I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förbjuden kärlek.. ?

Övrigt - Blandat

2010-03-26 14:31
Men hey.. polare kommer polare går.. men fitta är fitta!

lite punani.

Men du kommer bli utmålad som en gatuhora..

känslor kan man avstyra...

. han kompis vill bara ligga

hmm, vid första ögonkastet skulle jag säga "slampa". Först är du ihop med en kille i ett löst förhållande, och sen när det är slut där går hon på hans bästa kompis. Det är ju ett koventionellt slamp-scenario.

eftersom du var söt så blir det nog inga problem att hitta en ny snubbe

Hmm, var året 1810 eller 2010?

Bodde vi på kurdiska landsbygden eller i sverige?

En sak är klar iaf; Whoa levererar freshness 2 the MAXXX som vanligt.

http://www.earforcefm.blogspot.com

2010-03-26 14:43
ASUL

*applåderar*
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-26 14:56
Jag gillar inte slampor, respektera det.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2010-03-26 15:02
zoo-man

tyvärr, jag har noll respekt för människor med din kvinnosyn. sorry.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-26 15:09
I'll second dat!
http://www.earforcefm.blogspot.com

2010-03-26 23:09
Det funkar inte för han, finns oskrivna regler, du sa dom va som bröder, gör han det borde han klippas, simple as that
Producent

2010-03-27 01:08
BountyBoo F30
ditt svar fick mig att lättna. svårt att se ironi på nätet utan smileys :D

2010-03-27 01:59
Hmm för mig och många andra, så tar man aldrig varandras ex. Tror att om ni blir tillsammans så kommer de två kompisarna inte hålla ihop så mycket längre.. Skulle själv inte ta min kompis ex.

'Bro code' written all over that..

2010-03-27 02:12
Orkar inte läsa hela tråden, men ditt exs kompis verkar sakna moral helt och hållet. Att berätta för dig att han hade käönslor för dig medan du var tillsammans med hans bästa kompis är ju så falskt så det inte finns. Lycka till med en sån snubbe om du vill ha.

Har min kompis känslor för min tjej och berättar det för henne, likställer jag det med att han försöker sno henne från mig. Det handlar inte om trångsynthet men har man känslor för sin kompis tjej så håller man tyst. Är ett förhållande dåligt blir det knappast bättre om en av sina närmsta vänner kommer in i bilden och försöker fröstöra.

Tänk så här, om han gör så mot sina nära vänner, vad skulle han då inte göra mot dig? Jag litar iallafall inte pås åna människor.

Rappare

2010-03-27 05:32
Om jag var du, skulle jag gett fan i honom. Nyligen varit med om samma sak. Eller, mitt ex som jag var tillsammans med i 2 år låg med min bäste vän bara för att jävlas med mig. Och ja, det förstörde mig ganska rejält. Jag kan aldrig mer se honom i ögonen efter vad fan han har gjort. Visst, jag skiter totalt i att hon ligger med nya killar, men min bäste vän. Det är bara helt fel. Så därför råder jag dig till att låta honom vara. Men det är ju bara min åsikt, och en 17 årings åsikt är ju inte så värd på dessa forum.
Wurrup?

2010-03-27 08:47
Underhållning

Det är skillnad på att göra det för att jävlas med sitt ex och att göra det för att man är kär.

2010-03-27 09:27
Jag tycker mest att du får göra som du vill, du är bara exet, den förra flickvännen. Det är hur vännen gör, som betyder något. Grejen är att, om du blir ihop med han är du bara en tjej, det är typiskt tjejer. Men att vännen skulle bli ihop med dig; det gör honom till en jävla idiot, som inte är värd att vara ditt ex's kompis och verkligen inte anses som en i deras familj. För vänner rör inte kompisens ex. Men ditt ex är ju redan arg på dig så shit the same
Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det.

http://www.myspace.com/johanawesome

2010-03-27 10:31
konstgjord

typiskt tjejer?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2010-03-27 11:48
Easyskanking sa som det är!

