I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mytomaner!

Övrigt - Blandat

2009-09-30 01:32

Mytomaner!

Alla "känner" väl en eller flera mytoman/er? I alla fall jag..

En snubbe berättade att han kommit på bästa sättet att fiska: Han hade fyllt bilen med mask, kört ner bilen i sjön, tatt ett varv på bottnen innan han gled upp igen för att tömma den på fisk.

En annan skulle bli shaolinmunk, men missade bussen. Han hade även en Hummer H2 som kunde köra på vatten, men som jag och kompisarna aldrig fick skåda eftersom han hade lånat ut den till DMX.

Sen den tredje: Hans far har säkert dött på 30 olika sätt.

Hit me!

2009-09-30 01:35
JUST DET!

Samma snubbe som ville bli munk har också glidit runt i en helikopter med Elvis Presley. Han är ca 25 år.

Är även släkt med kungen.. han är själv thailändare, dock.

2009-09-30 01:47
En polare som springer 100 meter på 7 sekunder och kunde dricka 6-7 vodka flaskor utan att bli full.. Fick aldrig se något av det, då han aldrig sprang och däckade efter 1 flaska, tops.
be the change

2009-09-30 04:19
Jag hade en polare som LÄTT kunde dricka 2 flak öl på en kväll helt själv utan att bli känna av det minsta.. hehe, sen var det väl när man var 15 så var det en kille som hävdade att hans moped kunde köra i 180 km/h, samma kille hade även en Mercedes A-traktor i garaget där hemma (det var häftigt på den tiden :$) fast den fick man aldrig se... samma snubbe har hittat på en massa mer men kommer inte på för tillfället, jag återkommer!

2009-09-30 05:33
Han hade även en Hummer H2 som kunde köra på vatten, men som jag och kompisarna aldrig fick skåda eftersom han hade lånat ut den till DMX

hahahahaha fan va kul de där va, va han verkligen seriös när han sa de? :D

Kommer inte på nån som sagt nått lika rolig som ni skrivit. Det enda jag kommer på är att en kinesgubbe här i stan sa att han hade skjussat tupac på en lycktstolpe, fatta aldrig va han mena med det. :(
Konse''

2009-09-30 08:11
när jag gick i skolan var det en kille som hade skrivit Sommartider (eller vad den nu heter) till Gyllene tider när han var sju år...
Rock out with your cock out!

2009-09-30 08:26
Jag tycker nästan vardagsmytisarna är skojigare, de som ljuger om helt oväsentliga saker som inte påverkar andras tycke om dom alls, utan bara förvränger sanningen helt.

Har en bekant som ALLTID dagen-efter-ljuger, typ "faaaan vad vilt det var igår, dansade tills jag sket på mig" när han i själva verket stod i ett hörn och zippade på sin dricka hela kvällen. Det vet man, för man var där, och han vet att man var där.

Vet en annan som alltid har gjort exakt det man själv har gjort, fast i lite extended version. Har man gått över gatan har hon hjulat över gatan. Har man åkt buss har hon kört buss. Har man druckit en öl har hon precis nyktrat till.

Det är underhållande sålänge man kan distansera sig, men när det kommer för nära inpå tycker jag det är rätt läskigt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-30 08:31
Hade en kille i min förra klass som berättade en rolig grej. Kom till skolan en morgon i början på sommaren, å sa att de skulle bli jävligt gött att dyka från farsans nya segelbåt i sommar. Mastern var tydligen 45m hög, och därifrån dök han.
Båtarna i pirates of the carabieen är typ 30-40m höga haha.
Plus att dom hade den i en sjö som är så liten att man kan se till andra sidan.

Samma kille hade tappat glasögonen på vägen upp på uppskjutet på liseberg, på vägen ner hade han kommit ikapp dom och lyckats "skalla" på sig dom igen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-30 08:34
Hahahahahaha, åååh mytomaner<3

2009-09-30 09:27
Pluggade på komvux med en skum typ. Hade aldrig stött på någon som ljög om liknande saker och det var oftast inte helt omöjliga saker så, det tog en liten stund innan jag fattade att han var full of it..

Han kände testföraren på någon bildtidning och hade varit med honom och kört Koenigsegg på Nürburgring.

Han pekade ut en bil som hans och jag frågade vilket av motoralternativen han hade. Han hade tydligen bytt ut motorn mot en Alfa Romeo-motor.

Han hade fått MVG på senaste provet. Jag hade dock sett att han fått G.

Han kom för sent till skolan och drog en skön lögn för klassen och läraren. Han hade tydligen blivit stoppad av polisen i en fartkontroll. Han hade precis varit och handlat och hade spillt ut lite mjöl i baksätet och polisen hade då fört honom till arresten i handfängsel för att de trodde att det var kokain. Läraren som inte hade koll å att han var mytoman blev förfärad och svalde historien med hull och hår. Nästa gång han berättade historien så hade han visst kommit från gymmet och det var proteinpulver som han hade spillt ut i baksätet.

En annan person jag bara träffat någon gång, men som en kompis blivit mer drabbad av.. Berättade kompisen om sin bil så hade mytomanen också köpt en liknande, men snäppet värre. Berättade kompisen om sin motorcykel så hade mytomanen köpt en likadan, men liiite värre.. Varje gång han berättade om bilen eller motorcykel så var det en ny modell och varje gång de skulle åka och titta på den så kom han på vägen dit på ett nytt svepsjäl eller låtsades att mobilen ringde och så hade bilen blivit stulen eller så hade hans farsa tagit den till jobbet osv. osv.

Mycket intressant släkte det där. :)
My oral illustration be like clitoral stimulation

2009-09-30 09:56
Haha ja mytomaner är underhållande må jag säga :)

Känner en som sagt att han haft diverse bilar och motorcyklar hos sin mormor, han har även byggt en egen dirtbana till BMX som skulle vara huuur feeeet som helst men man fick ju såklart aldrig chans att åka och se något.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2009-09-30 10:37
En snubbe jag gick i gymnasiet med hävdade att hans pappa köpt en större bit av Italien och "lånade" ut den till italienska staten. Att dom bodde i en rutten tvåa brevid mig i studentområdet var för att inte skryta med sina tillgångar.

Producent

2009-09-30 12:50
Tro det eller ej, men min kompis bror har hackat sig in på nasa´s datorer, det tog tydligen inte så lång tid som han trodde det skulle ta.

Ajustja, han tog bazooka licens när han var 19.

2009-09-30 12:57
Frågan är hur många mytomaner det är i denna tråden som hittar på historier.. ingen? alla? ... elllller?

;D
be the change

2009-09-30 13:10
En kompis försökte under de intensiva hockeykortsåren intala oss att hans pappa var Wayne Gretzky, när vi bestämt avfärdat det hela eftersom hans pappa heter Åke kom han tillbaks några timmar efteråt med ett signerat Gretzky-kort; vi genomskådade dock fort bluffen eftersom det kalrt och tydligt var han själv som skrivit dit det.
Intressepenisen hårdnar!
Producent

2009-09-30 13:41
varför skulle man mytta om vad ens "kompisar" har sagt? haha

2009-09-30 13:45
Paodi P24: Hah! de låter som en gammal bekant till mig :D Han råkar inte heta Timmy?
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Arrangör

2009-09-30 13:47
Vilket öde att vara mytoman. Ljuga och dessutom vara extrem dålig på det (genom att ständigt ta allt till sin spets med nästintill övermänskliga överdrivningar).

Stackare.. Fast ett och annat gott skratt har man väl allt fått från dom :-)

Han som sparkat av en lyktstolpe med tofflor t.ex.

Eller varför inte galningen som körde i 200 blås rakt in i en bergsvägg, fick hela bilen totalkvaddad men klarade sig själv utan en skråma.

Undrar förresten om det sitter nån mytoman och postar om påhittade mytomanvänner :D
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2009-09-30 14:03
Han som sparkat av en lyktstolpe med tofflor t.ex.

HAHAHA!

Killen som hade en Hummer H2 sa även att han hade alla Dragonball böckerna på rad i sin hylla hemma. Ändå såg man han besöka bibblan minst 1 gång i veckan för att sen knalla ut med 3-4 DB-böcker.

Jag tycker nästan vardagsmytisarna är skojigare, de som ljuger om helt oväsentliga saker som inte påverkar andras tycke om dom alls, utan bara förvränger sanningen helt.

Håller faktiskt med. Det är kul när man hittar på random artistnamn eller bandnamn, och frågar om dem hört deras nya låt. Det har dom alltid.

2009-09-30 14:08
för att vara koool på ett internetforum
be the change

2009-09-30 14:13
Håller faktiskt med. Det är kul när man hittar på random artistnamn eller bandnamn, och frågar om dem hört deras nya låt. Det har dom alltid.

Bästa testet =)
Producent

2009-09-30 14:54
för att vara koool på ett internetforum
,
det är ju då "the båtten is nådd"..

mer mytostories

2009-09-30 15:38
varför skulle man mytta om vad ens "kompisar" har sagt? haha

Samma anledning som alla mytomaner ljuger; ett psykologiskt behov. Det är en väldig skillnad på folk som snackar skit för att verka tuffa och folk som har ett tvångsmässigt behov av att ljuga.

De absolut värsta mytomanerna är ju "toppers"; de som alltid måste bräcka allt annat någon annan gjort. Jag har en bekant som är sådan, och det kan verkligen gå mig på nerverna. Okej om någon vill ljuga för att verka mer spännande, men när man ljuger för att förringa andras bedrifter blir jag jävligt sur.
Samma snubbe har en tendens att berätta saker i 'förtroende' för människor han just träffat. Helt meningslösa skrytgrejer som kanske var coolt när man var 15, typ "Jag har just fått hem ett ryskt snipergevär jag köpt av en polare som var spetnaz-soldat, men säg inte det till någon för det är superhemligt". Snubben är 30 och ljuger som en vapenkåt tonåring.

Han har dessutom varit med i andra världskriget (iallafall på fyllan).
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2009-09-30 16:31
jag stör mig mer på dom mytomaner som drar sånna lögner man faktist tror på .. finns en i min bekantskaps krets som gör det konstant och det fula är att alla verkligen tror han och tycker jag är dum i huvudet när jag säger han ljuger.
Survival of the fitest only the strong survive.

2009-09-30 17:48
en snubbe i min klass sa att hans farfar hade byggt en båt av trä som var lika stor som titanic. han sa även att när han hälsade på sin släkt i italien så köpte han ett fett stort kinderägg som han fick en bmx i.
Producent

2009-09-30 17:53
när han hälsade på sin släkt i italien så köpte han ett fett stort kinderägg som han fick en bmx i.

hahahaha awesome :D

2009-09-30 18:16
Sen finns dom som påstår att dom röker en femma per dag också.

Eller han som fick ett ärv på en miljon, men samtidigt går på soc och flyttar mellan olika städer fram och tillbaka, förlorat anhöriga... och röker en femma per dag.

Eller han som suttit inne, fått barn man aldrig sett, förlorat anhöriga, gått på heroin och andra droger trots atrt han är klar i huvet... plus röker en femma per dag.

Eller han vars farsa var narkotikakung från colombia och hur rik som helst

2009-09-30 19:49
Moderator

2009-09-30 20:33
Frågan är hur många mytomaner det är i denna tråden som hittar på historier.. ingen? alla? ... elllller?

Haha, var precis det jag tänkte på när jag såg detta! Tråden där alla myttar om vem som har sjukaste mytomankompisar :)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-09-30 22:30
Konstigt P21

Tro det eller ej, men min kompis bror har hackat sig in på nasa´s datorer, det tog tydligen inte så lång tid som han trodde det skulle ta.

Ajustja, han tog bazooka licens när han var 19.

hahaha, vafan! det har en gammal kompis till mig också! undrar om det är samma...
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Graffare

2009-09-30 22:32
En min kompis myttar om det mesta. Han har varit kompis med alla hiphopare i hela sverige, ingen kommer undan.

Har en sån vardagsmyttare som vän också. Ganska drygt att han alltid sett allt jag nyligen hört.

2009-09-30 22:39
Hade en vän en gång som alltid ljög om så onödiga saker, t ex satt vi mitt i stan, på en bänk o snacka... då ringer hans tjej som är utomlands, så hör jag hur han säger "näe inte så mycket, vi skall åka in till stan snart tror jag".

Eller en annan gång när hans tjej fyllde år, tyckte jag synd om henne för hon inte fick någon tårta eller present av honom, så jag fixade en tårta åt henne för jag är en snäll jävel.... då sa han att det var från honom =)... då tyckte jag ännu mer synd om henne.
Graffare

2009-09-30 22:44
@two_grand Fan va sjysst att fixa en tårta :D

2009-09-30 22:45
Var en kille i min parallellklass i högstadiet som sa att han hade en Rottweiler hemma som han hade tränat upp så den var skit farlig. Sen när jag och några från skolan var hemma hos honom så fråga vi vart hans hund var då sa han att den var så farlig så att den fick bo i källarförrådet :D
my name is xelly smelly

2009-10-01 00:24
Sen finns dom som påstår att dom röker en femma per dag också.

Eller han som fick ett ärv på en miljon, men samtidigt går på soc och flyttar mellan olika städer fram och tillbaka, förlorat anhöriga... och röker en femma per dag.

Eller han som suttit inne, fått barn man aldrig sett, förlorat anhöriga, gått på heroin och andra droger trots atrt han är klar i huvet... plus röker en femma per dag.

Eller han vars farsa var narkotikakung från colombia och hur rik som helst

Även känt som Organism 12 syndromet.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2009-10-01 03:50
Samma kille hade tappat glasögonen på vägen upp på uppskjutet på liseberg, på vägen ner hade han kommit ikapp dom och lyckats "skalla" på sig dom igen.
hahahaha
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2009-10-01 04:06
En snubbe från högstadieklassen påstod att han sprungit fram och tillbaks från Malmö till Kristianstad utan att vila/stanna nån gång. Han hade även vid ett annat tillfälle brottats med ett lejon (!). Hans familj/släkt var en maffiafamilj som sysslade med grov organiserad brottslighet, så pass grov att FBI en gång gjorde razzia hemma hos honom och sköt honom i ryggen med en shotgun...

...stackars människa, han var ett vandrande skämt som ingen tog på allvar.
Producent

2009-10-01 07:43
Misery_chick
Haha, om din väns namn börjar på "S" så kan det vara så =D

2009-10-01 12:59
easyskanking P22

är väll inte helt omöjligt att röka en femma om dan ?
Survival of the fitest only the strong survive.

2009-10-01 13:15
Afropolack

Det är iaf garanterat omöjligt om det är vettigt röka. Med skiten som finns i stora delar av Sverige går det nog.

UncleSam

Snarare Ken Ring-syndromet, det var ju han som meckade upp ett hegge när han vaknade (enligt någon låt) vill jag minnas. Skillnaden är väl att Ken Ring ofta skildrar en verklighet, medan Organism 12 varit överallt utom i verkligheten under större delen av hans karriär.

2009-10-01 13:24
har man inget o göra så är det ju inga problem att döda en femma på en dag.
men nog inte så många som kör en femma om dagen ändå.

2009-10-01 13:35
En gammal kompis påstod att hans familj har haft den riktiga Mona Lisa tavlan hemma som han målade mustasch på.

Samma snubbe påstod att om man klarade ut Golden Eye (till N64) 3 gånger på svåraste fick man fram ett extra uppdrag och om man klarade det på svåraste kunde man göra egna filmer i spelet. Han hade tydligen gjort nån där Bond fick en son som gick och sköt folk iklädd blöja, cowboy hatt och två revolvrar. Men han visade det inte för hans granne hade lånat det och det var 18 års gräns.

Samma snubbe sa att om man krockade nog många gånger i ett Nascar spel han hade så började förarna slåss.

En annan snubbe sa att han och hans polare sköt en råtta med ett luftgevär och råttan började jaga dom så dom körde iväg med moped, trimmad moped. Men råttan sprang ikapp dom och bet hål i däcket. I farten...

Samma snubbe sa att han gjorde sitt ex gravid (känner henne och det är 100% osanning, precis som allt annat han sagt)

Samma snubbe sa att hans och hans polare cycklade i skogen och hans polare ramlade och bröt nacken men blev bättre efter några dagar...

Han har också kört skoter och fått soppatorsk framför en älg som började frusta och slå med hovarna och skulle anfalla så han sprang hem och hämtade bensin och när han kom tillbaka stod älgen kvar och frustade. Minns dock inte hur historien slutade, om älgen började jaga han eller om den bara stod kvar.

Snubbe 2 har dragit så många valser och han är så hatad av alla och snubbe 1 har jag inte sett på flera flera år.

2009-10-01 13:50

Det här var bland det roligaste jag har läst på Whoa på senare år.
Moderator

2009-10-01 17:31
haha, ja dom här vardagsmytomanerna finns överallt, vet inte hur dom tänker.

Vad är meningen med att ljuga om att man har ätit pasta när man egentligen åt fisk :S

haha känner en snubbe som alltid hållt på o dragit sånna där onödiga lögner, men han brukar efter nån timme berätta att han ljugit om det xD

//TW

2009-10-01 18:21
Snacka med en bekant förut ingen jag gilla för han snakca mycke skit men han sa att de va en kille som skulle slå på han som jagade han i en korridor, så när korridoren tog slut och han inte kunda springa längre så hade han hoppat upp på högra väggen, studsat till den vänstar väggen och därifrån gjort en hoppspark i ansiktet på killen som skulle slå ner han haha. Det va ingen som trodde på han. :)
Konse''

2009-10-01 18:45
Anenkefali , vet vilken låt du åsyftar, men han säger att han vill mecka upp ett hegge.. inte att han gjort det.

2009-10-01 18:46
afropolack, nu var det ju inget om att det var omöjligt eller inte. utan att några mytomaner ljuger om det?

2009-10-01 18:50
Konstigt P21

haha, nä, om han inte ljugit om sitt namn för nån av oss ^^
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-10-01 18:52
Vi kan ju försöka hålla hela "Går det att röka fem g på en dag?"-grejen härifrån.
Det är just därför ni har gästböcker och meddelanden ;)

/ADMIN

2009-10-01 18:55
Classic thread in the making.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-10-01 19:47
En i min klass har:

Haft zlatans mobilnummer, hade dock tagit bort det när vi ville se det bara för att han var så tråkigt att prata med.

Hon hävdar att hon är Halv- thailändare,spanjor,finne,amerikan

Hon ska gå på Harvad efter gymnasiet

Hon köpte en cabriolet till sin syster i 18-års present

Hon ska nu till hösten köpa en egen lägenhet i Manhattan

Varit på alla krogar i sthlm innan hon ens var 18

Samt känner alla rika på Lidingö...
OOOOH AIK STOCKHOLM!