Skitstövlar får alla brudar?
Ja, det är ju då inget nytt under solen va.. Killen som är dryg, obstinat och nonchalant får alla killar - men killen som är allt annat än det, ja, han får gott klara sig utan. Men, varför? Varför i hela fridens namn funkar det så? Jag fatta'nte :C
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
Producent
2009-03-22 23:00
Killen som är dryg, obstinat och nonchalant får alla killar Det blev nog lite fel nu eller? =>
För det är oattraktivt att vara mes
freudian slip like whoa
mama said knock you out
Ja, det blev lite fel där.. Tjejer handlar det om, såklart. Fast, det kanske funkar likadant bland HBT-personer iof?
spyan; Man behöver inte vara en "mes" bara för att man inte är ett jävla ägg..eller?
hlgrsn nej det stämmer såklart men killar som anser sig vara bra är tyvärr generellt tråkiga, billiga, mesiga och så vidare. Det är inget bra med det i min mening.
Men är det verkligen så många skitstövlar som får tjejer då? Alltså långvariga relationer. Är det inte i själva verket så att det snarare handlar om att ligga, bara? Att den som "visar framfötterna" drar hem fler brudar än den som står & "är snäll" i hörnet? & vad är definitionen av "snäll kille"?
nä det tror jag inte på, jag är både dryg och obstinat men får varken killar eller tjejer
http://www.kommandot.se/wp/
nej det stämmer såklart men killar som anser sig vara bra är tyvärr generellt tråkiga, billiga, mesiga och så vidare. Precis vad jag också tänkte på.
bperb P27 Du kanske är blygdryg? En person som är dryg för att döja att den är blyg. Det är rätt genomskinligt. Tyvärr är det en ännu sämre strategi än att vara en -bra kille-
spyvsspy ja så är det nog. vilken tur att jag inte har nåt intresse av att få nån då så kan jag vara otrevlig utan att försaka mitt liv någon njutning
Det där är sånt jävla bullshit. Om jag utgår från mig själv och mina vänner kan jag dock meddela att den så kallade "
snälla killen " har lika mycket att vänta som den dryga jäveln.
Delam tange barat
bperb P27 du är min nya förebild. på riktigt.
Rachel: Ah, sweet att du länkade Hannas inlägg. Tänkte på det, men orkade inte leta upp det.
kown av någon anledning var det min första tanke när jag läste trådskaparens inlägg ;)
Delam tange barat
Den där Hanna har helt klart en poäng!
Samma här. Det är ju även i princip allt som behöver sägas. Snälla & INTRESSANTA killar får visst tjejer.
det är nog bara fall av negativ frekvensberoende selektion. när alla blir svin så är det fördel att vara toffel igen, häng ut
Den riktiga snälla killen e tyvärr bperb, cynikern i hörnet... Smöraren med själförtroende eju den som e den enda playern
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bad boys får doppa mer inget fel med det =)
http://www.aktivdemokrati.se/
fast att delvis vara ett svin är ju framgångsrikt på alla sociala plan. De populäraste i killgänget är ju också de som tar för sig och agerar som att dom är värda mer än andra. Smöraren vete fan dock. Det är väl inte han vi pratar om?
Hehe, spy, jag är alltid bara dryg i whoa trådar, min egentliga kompentens lägger jag på att smöra för min brud... Angående blogg-inlägget, absolut det är on point, cyniska killen som inte vågar när det kommer till tjejjer är inte heller nån drömprins utan har nog en hel del issues... Men dom är ju inte playern, ocg playern är ju den som innom populär kulturen framstått som the bad guy... Kanske fram till idag, vi ser en ny mer ambitiös kille som är the good guy, en kille som tar för sig, en kille med flyt, typ "big" i sex and the city... Vem bryr sig om en kille knullar runt så länge bruden slipper leka mamma
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
plus att han kan bygga garderober i 5e dimensionen där det tidigare bara vart en vägg. Detta väger upp mycket
De finns tjejer som dras till svin, fråga mig inte varför men så är det. Men tur är de väl ändå att alla tjejer inte är så?
