coolt vet jag inte. men en social grej är det ju helt klart.. speciellt nu nöär det är rökfrbud också. vem orkar stå ute i kylan utan att göra nåt?
Väldigt socialt? Ni som svarar så, har ni någonsin provat att öppna munnen utan en cigg i den? Det går faktiskt att prata då också... Än så länge har jag aldrig hört en enda bra anledning till att varken börja (eller fortsätta) röka. Att det är svårt att sluta är en sak men att det skulle vara "socialt"... Nja, säger nog mer om rökaren än om ciggen. Måste vara jobbigt när allt ens självförtroende är placerat i ciggen.
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=35166508
turtles, den sociala grejen är ju inte att man öppnar munnen med ciggen, det är ju att man går ut tillsammans med nån. om jag inte har cigg går jag inte ut i kylan och fryser häcken av mig för att va social iallafall.
easyskanking P21 Nej, och det hade knappast personen du skulle gått ut med heller gjort om han eller hon inte hade en cigg. Alltså, båda hade kunnat stanna inne i värmen. Jag pratade inte enbart om dig, utan om alla som röker.
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=35166508
turtles, det låter dumt, men det funkar så för väldigt många. och jag förstår inte varför du söker argument när det egentligen inte finns några bra argument mer än att det är en social grej för det är det. sen är det ett sätt att varva ner på också såna grejer.
nicko-kicken... fy fan för den/ mina lungor
http://soundcloud.com/elbjornbjorn
jag förstår inte heler varför man röker och hur det kan vara så "svårt" att sluta. det låter jävligt dumt men en gång sa jag till en vän att jag tyckte att de bara var jävligt onödigt. Så vi slog vad. jag skulle röka ett halvår varje dag och sluta exakt ett datum som vi kom på i den stunden. jag rökte varje dag och slutade det datumet. så enkelt var det. rökning är nog bara en status grej eller något som tröstar om man mår dåligt och vill sänka några dagar i livet. skit är det iallafall.
Snow / "If you don't understand the music, you'll never understand the dance"/Tyron the Bone proctor
Producent
2008-10-17 11:25
jag måste vara nåt slags undantag för jag har aldrig känt ett PISS av att röka cigg, hur djupa halsbloss jag än tar eller hur många cigg på raken jag än röker av en vanlig snusprilla dock, white portion 1 g så känner jag stort nikotinrus, iaf. om jag inte snusat på ett längre tag är jag ensam om detta eller håller fler med mig om att cigg är totalt värdelöst??
Producent
2008-10-17 11:30
det enda möjliga värde jag kan se i cigg är om man hoppas på att se lite tuffare ut patetiskt som fan!
Jag röker för att det smakar gott, och det är as skönt med nicokick när man inte rökt på ett tag:)
AdeOne!
HeRRReL P13 Du är tretton, gå o käka ditt fredagsgodis och kolla på bollibompa
be the change
Rökte första ciggen när jag var 14 år. (Förutom nåt bloss när jag var sju bara för morsan skulle "skrämma" mig från att aldrig börja och visa att det var äckligt...) Styvsyster hade fått tag i ciggaretter och vi smög iväg på rasten i skolan. Visst kändes det coolt samtidigt som jag nästan skämdes inför mina andra kompisar. Kanske att man kände sig lite "vuxen" men det var väl mest för att testa på. Kommer ihåg ett himla bök med parfym och tuggummi, minttabletter och allt vad det var för att dölja röklukten för mina klasskamrater. Jag fattar inte riktigt varför när jag tänker tillbaka men man ville väl inte att de skulle tycka att man trodde att man var häftig eller nåt. haha..knäppt Eftersom min mor har rökt genom hela min uppväxt och farsan till och från plus massa andra människor runt om kring mig så har det varit naturligt på nåt sätt. Så den grejen om liberala föräldrar stämmer inte in på mig. När jag sen började dricka alkohol rökte jag samtidigt, så cigg har alltid varit sammankopplat med bärs/vin/sprit vad det nu är... Om jag dricker en öl utan att ha en cigg i käften känns det tomt och avigt. Har aldrig betraktat mig själv som beroende av nikotin förrän jag fick för mig att sluta röka. Vaknade på natten helt vansinnig med en irriterande känsla i kroppen som inte försvann förrän jag rökt. Kan mycket väl vara en grej som sitter i huvudet också, bara för att man inte får röka så kan man inte tänka på annat än en ciggaretter. Nu är det mest en vana, särskilt när man dricker. Räcker egentligen med ett par ciggaretter om dagen. Enda gången jag känner ett riktigt sug är väl när man bärsar eller efter man käkat.