Misery_Chick

Om du tittar på åsikterna i denna tråd så verkar det ju stämma rätt så bra iaf.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-03-27 11:58
typiskt tjejer att inte tycka att man fortsätter anses vara någons egendom även efter att det tagit slut... visst, det kan jag köpa. vill dock även tro att det är typiskt killar att anse samma sak. iaf i vårt samhälle där kvinnan inte längre ses som egendom.

2010-03-27 12:05
Nä, killar anser att man kan respektera varandras känslor, även efter att det tagit slut.
prinsen i hundkostym.

2010-03-27 13:26
absolut. denna homogena grupp "killar" anser alla samma saker. det vet ju alla.

...och uppenbarligen kan inte exet respektera sin väns känslor för trådskaparen, en person han har noll ensamrätt på eller rätt att bestämma över. så... det handlar om vems känslor som får komma först antar jag. i mitt tycke är det absolut kärlek och lycka som ska gå före avund, missunsamhet och kontrollbehov. ergo - exet har inget med trådskaparens och vännens förhållande att göra.

2010-03-27 13:48
Jag påstår inte att hon ska bry sig om exets känslor osv, dessutom hade han ju tydligen inte varit vidare sjyst mot henne.
Det är polaren hans som är ormen i dramat.

Jag skulle iaf inte kunna hänga med någon som hugger min älskling just efter det tagit slut, det gäller nog de flesta, så genom ett sådant move visar man ju att man inte vill vara vänner längre.
Då ska man inte förvänta sig att bli behandlad som vän heller.
prinsen i hundkostym.

2010-03-27 14:29
och jag skulle inte kunna hänga med någon som tycker att det är helt ok att hota människor utan anledning...

2010-03-27 15:39
Nä, det kanske är något som TS borde fundera över.
Men jag förstår inte riktigt vart du vill komma med det?, det förändrar ingenting av det jag snackade om.
prinsen i hundkostym.

2010-03-27 16:40
alltså, enligt mig så är det ingen idé att sätta sig emot the force of nature.
Jag har själv begått dödssynden att inleda ett förhållandemed extets bästa vän och det var inga glada miner när detta uppdagades. MEN det var för att min dåvarande kille inte hade the nevre att stå för vad som hade hänt när exet konfronterade honom.
Alltså, the big fuss var mer att exet tyckte att han var en skitsövel som inte kunde bekänna färg. Idag är vi alla vänner men exet förlät honom aldrig.

Men jag erkänner att vi börja i början kände att det var fel men när känslorna satt där de skulle kunde inte ens den yttre moralen flytta på dem. Om man verkligen tycker om varandra så ska man få vara tillsammans. Det finns ingen förbjuden kärlek så länge den inte skadar någon, bryter mot de mänskliga rättigheterna eller på annat sätt fuckar med den övergripande världsordningen. Jag refererar till"lars and the real girl" och menar på att all kärlek är fin kärlek.

2010-03-27 16:40
"typiskt tjejer att inte tycka att man fortsätter anses vara någons egendom även efter att det tagit slut... visst, det kan jag köpa. vill dock även tro att det är typiskt killar att anse samma sak. iaf i vårt samhälle där kvinnan inte längre ses som egendom."

Det handlar inte om någon egendom. Får min kompis känslor för min tjej så ska han hålla tyst om det och försöka gå vidare. Så gör en människa med moral.

Tjejer brukar säga att man inte kan rå för sina känslor och visst nej det kan du inte, men man kan sluta uppmuntra dessa känslor. Leave it liksom.

2010-03-27 16:45
Alla verkar ha en poäng i det dom skriver men sant som zoo-man säger, det vore jävligt slampigt gjort om jag börja hålla på med mitt exs bästa polare.

Så jag har tagit ett snack med honom nu och sa att jag vill fortfarande ha kontakt med honom, som vän, men vill inte att det blir nåt mer.
Visst jag har väl känslor för snubben men som sagt, jag är bara 17 år, det går nog över. pallar inte kärlek om det ska va så mycket drama inblandat haha :)

2010-03-27 18:16
synd. det hade kunnat vara en underbar erfarenhet. men vem vet, ni kanske tar upp tråden igen när du är 20, 25, 42 eller 78. man vet aldrig vad livet för med sig och jag hejar på att ni någon gång kommer att kunna ha era känslor ifred för kontrollerande vänner/expojkvänner. heja kärleken! (denna djuriska drift som består av elektriska impulser, liknande de man känner under en psykos osv ^^)

2010-03-27 22:48
Grejen är väl att hans vän redan har gjort bort sig i mina ögon. Säga till sin kompis Nuvarande flickvän att han har känslor för henne. hmm.. kanske gick han bakom ryggen?

Om man tänker efter så bör du bli tillsammans med honom, så slipper den andra kompisen en dålig kompis.

9ti3, Han är fortfarande en dålig kompis. 'Im just sayin'.

2010-03-27 22:50
du har fan en poäng, Iammath. killen har redan bränt exet, de kan lika gärna köra på.

2010-03-27 22:59
Jo, jag skulle inte vilja ha en sådan vän. Och om exet inte vet om vad som pågår mellans hans kompis och hans ex. Det är ju värre.
han(bästa kompisen) borde "man-up" och berättar hur de ligger till. Och se vad exet säger och tycker.
(jobbigt utan att veta namn..:P)

Så you go girl.
Rappare

2010-03-27 23:14
detsaarvidu F21: Mja, exet kommer ju inte tycka att det inte är samma sak, det kan jag lova dig. Hon ber ju om våran åsikt, för att hon INTE vill förstöra mellan sitt ex och polaren? Gör hon som hjärtat säger lär hon paja ganska rejält för båda två utav dom.
Wurrup?

2010-03-27 23:17
absolut. det är hennes fel att både hon och kompisen utvecklat känslor för varann. ...och att kompisen "började" genom att berätta om sina känslor för henne medan hon var ihop med exet. hon är en jäkla slampa.

jeeeeeez...

2010-03-28 13:17
junkgirl

får jag börja dejta din mamma?

du verkar rätt soft me att kärlek e ju kärlek oavsett.
vi är överallt!

2010-03-28 13:22
_NoVA_ P24

hon har väl inget med vem hennes mamma dejtar att göra?

2010-03-28 13:24
men skulle d hända verkar hon soft med det.
vi är överallt!

2010-03-28 13:26
_NoVA_ P24

jag ser inte riktigt din poäng här?
Rappare

2010-03-28 13:29
Hans poäng är att hennes mamma har uppfostrat henne?
Wurrup?

2010-03-28 13:34
min poäng är att hon tycker inte det är nå konstigt att ta ett exs vän, eftersom man inte kan styra sina känslor?

Så om ja börjar dejta hennes mamma o vi hookar så borde hon ju vara cool me det?
eftersom det är känslor och det väljer man inte själv...som hon säger..

hypotetiskt sett
vi är överallt!

2010-03-28 13:44
ja det jag undrade var väl mer varför hon INTE skulle vara cool med att hennes mamma hookade med dig om det är vad hennes mamma ville och mådde bra av.

2010-03-28 13:47
tror ingen vill att ens förälder hookar me nån som är i ens egen ålder? oavsett ?
vi är överallt!

2010-03-28 13:51
_NoVA_ P24

kan bara tala för mig själv men min mamma är en vuxen människa och så länge hon håller sig till andra vuxna människor så är det inget jag lägger mig i eller hakar upp mig på.

jag anser mig inte ha med min mammas val av relationer att göra sålänge de inte är sjukt destruktiva.

