I hate to see her go but I love to watch her leave
fel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jävla poliser alltså, allt jag har att säga
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fel
snutar är vad snutar är
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Rätt eller fel av polisen? Fel.
Följer upp med frågan: är någon egentligen förvånad?
Lustigt nog så tror jag att det görs en undersökning från statistiska centralbyrån just nu rörande trygghet och den svenska polisen. Frågan är väl om man någonsin känner välbehag av att se en snut i närheten, jag tror aldrig att jag råkat ut för en positiv erfarenhet med en polis.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
orkar inte läsa allt det där, men dom har börjat göra randomkontroller på tunnelbanan. jag torskade efter att en massa civvare hoppade på gröna från hässelby mot stan. dom kollade igenom alla på¨tåget... det var två veckor sen
stört! hoppas du var med i planka?
alltså, jag torskade för en bit röka :/
skillz P20 hhahahaha så tradiiit
hahaha vafan. sämst!
dom har tydligen börjat kolla igenom vagnar på kvällstid nu för tiden, lite då och då.
Haha, vilka jävla muppar "Du uppträder lite nervöst, ska du följa med på ett urinprov".. Har dom verkligen inget vettigare för sig. Uppenbarligen inte i detta fallet iaf, tragiskt..
Men då.
Grejen är att eftersom Sverige har den fina regeln att det är olagligt att inneha narkotika i kroppen och att THC kan lagras i blodet i vad, 6 veckor, så kan polisen använda det som svepskäl för att stoppa en, visitera en och köra ner en till stationen för provtagning. Det räcker tydligen med att man är torr i munnen för att misstanke om narkotikbrott ska kunna strykas och är man misstänkt för brott kan de i princip göra vad fan de vill. Och folk undrar varför man ogillar snuten.
Redline!
haha så undrar dem varför man iinte litar på polisen. scums. några veckor sen plockades min polare på söder på morgonen. han var på väg till jobbet o rökte på en cig. dem stormade fram till honom utan leg o tog in han i en bil. först där visade dem leg. körde han till förhörsrum och försökte tvinga ut ett erkännande några timmar men vägrade berätta för vilken misstanke han var där för=P
Sverige har den fina regeln att det är olagligt att inneha narkotika i kroppen och att THC kan lagras i blodet i vad, 6 veckor Nej THC lagras i blodet 1-3 dar
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
haha går man fram och filmar poliserna är det klart att dom tar fram sitt triumfkort och påstår att han är påverkad av narkotika för att få honom att sluta störa dom. Är väl inget konstigt alls? Jag har bott utomlands massa år och vet att det sista man ska göra är att fota polisen för det är aldrig populärt. Jävla snorunge och kaxa sig, ställa sig och filma poliser. Klart som fan dom blir irriterade och undrar vafan han håller på med? Jävla "luften är fri" fasoner. Skaffa dig ett jobb istället!!!
everythingisOK ja det låter ju inte alls som en skröna...
Bakelse1: Sorry, urinet såklart.
Redline!
Dr.Octagon se vad jag skrev ovan. det är väl bättre dom hotar med det än att slå sönder dina ben och armar som t.e.x spanska polisen hade gjort i samma situation :P
Dr.Octagon man ställer sig helt enkelt inte och filmar civila poliser helt utan anledning utan att bli ifrågasatt i Sverige. Vad är dåligt med det?
shyffert: Någon måste övervaka de som övervakar oss och vem annars än vi? Det är inte olagligt eller fel att filma polisen. Visst, de får bli sura men så fort de agerar efter den känslan och använder sina krafter för egen vinning så går de emot allt vad en polis är och står för. Givetvis är det värre i andra länder där man knappt kan titta på en polis utan att få en batong i röven men jag förstår inte varför man måste välja mellan pest eller kolera? Och det everythingisOK tror jag inte är en skröna. Även om det är det så händer sånt skit dagligen i vår vackra huvudstad. Jag personligen har blivit trackad av snuten flertalet gånger, dock har det inte gått så långt att jag hamnat på stationen eftersom jag har en förmåga att kunna snacka mig ur såna situationer. Dock har många av mina polare blivit minst sagt omilt behandlade trots att de inte gjort ett skit. Fan, en av mina polare blev stoppad och fotad av snuten helt utan anledning när han var på väg hem och det är egentligen äckligare än att bli stoppad och anklagad för saker/ bli muddrad och skjutsad till stationen för provtagning. Och ja, även den svenska polisen inte slår sönder dina ben och armar så har de för vana att ge dig en smäll eller två om du blivit gripen. Även om man är kriminell så ska inte snuten ge dig ett straff, speciellt inte ett fysiskt straff.
Redline!
schyffert:
man ställer sig helt enkelt inte och filmar civila poliser helt utan anledning utan att bli ifrågasatt i Sverige. Vad är dåligt med det? Snubben ser två vuxna karlar trycka upp två kids i ett hörn, klart som fan att han filmar det. Det kommer ju fram att det är snutar efter att han börjat filma. Även om han vet att det är snutar när han böjar filma så har han all rätt i världen att filma snutarna.
Redline!
Dr.Octagon nja det finns övervakningskameror och internutredade. Vuxna personer på stationen som vi dessutom hör i filmen. De ställer frågor på ett annat sätt än en snorunge med mobilkamera gör. De skulle nog inte heller ställa sig och filma, och inte heller fortsätta efter att personerna ifråga legitimerat sig som poliser. Klart som fan man skulle bli förbannad och göra killen lite nervös med att påpeka att han kan få gå eller komma med till stationen för urinprov. Inga konstigheter.
Att polisen i Sverige skulle göra raids på t-banan o visitera varenda passagerare tycker jag låter heeelt orimligt. Jag köper det inte.
shyffert: Bor du i Stockholm? Väldigt få människor går fram och frågar i den här stan, däremot finns det flera fall där folk har filmat både poliser, spärrvakter och kriminella som har lett någonstans (i polisens fall har det lett till tidningsrubriker, i kriminellas fall till åtal). Det är fortfarande helt lagligt att filma snuten och "att göra killen nervös" på det sättet går emot hans ursprungliga uppgift. Dessutom är snubben journalist, vilket han också påpekar, vilket gör det till hans jobb att filma snuten. Hade poliserna bemött honom på ett normalt och vettigt sätt och förklarat situationen som vuxna människor och inte gorillor med lite makt så hade säkert snubben raderat filmerna och inte tänkt mer på saken. TheMatt: Jag har suttit på tuben flera gånger på senare tid när det helt plötsligt har vällt in snutar som gått runt och tagit en titt på varenda passagerare innan tåget har fått åka. Om de anser att du är torr i munnen eller någon annan bullshitförklaring så kan de plocka med dig ut ur vagnen. Givetvis går de inte och visiterar varenda passagerare men rent tekniskt skulle de kunna göra det och hävda att alla i vagnen var torra i munnen eller hade rödsprängda ögon.
Redline!
Snutar och politiker är dom vidrigaste jävlarna i samhället
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Givetvis är det helt åt helvete. Men jag kan inte påstå att jag är märkbart förvånad. Folk behöver förstå att poliser är precis som vilken annan yrkesgrupp i Sverige, dvs. precis lika korrupta och precis lika benägna att göra fel. Skillnaden är att folk kan bli direkt skadade när polisen gör fel. Vad än poliserna själva tror är de bara helt vanliga människor som råkar ha auktoritet att bestämma över andra människor samt bära vapen.
Look with your own eyes - See with your own mind
shyffert nja det finns övervakningskameror och internutredade . Vuxna personer på stationen som vi dessutom hör i filmen. internutredare my ass, det är först när någon hamnat i koma eller blivit skjuten som internutredningen faktiskt gör något åt saken. vilket ofta inte är värre än "avstänging i 1 vecka utan lön :OO"
snutsvin
vardagsmat.
cry me a river! --> thcrew
Vet inte varför men jag börjar tänka på dom snobbarna i ondskan när jag hör hur snutarna pratar. Riktigt nedlåtande ton precis som dom tror att dom är så mycket bättre än alla andra. Hade velat se dom fittorna vara så tuffa om dom inte var snutar. Då hade dom bajsat på sig om nån ens kollade på dom. Mobbade som små antar jag att dom var. Och han till vänster ser ut som en riktig jonkare.
