I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förbjuden kärlek.. ?

Övrigt - Blandat

2010-03-24 21:40

Förbjuden kärlek.. ?

Har ett problem...

Var tillsammans med en kille för ett tag sen,
vi gjorde slut i början av januari efter ca 2 månaders förhållande,
men efter vi gjort slut så höll vi endå på ett tag typ.

Men för 1 vecka sen gjorde vi slut helt och hållet.
Vi pratar inte alls med varandra längre, sagt upp kontakten totalt och det kommer förmodligen att fortsätta så. Snubben var ett riktigt jävla svin mot mig, men inte det som är problemet..

Problemet är, hans bästa kompis. Dom har varit skittajta sen barnsben,
är i princip som bröder. Dom delar allt lika och mitt ex brukar bo hos honom, och räknas som i familjen där.

Och nu till saken...
Hans bästa kompis berättade för mig redan när jag och mitt ex va tillsammans,
att han hade känslor för mig. Jag ignorera det bara och han med typ....
Men tiden gick och jag började få känslor tillbaka. Och när det tog helt slut mellan mig och mitt ex så sa hans kompis till mig hur han kände igen o sådär.
Jag erkände då att jag kände likadant.

Men vi båda vet att det är fel och sjukt taskigt mot mitt ex.
2 stora svek på en gång liksom, att hans bästa vän/"brorsa" snor hans brud,
och att hans föredetta flickvän håller på med hans bästa vän....

Det är liksom "förbjuden kärlek", men jag vill så gärna va med honom, han får mig att må skitbra liksom...

så frågan är, vadfan ska jag göra ?
tror iofs redan jag vet svaret, att jag borde inte sabba deras vänskap...
vad jag egentligen vill ha är väl anledningar till att få vara med mitt ex bästa polare, så frågan är finns det några ?

2010-03-24 21:43
det är inte taskigt mot ditt ex. ni kan ju knappast välja själva vilka känslor ni utvecklar för varann. jag tycker att ni ska köra hårt. är man kär ska man vara ihop, det är min filosofi iaf.

om det där sabbar deras vänskap är det ingen vidare djup vänskap ändå. ni är egna individer som väljer själva vem ni ska vara med och det är inte hans ensak vem du, hans ex, knullar med eller vem hans polare knullar med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-24 21:58
sant fan.. men mitt ex är rätt knas i huvet haha, är skiträdd för hur han skulle reagera. han har hotat mig förut att jag inte får umgås med hans vänner nu när det är slut, men vi har ju liksom gemensamma vänner.. och han märkte typ att jag och hans bästapolare gav blickar till varann, då skrek han åt mig att jag skulle "ge fan i hans bästa kompis annars jävlar" typ.

så om jag och mitt exs polare börjar hålla på oså, känner jag på mig att någon utav oss kommer få stryk för mitt ex funkar så.. haha fuckedup äre...

2010-03-24 21:59
Jag tycker inte det är upp till dig. Från ditt perspektiv är det helt okej. Det är polaren som bestämmer. Om han väljer sin bästa vän, eller dig.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2010-03-24 22:01
om han nu måste välja. i min värld är det den som tvingar fram ett val (exet) som ryker direkt. hoppas din framtida pojkvän också ser det så.
och polisanmäl om någon av er får hot eller får stryk. det är olagligt att hota folk vettu. ^^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-24 22:08
Men om ditt ex var "ett jävla svin" så förstår jag inte varför du bryr dig om att "det är taskigt" mot honom? Så..Det här ligger ju snarare hos ditt ex:s bästa kompis om han vill vara med dig eller inte, om han tycker att det är värt det. Eller tänker jag helt fel?

Däremot tror jag det junkgirl skriver är fel. Jag tror absolut att de kan ha en mycket djup vänskap nu men att den kan krackelera om du blir tillsammans med hans bästa kompis. Det handlar väl inte om hur djup vänskap man har, utan om vilka värderingar och normer som är inrotad i vänskapen?

Bara mina tankar.
Delam tange barat

2010-03-24 22:08
För din del är det ju lungt.. om han har betett sig som ett svin mot dig är det ju bara en bonus att göra han lack ;}

däremot polaren gör ju det man absolut inte får göra mot polare.. exet verkar vara känslig också för sånna saker så.. förmodligen kommer det fucka upp deras vänskap..

Men hey.. polare kommer polare går.. men fitta är fitta!

