I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad jobbar du med?

Övrigt - Blandat

2010-03-18 21:13
Vickar på en skola med 10 åringar nu och på sommaren är det till kollo det bär av. Riktigt roligt!
Tjenare!

2010-03-18 21:23
Just nu läser jag upp mina kassa gymnasiebetyg på folkhögskola och har jävligt roligt, för första gången trivs jag i skolan på riktigt.
börjar bli lite orolig för sommaren dock då jag inte ens börjat söka sommarjobb. :(

2010-03-18 21:41
jag är förtidspensionär och kommer troligtvis aldrig kunna jobba. det är ok. jag trivs rätt bra med att sitta hemma och kolla på film, rita, spela tv-spel och läsa mina böcker och serier. det är också en sorts liv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-18 22:25
jobbar extra med marknadsundersökningar, alltså jag sitter på ett kontor, ringer runt till folk och stör dem och får dem att vara med i diverse undersökningar...
trivs la rätt bra med det, ibland är det as trist och jobbigt men har rätt sköna arbets kamrater som gör det hela värt :)

och sen så ska jag egentligen plugga med men jag har hoppat av den utbildningen och ska skicka in ansökningar till socionom programmet i höst...
I have always right, even when I have wrong...

2010-03-18 23:15
Studerar till att bli producent i Film/TV-branschen men på sidan om äger jag en tredjedel av ett litet produktionsbolag, det mesta av mina inkomster får jag från att spela dj-gig. Trivs givetvis väldigt bra, dock är det litet ojämn utdelning. Vissa månader tjänar man bra, andra månader inget överhuvudtaget.
Still in the bridge

2010-03-19 08:30
evertebratsystematik. passar en misantrop alldeles utmärkt, jobba dygnet runt och odla på dårskap och gudskomplex på labbet. det är min penisförlängare. och dåligt betalt
http://www.kommandot.se/wp/

2010-03-19 18:51
svetsare
http://www.myspace.com/quizze

2010-03-19 18:54
pluggar, jobbar som lärare, säljer hundgrejer, jobbar med trädgård på sommaren. allt möjligt. hustler----fast lagligt. gillar att jobba med mkt samtidigt. bättre än att slita på samma ställe året runt....mi tinks.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-19 19:32
Studerar till civilingenjör i elektroteknik på KTH. Skitkul, men skitsvårt.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2010-03-19 20:32
Samma som Fridan
my name is xelly smelly

2010-03-19 21:39
ARBETSLÖS, räknas det?
Jag går på SOC och jag trivs med det för nuläget.
Vill aldrig jobba
vill gifta mig rik

2010-03-19 22:25
Samma som Xelly på samma skola.
Är tjänsteledig från att sälja kakel och klinker till plattisar ute i Bromma.
www.nativeswedes.se

2010-03-19 23:33
Jag går en skrivarlinje på folkhögskola.
http://www.tweenerpie.blogspot.com

2010-03-19 23:36
Xelly, perverterad_Bäver, dreggelpaj Vi borde starta folkhögskoleklubb!

2010-03-19 23:47
okej då skriver jag också här

samma som xelly o perverterad_bäver på samma skola

2010-03-19 23:51
Många som har jobb ändå vart är alla arbetslösa? Skäms ni? Själv är man arbetslös och trivs väl helt okej men hade inte tackat nej till jobb nå soft jobb.

2010-03-20 04:30
Finns alltid jobb for folk oavsett utbildning bara man har sociala skillz.
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU

2010-03-20 13:32
Jag arbetar som Civil narkoman.
Låt kärleken slå rot..

2010-03-20 15:00
vikarie som personlig assistent och kommer nog börja musikproduktion/ljudteknik på kulturama till hösten
http://www.myspace.com/loosecannonbv

2010-03-20 15:49
Säljare och bartender/servitör.

