I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skitstövlar får alla brudar?

Övrigt - Blandat

2009-03-23 00:49
hiccory Ja men okej. Jag håller med om att killar generellt är desperata och raggar på helt patetiska sätt.

Det jag trodde vi diskuterade var om den arroganta alfahanen spelar ett spel. Eller om han bara är som han är utan att anstränga sig.

Och vidare om det är den typen av person som är mer attraktiv än mesar, eller om det är den som smörar och tjatar till sig ragg som är attraktiv.

2009-03-23 00:56
en bad boy kanske är lite mer livserfaren och intressant om man gemför med pelle som ägnat halva sitt liv åt dataspel.
Maajidee!

Jag vet inte om det finns någon urtyp av alfahanne egentligen, skulle väl vara Hefner... Grejjen med en alfahanne är väl att denne är väldigt avslappnad bland brudar, vilket leder till mindre desperat, att träffa någon tjej för ahannen blir mindre viktigt då han har det lätt för sig... Värderar således en relation mindre än en hanne med "issues"

Att en alfahanne inte skulle smöra får du stå för... Du har nog en vackrare bild av en alfahanne än jag har, min kan va en som sätter allting o till o från blir rätt dissad men bara kör på... Men en alfahanne agerar aldrig speciellt desperat
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

hiccory Att lägga på sig en roll håller inte i längden och det visar bara på hur osäker man är som person.
my name is xelly smelly

2009-03-23 00:59
Angående ditt blöjuttalande så förstår jag vad du menar men kan verkligen inte hålla med..
my name is xelly smelly

2009-03-23 01:00
Xelly

Men fan, jag bara drog frasen till sin gräns för den känns så jvla emotional timmen på högstadiet, klart som fan att "vara sig själv" är det som gäller i längden om du inte är skitzofren då blir det svårare....

Sen kan vi ju ha en tre timmars diskussion i vardagsfilosofi om huruvida man kan vara sig själv men känns inte som you gonna worth the time
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-23 01:10
hiccory Jo visst är de en klyschig mening, men allt för sann. Känns som att alla försöker framställa sig själva som något dom inte är, lite intressantare lite coolare, vilket som vi kommit fram till inte håller i längden! Hahaha nej är min scitzo kan de bli svårt :D

Det är klart det är bra att kunna lägga på sig en roll ifall man tex ska på arbetsintervju eller liknande. Jag försöker vara mig själv i alla situationer även på arbetsintervjuer och dylikt även fast det kanske inte är de bästa varje gång.
my name is xelly smelly

2009-03-23 01:15

Den här kille ser ju ut som han tar på sig en roll inför korttagning iaf haha ;)

LEGALISERA CANNABIS

2009-03-23 01:16
Haha ja på första kortet ja, ironi kallas de :) men vad är de för fel på de andra? :o(
my name is xelly smelly

2009-03-23 01:22
menade skillnaden, olika roller;)
LEGALISERA CANNABIS

2009-03-23 01:24
"Det är insidan som räknas"

;). Och med den signar jag ut för nu

2009-03-23 01:28
slangan Haha jag kan hålla med om att de skulle varit illa om jag var seriös på den bilden :D
Jo dom är varandras motsatser typ :p

hiccory Bra sagt!!!!!!!!! :D
my name is xelly smelly
Groupie

2009-03-23 01:40
vänd på steken då.. funkar det lika åt andra hållet?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-03-23 09:21
Jag håller med Xelly. Jag är fan som mest mig själv när jag varit singel & träffat nya, intressanta killar. För då är det liksom... "jag vill ha någon som gillar mig som jag är & då kan jag vara precis hur jag vill nu, för det är ändå inte tanken att jag ska pleasa någon", typ.
& sedan om någon gillar hur man är så är det ju win-win.

& sedan tycker jag att denna fundering, eller vad man ska kalla det, från spy_vs_spy, är ganska intressant:

Och vidare om det är den typen av person ("svinet"/playern) som är mer attraktiv än mesar, eller om det är den som smörar och tjatar till sig ragg som är attraktiv.

