Vad jobbar du med?
Oavsett om ni jobbar, studerar, är arbetslösa eller whatever. Berätta vad ni jobbar med, studerar till, vad ni vill arbeta med/studera till? Vilka ambitioner har du helt enkelt? Är ni nöjda med den nuvarande "karriärs-situationen", eller har ni fastnat i ett kneg som känns trist, men som är för tryggt för att lämna? Ja, ni fattar poängen! Share the love!:)
Master of Irony
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
coolt jobb. Där ska jag hamna när jag är 80
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Jobbar som bartender och marknadskonsult (ett finare ord för säljare). Trivs förhållandevis bra med mina arbeten men det är verkligen ingenting jag ser att jag håller på med om tio år. Ska börja studera på distans till hösten och flytta till ett land där jag slipper vintern som man bara blir deprimerad av. Norra Vietnam är det som känns mest aktuellt i dagsläget. Några ambitioner har jag inte riktigt. Målet är ju att ägna sina arbetstimmar åt något som man finner intressant.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Hemtjänst i täby på helgerna och personlig assistent på veckorna, im a caring man baby! ^^
Follow the dao, right about....NOW!
Jag går livets hårda skola, magisterprogramet. Trivs helt ok men ibland är det svårt att skärma av allt det jobbiga i tillvaron. Lönen är provisionsbaserad till den grad att mina åtaganden bestämmer min lönesituation. Kan variera från 10-50 lök i månaden efter skatt. Tryggheten är relativt obefintlig men jag kommer förmodligen studera denna utbildning tills den dag jag kastar in, även om jag delvis gärna skulle pröva på något annat.
It´s all about Don W Miami!
Jag slappar så hårt jag kan, sedan arrangerar jag Göteborgs största maskeradklubb lite då och då. När jag jobbar är det gästlistan och finanserna jag har ansvar för, och jag älskar det jag gör. Tror att jag är jävligt bra på det. Ska jobba på att få mer ansvar för den här klubben och sedan ev. utvidga det hela med festival eller fler klubbar. Försöker också få in en fot i barbranschen igen så jag kan jobba lite oftare.
My heart lives in my vagina.
Jobbar som undersköterska på ett demensboende, helt underbart jobb! :)
Producent
2010-03-16 17:31
jag säljer tobak och atg samt svenska spel. dvs i en tobaksaffär, fett kul. jag trivs.
jag jobbade på ett demensboende för några år sen, det var kul i ett par månader, sen blev det lite väl mycket groundhog-day för mig, dementa kan vara gulliga men till slut blev jag lite less på att höra, se och göra exakt samma saker om och om och om igen.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Jag jobbar inom kultur-/nöjesbranschen , just nu med dans. Är utbildad eventproducent/projektledare och har "alltid" jobbat med events, kultur, fester, musik ect. Min framtid är nog inom samma område men jag vet inte på vilket sätt ännu. Är grymt nöjd med mitt val av yrkesområde bortsett från att kulturen/jargongen inom branschen kan vara lite väl ytlig för min smak. Kan tänka mig att jag i framtiden arbetar mer mot/med ungdomar och eventuellt mindre utåtriktat eller vad man ska säga..
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Jobbar som låsansvarig på en matbutik i oslo, ær lite boss nær chefen inte ær dær. rætt hyffsat før att vara 21 ændå? dock absolut aldrig någonsinen bransch jag vill jobba i. ska dock børja plugga till gymnasielærare i historia och religion i høst i gbg! ser fram emot det sjukt mycket.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag jobbar som projektassistent för ett projekt om yttrandefrihet hos
Ung Media som är en ungdomsorganisation som arbetar mot skoltidningar, utfärdar presskort, håller kurser och föreläsningar, håller i tävlingarna Lilla Journalistpriset och Ung Bild.
sen kan man väl säga att jag jobbar med en kampanj också, av Ungdom mot rasism, som heter
Rösta Demokratiskt . det är visserligen ideellt men jag lägger ner bra mycket tid på det så jag räknar det som ett slags jobb :)
sen jobbar jag min sista helg på ett taxibolag i stockholm denna helg, så efter söndag kl 04 på morgonen så är jag endast anställd hos Ung Media :)
Redaktionen
2010-03-16 20:09
Jag är en Judit! (och det skär i min själ)
namaste
Jobbar som rivare till och från. Just nu är det stambyte som gäller, så det är tre veckors jobb, sen ledigt nån månad innan det drar igång igen. Drygt som fan och jag hatar skiten, men vad ska man göra?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har tagit en paus från studierna och jobbar för närvarande som personlig assistent. Givande och roligt, för det mesta. Att ingångslönen är relativt hög är ju heller ingen nackdel direkt :)
Walking the street of dreams
Arbetslös lastbilschaffis o grävmaskinist, kör lite extra... mest skrot o skräp från byggarbetsplatser med kontainrar.