Ganska soft faktiskt..
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2010-03-20 18:55
pluggar till civilekonom inriktning redovisning och finansiell styrning på handels, blir klar i maj 2011... börjar få rejäl jävla livsångest, har inte en aning om vad jag vill göra sen. vet mest vad jag inte vill bli: managementkonsult, investmentbanker eller revisor. Tyvärr är det vad de flesta blir efter att ha gått handels. Har valt fel inriktning, men sånt är livet. Mitt drömjobb vore affärsutveckling på typ schibsted. =)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2010-03-20 23:22
Just nu knegar jag på lager. Inte drömlivet men bestämde mig för att jag behövde ta tag i livet, fixa lite vuxenpoäng. Så jag blir kvar något år kanske och funderar över vad jag egentligen vill göra av livet.
"jag har fin hår. som en waterfall."

2010-03-21 01:24
maskinoperatör/montör inom det världsledande ABB

2010-03-21 02:16
Arbetslös

2010-03-21 09:44
Jag jobbar i särskolan med elever som har autism och som fritidsledare på kvällarna
har vikariat till juni sen ska jag börja plugga igen, specialpedagog är väl ändhållplatsen hade jag tänkt.
Trivs jävligt bra faktiskt, lär mig jävligt mycket på jobbet varje dag men är skönt att det bara är till juni sen tar jag tag i skolan igen och kommer vidare.

It's all good med andra ord.

Toastare

2010-03-21 14:30
Jag är utbildad originalare/grafisk formgivare, 2 årig KY-utbildning i Göteborg. Jobbade som detta efter utbildningen i 9 månader på Arlanda för Luftfartsverket, tills den ekonomiska krisen slog till. Efter några månaders arbetssökande bestämde jag mig för att tänka om, eftersom branschen jag valt ser rätt rutten ut framöver (om man inte frilansar)

Så nu pluggar jag till Lokförare också en KY-utbildning på 1 1/2 år. Trivs som fan och är glad att jag vågade ta det steget.. har varit lite av en barndomsdröm.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2010-03-21 14:37
TheOneAndOnly, Vilket företag är det.. och har man möjlighet att jobba extra där något kvällspass i veckan som student? Har jobbat på TNS Gallup tidigare i GBG och söker nu ett liknande extrajobb i sthlm.
Graffare

2010-03-21 14:54
vad roliga jobb ni verkar ha mer eller mindre.

själv e jag arbetslös sedan förra sommaren. ha haft lite små kneg här och där men bara korta perioder.

orkar förövrigt inte söka jobb, känns hopplöst. sitter här och väntar på att det ska trilla ner ett från himlen.

annars vill jag helst av allt plugga.
http://beltontorsk.tumblr.com/

2010-03-22 09:52
Jobbar (tyvärr) med inkasso och det är inte direkt kul och det känns ibland lite fel. Men ett jobb när man är nitton är ju en dröm så jag ska inte klaga.

Kommer förhoppningsvis plugga till lärare i höst.

2010-03-24 15:55
Står i service disken på en av de större elektronikkedjorna i landet. Rolig arbetsplats men sjuukt otacksamt jobb, känns som mina dagar närmast liknar paus-underhållning i The Jerry Springer Show.

Om inget annat lär man sig konflikthantering på ett sätt som aldrig förr.

Stundtals vill jag be allt och alla här att flyga och fara men i slutändan är jag nog ändå rätt glad att jag har ett jobb och en inkomst (även om den alltid kunde vara lite högre).
Producent

2010-03-24 16:30
jobbar extra på gym...men fick idag anställning i en butik
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-03-24 17:24
Fumez Grattis till jobbet!

Har kommit på att jag ska läsa till översättare med start nästa höst. Kompletterar med B och C-kurserna i franska först då det är obligatoriskt. Kommer läsa på distans och jobba samtidigt = inga studielån!:)
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2010-03-24 17:26
Vår-Sommar-Höst jobbar jag som skogsröjare, annars arbetslös.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-03-24 17:27
märia

åh! då måste man läsa lingvistik också va? det gjorde min syrra! där har du en sjukt intressant kurs!