One chapter a day
Zoned F20 Exakt så känner jag. Någon cigg per dag bara, just bara för att. Känns lungt, socialt och blivit en vanesak. Samma när man dricker, då måste ciggen bara vara i ens mun.
que sera sera.. vi håller på AIK!
funderar på att börja röka för att se om det är svårt o sluta. en annan anledning är att få gå runt o se ut som Raoul Duke med en ciggförlängare.
RATED R!
jag tar en cigg ibland för att jag tycker att det är soft, blir lugn av nikotin så det funkar bra till en öl. Köper ett paket kanske 3-4 gånger per år. Men mest för det sociala tror jag. Fattar dock inte varför jag började snusa, klart det är gott men i mina kretsar har det aldrig varit någon statusgrej.
"KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"
för att få gulatänder & förmodligen dö i förtid, dessutom är det tufft:)
Jag tycker att det är gott med cigg. Inte vid alla tillfällen men ofta. Socialt är det ju också, det är ju inte så kul att stå ute och röka själv.
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
jag började röka för att bli lung det är nog det bästa sättet att bli lung på när man är irretterad
Jag börjar tröttna på alla "Ah jag började röka när jag var typ 15 år, du vet när man fall för grupptrycket" börjar bli jobbigt. den där social grejen är en "ursäkt" jag kan aacceptera
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
anledningen till att jag acceptarer social ursäkten är för att jag förstår den, har själv varit i samma sits, men jag är inte beroende och kommer förmodligen aldrig att bli det.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Det började ju med att man hängde med dom äldre som rökte, Och man testade en gång, sen en gång till oftare och oftare, sen började man köpa själv sen satt man där....
snow: Ett halvår är ingenting. Men propps till dig iaf. Din anledning till att börja röka var den absolut dummaste i hela tråden.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Jag började röka för att det var coolt, har dock gått över till snus nu (förutom i samband med fylla). Jag kan också säga att jag fortfarande tycker att det är coolt att röka.
Jag började med att använda tobak till att rulla annat stuf att röka. Sen så när man inte hade något att blanda tobaken med så tog man en cigg bara för att stilla suget lite grann osv osv. Har dock slutat nu, med cigg.
PAO!
Tjuvrökte i 5:an sen kom jag underfund med att det inte var så ball.
DIF!
Jag har rökt i 3 år ungefär (innan det handlade det om någon cigg per dag), och slutade för ungefär 2 månader sen. Nu i efterhand är det lätt att räkna upp alla plus och minus med rökning; +Förbannat gott (speciellt efter mat) +Socialt, då "alla" gör det (man kan sitta ute med någon och hålla käften samtidigt som man har en "connection"). + Något att underhålla sig med när man väntar på något (buss, tåg w/e). -Kläder luktar illa -Dålig andedräkt -Jag själv ser förbannat dum, mobbad, fjantig, och bara larvig ut när jag röker -Man får sämre hälsa, sämre kondition, ja you name it Det är grymt skönt att ha slutat. Visst norpar man en cigg av kompisen ibland, "bara för att". Men det är OK tycker jag. :)
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
BountyBoooch om ni fick nickokick varje gång ni rökte när ni var 14 måste ni varit smårökare. Enda gången man fick nickokick var när man inte fått tag i de där 10,50 kr till ett litet paket cigg. Satt du och avverkade limpor i början eller? Klart de var smårökare? Var det ett ironiskt inlägg? Jag började av samma anledning som Da_Herbman, hela grejen med att knappt kunna stå på benen, vingla omkring helt yr i huvudet osv. Det var skrattfyllda raster det. För övrigt får jag fortfarande nicokick om jag bryter en cigg på mitten och hetsröker den när jag är nyvaken innan frukost.
