shyffert: Jag är verkligen ingen polishatare, men du är kraftigt ute och cyklar här. Hur kan det INTE vara tjänstefel att hitta på brottsrubriceringar för att tvinga någon att radera bilder på sin privata mobil?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
HerrWågberg 1. De följer ju lagen hur mycket du än misstycker! 2.Antagligen för att de jobbar "undercover".Refused P29 Dom hittar inte på alls. De ifrågastätter hans beteende. Har man inget att dölja är det väl inget att tjafsa om? Bara att följa med och pissa. Det skulle jag gjort i alla fall?
Haha, shyffert.. Är du en polis eller trollar du bara? Snälla...
be the change
shyffert: Men du måste skoja? Har du lyssnat på filmen? De hittar på för att tvinga honom att radera bilderna. Dessutom anklagar de honom för ofredande, vilket också är en påhittad brottsrubricering. Det är inte ofredande att ta bilder på allmän plats. Eller hur?
Alltså nog fan är detta ett tjänstefel och det känns som att alla här kan hålla med om det, att hota en person som absolut inte har gjort något fel, dom får väl bli förbannade. Men dom får inte göra något.
Lite lustigt iaf att deras mål var att bilderna inte skulle publiceras, och nu är de länkade från DN... snacka om backfire.
nja det kan nästan jämföras med paparazzifenomenet, bara det att där har "artisten" inte samma befogenheter som en polis som nu kan använda lagen till sin fördel. Jag förstår att det här är känsligt och irriterande hos ungdomar som vill tro att man kan göra vad man vill så länge man har "rätt", men poliserna gör ju samma sak som killen som filmar bara det att de vinner för att han fegar ut och inte vill med till stationen.Refused P29 Vet inte hur mycket anklagande det är, känns mer som när dagisfröken skällde på en för att erkänna vad man gjort. Killen som filmar här kissar ju nästan på sig av en liten dispyt liksom. Inget händer ju mer än att han skakig raderar bilderna.
shyffert: Det är uppenbart att du inte är intresserad av en rättsstat, utan hellre har en polisstat där ordningsmakten lever sitt eget liv och gör som den behagar.
men poliserna gör ju samma sak som killen som filmar bara det att de vinner för att han fegar ut och inte vill med till stationen. Jag börjar tro att du driver med oss, alternativt att du är en av poliserna på bilderna? Hittar inga andra förklaringar till all smörja du skriver här...
Refused P29 nej, men till skillnad mot er sitter jag inte och tror en massa lösa köksbordsteorier. Allt DN artikeln gick ut på förresten var att killen "kände hotfull stämning" och "kände sig anklagad" medans poliserna i sin tur gjort en anmälan på grabben.
shyffert: Det här har inget med "teorier" att göra. Du skriver att du inte tycker det är konstigt att som polis lägga en falsk brottsanklagelse för att få sin vilja igenom. Du har med andra ord en helt rutten syn på rättssamhället, alldeles oavsett vad som faktiskt hänt i det här specifika fallet.
Refused P29 Hur många gånger ska jag skriva att det inte förekommer någon falsk brottsanklagelse. Läs vad jag skriver pöjk. Allt polisen gör är att ställa frågor om droger hos en person som agerar väldigt annorlunda mot alla andra på samma station?
shyffert:
haha går man fram och filmar poliserna är det klart att dom tar fram sitt triumfkort och påstår att han är påverkad av narkotika för att få honom att sluta störa dom. Men det gäller inte längre alltså? Börjar bli lite pinsamt det här, shyffert.
Dessutom anklagar de honom falskeligen för ofredande. Det är alltså två falska brottsanklagelser på kort tid.
Refused P29 nja jag skriver väl lite slarvigt. som jag skrivit så många gånger tidigare är allt ett litet spel för att få grabben att sluta störa dom liksom. säger väl "sitt triumfkort och frågar om han är påverkad av narkotika" istället då. Det är ju vad dom gör, det hör vi ju klart och tydligt. ska vi sluta läsa mellan raderna nu kanske?