2010-03-28 20:19
_NoVA_ P24

självklart får du dejta min mamma. tror min pappa skulle bli lite ledsen, men om vi låtsas att han inte fanns med i bilden så självklart. och är det så att du och min mamma blir kära och mamma hellre är med dig än med min pappa så anser jag att jag inte har med det att göra. deras kärleksliv har jag inget med att göra. mamma har knullat bakom pappas rygg förut och jag lägger mig inte i det.
jag är cool med om min pappa kommer ut som pedofil. det du! (ok, så länge han inte agerar på sin lust till barn utan nöjer sig med fantasier) vad mina päron sysslar med är inte min buisness och ingen annans heller. så länge det de gör inte skadar någon.

2010-03-28 20:25
junkgirl

Skulle du vara ok med att din pappa dejtade din kompis då?
prinsen i hundkostym.

2010-03-28 20:27
absolut.

2010-03-28 20:55
vad junkgirl sa.

2010-03-30 01:41
ni tjejer är fan skeva...
vi är överallt!

2010-03-30 01:48
_NoVA_ P24

men sluta nu det finns ingen anledning att gå till personangrepp.

2010-03-30 01:49
för att vi inte vill fösöka styra någon annan eller anser oss äga någon bara för att man har någon form av förhållande? bah...

säger det igen: tjejen, go for it! om inte nu så försök att vara öppen för att bli ihop i senare skeden av livet. livet är långt, jag vet att det kan vara svårt att se längden på livet där du är självgående, bestämmer över vem du ska vara med när, vad du får äta till middag (glass till frukost är t.ex. nice och att rekommendera) och när du befinner dig där uppe i vuxenvärlden kanske ni hittar varandra och äntligen kan vara med varann.
det var typ så mina päron blev ihop andra gången när de var 18 och 19. första gången var de 13 och 14 liksom. men de glömde aldrig varandra och är era känslor för varandra så stora som mina pärons var eller så så tror jag det löser sig även om det inte löser sig precis nu. håll ut isf. lycka till och jag önskar dig allt gott!!

2010-03-30 02:00
Whatever floats your boat, men det är sådant här som gör folk till mördare.

Räkna antalet filmer som spelats in runtom ett sådant här triangeldrama. Det finns ett gäng huh?.. Ni kanske får det bra ihop, men räkna kallt med att dit ex kommer hata dig/er på RIKTIGT efter detta. Inget som växer bort med tiden.. riktigt hat.

Jag säger inte att det är rätt eller fel, allt är tillåtet i krig och kärlek. Frågan är mest om du vill knäcka ditt ex helt. Du lämnar han med brustet hjärta och tar hans bästa vän. Folk har blivit styckmördade för mindre.
mama said knock you out

2010-03-30 09:29
Hahaha känns som att denna tråd har ballat ur. Topic maker är borta och folk börjar snacka om din pappa!

2010-03-30 10:10
degen

var fick du att hon gjort slut ifrån? står att de gjorde slut, inte jag gjorde slut.

dessutom ser jag nu... ni var ihop i 2 månader. plz. det är inte ens ett förhållande för fan. kör på tjejen!

2010-03-30 17:59
junkgirl

Men för 1 vecka sen gjorde vi slut helt och hållet.
Vi pratar inte alls med varandra längre, sagt upp kontakten totalt och det kommer förmodligen att fortsätta så.

Ser det där ut som att de separerat på bra grunder? Nej, inte direkt va.. sen utöver det att gå in i snubbens bästa väns liv som han antagligen vill prata med om hela grejen, det är att strö salt i såren.

Jo, jag har befunnit mig i denna situation på sätt och vis.
Jag lovar dig, ingen höjdare alls.

sen måste jag påstå (inte för att vara taskig) men att ta sådana här råd som du lägger fram till henne,.. från en individ med aspergers,.. vettefan om det är att rekomendera
mama said knock you out

2010-04-03 10:18
tänk på ditt ex.. Hur fan skulle du tycka om ditt ex blev tillsammans med din bästa väninna ?