2010-03-24 22:10
ah jo det stämmer, det är upp till polaren...
men om nu han skulle välja mig skulle jag endå känna mig jävligt taskig, för om jag själv skulle va i den situationen skulle jag må skit om jag såg mitt ex må bättre tsm med min bästa vän.. hur det än blir så är det nån som kommer bli besviken, it sucks!

och jo det är sant, men lärt mig att inte blanda in polisen, blir oftast bara värre då haha :)

2010-03-24 22:12
haha ah, vore fan skönt och göra idioten lack haha ;d
skiter egentligen i vad han gör mot mig, mer orolig för hans polare,
och vore jävligt synd att sabba en sån vänskap som dom verkar ha....

2010-03-24 22:24
Men han ska väl inte bestämma det?

Kör på och försök snacka med honom om han börjar hetsa!

Dock, gå inte in i något förhastat för att jävlas med ditt ex, nu verkar det inte så men isf är det ju faktiskt rätt taskigt. Är det äkta känslor så kan ma ju inte göra så mycket mer än att följa dem, det mår man bäst av, iaf enligt min personliga synvinkel.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2010-03-24 22:25
Rachel: Jadu, antar att jag fortfarande bryr mig om honom rätt mkt, fast inte på det sättet. Vill inte såra honom, vilket är kanske sjukt efter alla gånger han sårat mig hah.

2010-03-24 22:27
ASUL: haha tyvärr är han inte en snubbe man kan "snacka med" ifall han börjar hetsa, menmen!

och mina känslor är iallafall äkta. får isf hoppas att polarens också är det!

2010-03-24 22:54
Nu vet jag att det är offtopic, men jag undrar bara varför du var tillsammans med en kille som man tydligen inte kan prata med? Känns ju rätt ohållbart i längden.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2010-03-24 22:59
9ti3

Hehe, okej, men isf så får du nog anmäla honom om han börjar hetsa. Tråkigt med såna killar för övrigt.

2010-03-24 23:06
mephisto: bra fråga, det undrar jag också! haha. kunde bara snacka med honom om vissa grejer, men var det nåt som gjorde han arg gick det inte o prata längre..

2010-03-24 23:28
Den "vänskapen" dom har är uppenbarligen inte så stark som den ser ut då hans kompis är villig att dumpa sin "bästa vän" "familjemedlem" och "bror" för lite punani. Det kommer skita sig mellan dig och hans vän förr eller senare, och då kommer du vara en pricktavla för båda, för dom kommer hitta tillbaka till varandra om det är sann vänskap.. Men du kommer bli utmålad som en gatuhora..

True story..

2010-03-24 23:38
Jeffi står för det mest troliga scenariot. Personligen hade jag ALDRIG gått bakom ryggen på ett liknande sätt om det verkligen var min bästa vän dock.. Så de kanske inte är så tighta.

2010-03-24 23:40
"punani"? känslor är känslor och behöver verkligen inte handla om att de bara vill bonka på varandra. om det vore så enkelt hade de kanske kunnat knulla på en toa och get it out of their systems liksom.

följ dina känslor och hoppas han följer sina, katten! ^^

2010-03-25 13:01
känslor är hjärnspöken.

skulle aldrig göra så mot en sådan tight vän.
skulle inte ens kunna låta mig få känslor på ett sådant sätt.

jeffi slog huvudet på spiken

2010-03-25 13:07
man bestämmer inte över vilka känslor man utvecklar för någon annan. man bestämmer över om man ska agera utefter känslorna, men man bestämemr inte hur man känner.

2010-03-25 13:16
Men fuck, vad är det med er killar! Hederskultur light... Försök sätta er in hennes situation istället för att skriva vad ni tycker killen gör för fel.

yttrycket "punani" är för övrigt extremt lökigt. Ser en vit kille i doorag och fububrallor när jag läser sånt.

2010-03-25 13:19
Den "vänskapen" dom har är uppenbarligen inte så stark som den ser ut då hans kompis är villig att dumpa sin "bästa vän" "familjemedlem" och "bror" för lite punani.

Sjukt roligt skrivet :D
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.

2010-03-25 14:48
I din situation skulle jag kört på bara, han hade väl varit ett svin mot dig också?

Väljer hans "brorsa" dig före han dock, så står ju han lågt i mina ögon, men det är ju inte ditt problem.

Sen vad ska ditt ex göra?, slå dig?, då anmäler du bara.

Tänk på dig själv och vart dina lojaliteter ligger bara, så får dem andra sköta sina.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-03-25 15:04
jag tycker det är fittig stil av polare isåfall...i mina ögon gör man inte sånt mot en sån bra polare
vi är överallt!

2010-03-25 15:06
känslor kan man avstyra...
vi är överallt!

2010-03-25 15:10
jag tycker det är fittig stil av polare isåfall...i mina ögon gör man inte sånt mot en sån bra polare

Ja.. men ska hon bry sig om det?
Snubben hade ju tydligen betett sig illa dessutom.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-03-25 16:42
Får man fråga varför du var tillsammans med en hetsig snubbe som man inte kunde prata med och som har hotat dig?

