Köra efter druckit
Först, JAG TOG KÖRKORT IGÅR ! Det firades med utgång haha. Nu är min fråga, slutade dricka runt halv 2. Hur länge sitter de i kroppen om man låt säga druckit 10 bärs. Vill inte bli av med de på direkten haha.
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Du ska nog inte sätta dig i bilen. Jag personligen drack fem flasköl igår och kommer inte sätta mig i bilen på hela dagen. Det är förvånandsvärt hur länge alkoholen sitter i dagen efter. Grattis btw.
Toastare
2009-01-17 13:04
Precis, du ska inte sätta dig i bilen alls idag. Grattis till körkortet och till ditt omdöme att lita på svaren på en internetcommunity för att avgöra om du ska köra eller inte ;)
Jag skyller allt på Emma!
Dont drink and drive! Kör för fan inte idag, sjukt tradigt om du blir tagen i någon kontroll och blir av med körkortet. Vänta tills i morgon, söndag!
Skulle behöva köra idag, måste tänka över de. 14 Timmar sen jag drack ändå.
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Ähh, ni har alla fått det helt om bakfoten ju...Klart grabben ska testa sina officiellt bekräftade förarskills! Det är självklart ingen fara om man bara druckit ett par öl, 10 öl är ju inget. Det säger väl sej själv? Om du är bakfull är bilkörning ett av de få bevisade metoder som faktiskt hjälper mot hufudvärk då du koncentrerar dej/fokuserar och således lurar kroppen. Jag tycker helt klart du ska ta gamle Bettan på en schvängom, kör inte för fort bara och om du måste blåsa vid kontroll, blunda samtidigt så syns det inte om du nu, mot all förmodan, skulle ha några spår kvar i kroppen efter blott 10 öl! Lycka till & grattis!!
Om din oro gäller huruvida du kan bli av med körkortet eller ej tycker inte jag du är mogen nog att ha det! Den stora anledningnen till att du inte ska köra när du druckit är ju att du kan skada/döda folk.
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
Ska vänta några timmar iaf.
....eller att krocka bilen, man prejjar ju hellre ett par cyklister av vägen än att repa fälgarna vid fyllefickparkering. eller hur var det?
360Flip P23: Kan väl vara som så att man känner sig redo, men vill han nån form av bekräftelse av nån annan än sig själv? Att man inte kan köra alls dagen efter är ju en rejäl överdrift.
DIF!
en man på 80kg förbränner mellan 1,5 och 2cl sprit i timmen. I en stor stark (50cl) är det 2,5cl sprit. Av dina bilder att dömma ser du inte ut som den största hingsten i stallet. vi utgår därför att du förbränner max 1,5cl/h. Det boprde således ta 16-17 timmar för dig att förbränna 25cl sprit. Slutsats: vänta tills imon
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
det är lugnt, kör. alla överdriver bara här, tror på propaganda från vägverket
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Som friktion sa tar det ganska bra med tid för alkohol att förbrännas. Och sen så är man ju inte sådär jätteskärpt överlag när man är bakis. Ta det säkra före det osäkra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yeah, kör. Hoppas du torskar det :D
Om du dricker och kör, så e du idiot...för de första så e de livsfarligt, och du kan bli stoppad av polis. Men det visste du väl redan hoppas jag??
angelic: fast nu handlade ju tråden om att "dricka och köra dagen efter"..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
jo iof, men jag tycker han borde vetat de oxå;) sunt förnuft
var det inget tjaffs på nyheterna för ett tag sen att tom listerine kan ge alkoholutslag på polisens mätare? =S eller så har jag drömt..
AngeliC F23 det var någon tant som andats in någon skit tror jag? och blev stoppad och tagen.. men det löste sig tillslut :)
Get Random!
AngeliC F23 Sen när blev du så mån om berusning i trafiken? haha
Känns det inte lite överdrivet här? jag brukar kolla på t.ex
Länk som en liten guide. Man får som klart ta det med en nypa salt.
Var det inte spolarvätska hon andats in när hon rengjort rutan?
Fried little fishies
kör på..12 timmar efter brukar vara lugnt
Awaiting Beheadment and Mutilation
Areskoug F21 precis!!
Get Random!
kör på..12 timmar efter brukar vara lugnt I värsta fall kör du ihjäl nån unge och ångrar dig hela livet, men vafan, det brukar vara lugnt
yessir P28.. det finns tillräckligt med människor ändå
Awaiting Beheadment and Mutilation
ImagoMortis ge mig tillbaka min minut.
HereComesTheSun, vadå blunda samtidigt? vad har det med saken att göra? gz till körkortet! :) be nån annan skjutsa dig istället om du måste iväg?
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Kör ALDRIG dagen efter, det räcker med att du blir påkörd så testar dom dig, har du alkohol kvar i kroppen blir olyckan ditt fel. Och sen så kan du döda någon, är det värt det?