2010-03-24 17:36
junkgirl Nej faktiskt inte på det programmet jag tänkt söka, men din syrra kanske läste masterprogrammet?
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Producent

2010-03-24 18:12
märia: tackar =)

har inte direkt nå kunskap av att jobba i butik...men det jag fått höra så verkar det vara helt ok

2010-03-24 19:22
Fumez

vad är det för typ av butik? det kan ju ändå skilja lite åt beroende på om det är H&M eller ElGiganten lixom.. för det mesta är butiksarbete jävligt enkelt att lära sig, om man inte har någon vana av att stå i kassa tidigare kanske det är lite trixigt i början men det där lär man sig på nolltid, så länge man inte är helt bakom flötet. sjukt chill jobb, antingen städar man i butiken eller hjälper en kund, snackar lite med kollegor, prismärker, inventerar ibland (räknar varor etc.) eller så står man i kassan och tar betalt. alla uppgifter är jävligt enkla helt enkelt. så, så länge du jobbar med sköna människor kan det verkligen vara awesome.

2010-03-24 20:18
Jag jobbar som arbetsförmedlare, trivs jätte bra med jobbet.
Jag vill påverka människan till att se möjligheter istället för problem och känna att varje person är unik och väldigt viktig. Jag ser ibland annorlunda på saker och ting som händer på jobbet som mina kollegor inte riktigt ser på samma sätt. Det finns mycket att påverka och det är de jag brinner för.

Bless.

2010-03-24 21:09
märia

nä, hon läste bara lingvistik, men hon hade en hel del i sin klass som läste till tolkar. och nu kom jag på att tolk och översättare är olika grejer. haha sorry.

2010-03-24 21:25
Jag jobbar som arbetsförmedlare, trivs jätte bra med jobbet.
Jag vill påverka människan till att se möjligheter istället för problem och känna att varje person är unik och väldigt viktig. Jag ser ibland annorlunda på saker och ting som händer på jobbet som mina kollegor inte riktigt ser på samma sätt. Det finns mycket att påverka och det är de jag brinner för.

Bless.

wow.
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2010-03-24 21:43
junkgirl Haha, ok.
Producent

2010-03-24 21:59
Luffare
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Producent

2010-03-24 22:30
phatie: matbutik är det...det e en ganska så stor butik med lite av allt möjligt, allt från livsmedel till byggvaror

2010-03-24 23:25
Pysslar med en del Olika,

Posten.
Personlig Assistent.
Boendestöd för människor med pyskisk problematik.
Pluggar samtidigt.

Man får tiden att gå iaf.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Hangaround

2010-03-25 12:02
jobbade på ett äldreboende tills jag kände att shit, här vill jag ju inte fastna, nu gör jag precis det jag vill istället. började plugga radioproduktion och nu jobbar jag som programledare på p3 och pluggar media vid sidan om. 2010 har verkligen varit mitt bästa år hittills, men just därför är jag lite rädd att det när som helst ska gå åt helvete.
http://matildaberggrens.blogg.se

2010-03-25 14:34
började plugga radioproduktion och nu jobbar jag som programledare på p3

Vilket program?
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Hangaround

2010-03-25 14:49
hallå p3 fredagar kl 18! tune in.
http://matildaberggrens.blogg.se
Toastare

2010-03-25 21:12
Lunc, hur har du blivit arbetsförmedlare när du bara är 22? Krävs ju en del högskolestudier och gärna att man jobbat par år inom någon sektor som socionom, lärare eller liknande yrken. Min mamma var det tidigare.. men hon är arbetspsykolog i botten. Sen var hon chef på AMI och blev till sist arbetsförmedlare.

2010-03-25 21:37
Bountyboo

Känns som om hon gick ner sig nåt steg där.. no offence intended. Var nämligen själv nära på att tacka ja till ett erbjudande som arbetsförmedlare när jag var 22 och då hade jag så gott som ingen arbetslivserfarenhet, visserligen nyutexaminerad, men inte inom samma område direkt.
Master of Irony

2010-03-25 21:47
måste få säga att om jag kunde jobba så skulle jag nog älska ett ensamt och repetitivt arbete, som typ att kopiera in journaler på sjukhus, kopiera in böcker på bibblan eller sortera seriehyllor på en serieaffär. det är nog drömjobbet för mig. att sortera seriehyllor. fick sortera Misery_chicks en gång och älskade det! sorterar min egen rätt ofta också, mest för själva känslan att hantera mina serier med försiktighet, ställa in dem efter hur mycket jag tycker om dem, efter författare eller efter titel... sånt. ^^