my name is xelly smelly
Tror att om killen som delar in snubbar i två grupper och sätter sig i den underlägsna har en del issues
LEGALISERA CANNABIS
kan väl bara prata för mig själv, men för mig handlar det om att jag har så taskigt självförtroende att jag inte tror jag förtjänar någon som är snäll eller omtänksam. skitstövlar som skiter i mig är vad jag växt upp med och vant mig vid, och en har jag utvecklat ett bekräftelsebehov i förhållande till sådana individer som gör att oavsett hur illa de behandlar mig så ser jag inte det, men lever på den uppmärksamhet dom ger mig när de väl ger mig uppmärksamhet.
Alla tjejjer dras till, ja kalla det "svinighet" till en viss grad, som jag skrivit i nån tidigare tråd inte ens Gudrun Schyman skulle falla för Roland i Torsk på tallin...
Självförtroende är atraktivt, simple as that, vi eju trots allt djur, sitteru hemma o runkar klarar du dig inte i djungeln
att ha ligga som ändamål måste ju ändå ses som ganska osexigt (för det antar jag är vad det egetligen handlar om). men å andra sidan, fega pojkar får inte kyssa vackra flickor sägs det ju, och det måste ju stämma ganska bra. vågar du inte så är det klart du inte får ligga. men till syvende och sist så finns det verkligen inget roligare att sysselsätta sig med än att desperat försöka smöra sig in innanför trosorna på första bästa dam? en människa med så meningslösa mål i livet är åtminstone inte jag intresserad av att spendera någon tid med
hiccory: men nej, det är inte självförtroendet hos svinen jag attraheras av, för det är ett falsk självförtroende som föraktar svaghet och sårbarhet och vägrar erkänna sig sårbar och svaghet. det handlar snarare åt att dom är sociopater som kan lukta sig till ens små issues som gör att man faller som en fura.
och det då för att man är en sjukt självdestruktiv människa.
...finns det verkligen inget roligare att sysselsätta sig med än att desperat försöka smöra sig in innanför trosorna på första bästa dam?bperb fast återigen det är ju arrogans som fungerar
inte smörighet
Ja men medoria, du eju minoriteten... Om jag förstår det rätt, jag snackar inte om psykopatens charm för han charmar hela samhället o e ofta sista bossen i bond... Att va på gränsen eju det som e charmen, en sorts "smarthet" näre kommer till parningsleken, en som e duktig på det kan få "hoppa lite så brösten studsar" till att orsaka fnitter, den som gör det på ett uppgivet cyniskt sätt har svårt att bli förstådd av kvinliga individer... Smör mena jag o göra det snyggt, inte desperata overdo it varianten
arrogans, smörighet, same-same... även om man kör det arroganta tricket så handlar det ju i slutändan om att få doppa. är det inte trevligare att släppa alla attityder och försöka göra nåt annat kul istället?
Jo men vi snackar väl om homosapiensapens parningslek?
De är väl instinkt, handlar väl om att hitta alfahanen. Han som inte bryr sig om vad andra säger (agerar som att han inte bryr sig) och som inte är rädd för att säga vad han tycker.
LEGALISERA CANNABIS
exakt det handlar inte om att vara ärlig och trevlig det handlar om att sälja en produkt, det gäller att marknadsföra den bra, det finns inga brudar som tänder på Urkel.
http://www.aktivdemokrati.se/
En "elak" kille som får tunghäfta och stirrar ner i drinken när det är damer i närheten är knappast särskilt framgångsrik. Tjejer faller för utåtriktade, sociala killar med pondus, dessa kan sedan vara "snälla" eller "elaka". Att skitstövlar får mer tjejer känns ofta som något av en bortförklaring från socialt inkompetenta killar.
mästerkatten Absolut, grejjen eju det att dom som får till det mycket och reklamerar det eju ofta "bad boys"... Få good guys som reklamerar sina erövringar för att tvätta bort stämpeln för då skulle ju dom också bli bad guys... eeh... Eller hur vare nu En som vet hur man ska göra för att få pippa utnyttjar i regel det också för att få ligga mer Kruxet ligger ju i definitionen... Är det helt enkelt så att den som inte får pippa är the bad guy ;)
arrogans, smörighet, same-same... bperb Där har du verkligen sjukt fel. Dom är nästan varandras motsatser.
Jag vet att det är lockande att tänka att det är en uttänkt strategi, marknadsföring eller whatever. Men det är ju verkligen inte så i alla fall.
mästerkatten har en poäng
spy spy, det eju ändå en strategi, ligger någonting bakom varje steg du tar liksom, det eju ändå ärligt att bli aspackad o fumligt försöka klämma nån på mjölkkörtlarna...
nej det håller jag inte med om. Det där är en enormt reduktiv och förenklad syn på mänskligt beteende över huvud taget. Om man nu borde använda ordet beteende.
Det är bara vara sig själv fo helvede! Är väl rätt dumt att diskutera hur man ska vara för att få tjejer. Det är ju inte så jävla lyckat om man måste lägga på sig en roll varje gång man är i närheten av en tjej.
my name is xelly smelly
Reduktiv, för stora ord för mig, ska googla det snart... Jo det är ju röätt cyniskt men alla har nog sätt mönstret av strategier: En strategi är att frambringa ett "genuint" intresse för en honas utläggning om en tidigare relation. "Genuin" komplimang ("du är söt" inte "fan va det vore skönt att få penitrera dig"). En "genuin" lättsamhet (spela halft svårfångad för att avbryta raggförsöket med att diskutera nått jvligt manligt och i diskussionen visa vilken alfahanne denne är)
Om alla va som dom alltid va skulle fan alla glida runt i blöja fortfarande
"Snälla killen": Blyg, dåligt självförtroende. "Skitstöveln": Utåtriktad, bra självförtroende.
Beat the odds like an abusive freak show owner
jag har två tjejpolare som motvilligt medgett att dom tänder på as... killar som gärna tar till nävarna, killar med blåtiror osv osv... att dom helt enkelt inte tycker snälla oproblematiska killar är speciellt intressanta... jag är fullkomligt övertygad att alfahanar generellt sett har ett övertag på marknaden... i alla fall när det gäller one night stands... däremot kan jag tänka mig att nice guys har bättre förutsättningar att få långa fungerande förhållanden när dom väl fått ihop det med nån... sen finns det ju självklart undantag...
What would macgyver do?
hiccory P23 Det sista stycket du skrev var för mig helt oförståeligt. Kan du inte skriva om det för jag vill gärna veta vad du menade. Jag förnekar inte att folk har gömda agendor. Jag går bara inte med på att alla alltid har det, eller påståenden som -allt vi gör är egoistiskt motiverat- eller -allt vi gör, gör vi för att få ligga-
Nej ber om ursäkt om det verkade som jag generaliserar, borde kanske skrivit att jag inte håller något det jag säger som absoluta sanningar som gäller hela mänskligheten... Men jag menar att i väldigt många fall så handlar det om ett spel helt enkelt. Det jag flummande om va mest iaktagelser i hur killar beter som jag ur rent objektivt perspektiv tar för uppenbara försök att få till det och utöver det inga speciella syften, kanske att utveckla det hela till en relation, men tror ofta inte det handlar om att hitta en polare som kan hänga med att fiska grodyngel... Sen tycker inte jag att vill du knulla är fulare eller plumpnare än någon annan raggningsreplik
Eh, det om blöjjan va mer ett svar till Xellys klassiska "vara sig själv"
Igen sorry för stavningen, börjar bli sent