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Moderator
2010-03-16 21:16
Går tredje och sista året på industriprogrammet med inriktning på underhållsteknik, så jag får helt enkelt folk att skratta, fast jag reparerar även maskiner och dyrlikt på sidan. Har jobbat och haft massa praktik på SCA ortviken, men tror nog jag bojkottar att jobba där i sommar om jag nu får börja jobba på permobil efter skolan, vilket verkar vara nästan klart.
//TW
jag tar hand om russin då och då för att dryga ut studentkassan :) <3
Jag är nyhetschef för
the16bars and lovin it. Jobbar med bästa killarna dessutom. Hiphop+ kärlek= Life is grand.
Resten av tiden pluggar jag journalistik och frilansar som reporter och fotograf.
(och precis then and there fick mitt tonårsjag sin efterlängtade upprättelse, hi5)
For tillfallet ar jag sjukskriven, men annars jobbar jag pa en forskola har i Nacka. Trivs med barnen, men inte personalen och ledningen... Det var mitt jobb som fick mig att ga in i vaggen och nu genomgar jag storsta krisen i mitt liv, sa nej, jag gillar verkligen inte min jobbsituation eller mitt jobb. Vet inte vad jag vill jobba med i framtiden, har inte tankt sa langt.. Inget jobb lockar mig direkt.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
"Product Service Engineer" som det så vackert heter. Supportar stackars SJ och försöker få deras IT-miljö att bli stabilare. Tröttnat efter ett år, säger upp mig lagom till sommaren.
spliff macht frei
Butikssäljare inom teknik, inte den hatade sorten som säljer på folk vad som helst utan den som alla gillar. Trivs med mitt jobb, och företaget, och vill gärna bli kvar där. Dock så ser jag inte mig själv i samma position som jag har nu om ett år eller två... man vill ju utvecklas och växa!
Just för tillfället går jag linjen hantverk 2 dagar i veckan, och praktisar på ett tryckeri för att få utbildningen som grafisk tryckare. Jobbet är väl helt okej, förutom att du måste ha ett jävla bra tålamod. Vilket jag inte har. Jag är inte nöjd alls med min position, och vill verkligen inte utbilda mig till detta. Dock så finns det INGENTING jag vill utbilda mig till. Ganska skumt. Är i en sån situation då man inte riktigt vet vad man vill göra av livet. Jag vill mestadels ba sitta på en bänk och supa. Uscha.
Wurrup?
om du inte vet vad du vill göra kanske det är smartare att gå en bredare linje som ger fler möjligheter
Som vilken linje då? Keep in mind that I don't have the best grades in the world..
Wurrup?
Utbildas till kock just nu, förmodligen så kommer väl folk alltid vara tvungna att käka så jag antar att det alltid finns jobb...? ett plus är ju att man kan laga till sig själv också, kan dock behövas mer pengar då det oftast blir pasta :)
Vi är alla misstänkta
är målare, ganska så slitsamt men ett helt OK arbete ändå, oftast.
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect
Jobbar just nu på Svenska Kulturhusets café i Paris. Det är helt okej, skulle dock aldrig orka jobba heltid här. Funderar samtidigt på vad jag vill göra av mitt liv, det går sådär. Kommer inte direkt fram till något så jag lär bli kvar på mitt jobb ett tag till.
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
NC Kan jag skicka CV till dig? :)
Master of Irony
Document hah, sure you can. Hit me! Vi rekryterar!
NC hehe Nice"!Spoiler Det är nu det egentliga syftet med tråden uppenbaras.. muahhaahaaha..