Och får man dra slutsatsen att hans bästa vän kan vara lite likadan eftersom de är så tight? Om han skulle vara emot att hota och spöa brudar skulle han nog inte vara så tight med honom...

2010-03-25 16:55
Sean-Price: han va en heelt annan kille i början.. men sedan kom hans riktiga jag fram, vilket var en idiot som jag nu ångrar som fan att jag va tsm med!

det sjuka är att hans kompis är raka motsatsen....
och jag har nog överskattat deras vänskap litegrann, vet att min ex sårat sin polare rätt mkt också. har märkt det nu mer och mer att dom glider isär, men dom verkar ha svårt att släppa varann helt liksom.

och jag håller nog jeffi mest här... jag borde nog låta bli hans polare och han borde glömma mig, det är ju trots allt bland det värsta man kan göra mot en kompis.

2010-03-25 16:59
det värsta man kan göra mot en kompis är att döda den personens partner eller barn. att bli ihop med en polares ex är inget stort svek. ingen människa kan märka någon annan som off limits för alla sina polare. folk gör sina egna val och ingen bestämmer över någon annan i det här samhället.
Toastare

2010-03-25 21:09
1. han kompis vill bara ligga
2. lika barn leka bäst, de är bägge svin.
3. ligger du med honom kommer du antagligen få tråkiga smeknamn, gissar att du inte är allt för gammal.

så hitta nån annan att ligga med, utanför den kompiskretsen...
Jag skyller allt på Emma!

2010-03-25 21:12
BountyBoo

vilken omodern syn på... allt.
Producent

2010-03-25 22:42
håller med junkgirl fullt ut.

what´s up med det bountyboo? från dina egna erfarenheter? he he heh eh H EHEHEHEH

2010-03-25 22:45
ok, kanske mer cynisk iofs kom jag på. men ändå. vilken cynisk syn på deras kärlek, killens vänskap med dåren (är du som alla du känner, BountyBoo?) och så.

2010-03-25 22:47
Jeffi är ju int lite lost.

dock tkr ja som ngn annan redan skrivit att det är mer upp till din ex pojk o välja mellan dig eller sin kompis.

2010-03-25 22:52
du menar att det är mer upp till killen hon är kär i att välja mellan henne och hennes ex väl?

2010-03-25 22:57
Haha förlåt att jag går lite offtopic nu men Jeffi, Asul och Konstig ni gjorde tråden! :)

Forumssignatur...<br>

2010-03-25 23:02
oj ja precis junkgirl...är lite borta i skallen nu ._.

Producent

2010-03-26 00:42
Min bästa vän är tillsammans med mitt ex. Funkar finfint :)

Men din situation är dock lite annorlunda. Lycka till!
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
Toastare

2010-03-26 11:44
Junkgirl, konstig.. jag var inte riktigt seriös med mitt svar.

Finns ju inget svar på sånt här, utan det är ju bara att pejla av läget.
Jag skyller allt på Emma!

2010-03-26 11:49
tycker inte man ska gå emellan 2 polare, spec inte när hon vet hur tajta dom är.

visst han vill ändå men han är nog bara kåt och vill ligga på hålet!
vi är överallt!

2010-03-26 12:40
TS!

hmm, vid första ögonkastet skulle jag säga "slampa". Först är du ihop med en kille i ett löst förhållande, och sen när det är slut där går hon på hans bästa kompis. Det är ju ett koventionellt slamp-scenario. Men såklart finns det andra aspekter, dock har jag svårt att tro att varken du eller många andra för den delen INTE tycker det är en slampig sak att göra.

du kan ju
1) Förtränga dina kännslor så som den här killen fick göra för dig när du låg med hans bästa kompis.
2) Bli ihop med honnom och bli stämplad lite som en slampa av ditt ex och hans kompisgäng samt de som vet hur det har varit (inkl. dina egna vänner).
3) Hitta en annan kille (va!? finns det fler!?) som passar dig bättre, är snyggare, rikare, häftigare, rarare och som INTE är bästa kompis med din föredetta.

Det finns en hel del romatiker med som i första hand tycker det är okej att vara egoistisk när det gäller kärleken, dvs att det i princip är okej att spränga en skola med småbarn i bitar, bara man får vara tillsammans med den man "ÄÄÄLSKAAAR", och ingenting och ingen annan betyder något.