Men för att jag ska kunna fundera noggrant på det måste jag veta hur ett svin/en player är? Alltså jag hänger ju verkligen inte med sådana människor, & har inte gjort det på typ... flera år. Finns de ens? Okej, klart de gör, men jag har typ inte träffat någon som har varit VÄÄÄÄRSTA SVINET. Så tell me about it.

2009-03-23 09:42
Alla brudar som skitstövlarna får, är det inte i allmänhet slampor med dåligt självförtroende och fattig fantasi och noll initiativförmåga?

Goddamn har varit med en och annan "blyg" o "nördig" tjej som fucka ur i sängen så att man var helt <3

2009-03-23 10:27
Sen när blev snäll tråkig? För det är lite så jag uppfattar uppfattningen om snäll här. Nästan som att dom snälla är svinigare och värre än dom sviniga. Snäll är ju ett attribut som innebär att man är empatisk och sympatisk (eller nåt liknande) och är i mina ögon inte synonymt med tråkig, mesig eller gnällig.
Sen finns det ju snälla och mesiga människor, sviniga och gnälliga människor osv osv.
Skit ska skit ha, keffa personer får det dom förtjänar.
Vill man hooka med bruden som tänder på nån som beter sig som en roppad gorilla?

Nej... (inte jag iaf).

2009-03-23 10:32
Ja, precis dewilicious. "Snälla" killar är inte snälla killar. De är tråkiga & bittra killar som känner sig orättvist behandlade.
SNÄLLA killar som är snälla på riktigt är... ja, sjyssta. Om de sedan är sociala, smarta, roliga också så är de ju sköna snubbar som man verkligen vill hänga med.

2009-03-23 10:41
jag e snäll o det har funkat för min del :P

man brukar iaf säga att de e de snälla killarna som får trevliga relationer och som gifter sig ;) så de e la gött iaf

2009-03-23 10:46
ja snälla killen metoden funkar ganska bra men bad boy killen plockar alla brudar han plockar + ett par till Its all good
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-03-23 13:59
kan man inte vara snäll fast man har bra självfortroende?

2009-03-23 15:03
Svar: jo.

2009-03-23 16:49
kown du har missuppfattat mig. Det jag menade var att det är en väsentlig skillnad på den typen av person som är arrogant, dryg och som är attraktiv på grund av det och på den personen som är smörig och insmickrande och tjatar till sig ragg.
Det kanske inte är helt ömsesidigt uteslutande kategorier men jag menar ändå att det är två distinkt olika stereotyper.
Anledningen till att jag sa det var att hiccory och bperb verkade blanda ihop dom. I min mening är inte ett alfa-hane beteende nödvändigtvis någon planerad strategi.

Den arroganta är inte nödvändigtvis en player.

2009-03-23 16:57
har inte läst hela tråden. men jag har iaf blivit sårad främst av "snälla" killar, som har de som image att de är så schysta och snälla. kanske handlar om att sådana snubbar får mkt tjejpolare som de inte kan hålla fingrarna i styr från. de är iaf tyvärr min erfarenhet.

undviker "snälla" pojkar som fan. ingen är "snäll" som utger sig för att vara de, då är de bara en imagegrej, som sagt enligt min erfarenhet.

tar hellre o umgås me folk som är rättfram med sina brister direkt
Producent

2009-03-23 17:14
det är tråkiga killar som säger att tjejer gillar bad boys. mitt tips är att bli lite mindre tråkig och vips kommer du märka att tjejer diggar dig.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2009-03-23 19:41
fyra F25

Absolut, sen kommer ju alltid definitionen av "rolig" in i diskussionen också, tjejjer i den här tråden jämställer ju charmig=rolig... Finns ju killar som är roliga men inte är charmiga o har dåligt självförtroende

Men det är nog inte alltid bad boy=charmören... Peppis du kan ju haft otur också

2009-03-23 19:50
jag tror många kvinnor kan identifiera sig i vad Peppis F26 säger som också har råkat ut för en nice guy som har visat sig vara en lömsk jäkel. Bad boy killen utgör sig inte för att vara någon annan åtminstone han keep it real liksom.

2009-03-23 20:07
renegade- ye har råkat ut för tre sådana snubbar... på typ rad. var ett tag sedan men ändå- som sagt hellre ngn som är öppen med sina brister än den som försöker dölja de eller sätta glitter på de.
Producent

2009-03-23 20:17
hiccory. va? nä. vadå uppfattades det som att jag menade det? eller vad menar du med charmig? för jag tycker knappast att det är roligt med charmörkillar iallafall. om det är det du menar!
men självklart är det charmigt att vara rolig. dock är det verkligen inte hela definitionen av att vara rolig, så som jag menar.

rolig = intressant <- borde formulerat mig bättre.
och sedan vad tjejer tycker är intressant vill jag inte ha förklarat för mig. för det är helt olika. oftast räcker det med att en person är intressant för att man ska få intresse liksom. behöver inte vara intressant på något speciellt vis. bara lite utmärkande typ! eller det är ju självklart att tjejer har olika smak. fast jag tror inte jag vet någon som säger att dom vill ha en torrboll.

peppis. sluta sukta bad boys! dom är hemska.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2009-03-23 20:20
suktar inte bad boys, men folk som är ärliga med intentioner, de är ju knappast alla bad boys heller :-)

2009-03-23 20:26
Sorry mest jag som försöker slå rekord i att generalisera, trodde det va det tråden handla om

2009-03-23 21:30
Orkar inte läsa hela tråden men... Rent attraktionsmässigt tänder ju varken killar eller tjejer (i regel) på nån som är lite för lättillgänglig. Eller för PÅ helt enkelt. Det måste få vara lite spännande ibland. Dom snälla fina fantastiska killarna blir liksom bara gulliga men inte särskilt heta och intressanta.
Men var inte sur, det funkar precis likadant åt andra hållet.

Varför i helvete är alla grymma killar tillsammans med bitches?
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2009-03-23 21:58
spyvsspy

men om jag ska bli riktigt jävla träig här nu då... för att överhuvudtaget kunna få en korrelation mellan beteende (eller egenskap eller vad vi nu vill kalla det) och antal sexpartners (eller vad det nu är vi pratar om) så krävs det ju att det finns en varians inom bägge. alltså måste vi nästan förutsätta att arrogans (eller alfahane eller vad vi nu väljer att kalla det) är ett medvetet (eller omedvetet) spel precis som att smöra och alla andra strategier. det är ju en grundförutsättning för att kunna dra några statistiska slutsatser överhuvudtaget.
http://www.kommandot.se/wp/

2009-03-23 21:59
eller inte ens nästan förutsätta, vi MÅSTE förutsätta ska det vara

2009-03-23 22:44
Egentligen var jag inte så seriös med själva ploten för tråden, utan gjorde det mest för att få igång lite av en diskussion..vilket uppenbarligen lyckats.

För att sammanfatta det hela, så handla det nog mest om att man vill ha det man inte kan få. Gräset är grönare på andra sidan..

Exempel:
Person Y har ragg#1 och ragg#2 på samma fast.
#1 är på Y som bara den, och har föreslagit att de ska åka hem tillsammans, medans #2 är betydligt kyligare och har delat 2-3 meningar med Y under kvällen. Men Y skiter ändå i #1, och försöker för sitt liv få med #2 i taxin hem istället.
Varför? Har det med Y's ego att göra? Att han/hon måste bevisa att denne faktiskt kan få både #1 och #2 om han/hon så vill?
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2009-03-23 22:58
om vi antar scenariot fest, och att samtliga inblandade är mer eller mindre berusade så kan jag komma på hur många anledningar som helst att Y hellre vill hänga på #2 hem

#2 bor närmare
#2 är känd för att laga grymma bakfyllefrukostar
#2 är snäppet hetare
#1 är ditt syskon
osvosv

eller så är det några diskreta signaler som du egentligen inte uppfattar som har med kompatibilitet med en eventuell befruktning att göra.

2009-03-23 23:05
Jag glömde tillägga att vi antar att #1 och #2 är precis lika snygga, smarta, snälla och roliga.
Och, ingen av de är syskon till Y.
Var de bor vet inte Y, och det är inte heller relevant. Berusningen är inte heller relevant i den här frågan, då den är rent hypotetisk
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2009-03-23 23:12
Varför i helvete är alla grymma killar tillsammans med bitches?

flajeeest: en helt berättigad fråga. Och det är väl det gamla vanliga. Hon är snygg och schysst mot honom och dem hon kan dra nytta av, men en fitta mot alla andra.

2009-03-23 23:15
antar att folk ofta förväxlar snällhet med svaghet

2009-03-23 23:19
exet: eller mesighet. snäll är inte lika med mesig. mesighet är däremot en svaghet.

2009-03-23 23:22
hlgrsn

då, skulle jag tro, handlar det om kompatibilitet. det har visats hos hutteriterna bla att människan har möjlighet att (omedvetet) välja partners med ett genom som skiljer sig från sitt egna i större utsträckning än vad de väljer människor med ett liknande. kan vara iaf

2009-03-23 23:22
medoria
Jag tror att det stavas M-A-N-I-P-U-L-A-T-I-V, va?

Har sett alldeles för många såna. Alldeles för många vänner bli förstörda av dem också för den delen
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2009-03-23 23:25

2009-03-23 23:28
eller mesighet. snäll är inte lika med mesig. mesighet är däremot en svaghet.
det var ju det jag menade,att man förväxlar snällhet med svaghet,eller det kanske inte heter så på svenska? you have mistaken my kindness for weakness heter det iaf på engelska..öööh

2009-03-23 23:40

2009-03-24 00:08
I alla fall jag har sett så har den 'sviniga' killen fått tjejen för att:

1. Tjejen ville ligga och tog killen som gjorde det lätt för henne. Ja, tjejer vill också ligga ibland, killar har inte ensamrätt på det.
2. Tjejen var ytlig och valde en snubbe som såg bra ut. Ja, tjejer kan också vara ytliga, killar har inte ensamrätt på det heller.

Eller en kombination. Det är ju aldrig man hör någon självutnämnt snäll kille tjata om att 'svinen' tar de överviktiga, socialt osäkra tjejerna i hörnet, det är alltid "Jag höll på att berätta för den där fotomodellen om hur taskig mitt ex var mot mig, så kommer den där snubben och börjar fråga saker om HENNE... jävla kräk!"

Seriöst, till och med en social trafikolycka som jag fattar ju att om en tjej lägger massa tid på sitt utseende vill hon antagligen ha en kille som gör det samma (eller en som visar att han uppskattar hennes ansträngningar), och om hon klär sig, rör sig och agerar för att utstråla sex appeal så är det en rätt bra chans att hon vill ligga. Seriöst, ingen på krogen vill höra om hur du dingade 80 på din death knight, eller din dikt om lyktstolpar.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2009-03-24 00:38
så alla tjejer vill ha en självständig kille som tar initiativ o grejer? hopp..inga tjejer som bara vill ta hand om en kille? kanske nån tjej som vill öva sig innan hon skaffar en riktig man och blir på smällen??

2009-03-24 00:57
Skitstövlar får inte fler brudar.
Men de brölar, skriker och skryter så mycket att det inte ens hjälper att hålla för öronen.

Därför inbillar sig folk att såna svin får mer brudar för alla andra killar hamnar i skymundan
och där kanske de har ett och annat gos men inte märker för ingen har fått tyst på brölhanarna.

2009-03-24 01:45
snapphona har fattat grejjen, genomskådat allt. Det är bara att börja gräva ner sig!
Fix & Trix AB

2009-03-24 10:57

2009-03-24 12:47
ni kan alla fara åt helvete

peace