Master of Irony
Document Borde jag sett den komma kanske? Jag är så inne i rekryteringsprocessen att jag ser alla som potentiella anställda. haha
NC Borde jag sett den komma kanske? Klandra dig inte.. Vem hade kunnat blotta denna masterminds intentioner?
kanske lite OT men:
vad är det för typ av uppdrag som era skribenter ägnar sig åt? är det något man skulle kunna ha som sido-kneg?
fred
Master of Irony
jobbar som kock på en konferansgård
be the change
Jag går till studion minst 6 timmar varje dag.. lön? inte ett skit! props betalar inte hyran, men det är ändå värt det:)
http://www.myspace.com/kpeemusic Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART! FET SKIT!
RBT: Hoppas iaf att det svänger uppåt i marknaden när du är färdig, jag har haft 2 jobb á la 3 månader styck sedan förra året - Juni. Men snart åker jag till Irland och jobbar i 5 månader, so It's all gooood
*snaark*
Skateboard tränare på fryshuset.. Åker skateboard och får betalt för det, jävligt soft jobb! ;)
jag har haft 2-3 olika jobb på några år, aldrig behövt gå arbetslös
be the change
Jag bor pa mallorca och ager 51% av ett show foretag, sa vi satter upp shower pa mallorca och spelar runt hela on 6-7 dagar i veckan 6 manader om aret.
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Producent
2010-03-17 19:25
Lageransvarig på en av Norrmejeriers filialer.. men är väl i stort sett Lager-, terminal-, trafiklednings-, kundtjänst- och administrations-ansvarig, får sköta ganska mycket... Men jag tycker att det är kul. Lär väl förmodligen inte bli kvar på samma ställe hela livet (även fast mina gener pekar på att norrmejerier är meant to be), men fortsätter gärna att syssla med logistik i framtiden, på ett eller annat sätt
https://soundcloud.com/jakkthemixer
SaXoR P20 No shit? Får jag komma och fota när du har undervisning nåndag? jag håller på med ett fotorepo om skate. Det skulle vara awesome
Pluggar till ljudtekniker och blir klar i juni, så jag har även börjat söka jobb/praktik(som inte finns haha). Man får väl se vart man slutar men som ljudtekniker är det svårt att överleva.
www.myspace.com/jmellow08
Jag är utbildad radioproducent och är just nu föräldraledig. Innan det jobbade jag på Anticimex i kundtjänst (fast det hette så fint projektassistent) och gjorde om deras datasystem. Till sommaren börjar jag äntligen jobba på radion igen och det känns jävligt skönt, inga mer insekter för mig!
Frozen F25 Du har mitt drömjobb:D Jag är dödligt avundsjuk.
Vickar som dagisfröken. Rätt soft att få pröjs för att bygga lego och leka kurragömma (okej, torka näsor och säga till på skarpen då och då krävs också, men ändå..). Man är rätt omtyckt som vikarie och kille, vilket bara gör det ännu softare. Ska bara vicka nästa vecka och sen sticka till Indien i dryga 7 veckor. Har aldrig sett dagisfröken (eller om man vill kalla det förskolelärare) som något framtidsyrke för egen del, iaf inte tidigare.. men egentligen vore det nog rätt kul, även om jag samtidigt har högre ambitioner än så. Vi får se.
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
NC F25 Du vet ju inte ens vilken del av radion jag jobbar med, tänk om jag är ekonomireporter på P1 ;) Nej men radio är verkligen underbart, ingen dag är den andra lik och lyssnarresponsen är guld värt. Slitigt jobb med kassa arbetsvilkor och chansen till anställning är i princip lika med noll men jag älskar det!
Jag jobbar som cykelbrevbärare i Stockholm. Jävligt slitigt och utmattande för huvudet med all sortering på förmiddagen. Men också skönt att vara ute 3-4 timmar och cykla + springa i trappor. Bra motion och tiden går snabbt. Sen gör jag en del fotojobb som frilans för en tidning. Det är ännu roligare.
Frozen Det spelar ingen roll VAD du gör, det är radio! Att börja plugga radio är kanske det bästa beslut jag gjort i hela mitt liv. I fucking love it. Så jag står fast vid mitt uttalande.
Grundskolan, på sommaren säljer ja jordgubbar i Hallonbergen, trivs väl bra antar ja!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag