, man kan inte bli direkt fysiskt skadad via internet, dock indirekt. Däremot kan du bli lurad, rånad, hånad, hotad och tusen andra ord som slutar på d.

Förövrigt är internet en del av den verkliga världen. Man kan bli anklagad för att sprida skräckpropaganda när man säger att den verkliga världen är otrygg. Det beror på hur man ser på saker.

Du kan med andra ord påstå vad du vill och tycka att internet är den säkraste platsen i världen medan andra har blivit av med tusentals kronor och vågar inte logga in på sin mail längre pga de tycker att internet är otryggt.

Bla bla bla bla.

det är när idioter börjar behandla internet som den verkliga världen det blir "otryggt".

Som jag sa tidigare, det finns ett klart överskott av idioter.
Redline!

2010-07-21 13:28
Junk: det är lättare att förfölja folk IRL än på nätet. Jag kan få reda på mer om dig genom att bara ringa skatteverket än vad jag får genom din FB, men fortsätt gärna inbilla dig att FB är farligt och att FB inskränker på din personliga integritet genom att sno dina bilder, själv tycker jag du är allt bra naiv.

För övrigt är jag precis den alla irriterar sig på, den som skriver jobbiga engelska citat, samt kommenterar nyheter i min statusrad. Jag kan tycka att som man frågar får man svar, det är alltså bara en tidsfråga innan den här innerligheten går över styr och jag langar upp en bild på min senaste bajskorv.

2010-07-21 13:30
Åh, älskar facebook!
aaa

2010-07-21 13:32
Kan inte göra annat än att hålla med TS

2010-07-21 14:42
co-sign på medoria. alltså, offentlighetsprincipen? ever heard of it? det absolut enklaste för mig är inte alls att gå in på Facebook om jag vill ta reda på en massa "läskig information" som gör att jag "vet för mycket" om folk.

jag skulle ta reda på fullständigt personnummer. sen skulle jag ringa skatteverket eller liknande och kunna begära ut nästan allt som personen gjort sen den föddes - med undantag för läkarjournaler.

2010-07-21 14:51
det värsta är dom jävla asen som har länkat sin äckliga jävla twitter till FB så att alla sjukt idiotiska twitter inlägg hamnar på facebook
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2010-07-21 14:58
Fast ja, Skatteverket kommer ju inte berätta att ditt stalk-offer åt kycklingsallad och kollade på svenska hollywood fruar tredje februari. Eller att på lördag kommer Håkan & Muhannad bli såååå packade och alla pappor bör låsa in sina döttrar för partidjuren kommer dominera stureplan med kukarna i vädret. (sistnämnda är en, honest-to-god, riktig statusuppdatering jag läste från en sliskig marketing snubbe jag träffade i stockholm en gång).

Nej men, tycker junkgirls resonemang är långsökt och stinker lite för mycket paranoia. Man kan ha facebook utan att uppdatera folk om precis allt. Det fina är att man själv, hör och häpna, VÄLJER vad man ska dela med sig av. Visst, vissa dokumenterar sina vardagar till punkt o pricka varje dag, vecka in månad ut, men de får i så fall skylla sig själva. Betyder ju inte att om du, junkgirl, skaffar facebook så kommer folk veta saker om dig som du vill hålla privat. Det vill säga, om du inte själv aktivt delar med dig av den här informationen. Du låter folk veta det du vill att de ska veta eller tro, mycket enkelt. Det är lite det jag var och petade på tidigare i tråden om människor som försöker upprätthålla en viss "image" och använder Facebook som ett verktyg för det.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-07-21 15:03
Marvin: delvis har du rätt men min poäng är att FB inte avslöjar sånt som är verkligt integritetskränkande för det är ändå folk själva som avslöljar sånt som de vill att andra ska veta. Få skriver ut att de blivit dömda för våldtäkt, har en prick hos kronofogden, är svarande i en vårdnadstvist eller har 3 barn de vägrar erkänna i sin FB-status.

2010-07-21 15:42
Haha!

All in är klassiskt bland tjejerna här med, sjukt töntigt..

Men den sak jag stör mig mest på är nog folk som skriver typ;
"Fyfaan va jag mår skit" eller "Usch pallar inte längre" på facebook, så frågar någon vad? och får svaret - "kan inte säga på facebook". Fan lägger man upp sånt i första taget då?
Hur som helst har jag nog döljt 30-40 vänner sammanlagt.. ^^,
"Visst är det vackert.."

2010-07-21 15:45
det är väl inte mer töntigt med tjejer som skriver all in än killar? eller? varför i hela friden då?