Whatever. Är det du som är någon av poliserna så hoppas jag att du åker ut med huvudet före. Annars hoppas jag bara att såna som du aldrig någonsin hamnar på en maktposition i samhället, för ni missbrukar den garanterat.
schyffert nej, men till skillnad mot er sitter jag inte och tror en massa lösa köksbordsteorier. Nu får du ju fan ta och ge dig, visst är det så att vissa poliser i samhället utnyttjar sin makt, men vill vi verkligen ha det så? Du verkar ju inte vilja att det ska bli en ändring. Det ska vara såhär, poliserna ska ha sin egna lag där dom får göra vad dom vill.
HerrWågberg nja det är klart det finns skillnader och olika fall, men just här är det ju inte så jävla extremt som alla i tråden (samt han som filmar) vill få det till. Det är ju nästintill han som provocerar fram situationen. 1. Efter man filmat, gå därifrån. 2. Följ med till stationen, pissa, sen publicera allt om man vill skapa debatt. Nu har han ju förlorat hälften av materialet så att t.o.m återskapandet av det kan ifrågasättas. Kanske killen t.o.m hittat på hela situationen och sedan editerat ihop det där klippet. Bara en tanke.
Och hur menar du att han provocerar fram situationen? Genom att filma dom? Man får göra det, borde inte provocera poliser som rimligtvis borde veta vad som gäller.
HerrWågberg nej som du säger stämmer väl det, men antar att poliser inte blir filmade varje dag varje minut och antagligen bara ville bli av med honom på enklast möjliga sätt.
Moderator
2010-02-12 23:21
Enklast möjliga sätt hade väl varit att gå fram och förklara vad de höll på med, att de kände sig kränkta av filmandet och vänligt bett honom att sluta och gå därifrån.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok P24 Antagligen har de bett honom sluta filma ja. Minns inte om man ser det på den där halvdanna videon. Att dom ska förklara sig vad de pysslar med för den här killen efter att ha visat sina legitimationer tycker jag verkar mycket märkligt.
Moderator
2010-02-13 01:05
shyffert Märkligt kanske, men det hade varit ett effektivt sätt att få bort en nyfiken åskådare med mobilkamera. Och att döma av deras attityd i filmen så hade de inte påbörjat diskussionen på ett snällt och artigt sätt. Vilket hade varit både enklare och effektivare.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok P24 håller med, men det vet vi ju dock inte... vi ser ju inte filmen från början.
Fel. Ganska roligt att folk skriver att grisen inte slår i Sverige... Dock är detta om väcktare, men what ever samma skit jobb: En dag skulle jag och några polare kröka så sa min ena polare att en snubbe ifrån HA (Hells Angels) hade köpt ut åt honom (vi kallar denna polare för "J") och att vi skulle kröka hemma hos honom. Då sa jag bara att han snackar skit och att jag inte pallar med honom. Så jag drog till några andra polare och krökade medans min brorsa drog med "J" och krökade. På kvällen kommer min brorsa hem as nöjd och säger "jag har krökat med folk ifrån HA" och sen hans jävla flin. Så snackade jag och min brorsa om den ena killen (han som köpte ut) att han hade berättat en historia, eller vad det kallas. "Jag har precis kommit ut ifrån sjukan så nu ska jag kröka satan" Bror: Vad har du råkat ut för skit då? snuten llr? "De va en jävla väcktare som trodde att han kunde bestämma var fan jag skulle dricka alkohol så jag sa att han skulle dra åt helvete så då drog han och hans kolega batongerna på benen, armen och axeln på mig så jag slog av deras näsben men fan, satt kvar och väntade på ambulansen för att fixa mina brutna ben i kroppen." Där har ni dagens sammhälle, vackter, grisar och all skit misshandlar för det minsta lilla, de älskar våldet precis som oss, fast vi får straff och dom beröm! FTP FTL FTW
att folk orkar lägga tid på internettroll som shyffert.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
SoaA: Det där fallet låter iofs som helt annorlunda. En HA-snubbe har alltså druckit sprit på tunnelbanan och bett väktarna dra åt helvete? Dessutom har jag sjukt mkt högre förväntningar på poliser än väktare.
de älskar våldet precis som oss Om ni båda älskar våld är det väl perfekt att ni tar ut det på varandra? Så slipper ni spöa vanligt folk.
Fel.