And Jesus said unto Peter 'Come forth, and ye shall receive eternal life.' But Peter came fifth and won a toaster.
Men va fan är felet? Alkohol sitter inte kvar hela dagen efter
DIF!
Håller på och läser teori, läser en teoribok för ja har teoriprov snart Där står det iaf. 2cl sprit i timmen.
angelic. Ja det vart något tjaffs på nyheterna om det, du har inte drömt ^^,
du ska ju egentligen inte köra dagen efter! men måste man så måste man väl? men bara i nödsitiuation
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
yessir P28: nej men om man kör dagen efter utan alkohol i kroppen så är det inget snack om saken.
DIF!
Graffare
2009-01-18 12:32
fan grattis mannen då slipper jag somna vid ratten när vi drar till norrland! fett som fan grattis tikkanen, juste jag brukar räkna att jag bränner 1 cl starksprit i timmen
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Jag jobbar med Vägverket och NTF's projekt "Don't drink and drive" och jag skulle inte råda någon till att köra dagen efter att man druckit.
_ai P23 När skulle jag inte varit det menar du? Nu får du det som att låta att jag är för alkohol+bilkörning... fy på dig.
AngeliC F23 Weelll.. jag kan ju på rak arm säga ett par gånger då du suttit i en bil med en påverkad förare.. eller? haha
IMO spelar det mindre roll om du har alkohol kvar i blodet eller inte. Du är inte så jävla vass dagen efter att du druckit 10 bärs+lite sömn med låg kvalitet. Det handlar väl för fan inte om du kan åka fast eller bli av med körkortet att göra det handlar väl om att du inte ska backa på någon unge för att du inte har uppmärksamheten på topp.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
_ai P23 jaså? Då antar jag att jag varit helt ovetandes om det. Kan du säga när det skulle ha inträffat?
Hahaha vafan är det här för tråd! Klart du kan köra! Men hur missade du informationen att man bränner 2 cl starksprit i timmen (40%)? Räkna om ölen till vodka (alltså inte hundraprocentig sprit) och slå ut på hur många timmar det tar för dig att få ut dina 10 öl ur systemet. När det gäller bilkörning så blir hela whoa psychomoralister, varför? Det var nån snubbe för ett tag sen som torskat körkortet och utan nån empati eller försök till förståelse så blev han utnämnd till Hitler. Den här killen har nyss tagit körkort och känner ansvar men osäkerhet och då ska hans körkort konfiskeras.. 360flip får här fungera på exempel på såna här överdrivna nissar.
Det roliga är ändå att prioriteringarna är 1) du kan åka dit 2) du kan mörda någon.
-verbose- P24 nejdå, men för många ser för lätt på det och du verkar ju onekligen inte heller riktigt greppa situationen. Det är inte alltid självklart att köra dagen efter. Min prioritering i trafiken är givetvis alltid att rädda liv och undvika offer, och tycker personligen att böterna och straffen idag är på tok för låga men det är en annan diskussion vi kan ta privat om du vill :)
Se den här också om du missade så kanske poletten trillar ner?
yessir, jag tycker inte att nån ser på det lätt, speciellt inte när man tittar i den här tråden. Det är lätt att vara principfast när man inte går från fall till fall. Och beträffande videosnutten så är det klart att jag vet att alkohol sitter kvar i blodet, det har heller aldrig varit mitt resonemang. Och ska vi dra det dit så kan man ändå säga att citat som "IMO spelar det mindre roll om du har alkohol kvar i blodet eller inte." är lite serinte-hörinte-villinte. Självklart ska man ta ansvar i trafiken men tramsmoralister som hittar på en egen verklighet har jag inget till övers för.
de där filmerna.. så pinsam propagande. minns när jag var på sangriaparty i en bergsby med italienska bekanta, och sen skulle köra tillbaka till rom, killen körde i 140-60 på vägen hem, genom tunnlr och grejer. vi dog inte. jag kraschade med scooter också efter nattklubb, jag lever. går man omkring och är rädd för olyckor hela tiden däremot, då är man DÖD. hjälmtvång för cykliser btw, de kan dö!
manocpjaevel Sök hjälp. Hjälmtvång på cyklister och att köra rattfull vill du jämföra? Kör på med din skoter tills det smäller du... Bara för du överlevde en gång är du väl fan inte säker nästa? Det finns givetvis gränser på hur försiktig man kan vara, men när det enda som kan döda oss här uppe är trafiken kan vi väl åtminstone försöka förlita oss lite på förnuftet? Kolla statistik på dödsolyckor i Italien btw om du nu kan läsa sånt?
Graffare
2009-01-20 11:28
-verbose- P24 en 20årig 60kilos ovan suput bränner inte 2 cl i timmen :p jag tror tikkan är rätt nära min vikt och dryckesvanor
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"