I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför börjar man röka?

Övrigt - Blandat

2008-11-12 22:50
scrotum:

Röker du på platser där andra människor går runt, andas den luft du andas?
•pave paradise•
Rappare

2008-11-12 23:01
Jag röker inte alls. Jag snusar.

Fast i ärlighetens namn så feströker jag en del. Men jag försöker då hålla röken borta från icke-rökare.

2008-11-12 23:07
Om du använde heroin skulle det ju vara din ensak det med. Men var går gränsen för vad som är din ensak och vad som berör andra? Är det ekonomiska faktorer? Social acceptans? Hur skadligt det är?
•pave paradise•
Rappare

2008-11-12 23:12
Jag tycker att heroinbruk hade varit min ensak också, ja. Men det hör inte hit, jag nämnde bara heroin för att försöka visa hur löjligt det lät att säga att nikotinet styrde individen.

2008-11-12 23:16
Det hör visst hit om man ska snacka beroende. Beroende som beroende, anledningarna har ju inte direkt varit några lysande eller genialiska exempel på varför man börjar röka. Varför snusar du är en minst lika relevant fråga liksom.
•pave paradise•
Rappare

2008-11-12 23:41
Jag har redan förklarat tidigare i tråden varför jag började med nikotin. Liksom de flesta började jag på grund av att det var coolt liksom, det är en reell förklaring. Varför hyckla?

2008-11-12 23:43
Reell, möjligen. Men varken bra eller godtagbar i min bok. Well well, soldier on.
•pave paradise•
Rappare

2008-11-12 23:48
Självklart inte godtagbar, det är ju världens skitanledning. De flesta börjar dock röka som unga tonåringar och då är man ju ganska osäker. Jag började till exempel när jag var 13 (med cigaretter, inte snus) och de flesta andra gör väl antagligen det också.

En sak som är än mindre godtagbar är ju folk med inställningen: När jag fyller 18 ska jag börja röka.

2008-11-13 17:00
finns det något bättre än lucky strikes?

ofan...

2008-11-13 22:59
Usch, tror jag läste att någon/några skrev att nikotin var ett lätt beroende. Nikotin är en av de snabbast beroendeframkallande ämnena som finns inom drogväg. Plus att den ger ett väldigt kraftigt beroende. Abstinensen kan framkalla väldigt dåliga sidor hos människor, hallucinationer osv.

Håller nog med lite om att beroendet talar åt folk faktiskt, delvis. Det går inte komma undan det riktigt.

Sedan tror jag att ca. 90% av de som inte vill sluta röka pga. anledningar som att, "Det är avslappnande" osv, kommer ångra sig när de ligger och hostar blod på sin dödsbädd, och skulle döda för en dag till vid liv.

:)

Rappare

2008-11-13 23:43
teN

Usch, tror jag läste att någon/några skrev att nikotin var ett lätt beroende.

Det var jag som skrev det, jag ursäktade mig också för det uttalandet.

Håller nog med lite om att beroendet talar åt folk faktiskt, delvis. Det går inte komma undan det riktigt.

Men till skillnad från andra droger så är man ju fortfarande vid sitt sinnes fulla bruk när man brukar nikotin.

Sedan tror jag att ca. 90% av de som inte vill sluta röka pga. anledningar som att, "Det är avslappnande" osv, kommer ångra sig när de ligger och hostar blod på sin dödsbädd, och skulle döda för en dag till vid liv.

Eftersom vi idag är så upplysta är det helt enkelt smällar man får ta om man börjar röka. Ingen har tvingat dig (förhoppningsvis), och du vet om att din kropp far dåligt av det.

Tycker faktiskt att man borde legalisera innehav för eget bruk av de flesta preparat.

2008-11-16 08:55
märker hur folk är dumma i huvudet här. sitter och gillar nikotinhalten wahfan. lär er rosta för i helvete när jag tar min 200bong och sippar upp den framför dig!!!
"Aaah, they lie about marijuana: Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie. When you're high, you can do everything you normally do, just as well, you just realise, it's not worth the fucking effort."
- Bill Hicks