Jag personligen tycker att det är fel att du ska gå till ditt Ex's kompis.. Dels för att du kommer såra honom (även om han inte har några känslor för dig alls) och dessutom så kommer hans kompis att såra honom.. speciellt om det är ens BÄSTA kompis... Mitt ex gick och festade och blev tillsammans med en kompis till mig (som jag umgicks med för 3-4 år sen).. och jag känner mig totalt förkrossad... det är inte alls roligt.. och speciellt om man är som jag.. inte vågar säga ifrån.. jag är sur på dom båda, kommer nog aldrig kunna kolla dom i ögonen i framtiden.. Jag är SJUKT krossad.. så om du känner för att krossa ditt ex kanske eller få honom och må dåligt så go for it, men tänk på att du kommer ha dåligt samvete.. jag skulle aldrig kunna göra en sån sak, hur bra jag än mår med mitt ex BÄSTA kompis.. eller en bekant över huvudtaget, dels för att det hade snurrat runt i min skalle hela tiden och dels för att jag hade kännt mig så dum mot dom båda.. men som sagt.. gör som ditt hjärta säger.. du behöver inte lyssna på någon av oss här på whoa egentligen.. men jag har upplevt det ditt ex kanske kommer att få uppleva så jag kan ju berätta hur jag kände mig.. Lycka till med allt nu, hoppas du gör ett beslut som du inte kommer ångra sen:)