I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad jobbar du med?

Övrigt - Blandat

Rappare

2010-03-25 22:23
Står vid en CNC-fräs/svarv. Andra året på industriprogrammet, ute på praktik just nu, känns segt att stå där hela dagarna, det är nog inte något jag kommer göra för evigt, men får jag jobb där blir de nog att jag stannar ett tag så jag hinner tänka vad jag egentligen vill göra
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2010-03-25 22:45
Bounty: Min far gick ifrån att bli uppsagd på ett gjuteri till arbetförmedlare. Han var arbetslös ca 1år emellan. Det här var dock under 90-tals krisen och tiderna har väl förändrats.

Förresten du funderade aldrig på att gå över till webben? Antar att du jobbade med tryck.
Forumssignatur...<br>

2010-03-26 02:09
Self-employed.
Inspekterar paket över TCP/IP -- för hand.
Poet

2010-03-26 02:20
Maaayn P17 - Låter smart. Med den lönen man får som cnc operatör är det klart värt ett ganska trist jobb, plus att industriarbetare kan va ganska stereotypiska och jobbiga att ha och göra med många gånger ;) så verkligen inget jag heller ser mig göra 40 år frammåt..

hoppas bara du får jobb, jag har gått sån utbildning också, fick jobb direkt efter gymn. blev dock varslad och sitter arbetslös nu :/
"life's a garden, dig it."
Toastare

2010-03-26 11:39
Document, hon ville inte jobba som chef och ville jobba närmre människor. Sen var hon ju också den högst avlönade arbetsförmedlaren i skåne också med tanke på hennes tidigare erfarenheter. Men visst, hon gick ned i lön.. men pengar är inte allt.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2010-03-26 11:41
alkor, Ja, det är nog så att de tar de som de tycker är kompetenta nog.. går nog mycket på personlighet.

Jag var originalare/grafisk formgivare men var inte intresserad av webb :) Och nu är jag jävligt glad att jag vågade ta steget att bli lokförare. Mindre stress, mindre jobb, mer betalt. Och världens bästa kontorsplats ;)

2010-03-26 13:46
Bountyboo

All respekt åt henne! Fick bara intrycket att du hade uppfattningen att a-förmedligen var väldigt kräsna i sin rekrytering, vilket jag inte hade delade erfarenheter av.

Word på lönegrejen, så länge man gör det man önskar göra!

Fred
Master of Irony
Rappare

2010-03-26 13:57
Balhoo ajdå det var tråkiga nyheter, men inom 5 år behövs vi, de flesta företagen har bara gamlingar som pensioneras när som, så då är det nog fritt fram förhoppningsvis :)
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep

2010-03-27 18:29
Målare:) tycker det e skit najs
R.I.P esc Got hacked
Toastare

2010-03-27 23:46
Document, nej alltså jag har bara kollat deras jobbannonser på Platsbanken och då skrev det att man ska ha någon form av akademisk bakgrund. Men som sagt, de lägger ju störst vikt vid att man ska vara en bra person som kan hantera människor på ett bra sätt :)

2010-03-28 00:55
Jag är Hudterapeut, I love it.
Woot

2010-03-28 15:38
jag jobbar sedan 4år tillbaka på mc donalds kungsgatan, säljer hamburgare och torkar av bord

roligt jobb men kan vara lite stressigt ibland och det är jobbigt när någon säger "yalla ge mig fucking burgaren bror"
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Användaren är inte inloggad ~ 

2010-03-29 21:58
Jag pluggar till jurist uppe i Umeå.. Jobbar som sommarnotarie på en advokatbyrå på det härliga sommarlovet :]
Jag skulle vilja bli ledare över världen när jag blir stor, om det skulle misslyckas lockar advokatyrket!
gah

2010-03-29 22:27
Läser till jurist, hatar det.
jobbar på arkitektkontor, som konstnär, får bara prestationsångest.
vill bli författare alternativt doktorera i religionshistoria
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-29 22:33
and-one P27

haha du är fan en tapper krigare som pallar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-30 06:22
jag jobbar som designer

2010-03-30 10:09
Fumez

som sagt, då kommer det alltid finnas saker att göra och även en typiskt tråkig dag på jobbet (för det har ju alla någon gång) kommer glida förbi rätt snabbt ändå. det är min erfarenhet.

2010-03-30 12:17
Jag skulle vilja bli ledare över världen när jag blir stor, om det skulle misslyckas lockar advokatyrket!

Kunde inte sagt det bättre själv.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-04-05 15:59
Går som snickarlärling och stor trivs med jobbet!