I think that 'mr Slave guy' is a ... pakistani
vafan, det är ju snyggt och gott att röka! lätt värt skadorna så länge man bara röker då och då
Man behöver väl inte vara polare för att suga av en bög?
Egentligen är det ju korkat att sluta röka, då är man ju inte cool längre.
Man gör det för att man såg Slash stå med en cigg i munnen när man var yngre... Sen att man är dum i huvudet är en annan femma... Men rock on!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
började röka andra grejjer i 12års åldern innan jag fastna för cigg . röker för att de lugnar mig o för att dämpa min abstinens.
Man börjar ''Röka'' för att inte hasch och weed är lagligt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
An0nym87 Din mamma rökte antagligen både det ena och det andra. Vad pratar du om?
Jag röker när jag festar.. Det har inget med grupptryck att göra.. Tycker det är jävligt gött när jag får nickokick och man blir avslappnad..Sen är det socialt som många sagt..
Highfive anyone, anyone?
an0nym87 mammas duktiga lilla pojke som gör inte en enda olaglig grej inte ens laddar ner en film för de har mamma sagt
MAn börjar röka för att det är coolt och för att vara en rebellisk liten snorvalp som går emot sina päron... Alla måste notera att man börja röka för att det ÄR cool, men det slutar aldrig att VARA coolt så därför kan man heller inte sluta... då försvinner ens rockstar-status!
Jag kommer inte leva länge til!l jag har inte lång tid kvar , så varför inte röka de spelar ju endå ingenroll om jag skadar min kropp för de är redan försent
Alla rockstars är ju miljömedvetna som fan nu. Dags att haka på nästa trend?
•pave paradise•
det är roligt hur alla rökare har desperata ursäkter till att man röker. "det är gott" "man bli avslappnad" "jag vill ju egentligen inte sluta". Det är inte personen som pratar det är nikotinet och beroendet som snackar. är ni inte starkare än så?
mellon Tyvärr.
One chapter a day
mellon det är roligt hur alla rökare har desperata ursäkter till att man röker. "det är gott" "man bli avslappnad" "jag vill ju egentligen inte sluta". De flesta i tråden har visserligen sagt något i stil med att de började pga grupptrycket. Sen tror jag dessutom att många inte ser någon vits med att sluta, och det är väl inget konstigt med det?
Det är inte personen som pratar det är nikotinet och beroendet som snackar. Det är inte heroin vi pratar om.
scrotum: Hey, ett beroende är ett beroende. Tvivlar dessutom på att en heroinist skulle kunna sitta disciplinerat nog för att klara av att skriva på Whoa.
•pave paradise•
scrotum: Jag pratade inte om hur man började, jag pratar om rökandet i denna stund. Hur rökare ursäktar sitt rökande. Och som lhabia säger, ett beroende är ett beroende.
Moderator
2008-11-12 22:30
Visst är ett beroende ett beroende, men alla beroende är inte lika kraftiga.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Ett beroende är förvisso ett beroende, men om det är ett relativt lätt beroend (som ett nikotinberoende är) så har man ju i regel en större självdistans och väljer själv vad det är man håller på med.mellon Okej, ursäkta. Jag missuppfattade dig. Men som sagt så tror jag faktiskt att folk inte ser någon poäng med att sluta röka. Jag ser till exempel ingen som helst poäng med att sluta snusa, men jag inser även att det kommer komma en tid då det kommer att märkas på min kropp att jag brukat nikotin.
Moderator
2008-11-12 22:38
scrotum Ett nikotinberoende är knappast lätt. Däremot är det inte personlighetsförändrande på samma sätt som andra beroenden.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Det var väl ungefär dit jag ville komma. Ber om ursäkt för att jag uttalade mig felaktigt.
mellon Okej, ursäkta. Jag missuppfattade dig. Men som sagt så tror jag faktiskt att folk inte ser någon poäng med att sluta röka. Jag ser till exempel ingen som helst poäng med att sluta snusa, men jag inser även att det kommer komma en tid då det kommer att märkas på min kropp att jag brukat nikotin. Så du tycker det är helt okej att du förstör din kropp?
Jag tycker framför allt att det är min ensak.