shyffert Din syn på hela denna situation är ju riktigt skev.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Jag har suttit på tuben flera gånger på senare tid när det helt plötsligt har vällt in snutar som gått runt och tagit en titt på varenda passagerare innan tåget har fått åka hände mig en gång. Satt lutad mot fönstret allmänt trött och halvsov. När det stormade in en jädra massa väktare som började peta på mig och ha sig "hur var det här då?". trodde väl jag var hög eller något. Men flickvännen satt mittemot mig så dom frågade henne "är han med dig eller?" varpå hon svarar ja. Efter det, utan att säga ett knyst rusar dom ut ur vagnen. Vet inte riktigt vad dom ville, kanske letade efter någon iofs. Men tyckte bara hela situationen var helt skum. Nej, det var inga poliser men gör väl detsamma, väktare är nästan mer obehagliga tycker jag, låtsaspoliser..
Men då.
tycker detta inte va något speciellt egentligen..har hänt mig förut och dom har också gått längre. men visst ere tråkigt som fan med sorliiga poliser, har stött på den där typen förut (han me jeans) trasig jävla pundare de e den värsta snut-sorten, dom bankar dig för skojs skull
Är inte direkt förvånad.. Men snutarnas beteende är ju minst sagt vidrigt. Nackskott på dem.
jesper är så jävla skön. i den här tidsåldern är politiskt aktiva mediedatanördar heeeeelt fel personer att ge sig på. dagens hjälte!
Ja, när jag påpekar det faktum att dessa människors existens förpestar samhället är det egentligen bara så att jag vill framstå som en tuffing.. Fast nej.
Jävla snutsvin. Nackskott skulle dom ha...
Två riktiga rötägg, men LÅNGT ifrån alla poliser beter sig såhär.
Bakelse1 P22 och din är lysande! vill du också ge de nackskott som Lifeforms p13 kanske? ge gärna motivering
haha lol @ shyffert Ingen gillar dig eftersom du är en snutkramare.
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Dina godbitar från ditt inlägg shyffert. haha går man fram och filmar poliserna är det klart att dom tar fram sitt triumfkort och påstår att han är påverkad av narkotika för att få honom att sluta störa dom. Är väl inget konstigt alls? det sista man ska göra är att fota polisen för det är aldrig populärt. Jävla snorunge och kaxa sig, ställa sig och filma poliser. Klart som fan dom blir irriterade och undrar vafan han håller på med? Jävla "luften är fri" fasoner. Skaffa dig ett jobb istället!!! Har jag sagt ngt om nackskott?
När en person fotar poliser som griper 2 ungdomar, som i sig inte alls är olagligt eller ofredande är det rätt att poliserna då agerar som dom gör? Nej.
Att poliser falskt anklagar honom för narkotikabrott för att han ska radera sina bilder på mobilen tycker du kanske är helt ok?
Om du läste hans blogginlägg om hela situationen så skulle du redan snappat upp att han faktiskt har ett jobb.
Förstår inte varför du överhuvudtaget kan ta polisernas sida i den här diskussionen, när det är helt uppenbart att dom begår tjänstefel. Men du får gärna motivera!
haha seriöst ni som skriver nackskott nu får nu väl ändå ge er?
"Visst är det vackert.."
Bakelse1 P22 Jag tar egentligen ingen sida alls, men ifrågasätter verkligen eran bild av att allt är så jävla glasklart. Dom begår inte tjänstefel någonstans vad jag kan se, då dom bara vill bli av med en störande ungdom när de jobbar civilt och antagligen vill göra det bästa att inte få sina ansikten spridna på internet. Han blev ju onekligen nervös och slutade filma när poliserna började ifrågasätta hans beteende. Jag som inte tar droger skulle inte ha något problem att pissa i en kopp för att lagligt få behålla mina bilder i mobilen om jag nu ville det. Varför de stoppat 2 ungdomar tidigare har vi ingen aning om, och vi kan knappast säga att de dom gör är fel?
corephase P18 tack. men ignorera, de är bara barn som vill låta lite tuffa och sen springa ut och lysa laser på natten och gömma sig i mörkret.
schyffert Klart man får filma polisen, du får filma och ta kort på vem som helst på en offentlig plats. Om dom blir förbannade över det och tar fram deras "triumfkort" är det ju något som är fel i huvudet på dom. Dom ska också följa lagen.
Och varför skulle dom inte vilja få sina ansikten på internet om dom följer lagen och gör det dom ska i sitt arbete?