Gdje ste patke mater vam jedem.
Bra att sån här skit uppmärksammas.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha shit så dom ser ut. Kan bara vara pundare eller civvare... Varför inte klä sig normalt...?
kanske var därför dom blev förbannade, för att dom aldrig blir bra på kort. haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tycker polisen till vänster ser ut som VÄRSTA pundaren!
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
snuthatet växer dag för dag...
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
gå gärna med i martin bergstöms (pundaren till vänster) hyllningsgrupp på facebook.
SosA Haha du är ju patetisk. För det första skulle inte några HA-snubbar krökat med skitungar som din bror och "J" och för det andra skulle inte nån väktare våga slå en hells angels-medlem. Och hade dom gjort det så hade han inte berättat det för er för han hade skämts. Pajasss
haha word på Bullen1 socials jag hittar inte gruppen? hur hittar man den?
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
hahahahahaha vilket typiskt civvar utseende men jag förstår ändå poliserna, det finns många som tar bilder på civvare och lägger upp dem på hemsidor där det står deras namn, efternamn och adress osv
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
det finns många som tar bilder på civvare och lägger upp dem på hemsidor där det står deras namn, efternamn och adress osv Rätt åt dem
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
verkar finnas flera grupper nu, sök efter martin bergström och grupper så ska det komma upp ett gäng.
vilka idioter alltså, svensk polis i ett nötskal.
Skyddas snöret av det undantag som fastslogs i Ramsbromålet måntro?
cry me a river! --> thcrew
Producent
2010-02-14 19:13
shyffert dom utpressar för bövelen han som tagit foto, hur fan kan du tycka att det är okej?`
Konstigt P22 orkar inte upprepa mig. vettefan om dom utpressar honom, men läs vad jag skrivit tidigare
Producent
2010-02-14 21:43
Då tycker jag du ska kika upp vad utpressning innebär. Nuff said for now.
joda: Det krävs väl inte något undantag för att lägga ut foton på enskilda personer i sin publikation? Tidningarna gör det ju hela tiden.
Hade offret i det här vallet varit "synligen knarkpåverkad" hade de haft en skyldighet och ta med honom till stationen eller kalla på förstärkning så att deras kollegor kunde komma och göra det så att de kunde fortsätta trakassera andra. Dessutom är det standardförfarande av poliser och väktare att komma med påhittade omständigheter och anmäla personen först. En relativt aktuell händelse var ju nu när Cafe Operas vaktchef dömdes till fängelse för misshandel, grov misshandel och egenmäktigt förfarande när han tog ifrån ett vittne hans mobiltelefon som han filmade misshandeln med, samt att hans vaktanställda förmodligen kommer dömas för mened. Även han polisanmälde offren först. Anser personligen att det framgår klart och tydligt att dessa två pajaser till poliser misbrukat sin makt och hotat i täckta ordalag att ta in offret misstänkt för att vara påverkad av droger, men om han raderar bilderna får han gå hem. Kunde lika gärna varit: antingen åker du på stryk eller så raderar du bilderna och sticker härifrån. Varför i helvete skulle den här killen gått med på någondera utav alternativen. Det är det hela rör sig om. Tro fan att ni som försöker klappa dessa snutfan på axeln skulle skita på er av skräck när ni är själva och två snutar missbrukar sin makt för att misstänkliggöra er och tvinga er till handlingar ni inte vill göra frivilligt (utan att ni brytit mot lagen). Spiken i kistan är faktumet att till och med deras chef är kritisk mot deras tillvägagångssätt. Att försöka försvara dessa två pajaser så som shyffert är bra befängt. Och shyffert, nej jag vill inte ha svar från dig. Jag anser dig ha fel och är inte intresserad av dina fortsatta åsikter i detta ämne. Taktiken polisena använt används framgångsrikt av väktarna som beslagtar mobiler eller börjar filma dig tillbaka och trakassera dig om inte till och med göra falska anmälningar mot dig. Tror du inte att det existerar tror jag att dina ögon är blåare än blåbär och att du förmodligen bor i en villa på Djursholm där du slipper den "hemska världen".
Hi5 på varenda ord Kaneida.
Look with your own eyes - See with your own mind