Ditt liv, gör vad du vill-.-
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2010-03-26 13:18
zoo-man

jag tycker inte att det är slampigt att bli kär i olika människor på raken. sjukt trångsynt att se på kärleken på det sättet. man utvecklar känslor bara. varför förtränga något som kan vara fint och underbart bara för att det anses slampigt enligt några idioter?

gjorde du just på allvar liknelsen att vara med sitt ex's polare fast han blir arg över det (som att han äger rätten att bestämma vem som ska få knulla med någon han en gång knullat) med att spränga en skola full med kids? hahahahahahaha! det var det dummaste.

2010-03-26 13:18
Alternativ 3 röstar jag på.

Jag gissar på att ditt namn är ditt födelseår och då behöver du inte sjunka ner i massa kärleksproblem än...

2010-03-26 13:21
Nu såg jag din bild och eftersom du var söt så blir det nog inga problem att hitta en ny snubbe
Poet

2010-03-26 13:22
snubben kommer inse va han håller på med så småningom och ändå välja polaren före dig, så inte lönt att du flörtar. va med om samma sak och när man är kåt så vill man ju ha tjejen, men när det börjar bli för jobbigt att tänka på allt så blir du lättast att ta avstånd ifrån då det finns MASSOR av söta tjejer..
"life's a garden, dig it."

2010-03-26 13:24
kan folk inte skilja på att vara kåt och ha känslor för någon? tror ni att det bara rör sig om lite ryckningar i baguetten från killens sida automatiskt bara för att han råkar vara tonårig kille eller? har ni själva aldrig varit kära eller? sheeesh... känns som att prata med folk från medeltiden ibland...
Poet

2010-03-26 13:27
haha tycker mitt scenario känns troligare ändå, eftersom det är vanligare att man är kåt än ha fina prins & prinsess känslor..
"life's a garden, dig it."

2010-03-26 13:31
junkgirl

Ja väldigt fint och underbart, jag säger att det finns andra ASPEKTER och jag tror du vet vad det ordet betyder. Är det inte ett konventionellt slamp-scenario då? en brud som går från en kille till hans bästa polare? Det är vad vi brukar kalla en slampa i vanliga fall.
och du skräpbruden, jag gjorde inga liknelser, jag förklarade att det finns folk (du är en av dem) med åsikten att kärlek till en viss person är så pass "fint och underbart och puttinuttigt" (när det egentligen handlar om en djurisk drift som inte alls är så gullig som du målar upp det) att det är värt mer än allt annat i världen, inkl. en blodig förskola.

YOU wont be disapointed.

2010-03-26 13:45
ZoO-Man

wait, hade hon klassats som slampa om hon varit kille och det varit motsatt scenario i din värld? om inte så har jag nog inget större intresse av att fortsätta diskutera med dig då du är trångsynt. men om ja, så ok. varför skulle det vara slampigt att ha känslor för fler personer än en om året eller så? (vet inte var din kvantitetsgräns för slampighet går så drog till med något bara)
varifrån får du puttinuttet i det jag säger om känslor förresten. jag är medveten om att det handlar om elektriska impulser och hormoner och sånt, men hur hindrar det mig från att tycka att det är fint och att man bör följa sina impulser, som vi för enkelhetens skull kallar kärlek?
och nej, jag tycker inte att kärlek går före mänskligt liv. sorry. riktigt så romantisk är jag inte. (dock tycker jag att det mest romantiska man kan göra ihop är att dö ihop, för egen maskin eller i en olycka, men inget att direkt eftersträva då jag värdesätter mänskligt liv före kärlek och romantik)

2010-03-26 14:04
nja, ärligt talat, hade könen varit bytta så hade jag nog antagligen tyckt att bruden som då "snor" den andres gamla pojkvän blir slampan i dramat och killen varit väldigt kåt och lösaktig, vilket inte heller är en bra egenskap. Det är INTE slampigt att ha kännslor, men man kan ibland få trycka undan sina kännslor av olika anledningar. Killens kompis, som blev kär i henne under detta förra förhållande, fick ju snällt och ledigt förtränga sina kännslor av vissa uppenbara skäl. tjejen här i fråga kan nu välja om hon måste göra samma sak (som någon annan stackare fick göra för henne) av moraliska skäl, eller gå på skl. inpuls och okonsekvent handling.

Jag tycker att man bör kunna ha lite självdiciplin, även när det gäller kärlek som involverar fler personer.

YOU wont be disapointed.

2010-03-26 14:08
"snor"... herregud... som att den andra personen inte har fri vilja.... låter precis som bråken i mellanstadiet om vilken tjej som "snott" vilken tjejs pojkvän. folk har egen vilja. och som jag misstänkte är du bara en trångsynt person som skiljer på hur mycket man "får"/"bör" knulla beroende på kön. idiotiskt.